Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 21:02

30 euro is voor een babyshower niet veel, beetje high tea zit je daar al aan.. Maar ja, het is best duur.. Straks als de baby er is weer een kado..

Marjo

Berichten: 37250
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 21:04

lshannah schreef:
Momenteel is er een kwestie die in mijn hoofd blijft spelen en ik me afvraag of ik gierig ben.

Voor een vriendin wordt er een babyshower georganiseerd en wij (als andere groep vriendinnen) zijn toegevoegd aan een whatsappgroep met de andere vriendinnen, waarbij gisteren zonder overleg even werd medegedeeld dat iedereen 30eu moet lappen excl cadeau. Het is niet dat ik het niet heb, maar babyshowers vind ik sowieso al een verplicht nummer en als daar nog een cadeau bovenop komt en de parkeerkosten, vind ik het nogal gortig.

Ben ik nu een gierige zeikerd? Ik moest gelijk aan dit topic denken .


Vreemd dat het niet in overleg ging en dat je zomaar ineens even moet betalen ja.. Zou er zelf ook niet blij van worden :=

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 21:06

Nou ik vind dat wel echt raar hoor.. Ook nog een cadeautje kopen.. :$

Maar ik ga sowieso niet naar babyshowers.. Ik vind dat zo’n onzin. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 21:09

xApple schreef:
Nou ik vind dat wel echt raar hoor.. Ook nog een cadeautje kopen.. :$

Maar ik ga sowieso niet naar babyshowers.. Ik vind dat zo’n onzin. :=


Hetzelfde met vrijgezellenfeesten.. Kost klauwen met geld, altijd gezeik.. En dan nog de bruiloft zelf waar ook weer een kado mee moet.

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 21:11

Daphne__ schreef:
Mijn tante wou ook altijd dat wij naar hun toe kwamen, want vanaf hun naar ons was zo ver rijden... :') Daar hebben die personen die hier genoemd worden wss ook last van.

Ik denk het ja. :')
Dat ik ruim een half uur langer onderweg ben met het ov hoor je ze vervolgens niet over. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 21:11

Ik vind je niet gierig maar voor mij zou dat dan ook een flink bedrag zijn. Excl cadeautje ben je dan al snel €50 kwijt en dat vind ik te veel om te moeten missen. Plus dat ik het idee babyshower prima vind maar dan wel voor de verrassing van de zwangere en de gezelligheid en niet om het geld dat gegeven moet worden. Als de baby er uit is kan je ook nog een kraam cadeau gaan halen, dat is al met al toch een flink bedrag en ik vind dat iedereen voor zichzelf mag bepalen hoeveel hij of zij uit wil geven.
Maar ik heb niks met kinderen of bevallingen, misschien is dat het ook wel. :+

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 21:22

Ik vind babyshowers stom. Vrijgezellenfeesten, wat tegenwoordig vaak al weekenden zijn, ook trouwens. Snap echt niet waarom we alles wat ze in Amerika doen hier ook ineens moeten doen.
En van die andere dingen snap ik nog wel dat mensen het leuk vinden, maar bij babyshowers denk ik altijd maar; het feestje komt wel als het kind er gezond en wel uit is :o Snap echt niet dat je een feestje gaat vieren als je nog zwanger bent, voelt voor mij echt gejinxed dan. Ik wilde het zelf ook absoluut niet en gelukkig heeft niemand het in z’n hoofd gehaald.

En over dat bedrag; ik snap nooit waarom dat niet in overleg kan. Mi bespreek je eerst het budget met iedereen en ga je dan kijken wat je kan doen voor dat geld. Maar ja.

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 22:12

Het feit dat het allemaal tig euro moet kosten maakt dat ik niet ga, ik ga geen droog brood eten voor zoiets. :x
Dan maar 'gierig' hoor. :+

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 22:38

Er hangen bij de Intratuin in mijn buurt overal posters met dat kerstspullen ná de kerst niet meer teruggebracht kunnen worden.. :=
Vond het verwonderlijk dat er dus écht mensen zijn die dat komen doen..

Angelaa2
Berichten: 4227
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 23:00

lshannah schreef:
Momenteel is er een kwestie die in mijn hoofd blijft spelen en ik me afvraag of ik gierig ben.

Voor een vriendin wordt er een babyshower georganiseerd en wij (als andere groep vriendinnen) zijn toegevoegd aan een whatsappgroep met de andere vriendinnen, waarbij gisteren zonder overleg even werd medegedeeld dat iedereen 30eu moet lappen excl cadeau. Het is niet dat ik het niet heb, maar babyshowers vind ik sowieso al een verplicht nummer en als daar nog een cadeau bovenop komt en de parkeerkosten, vind ik het nogal gortig.

Ben ik nu een gierige zeikerd? Ik moest gelijk aan dit topic denken .


Wat gaan ze allemaal doen dan met die 30 euro? Ga je ergens high teaen oid? Je kan ook voorstellen om het bij iemand thuis te doen en zelf hapjes meenemen. Stuk goedkoper en misschien ook nog gezelliger ;)
Vind je absoluut niet gierig hoor vind 30+ Euro voor een babyshower best veel. Vooraf inventariseren wat iedereens budget is was handiger geweest..

Canon, wauw dat begrijp ik echt niet. Net als mensen die kleding dragen en terug sturen/brengen {:)-:(

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 23:22

Canon schreef:
Er hangen bij de Intratuin in mijn buurt overal posters met dat kerstspullen ná de kerst niet meer teruggebracht kunnen worden.. :=
Vond het verwonderlijk dat er dus écht mensen zijn die dat komen doen..

Oh ja hoor, ik werk bij een bouwmarkt en weet van collega's dat vaak minstens de helft van de deco terugkomt. Ook echt heel apart...

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 23:24

Wauw, bizar :n

cissy

Berichten: 19834
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 23:40

Ik had pas ook iets waarvan ik denk/vind dat dat best gierig was. Twee stalgenoten wilden graag meedoen aan de Friesche strandrit. Leven daar al heen lang naartoe dus voor hun een hele belevenis. Vroegen aan mij of ik ze wilde brengen met de paarden. Alle kosten zouden voor hun zijn werd vantevoren gezegd.

Op vrijdag heen en op zondag terug dus 2 dgn slapen daar. Prima, gezellig.

Ik heb een dag vrij moeten nemen van mijn werk, oppas voor de katten geregeld, trailer ergens op moeten halen en na afloop weer terugbrengen. Twee dagen achter hun aan gelopen en geholpen met de paarden (ik reed zelf niet mee met paard), groom en filmer gespeeld.
Kon ik alsnog mn eigen avondeten betalen en ontbijt in het hotel.
Ik eet weinig dus geen grote uitgaven maar ik stond wel even te kijken. Wilde hun top weekend niet vergallen dus niks van gezegd. Benzine is wel betaald, onderdak en wat drankjes en een broodje is betaald maar vervolgens wel tijdens het uit eten de bon onder mn neus drukken of ik even mijn deel (16 euro op een rekening van 90) op tafel wilde leggen. Ontbijt 14,50 af moeten tikken en niet eens een bedankje voor alle moeite.
Top weekend vonden ze!
Ik ervaarde dat niet zo en ook die rit was in mijn ogen slechts een buitenrit in stap met 448 anderen. Daar ga ik zelf niet drie dagen voor naar de andere kant vh land.
Volgende keer gingen ze weer!
Ehm do not call me!

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 00:08

Vervelend cissy, maar ik had echt m’n mond opengetrokken hoor..

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 00:16

Op zich hebben ze je onkosten wel betaald, misschien zagen zij het (ook voor jou) als een gezellig weekend weg en dan hoeven ze niet al jouw eten te betalen toch?
Vooraf duidelijkere afspraken maken was hier beter geweest.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 00:28

Ohhh pfff dat zou ik ook geen tweede keer doen. Ik vind je sowieso al Bijzonder Lief dat je 2 dagen achter ze aan hebt gelopen. Dat uurloon wil je niet uitrekenen. :o

Ik vind dat je wel een bord voor je kop hebt als je dit voor de groom echt als een uitje ziet waar de groom zelf geld voor over heeft.

Ik ben ooit met mijn tante en nichtje een weekend meegeweest om te "groomen" maar vooral voor de gezelligheid. Heb daar niet mijn eigen eten hoeven betalen. :n

Ik heb bepaalde vrienden waarbij dit juist zou ontsporen omdat ze je dan willen bedanken waarbij ze iets doen waarvan wij denken ach das veel te gek en dan willen wij ze weer bedanken en afijn... :')

Zelf leen ik mijn trailer bijna nooit uit. Ik leg zelf altijd uit dat als mijn trailer nu stuk gaat ik niet 123 een nieuwe kan kopen en dat ik hem daarom niet uit kan lenen. En nee ook niet als ik er zelf bij ben. Ik ben als de dood dat andermans knol het ding sloopt en dat mensen dan met de noorderzon verdwijnen.

Ik maak uitzonderingen voor sommige mensen (de hierboven genoemde vrienden) die zelf een trailer hebben (en dus weten wat het kost) waarvan ik weet dat ze er zuinig mee omgaan, en hun paarden braaf staan.

Maar ja dat kan wel hard/gierig overkomen natuurlijk.

Had ik al gezegd dat ik soms mijn afval weggooi op plekken waar dat gratis kan en mag? Wij hebben en mogen geen groene kliko en ik weiger te betalen voor dingen die geen restafval zijn. :P

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 00:50

Ik denk dat heel veel gierige acties hier vallen en staan met goed overleg vooraf. Als je gewoon duidelijkheid creëert ipv van dingen uitgaan scheelt het een hoop scheve gezichten achteraf. En zo moeilijk is het toch niet om geldzaken te bespreken?

(Dit is niet direct naar Cissy toe hoor, maar meer over het algemeen)

cissy

Berichten: 19834
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 01:17

Er is mij van tevoren gezegd dat alle kosten betaald zouden worden, dat schreef ik ook. Kennelijk/blijkbaar valt eten niet onder kosten??

Zij hebben geen BE rijbewijs, geen trailer en zouden er ook niet mee durven rijden. Ook laadde 1 vd paarden lastig, toch handig dat ik mee was.
Ik heb zware auto en veel ervaring met laden en rijden.

Paardentaxi was vele malen duurder geweest, heb 440km gereden dat weekend.

Ik heb express niks gezegd om hun weekend niet te verpesten want dat had de sfeer niet bevorderd denk ik.

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 01:25

lshannah schreef:
Momenteel is er een kwestie die in mijn hoofd blijft spelen en ik me afvraag of ik gierig ben.

Voor een vriendin wordt er een babyshower georganiseerd en wij (als andere groep vriendinnen) zijn toegevoegd aan een whatsappgroep met de andere vriendinnen, waarbij gisteren zonder overleg even werd medegedeeld dat iedereen 30eu moet lappen excl cadeau. Het is niet dat ik het niet heb, maar babyshowers vind ik sowieso al een verplicht nummer en als daar nog een cadeau bovenop komt en de parkeerkosten, vind ik het nogal gortig.

Ben ik nu een gierige zeikerd? Ik moest gelijk aan dit topic denken .


Ach dan ben ik ook gierig.

Schoonzus was zwanger en wilde ook graag een babyshower. Bij de eerste kindjes niet gehad, maar voor nu was het wel handig. (Lees nodig).
Haar zus zou dit regelen.
Vraag was of iedereen meerdere hapjes wilde maken en zelf drinken wilde meenemen.
Iedereen zou 10 euro inleggen voor de luiertaart (valt nog mee zo he?). En toen kwam het. Schoonzus had haar oog laten vallen op een duur cadeau. Dat konden wij wel gezamenlijk geven, maar vanwege de prijs werd gekozen om de vrienden en familie van mijn zwager te vragen mee te doen met alle cadeaus... ze mochten dan alleen mee betalen en het cadeau geven, daarna moesten ze weer weg want een babyshower is alleen voor vrouwen.
Iedereen moest 30 euro inleggen voor het gezamenlijke cadeau, oh en of we ook nog even zelf een eigen cadeautje wilde halen. Daarnaast moesten wij het cadeautje en de bijdrages in de week voor de babyshower langs brengen want ze wilde alles contant hebben... ze wonen een ruim uur van ons vandaan.

Snelle rekensom: 10 euro voor de luiertaart, 30 euro voor het gezamenlijke cadeau en 20 euro voor een eigen cadeautje...
Dit alles keer twee omdat mijn vriend het broertje van mijn zwager is.
120 euro voor een babyshower en dan rekening ik de hapjes en het drinken en de benzine voor 2 keer (onnodig) heen en weer rijden niet mee.

Toen ik aangaf dat ik dit echt te gortig vond worden en dat wij zelf wel iets zouden geven, werd mij verteld dat ik dan zelf maar een babyshower voor schoonzus moest geven. Toen ik aangaf dat wij verhinderd waren voor de datum en vanwege al het gedoe eigenlijk niet wilde komen werd ons verzocht dan het geld en het cadeautje langs te brengen omdat ze anders te kort kwamen.

Kijk, wij verdienen echt niet slecht maar ik kreeg het gevoel dat wij alleen mochten komen vanwege de sponsoring.
Heb dus vriendelijk bedankt voor de twijfelachtige eer :j
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 17-11-19 01:27, in het totaal 1 keer bewerkt

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 01:26

cissy schreef:
Er is mij van tevoren gezegd dat alle kosten betaald zouden worden, dat schreef ik ook. Kennelijk/blijkbaar valt eten niet onder kosten??

Zij hebben geen BE rijbewijs, geen trailer en zouden er ook niet mee durven rijden. Ook laadde 1 vd paarden lastig, toch handig dat ik mee was.
Ik heb zware auto en veel ervaring met laden en rijden.

Paardentaxi was vele malen duurder geweest, heb 440km gereden dat weekend.

Ik heb express niks gezegd om hun weekend niet te verpesten want dat had de sfeer niet bevorderd denk ik.


Nogmaals, mijn opmerking was niet direct naar jouw situatie. Ik snap helemaal dat als zij beloven jouw onkosten te vergoeden, dat alles daar dan onder zou moeten vallen.

cissy

Berichten: 19834
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 01:35

Gypsy schreef:
Ohhh pfff dat zou ik ook geen tweede keer doen. Ik vind je sowieso al Bijzonder Lief dat je 2 dagen achter ze aan hebt gelopen. Dat uurloon wil je niet uitrekenen. :o

Ik vind dat je wel een bord voor je kop hebt als je dit voor de groom echt als een uitje ziet waar de groom zelf geld voor over heeft.


Ik denk zomaar dat ze het niet eens door hebben dat voor mij die hele rit geen f*ck voorstelt. Been there done that 30years ago! Oftewel ik kom nog eens ergens met mn paard en voor hun was dit hun eerste uitstapje ooit.
Euforisch waren ze, tijd van hun leven!
Ik liep me stierlijk te vervelen op het strand toen ik 3 uur moest wachten tot ze uitgewandeld waren :+

Volgende dag wilden ze nog een keer naar het strand, of ik dan een paard ging huren dan kon ik ook mee....
Zoooo blij dat ik dat niet gedaan heb!
Paarden durfden het strand niet op, teveel zand denk ik. Ze zijn hooguit 500mtr naar links gegaan poosje geprobeerd paarden in het water te krijgen en weer terug gereden.
Amper gedraafd en weer naar de manege terug.
Gelukkig heb ik daar geen kwartje aan besteed. }> :')

Maar goed, zij hebben een top weekend gehad, ik ben uitgewaaid. Illusie armer en ervaring rijker. Heb mn goede daad weer gedaan.

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 01:43

M-D_H bizar dat verhaal. Een feestje om iets duurs te kunnen krijgen. Waar ging het dan toch mis met “ fijn dat je komt en eventueel iets leuks meebrengt?” Je hebt nu ook al de gemder reveal, ook zoiets raars vind ik. Ja leuk maar dan is dat weer een kadootjes gebeuren. Zoveel geld heb ik gewoon niet, ik zou ook weigeren.

lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 01:59

Angelaa2 schreef:
lshannah schreef:
Momenteel is er een kwestie die in mijn hoofd blijft spelen en ik me afvraag of ik gierig ben.

Voor een vriendin wordt er een babyshower georganiseerd en wij (als andere groep vriendinnen) zijn toegevoegd aan een whatsappgroep met de andere vriendinnen, waarbij gisteren zonder overleg even werd medegedeeld dat iedereen 30eu moet lappen excl cadeau. Het is niet dat ik het niet heb, maar babyshowers vind ik sowieso al een verplicht nummer en als daar nog een cadeau bovenop komt en de parkeerkosten, vind ik het nogal gortig.

Ben ik nu een gierige zeikerd? Ik moest gelijk aan dit topic denken .


Wat gaan ze allemaal doen dan met die 30 euro? Ga je ergens high teaen oid? Je kan ook voorstellen om het bij iemand thuis te doen en zelf hapjes meenemen. Stuk goedkoper en misschien ook nog gezelliger ;)
Vind je absoluut niet gierig hoor vind 30+ Euro voor een babyshower best veel. Vooraf inventariseren wat iedereens budget is was handiger geweest..

Canon, wauw dat begrijp ik echt niet. Net als mensen die kleding dragen en terug sturen/brengen {:)-:(


Stom, had een antwoord getypt maar is niet meegekomen. Voor zover me duidelijk werd uit het berichtje + tikkie is die 30eu voor de hapjes, drankjes en versiering. Maar we zijn met minimaal 20 man ofzo, dus ik vraag me af wat we dan voorgeschoteld krijgen voor dat geld.

Ik denk dat het me vooral irriteert omdat ik werkelijk niks met babyshowers en dergelijk hysterisch gedoe heb en puur uit beleefdheid ga. Gelukkig moest ik met de genderreveal werken, maar ik gun m’n vriendin het wel, dus schoorvoetend zal ik erheen gaan. Maar ik wil dan ook niet een banketstaaf cadeautje geven... dus ik maak het mezelf er ook niet makkelijk op haha. Oké einde rant!
Laatst bijgewerkt door lshannah op 17-11-19 02:05, in het totaal 1 keer bewerkt

lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 02:01

M_D_H schreef:
lshannah schreef:
Momenteel is er een kwestie die in mijn hoofd blijft spelen en ik me afvraag of ik gierig ben.

Voor een vriendin wordt er een babyshower georganiseerd en wij (als andere groep vriendinnen) zijn toegevoegd aan een whatsappgroep met de andere vriendinnen, waarbij gisteren zonder overleg even werd medegedeeld dat iedereen 30eu moet lappen excl cadeau. Het is niet dat ik het niet heb, maar babyshowers vind ik sowieso al een verplicht nummer en als daar nog een cadeau bovenop komt en de parkeerkosten, vind ik het nogal gortig.

Ben ik nu een gierige zeikerd? Ik moest gelijk aan dit topic denken .


Ach dan ben ik ook gierig.

Schoonzus was zwanger en wilde ook graag een babyshower. Bij de eerste kindjes niet gehad, maar voor nu was het wel handig. (Lees nodig).
Haar zus zou dit regelen.
Vraag was of iedereen meerdere hapjes wilde maken en zelf drinken wilde meenemen.
Iedereen zou 10 euro inleggen voor de luiertaart (valt nog mee zo he?). En toen kwam het. Schoonzus had haar oog laten vallen op een duur cadeau. Dat konden wij wel gezamenlijk geven, maar vanwege de prijs werd gekozen om de vrienden en familie van mijn zwager te vragen mee te doen met alle cadeaus... ze mochten dan alleen mee betalen en het cadeau geven, daarna moesten ze weer weg want een babyshower is alleen voor vrouwen.
Iedereen moest 30 euro inleggen voor het gezamenlijke cadeau, oh en of we ook nog even zelf een eigen cadeautje wilde halen. Daarnaast moesten wij het cadeautje en de bijdrages in de week voor de babyshower langs brengen want ze wilde alles contant hebben... ze wonen een ruim uur van ons vandaan.

Snelle rekensom: 10 euro voor de luiertaart, 30 euro voor het gezamenlijke cadeau en 20 euro voor een eigen cadeautje...
Dit alles keer twee omdat mijn vriend het broertje van mijn zwager is.
120 euro voor een babyshower en dan rekening ik de hapjes en het drinken en de benzine voor 2 keer (onnodig) heen en weer rijden niet mee.

Toen ik aangaf dat ik dit echt te gortig vond worden en dat wij zelf wel iets zouden geven, werd mij verteld dat ik dan zelf maar een babyshower voor schoonzus moest geven. Toen ik aangaf dat wij verhinderd waren voor de datum en vanwege al het gedoe eigenlijk niet wilde komen werd ons verzocht dan het geld en het cadeautje langs te brengen omdat ze anders te kort kwamen.

Kijk, wij verdienen echt niet slecht maar ik kreeg het gevoel dat wij alleen mochten komen vanwege de sponsoring.
Heb dus vriendelijk bedankt voor de twijfelachtige eer :j


Absurd!! 30eu is nog te overzien, maar 120 Ekkers? Wauw.

Ik vrees dat ik er niet aan kan ontkomen en ik gun het m’n vriendin wel. Maar om dan met een karig cadeau aan te komen vind ik dan ook weer zo... en inderdaad, op kraamvisite durf ik dan ook weer niet met lege handen aan te komen.

lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 02:10

Marjo schreef:
lshannah schreef:
Momenteel is er een kwestie die in mijn hoofd blijft spelen en ik me afvraag of ik gierig ben.

Voor een vriendin wordt er een babyshower georganiseerd en wij (als andere groep vriendinnen) zijn toegevoegd aan een whatsappgroep met de andere vriendinnen, waarbij gisteren zonder overleg even werd medegedeeld dat iedereen 30eu moet lappen excl cadeau. Het is niet dat ik het niet heb, maar babyshowers vind ik sowieso al een verplicht nummer en als daar nog een cadeau bovenop komt en de parkeerkosten, vind ik het nogal gortig.

Ben ik nu een gierige zeikerd? Ik moest gelijk aan dit topic denken .


Vreemd dat het niet in overleg ging en dat je zomaar ineens even moet betalen ja.. Zou er zelf ook niet blij van worden :=


Direct een tikkie, die ik lekker nog niet betaald heb haha. Misschien is het meer een principekwestie dan het hele bedrag.