Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanet

Berichten: 7997
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 15:27

Vriendinnetje van mij heeft ook mee geholpen met verhuizen bij ons. Vervolgens heb ik haar paarden van Friesland naar Utrecht verhuisd.
Ik vind dat leuker dan er geld voor te krijgen, overigens wordt een ieder op zo’n dag druk bezig zijn voor de ander wel volledig verzorgd.

Mando

Berichten: 15732
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 17:50

Als wij op vakantie gaan heeft de buuv de katjes eten.
Als dank gaan we altijd gezellig naar de wok.
Vind ik leuker dan een flutkadootje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 18:06

Ik vind het wel ontzettend gierig dat mensen niet voor eten en drinken zorgen als er wordt geholpen met een verhuizing.. Toen ik ging verhuizen had ik dat voor iedereen geregeld, afgelopen jaar heb ik een nieuwe schutting gekregen waar we een paar uren mee bezig zijn geweest en ook toen heb ik gewoon voor broodjes en drinken gezorgd, zelfs voor de mannen die mijn badkamer kwamen verbouwen (was via de woningbouw) heb ik blikjes drinken en koeken gehaald..
Wat het oppassen betreft vind ik het ook een ander verhaal als het familie betreft, hier helpen we elkaar gewoon, als mijn broer mij helpt dan pas ik een middag op zijn kinderen.. Geld geven we elkaar eigenlijk nooit ergens voor tenzij er een stuk gereden moet worden, dan zou ik wel geld voor de benzine geven.
Voor goede vriendinnen doe ik ook gewoon de dingen maar ik heb wel geleerd om dat voor mensen die verder van me af staan niet meer te doen, mensen kunnen ook te makkelijk worden en er vanuit gaan dat je het wel even doet.

alice0cullen

Berichten: 2435
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 18:07

Heb mijn zus ook wel eens helpen verhuizen. Had ze nog niks in dozen dus de eerste dag daarmee bezig, tweede dag alles gesjouwd, twee trappen naar beneden en de auto in en dan weer twee trappen omhoog bij nieuwe huis. Kwamen we bij het avond eten zegt ze zullen we met zijn alle naar de snackbar gaan met de hele groep een man of 6. Bestellen we eten voor iedereen zegt ze bij het afrekenen, ik betaal alleen voor mezelf hé.
Uiteindelijk heb ik maar voor de rest zelf betaald maar oh wat was ik kwaad.

Sansevieria
Berichten: 4228
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 18:12

Ja, dat meehelpen verhuizen bij anderen doe ik ook niet meer aan, gelijkaardige verhalen als hierboven, niks klaar hebben staan, mensen die zelf geen steek uitvoeren.
Altijd dezelfden die wij geholpen hebben, en als je zelf eens hulp nodig hebt dan is het niet thuis.
Ook familie...ja daag...mij niet meer gezien.

Of de vloer van mijn bus beschadigd door het verhuizen van witgoed, en zelf voor de kosten kunnen opdraaien. En als je een bus hebt gaan mensen er blijkbaar automatisch maar vanuit dat je ze verhuisd.
Nee, beginnen we niet meer aan. Ook geen aanhanger uitlenen of dergelijke.
Heeft mij altijd zelf geld gekost omdat we spullen kapot terug kregen.

Ga maar lekker huren bij een verhuurbedrijf, als je te gierig bent de door jou ontstane kosten te vergoeden.

Vjestagirl

Berichten: 26666
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 18:12

Vriendin van me verhuisde met haar vriend naar het centrum van een stad. Daar werden we allemaal verwacht om 8 uur 's morgens. Betaald parkeren, zelf betalen. Heen en weer rijden met je eigen auto, zelf brandstof betalen. Met de lunch en het avondeten moest je wel zelf betalen als je mee wilde eten, want verhuizen was al duur genoeg.

Ik heb bedankt voor de eer

Ellen_ov

Berichten: 1328
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 18:15

Ooohja dat kan mijn zus ook; vrienden van mijn overleden oom hebben ons geholpen zijn appartement opruimen en leeghalen. Gingen we lunchen vond ze maar dat ieder voor zich moest betalen. Immers ze bieden toch zelf aan ons te helpen? :') hoeft toch niet wat tegen over te staan...

Ja hallooo kan je niet maaaaken vond ik, sjonge jonge wat een krent kan dat zijn.

Berdien

Berichten: 64566
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 18:35

Ik pas regelmatig op de katten van de buren en zij regelmatig op die van mij. We hebben afgesproken elkaar daar niets voor te geven, we houden ons er alleen niet aan :') Ik neem altijd een kleinigheidje voor ze mee als ze meerdere dagen bij Poes langs zijn geweest.

Nu ook twee zomers op het huis van mijn staleigenaren (plus de hond plus de paarden) gepast. Hartstikke leuk! Zij zorgen voor een gevulde koelkast, ik kan een biertje/wijntje pakken als ik wil en als bezoek langs wil komen dan is dat ook goed. Zo kunnen zij ook eens weg ipv alleen maar voor de paarden te zorgen. Ze nemen dan wel een kleinigheidje mee, maar dat hoeft van mij niet eens. Vind het allang fijn om eens wat terug te kunnen doen :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33871
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 18:54

Had voor mijn verjaardag (21okt) een boek gevraagd aan een vriendin. Die kwam 5 november uit, zij zou hem voor mij pre-orderen. Wilde hem heel graag direct lezen. Heb dus sindsdien een paar keer gevraagd hoe het zat. Want zag hem steeds liggen en het was zonde natuurlijk om hem 2x te kopen. Maar eindstand: financieel gedoe dus ze kon hem niet kopen. Maar wel een huisdier halen... als ze hem toen direct (4 weken terug) al besteld had dan had dat niet gespeeld. Had me niet geboeid maar dan had ik het boek tenminste al kunnen lezen. :=
Gaat me niet om die 15-20 euro of om überhaupt een cadeau. Vind het gewoon laks om zo een goede vriendin te behandelen. :=
Vooral omdat ik voor haar verjaardag een duur en speciaal iets gekocht had. :o
Vanavond maar naar de boekhandel!

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 19:01

ow ja al zo vaak gehad. Vanaf mn 15de is het dan ook als iemand met je verjaardag zegt 'cadeautje komt nog hoor'( of varianten daarop), dat ik er vanuit ga dat ik van diegene dus niks krijg.........heb het ook nog nooit mis gehad.
Imo is dat zinnetje dan ook code voor ' ik geef je helemaal niks voor je verjaardag, maar kom wel ff mn buik volvreten en bier zuipen op jouw kosten'

Marocje
Berichten: 5625
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 19:02

Ik ben juist zelf degene die ‘gierig’ was met onze verhuizing. Ik had helemaal niks te drinken gehaald, en geen broodjes gemaakt. Ik maakte er 1 voor mezelf en mijn broertje, die druk aan het sjouwen was, zei: ‘lekker, een broodje!’
‘Ja, ik heb honger’ was mijn antwoord..

Totááál niet bedacht dat ik voor hen ook wat kon maken!

Ik schiet echt in de stress met verhuizen, en er komt dan niks uit me. Achteraf hebben we er wel om kunnen lachen hoor, heb jaren later de diagnose autisme gehad dus dit waren toch wel kenmerkende voorbeelden..

Gelukkig weten zij ook wel dat ik echt niet gierig ben, maar mis bepaalde inzichten wel :')

luuntje

Berichten: 14008
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 19:46

Als mensen klussen in huis of de tuin geef ik altijd eten en drinken.
Kleine moeite.

Ik ben zelf wel gieriger geworden.
Stuurde altijd iedereen van familie en vrienden verjaardagskaarten en kerstkaarten.
Maar krijg zelf niks terug.
Dit jaar stuur ik nog maar enkele kerstkaarten.
En bij een verjaardag een appje.

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:05

Britt_Sisi schreef:
Ik had er trouwens een tijdje geleden ook nog een! Een van mijn beste vriendinnen, dus ik kon het wel hebben, maar vond het wel gek.
Ze ging verhuizen en ik heb de hele dag geholpen, met mijn eigen auto meerdere keren heen en weer gereden, vol geladen met spullen. (plus nog een andere auto + een aanhanger volgeladen) Spullen van de tweede verdieping halen en later weer 2 trappen op.

Rond lunchtijd grapte haar vader dat het wel tijd was voor een broodje. Zei ze doodleuk 'Lunch is niet inbegrepen'. Ik dacht :oo Hoe kan je dat zeggen, tegen mensen die je de hele dag helpen met verhuizen. Gelukkig had ik thuis even een broodje gesmeerd en meegenomen, want ik had al zon vermoeden :P
Ze zei nog, je krijgt van mij nog iets leuks als bedankje voor het verhuizen. inmiddels een jaar geleden, nooit meer een bedankje ontvangen.
Hoeft ook niet hoor, maar op dat moment vond ik het best heftig haha.

Misschien is het niet normaal, maar ik zou als mensen mij zouden helpen met verhuizen zorgen voor wat lekkere bolletjes tijdens de lunch.


Oh wauw Britt, hier inmiddels 2x verhuisd met een hele ploeg hulp. En die kregen smiddags gewoon verse soep, broodjes, salade etc. En savonds frietjes + betreffende snacks xD
Dat is toch wel het minste wat je kan doen. Zorgen dat mensen geen honger of dorst hebben die dag

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 21:39

Kijk dat vind ik wel sportief dat je het toegeeft marocje, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 21:43

Marocje schreef:
Ik ben juist zelf degene die ‘gierig’ was met onze verhuizing. Ik had helemaal niks te drinken gehaald, en geen broodjes gemaakt. Ik maakte er 1 voor mezelf en mijn broertje, die druk aan het sjouwen was, zei: ‘lekker, een broodje!’
‘Ja, ik heb honger’ was mijn antwoord..

Totááál niet bedacht dat ik voor hen ook wat kon maken!

Ik schiet echt in de stress met verhuizen, en er komt dan niks uit me. Achteraf hebben we er wel om kunnen lachen hoor, heb jaren later de diagnose autisme gehad dus dit waren toch wel kenmerkende voorbeelden..

Gelukkig weten zij ook wel dat ik echt niet gierig ben, maar mis bepaalde inzichten wel :')


Haha ik zie het gewoon voor me :') in al je onschuld sta jij je broodje te eten :+

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 00:04

Okee, het is misschien niet 100% gierig. Maar het voelt wel echt zo...

Ik bestel bij een groot bedrijf 2 producten. Ipv 2 ontvang ik er 10 :+ . Eerlijk als ik ben mail ik ze netjes dat ze me voor zo'n 350 euro te veel aan spullen hebben gestuurd. Krijg ik eerst een mail terug dat ik me wel zal vergissen en als ik denk dat dat niet zo is dat ik dan maar even een foto moet maken. Braaf maak ik een foto en stuur die op. Natuurlijk komen ze er dan achter dat ze het terug willen. Of ik het terug wil sturen via een verzenddienst die hier niet om de hoek zit.
Als bedankje krijg ik een kortingsbon van 7,50 voor een minimale bestelling van 25 euro en beperkt houdbaar.

Natuurlijk ben je niet verplicht om iets te geven. Maar dit voelt wel echt heel goedkoop. Minimaal de helft van die kortingsbon ben ik al kwijt aan brandstof kosten en parkeergeld om het weg te brengen.

Silenna

Berichten: 2987
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 00:06

Veulen84 schreef:
Okee, het is misschien niet 100% gierig. Maar het voelt wel echt zo...

Ik bestel bij een groot bedrijf 2 producten. Ipv 2 ontvang ik er 10 :+ . Eerlijk als ik ben mail ik ze netjes dat ze me voor zo'n 350 euro te veel aan spullen hebben gestuurd. Krijg ik eerst een mail terug dat ik me wel zal vergissen en als ik denk dat dat niet zo is dat ik dan maar even een foto moet maken. Braaf maak ik een foto en stuur die op. Natuurlijk komen ze er dan achter dat ze het terug willen. Of ik het terug wil sturen via een verzenddienst die hier niet om de hoek zit.
Als bedankje krijg ik een kortingsbon van 7,50 voor een minimale bestelling van 25 euro en beperkt houdbaar.

Natuurlijk ben je niet verplicht om iets te geven. Maar dit voelt wel echt heel goedkoop. Minimaal de helft van die kortingsbon ben ik al kwijt aan brandstof kosten en parkeergeld om het weg te brengen.


Nou dat vind ik ook wel een gekke hoor := Zij maken een foutje en jij moet geld en tijd vrijmaken om het terug te bezorgen? Ik zou vriendelijk terugmailen dat ze het mogen komen ophalen :j

just_kiki

Berichten: 6816
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 01:10

Precies, ze kunnen postnl het ook laten ophalen bij jou thuis tegenwoordig...

Niobe

Berichten: 7997
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 01:13

Liesje1611 schreef:
Veulen84 schreef:
Okee, het is misschien niet 100% gierig. Maar het voelt wel echt zo...

Ik bestel bij een groot bedrijf 2 producten. Ipv 2 ontvang ik er 10 :+ . Eerlijk als ik ben mail ik ze netjes dat ze me voor zo'n 350 euro te veel aan spullen hebben gestuurd. Krijg ik eerst een mail terug dat ik me wel zal vergissen en als ik denk dat dat niet zo is dat ik dan maar even een foto moet maken. Braaf maak ik een foto en stuur die op. Natuurlijk komen ze er dan achter dat ze het terug willen. Of ik het terug wil sturen via een verzenddienst die hier niet om de hoek zit.
Als bedankje krijg ik een kortingsbon van 7,50 voor een minimale bestelling van 25 euro en beperkt houdbaar.

Natuurlijk ben je niet verplicht om iets te geven. Maar dit voelt wel echt heel goedkoop. Minimaal de helft van die kortingsbon ben ik al kwijt aan brandstof kosten en parkeergeld om het weg te brengen.


Nou dat vind ik ook wel een gekke hoor := Zij maken een foutje en jij moet geld en tijd vrijmaken om het terug te bezorgen? Ik zou vriendelijk terugmailen dat ze het mogen komen ophalen :j


Inderdaad zeg! En eerst nog niet geloven ook nog, wie verzint er nou zoiets voor de lol :')

Amber_anne

Berichten: 6959
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 01:37

Vind ik van een bedrijf ook wel goedkoop hoor. Ze hadden vast wel met een betere tegemoetkoming kunnen komen

Kaitlyn

Berichten: 9738
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 02:02

Gewoon terug mailen dat ze het zelf op kunnen laten halen. Wanneer wij een foutje maken lossen we het ook (meestal) op die manier op.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 09:25

luuntje schreef:
Als mensen klussen in huis of de tuin geef ik altijd eten en drinken.
Kleine moeite.

Ik ben zelf wel gieriger geworden.
Stuurde altijd iedereen van familie en vrienden verjaardagskaarten en kerstkaarten.
Maar krijg zelf niks terug.
Dit jaar stuur ik nog maar enkele kerstkaarten.
En bij een verjaardag een appje.



Kaartjes verstuur ik omdat ik het zelf leuk en attent vind. Niet omdat ik verwacht hetzelfde terug te krijgen. Kerstkaarten verstuur ik al minstens 25 jaar niet meer en vind het zelfs irritant dat ik die nikszeggende voorgedrukte kaarten met alleen een naam erop nog steeds van anderen ontvang. :+

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 09:29

Kerst kaarten vind ik ook niet iets wat je kunt verwachten van mensen en heeft imo dan ook niks met gierig te maken.

Dat van dat bedrijf vind ik wel apart en ik snap dat je geen zin hebt om het weg te brengen. Laat hun het maar lekker ophalen en anders niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 09:56

xxCYNNxx schreef:
ow ja al zo vaak gehad. Vanaf mn 15de is het dan ook als iemand met je verjaardag zegt 'cadeautje komt nog hoor'( of varianten daarop), dat ik er vanuit ga dat ik van diegene dus niks krijg.........heb het ook nog nooit mis gehad.
Imo is dat zinnetje dan ook code voor ' ik geef je helemaal niks voor je verjaardag, maar kom wel ff mn buik volvreten en bier zuipen op jouw kosten'

Haha, dat is bij ons bijna traditie, om te zeggen dat het cadeautje nog komt en dan máánden later ergens mee aan te komen zetten. Nu woon ik ook in het buitenland, dus sommige dingen moeten wel op zich laten wachten, maar bij mijn beste vriend laat ik altijd boeken bezorgen en die komen ook steevast te laat. Inmiddels is het zo dat ik ruim van tevoren al wat uitzoek, maar het gewoon later laat bezorgen omdat het nu zo hoort. :))

Ik ken gelukkig niet heel veel gierige mensen, hoewel een vriendin er wel een beetje een handje van heeft, dus met haar vermijd ik over het algemeen financiële transacties. Ze is het type dat zelf alles tot op de cent terug wil, maar jou rustig meer laat betalen. Zo deden op de uni de chiplezers van de automaten het eens niet, ik had alleen buitenlands geld op zak, maar wilde wel een Bueno. De benodigde euro was van haar afkomstig en ik had gezegd dat ik wel een koffie of thee zou halen in het café op de faculteit (kost rond de 1.50, dus die euro had ze er dan al ruimschoots uit gehad). Nu drinkt ze nooit iets anders dan thee als ze zelf moet betalen, maar nu ging ze dus opeens voor de grote cappuccino van dik 2 euro. :') Nu kan ik dat best missen, maar een beetje frappant was het wel, met name vanwege haar eigen houding ten opzichte van geld.

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:53

ze had van mij gewoon thee gekregen dan. Zelfs banken nemen nog niet eens zoveel rente :+