Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:44

Mwoah wel zo netjes om vaan te voren te melden. Ik zou bv wel m'n programma's over kunnen zetten :+

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:48

Mijn opa en oma gingen met familieleden naar het dolfinarium, waar je blijkbaar een beker kunt kopen die je daarna je hele bezoek overal steeds gratis kunt bijvullen. Hebben de hele dag met 4 man uit die beker zitten drinken. Hilarisch _O-

Telpeva

Berichten: 14748
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:50

Ierpier schreef:
Mijn opa en oma gingen met familieleden naar het dolfinarium, waar je blijkbaar een beker kunt kopen die je daarna je hele bezoek overal steeds gratis kunt bijvullen. Hebben de hele dag met 4 man uit die beker zitten drinken. Hilarisch _O-

Whahaha gatsie _O-

Lis_Ol

Berichten: 4471
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:59

Relaxed schreef:
Meekijken op iemands Videoland abo en niet meebetalen, gierig of niet?

Op zich vond ik het geen probleem (zusje keek mee op mijn Videoland), maar nu ik het heb opgezegd wordt het een beetje gespeeld alsof ik de boeman ben. Mijn neefje keek blijkbaar graag op Videoland :')


Oh dit heb ik ook eens gehad. Afgesloten met 2 ‘vriendinnen’ die elke maand mee betaalde. Uiteindelijk stopte ze met betalen omdat ze amper keken. Prima, toen temptation online kwam keken ze dus wel weer maar niet betalen.. toen ik had opgezegd gaven ze aan dat ze toen dus ‘stiekem’ meekeken, ik had nooit mijn wachtwoord veranderd omdat ik dus nooit had gedacht dat ze dit zouden doen. Heb er geen punt van gemaakt, maar voelde me wel bedonderd :')

imaudy
Berichten: 5063
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 16:06

Ierpier schreef:
Mijn opa en oma gingen met familieleden naar het dolfinarium, waar je blijkbaar een beker kunt kopen die je daarna je hele bezoek overal steeds gratis kunt bijvullen. Hebben de hele dag met 4 man uit die beker zitten drinken. Hilarisch _O-


Is wel de winnaar van dit topic vind ik :P

Ineke2

Berichten: 33135
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 17:57

Ik kijk mee met het abonnement van mijn zus haar Netflix. Ze heeft dit zelf aangeboden, juist zodat ik er niks voor hoeft te betalen.
Als ze het opzegt ga ik niet boos zijn, maar gewoon zelf weer een abonnement nemen ( of niet als ik het dat niet waard vind ).

Ik heb wel een korte tijd videoland gehad en toen kreeg mijn zus de code daarvan zodat zij mee kon kijken.

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 20:31

eerlijk gezegd zou het mij geen bal uitmaken als mensen meekijken. Als ik het toch al wilde maak ik iemand blij zonder er zelf slechter van te worden.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33822
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 20:33

IHN schreef:
eerlijk gezegd zou het mij geen bal uitmaken als mensen meekijken. Als ik het toch al wilde maak ik iemand blij zonder er zelf slechter van te worden.

Nou wel als je daarom een duurder abonnement neemt.

Vjestagirl

Berichten: 26654
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 20:56

Het is een beetje het idee van een lifter langs de weg. Jij rijdt toch al, en het kost het je niets om iemand anders ook mee te nemen, dus hoeft die persoon niet te betalen.
Een ander kan zeggen: als de lifter 50% betaald, betaald je nog steeds veel minder dan zelf rijden je zou kosten, en dan heeft de ander ook een goedkope rit.

Dat gaat natuurlijk net zo goed op voor netflix. Als je toch al het 'meerdere schermen' abbo koopt omdat je met twee mensen tegelijk wil kijken, dan kost het je niets extra's als er een derde mee kijkt. Dus hoeft de derde niet te betalen.
Aan de andere kant: als de derde ook 1/3 van de kosten betaald is het nog steeds goedkoper dan als ze het zelf aan moeten schaffen, en is iedereen goedkoper uit.

Het is maar net hoe je er zelf in staat en wat voor jou belangrijk is :).

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33822
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 21:05

Ja precies! Ik ben bijvoorbeeld alleen dus ik zou zelf niet voor 4 schermen betalen. Maar die delen met 2 vriendinnen is voor ons alledrie goedkoper, dus doen we dat.

Maar een vriendin heeft sowieso Videoland. Ik kijk dat zelden dus dan mag ik op die van haar. :P

Nu nog disney+ fixen. :P

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 21:33

Idd vjesta, waarom het voordeel niet delen?

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 21:53

Los van het wel of niet delen in de kosten, vind ik vooral het zwarte piet spelen als het abonnement wordt opgezegd nogal gierig. Het risico van meeliften op een ander is dat die er mee kan stoppen. Als je dat niet wilt, moet je je eigen zaken regelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 21:55

Bonna schreef:
Los van het wel of niet delen in de kosten, vind ik vooral het zwarte piet spelen als het abonnement wordt opgezegd nogal gierig. Het risico van meeliften op een ander is dat die er mee kan stoppen. Als je dat niet wilt, moet je je eigen zaken regelen.


Wie betaalt bepaalt is het toch? :+

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 22:34

Wij kijken kosteloos mee op het Netflix account van mijn zwager, maar goed mijn man (zijn broer) rijd altijd kosteloos mee naar concerten dus dat is zo afgesproken, maar zal er nooit moeilijk om doen als hij besluit Netflix stop te zetten

fotolijstje

Berichten: 2723
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 22:39

thirteenn schreef:
Escada schreef:
We zijn ook al 15 jaar vriendinnen. Maar heb een uur moeten reizen (dus 2 uur totaal) een mooi kado gegeven. Ze zei van te voren al ik zal even sushi bestellen. Was voor 45 euro. Er hadden wat mensen afgezegd dus we hadden teveel, kreeg een tikkie van €20 :+

Zou eerder het tikkie naar de afmelders sturen dan :+

ik heb een keer m'n verjaardag gevierd, hoop mensen uitgenodigd en verschillende alcoholische dranken ingeslagen (ik drink niet) en niemand kwam opdagen. Zat ik met die lading drank.

Dat had ik ook! Ik drink wel hoor maar niet alleen.

LWDaisy

Berichten: 4789
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 07:46

Wij hebben Netflix en Disney+

Netflix kijken wij zelf gratis - mijn broer betaalt bij een vriend zijn deel van het account, en wij mogen zijn 2de scherm gratis gebruiken.
Disney+ is ook van een vriend, daar betalen we wel ons deel.

Het is dat mijn broer sowieso maar 1 scherm gebruikt, en dat dat 2de scherm wel betaald maar niet gebruikt werd, dat hij uit zichzelf zoiets had van "oh ik heb nog een scherm, wil jij die?". Als ie zou vragen er voor te betalen zouden we dat net zo graag doen hoor, maar hij vind het niet nodig, omdat hij dat account dus zelf al deelt met een paar anderen :)

Gini
Berichten: 17930
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 08:49

Relaxed schreef:
Gini schreef:
Nu, als je het de hele tijd gedoogd hebt dat ze meekijkt, had ik haar misschien wel op voorhand laten weten van: he, ik ga opzeggen, dus zorg dat je zelf iets regelt als je wilt blijven verder kijken.
Het is niet gierig op het moment dat het gedoogd wordt en dat er dan ook geen vraag komt van hé, betaal je wel even mee.


Maar vanuit mezelf bekeken zou ik altijd aanbieden om mee te betalen, ik vind het dus gierig dat ze dat niet aanbiedt. Prima, onze verstandhouding is helaas ook niet zo goed dat ik er wat van ga zeggen. Maar ik hoef dan toch zeker niet haar te informeren omdat ik opzeg? :n


Het is uiteraard geen verplichting, maar het is wel vriendelijk/beleefd/net om het te doen. "Gierig dat ze het niet zelf aanbiedt" dat is een beetje achteraf gepraat natuurlijk. Ofwel wil je dat iemand meebetaalt ofwel vind je het wel goed zo. Iets een hele tijd goed vinden en gedogen om dan achteraf te zeggen dat je het gierig vindt, is weinig productief. De persoon in kwestie kan zijn gedrag nu niet meer aanpassen en kan het ook niet meer oplossen. Dus de kritiek kan alleen maar dienen om een schuldgevoel en wrevel op te wekken.
Uiteraard geeft haar dat geen reden om echt kwaad te worden, dat zou ik ook niet gierig noemen, eerder onvriendelijk. Maar de situatie had dus vermeden kunnen worden als je haar gewoon een appje gedaan had waarin je meldde dat je kortelings je abonnement zou opzeggen.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 10:04

Ik keek gratis mee met een vriendin omdat ze wilde dat ik een documentaire op netflix zou zien. Ik heb een enkele keer wat anders gekeken, maar maakte er eigenlijk weinig gebruik van. Toen ik de laatste keer keek was abbo opgezegd. No way in hell dat ze dat tevoren moest aankondigen....

Gini
Berichten: 17930
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 10:31

Uiteraard, omdat je er weinig gebruik van maakte en het je dus niet echt boeide. Je kan niet ontevreden zijn over dingen die je niet boeien.

Raineri
Berichten: 6245
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 10:34

Ik vind het ergens ook wel een beetje gierig als men vraagt mee te betalen aan een paar euro per maand. Koop maar af en toe een lekkere fles wijn voor me en dan vind ik het prima :~

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 10:40

Gini schreef:
Nu, als je het de hele tijd gedoogd hebt dat ze meekijkt, had ik haar misschien wel op voorhand laten weten van: he, ik ga opzeggen, dus zorg dat je zelf iets regelt als je wilt blijven verder kijken.
Het is niet gierig op het moment dat het gedoogd wordt en dat er dan ook geen vraag komt van hé, betaal je wel even mee.


Ik lees de laatste zin als; na het opzeggen kwam ik erachter dat mijn neefje op mijn abbo meekeek en nu baalt als een stekker.

Als je niet weet dat ze jouw abbo stiekem gebruiken, kan je ook niet van te voren inseinen.

edit; laat maar, vergeet wat ik geschreven heb :D Lees het stukje nu net nog een keer en zie nu dat de zus ( moeder van neefje dus) wel met medeweten mee keek.

xPabloBokt

Berichten: 9446
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 10:42

Mijn vrienden en ik wisselen streamingdiensten uit. Zij onze Amazon, wij hun Videoland :Y)

Duhelo

Berichten: 28558
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 11:05

Ik kijk ook mee op de account van een vriendin. Hebben ze aangeboden toen ik vorig jaar weer single werd. Ik heb aangeboden om mijn deel te betalen, maar dat was niet nodig. No way dat ik zou piepen als ze me er weer zouden afgooien.
In ruil neem ik regelmatig een baksel mee naar het werk (we zijn ondertussen ook collega's nl).
Moesten ze het opzeggen zou ik het wel fijn vinden om even op voorhand een heads up te krijgen, dan kan ik even noteren aan welke afleveringen ik zit bij welke series, maar als ze dat niet zouden doen zou me dat ook absoluut geen probleem zijn.

elinedeau95

Berichten: 1195
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 14:00

Misschien ben ik wel gierig, maar wij hebben Netflix waar wij al meer dan een jaar niet naar gekeken hebben. Doordat we het zelf niet kijken wilde ik het stop zeggen, maar mijn vriend wil dit niet want zijn halve familie kijkt (actief) op het account. Leuk en totaal geen probleem maar ik vind het nogal zonde dat we al 1,5 jaar betalen maar zelf niet kijken. Mijn vriend noemt mij nu gierig dat ik het stop wil zetten.

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 14:10

Dan gaat je vriend het toch zelf betalen? (Ik zou het overigens gewoon stop zetten als ik zelf niet kijk - ben geen filantropische instelling).
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 08-10-21 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt