Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 09:51

Dat is bij ons ook. Ik heb totaal geen band met mijn nichten of neven. Mijn man wel. Wij geven ivm corona pas volgend jaar ons groot feest. Mijn man nodigt al zijn nichten en neven uit. Ik kan nagenoeg niet anders dan de mijne ook uit te nodigen. Mijn tantes en nonkels komen namelijk ook en alles woont ook nog thuis. Het is wel makkelijk gezegd: Jullie feest, jullie keuze! Maar als ik ze niet uitnodig dan valt dat echt bij een hoop mensen in slechte aarde…

De familietraditie is hier zelfs nog om broers en zussen van de grootouders mee uit te nodigen etc. Dat doen wij niet. Dat gaat mij een stap te ver (en daar komt nu al reactie op)

DuoPenotti

Berichten: 29788
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 09:53

Wij hebben de traditie ook verbroken.
Mijn broers zijn zo ook nog getrouwd, wij niet.
Ik ben al geen feestbeest en dan zou ik zo groot trouwen met inderdaad neven en nichten die je nooit ziet uitnodigen.
Ben gekke henkie niet, ik heb toen mijn paard gekocht :P

MyWishMax

Berichten: 25377
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 09:56

Ik heb geen onderscheid gemaakt. Iedereen was de hele dag uitgenodigd en mocht komen wanneer ze wilden. De meeste kwamen ook de hele dag, sommige alleen het feest. Maar geen apart diner of receptie, gewoon ceremonie, toen naar locatie en taart eten en daarna hele avond hapjes en muziek.

Maar goed, ik ben gescheiden en zou het achteraf compleet anders gedaan hebben :')

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 09:57

ynskek schreef:
Wij hebben in ieder geval het feest na het eten en niet er voor :+

Al weet ik dat wij qua volgorde dingen sowieso niet helemaal doen zoals het vaak gedaan wordt _O-



Wij hebben het sowieso heel anders gedaan dan de meeste mensen :+
Wij hadden officieel (zonde corona)
Daggasten: Ceremonie, receptie en feest maar niet het diner.
Avondgasten: Feest
En het bruidsgezelschap: Ceremonie, receptie, diner en feest.

Dit komt onder andere omdat wij heel graag gebruik wilde maken van de prachtige eetzaal en de lange tafel die de locatie heeft, maar die was maar voor 30 personen :')
Onder het bruidsgezelschap zou dan vallen: de beide ouders, de broer en zus + partners van mijn man, de kinderen van de zus van mijn man, mijn broertje, onze getuigen + partners, mijn bruidsmeisjes + partners en mijn peetoom en tante + opa van mijn man en oma van mij.

Dus wij hebben ons uiteindelijk niet aan de traditionele dag en avondgasten gehouden :o

Getup

Berichten: 8300
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:41

Paar mensen overdag bij t trouwen, diezelfde mensen bij n aperitief en eten en daarna n feest met heel veel mensen.


On topic: onuitgenodigd aanschuiven waar dan ook zou ik niet durven.
En dan nog €10 geven :')

Vjestagirl

Berichten: 26660
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:51

M_D_H schreef:
ynskek schreef:
Wij hebben in ieder geval het feest na het eten en niet er voor :+

Al weet ik dat wij qua volgorde dingen sowieso niet helemaal doen zoals het vaak gedaan wordt _O-



Wij hebben het sowieso heel anders gedaan dan de meeste mensen :+
Wij hadden officieel (zonde corona)
Daggasten: Ceremonie, receptie en feest maar niet het diner.
Avondgasten: Feest
En het bruidsgezelschap: Ceremonie, receptie, diner en feest.

Dit komt onder andere omdat wij heel graag gebruik wilde maken van de prachtige eetzaal en de lange tafel die de locatie heeft, maar die was maar voor 30 personen :')
Onder het bruidsgezelschap zou dan vallen: de beide ouders, de broer en zus + partners van mijn man, de kinderen van de zus van mijn man, mijn broertje, onze getuigen + partners, mijn bruidsmeisjes + partners en mijn peetoom en tante + opa van mijn man en oma van mij.

Dus wij hebben ons uiteindelijk niet aan de traditionele dag en avondgasten gehouden :o


Dus als daggast moest je tussendoor weg om zelf ergens een frietje te gaan eten in je goede goed? Dat vind ik echt mega raar.

DuoPenotti

Berichten: 29788
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 11:07

Joepie als daggast naar de Mc donalds :P

Goed iedereen moet weten hoe ze het doen, maar die daggasten had ik denk ik alleen maar voor het feest 's avonds uitgenodigd dan :)

Vjestagirl

Berichten: 26660
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 11:12

Ik dacht van de week een gierige actie te hebben. Ik verkoop servies in een Etsy store, en verscheep dat wereldwijd. In al mijn advertenties staat dat ik refunds doe voor teveel betaalde verzendkosten, en ik heb mijn verzendkosten bewust vrij hoog ingesteld, omdat ik niet steeds zelf op wil draaien voor de kosten.

Ik heb een flinke partij servies verkocht naar Canada (Ruim €120,- aan spullen), waarbij ze in de opmerkingen al had gezet dat ze graag "ASAP" haar teveel betaalde verzendkosten terug wil. Verzenden naar andere continenten is duur: er zijn twee pakketjes van ieder €49,30 die kant op gegaan. Ze had €100,- betaald voor verzenden. Ik heb haar voor het versturen verteld wat het zou kosten, en aangegeven dat ze mocht cancelen als het haar te duur was. Dit wilde ze niet, ze was blij om de stukken toe te voegen aan haar verzameling.

Een dag na het verzenden krijg ik een mailtje: waar haar "shipping refund" blijft :o? . Ik heb me zo hard af zitten vragen of ze ècht die €1,40 bedoelde die er over was na de PostNl verzendlabels. Alsof bubblewrap, verpakkingschips, tape en stickers gratis zijn. Ik heb zelfs op reddit nog om hulp gevraagd in het Etsy-verkopers gedeelte.

Uiteindelijk toch maar een mailtje gestuurd dat ik denk dat er sprake was van miscommunicatie. Dat bleek inderdaad zo: ze dacht dat de twee pakketjes samen €49,30 zouden zijn, niet per stuk. Voor een heel klein poosje dacht ik echt dat ik de ultieme gierige actie had ontdekt :D

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 11:18

Vjestagirl schreef:
Ik dacht van de week een gierige actie te hebben. Ik verkoop servies in een Etsy store, en verscheep dat wereldwijd. In al mijn advertenties staat dat ik refunds doe voor teveel betaalde verzendkosten, en ik heb mijn verzendkosten bewust vrij hoog ingesteld, omdat ik niet steeds zelf op wil draaien voor de kosten.

Ik heb een flinke partij servies verkocht naar Canada (Ruim €120,- aan spullen), waarbij ze in de opmerkingen al had gezet dat ze graag "ASAP" haar teveel betaalde verzendkosten terug wil. Verzenden naar andere continenten is duur: er zijn twee pakketjes van ieder €49,30 die kant op gegaan. Ze had €100,- betaald voor verzenden. Ik heb haar voor het versturen verteld wat het zou kosten, en aangegeven dat ze mocht cancelen als het haar te duur was. Dit wilde ze niet, ze was blij om de stukken toe te voegen aan haar verzameling.

Een dag na het verzenden krijg ik een mailtje: waar haar "shipping refund" blijft :o? . Ik heb me zo hard af zitten vragen of ze ècht die €1,40 bedoelde die er over was na de PostNl verzendlabels. Alsof bubblewrap, verpakkingschips, tape en stickers gratis zijn. Ik heb zelfs op reddit nog om hulp gevraagd in het Etsy-verkopers gedeelte.

Uiteindelijk toch maar een mailtje gestuurd dat ik denk dat er sprake was van miscommunicatie. Dat bleek inderdaad zo: ze dacht dat de twee pakketjes samen €49,30 zouden zijn, niet per stuk. Voor een heel klein poosje dacht ik echt dat ik de ultieme gierige actie had ontdekt :D


:')

Wij zijn stiekem getrouwd omdat ik wist dat het zou schuren bij mensen }:)

MDH, had je niet ontzettend veel afzeggers? Ik zou niet eens iets laten horen als ik m'n eigen eten zou moeten regelen :')

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 11:21

Door het gedoe rond het scheve gezichten voorkomen houd je zelf de idioterie van mensen tegen je zin uitnodigen in stand. Toen ik trouwde met mijn inmiddels ex hadden we een receptie voor ooms en tantes (zonder kinderen) en werkgerelateerde mensen. Daarna diner voor de "intimi". Waren zijn ooms en tantes blij? Vast niet, een vriendin hoorde ze mopperen dat mijn ooms en tantes wel overal bij mochten zijn. Zo goed hadden ze hun best gedaan me te leren kennen, de mensen die zij zagen als mijn ooms en tantes waren mijn broers en zussen. No way dus dat ik die lui tot mijn intimi rekende!
Je wordt uitgenodigd voor iets, je kiest zelf of je wilt gaan of niet. Gaan uit angst om anders iets te missen is imo een slechte reden. Net als mensen uitnodigen omdat het zo zou horen.
Ondanks herhaaldelijk aangeven dat we geen cadeaus hoefden omdat we gewoon een fijn samenzijn wilden vond mijn ex schoonfamilie ons gierig omdat wij trouwden zoals wij deden. Dus zonder neven en nichten en ook zonder de buren van onze ouders (ja, dat wilde zijn moeder echt).
Ex heeft dat met zijn 2e huwelijk ruimschoots goedgemaakt door er een tweedaags megafeest op een kasteel van te maken.

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 11:32

Vjestagirl schreef:
M_D_H schreef:



Wij hebben het sowieso heel anders gedaan dan de meeste mensen :+
Wij hadden officieel (zonde corona)
Daggasten: Ceremonie, receptie en feest maar niet het diner.
Avondgasten: Feest
En het bruidsgezelschap: Ceremonie, receptie, diner en feest.

Dit komt onder andere omdat wij heel graag gebruik wilde maken van de prachtige eetzaal en de lange tafel die de locatie heeft, maar die was maar voor 30 personen :')
Onder het bruidsgezelschap zou dan vallen: de beide ouders, de broer en zus + partners van mijn man, de kinderen van de zus van mijn man, mijn broertje, onze getuigen + partners, mijn bruidsmeisjes + partners en mijn peetoom en tante + opa van mijn man en oma van mij.

Dus wij hebben ons uiteindelijk niet aan de traditionele dag en avondgasten gehouden :o


Dus als daggast moest je tussendoor weg om zelf ergens een frietje te gaan eten in je goede goed? Dat vind ik echt mega raar.


Dat mag je raar vinden, wij kennen meer mensen die dit zo gedaan hebben.

Wij zouden overigens wel een complete restaurantlijst in de verschillende segmenten er bij gedaan hebben en ook de gasten van over ver aangeboden hebben om eventueel in ons huis of het huis van familie te verblijven en daar te eten.

Aan de andere kant, de meeste mensen wonen op 15 min van de locatie af.
Niemand had het een probleem gevonden als we het zo hadden gedaan.

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 11:34

MarcoBorsato schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik dacht van de week een gierige actie te hebben. Ik verkoop servies in een Etsy store, en verscheep dat wereldwijd. In al mijn advertenties staat dat ik refunds doe voor teveel betaalde verzendkosten, en ik heb mijn verzendkosten bewust vrij hoog ingesteld, omdat ik niet steeds zelf op wil draaien voor de kosten.

Ik heb een flinke partij servies verkocht naar Canada (Ruim €120,- aan spullen), waarbij ze in de opmerkingen al had gezet dat ze graag "ASAP" haar teveel betaalde verzendkosten terug wil. Verzenden naar andere continenten is duur: er zijn twee pakketjes van ieder €49,30 die kant op gegaan. Ze had €100,- betaald voor verzenden. Ik heb haar voor het versturen verteld wat het zou kosten, en aangegeven dat ze mocht cancelen als het haar te duur was. Dit wilde ze niet, ze was blij om de stukken toe te voegen aan haar verzameling.

Een dag na het verzenden krijg ik een mailtje: waar haar "shipping refund" blijft :o? . Ik heb me zo hard af zitten vragen of ze ècht die €1,40 bedoelde die er over was na de PostNl verzendlabels. Alsof bubblewrap, verpakkingschips, tape en stickers gratis zijn. Ik heb zelfs op reddit nog om hulp gevraagd in het Etsy-verkopers gedeelte.

Uiteindelijk toch maar een mailtje gestuurd dat ik denk dat er sprake was van miscommunicatie. Dat bleek inderdaad zo: ze dacht dat de twee pakketjes samen €49,30 zouden zijn, niet per stuk. Voor een heel klein poosje dacht ik echt dat ik de ultieme gierige actie had ontdekt :D


:')

Wij zijn stiekem getrouwd omdat ik wist dat het zou schuren bij mensen }:)

MDH, had je niet ontzettend veel afzeggers? Ik zou niet eens iets laten horen als ik m'n eigen eten zou moeten regelen :')


Nee, want uiteindelijk (zoals al eerder aangegeven) ging het hele feest niet door vanwege corona, net als het diner.

Maar goed, meer mensen die ik ken hebben dit zo gedaan en ik weet zeker dat niemand van die 75 man had afgezegd.

DuoPenotti schreef:
Joepie als daggast naar de Mc donalds :P

Goed iedereen moet weten hoe ze het doen, maar die daggasten had ik denk ik alleen maar voor het feest 's avonds uitgenodigd dan :)

Het zou voornamelijk gaan om familie en wij vonden dat die toch bij de ceremonie hoorde.
Maar goed, mijn neef had het ook zo gedaan en niemand heeft daar afgezegd, we hadden echt wel mee gedacht met deze gasten :j

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 11:37

Vjestagirl schreef:
Ik dacht van de week een gierige actie te hebben. Ik verkoop servies in een Etsy store, en verscheep dat wereldwijd. In al mijn advertenties staat dat ik refunds doe voor teveel betaalde verzendkosten, en ik heb mijn verzendkosten bewust vrij hoog ingesteld, omdat ik niet steeds zelf op wil draaien voor de kosten.

Ik heb een flinke partij servies verkocht naar Canada (Ruim €120,- aan spullen), waarbij ze in de opmerkingen al had gezet dat ze graag "ASAP" haar teveel betaalde verzendkosten terug wil. Verzenden naar andere continenten is duur: er zijn twee pakketjes van ieder €49,30 die kant op gegaan. Ze had €100,- betaald voor verzenden. Ik heb haar voor het versturen verteld wat het zou kosten, en aangegeven dat ze mocht cancelen als het haar te duur was. Dit wilde ze niet, ze was blij om de stukken toe te voegen aan haar verzameling.

Een dag na het verzenden krijg ik een mailtje: waar haar "shipping refund" blijft :o? . Ik heb me zo hard af zitten vragen of ze ècht die €1,40 bedoelde die er over was na de PostNl verzendlabels. Alsof bubblewrap, verpakkingschips, tape en stickers gratis zijn. Ik heb zelfs op reddit nog om hulp gevraagd in het Etsy-verkopers gedeelte.

Uiteindelijk toch maar een mailtje gestuurd dat ik denk dat er sprake was van miscommunicatie. Dat bleek inderdaad zo: ze dacht dat de twee pakketjes samen €49,30 zouden zijn, niet per stuk. Voor een heel klein poosje dacht ik echt dat ik de ultieme gierige actie had ontdekt :D

:') _O-

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 11:59

Mensen halverwege een feest wegsturen omdat ze niet genoeg intimi zijn, en dan verwachten dat ze daarna terugkomen, vind ik echt vreselijk gierig. Niet alleen in geld.
Ik heb ook ooit zo'n uitnodiging gehad, met een lijstje erbij waar we dan konden gaan eten. Tyf gauw op :')

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 12:02

Oke, voor ons had het niks te maken met het geld, maar echt met dat wij die zaal gewoon zo mooi vonden en dat daar niet meer dan 30 mensen in paste.
En we hebben het van te voren met de gasten besproken en dit was ook gewoon akkoord voor iedereen.

Maar goed.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10448
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 12:04

Als het vanaf t begin met de uitnodigingen duidelijk is zie ik het probleem niet :o Alleen moet het wel duidelijk zijn gelijk bij de uitnodiging en niet daarna pas of zo

Urona447
Berichten: 2812
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 12:08

Ik vind het persoonlijk ook erg gierig, daarnaast zullen veel mensen dit uit beleefd niet zeggen omdat het jullie dag is.

Om die reden zou ik inderdaad ook nooit naar zo'n feest gaan. Het zou voor mij aanvoelen alsof de bruid en bruidegom een zaal belangrijker vinden dan goed gezelschap.

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 12:16

Oke, maar heel eerlijk, hoeveel mensen spreek jij daadwerkelijk op een bruiloft?
Als er 75 man aan het dineren zijn, dan spreek jij die ook niet allemaal hoor :n
Kan je zeggen goed gezelschap waar het om draait.
Maar je kan het ook omdraaien, misschien is het bruidspaar wel niet gierig, maar ben jij als gast ontzettend hebberig dat je als gast perse bij het eten moet zijn omdat je anders niet wil komen?

Maar goed, wij komen uit een omgeving waar iedereen hier wel eerlijk over is en niet alleen beleefd, dus ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat niemand het een probleem vond.
Sterker nog, een boel van de oudere gasten (mijn man is een nakomeling dus zijn ooms en tantes zijn al in de 70 en ouder) waren er eigenlijk wel blij mee, even naar huis, de voetjes om hoog, tot rust komen, gehoorapparaat uit en even helemaal zen.

Ik vind het overigens heel bizar dat ik al meerdere keren aan geef dat het geld geen probleem was, maar dat die zaal gewoon onze voorkeur had, dat dit ook besproken is met alle 75 gasten (die ons de zaal van onze wens gunde en het geen probleem vonden) en dat er dan toch nog mensen zijn die ons gierig vinden...
Heel vreemd.

Andersom had ik het dus niet erg gevonden :n
Als ADHDer is een bruiloft sowieso een grote overprikkelende ruimte en ik had het heel fijn gevonden om mij even terug te kunnen trekken met een kleiner gezelschap en even naar huis te kunnen en mijn hoofd rust te gunnen. Ik heb de bruiloften waarbij dit van toepassing was juist heel fijn gevonden, dus ik snap niet zo goed waarom iedereen hier zooooo dramatisch over doet en over valt :n

Dat stukje ADHD was overigens ook de redenen die kleine eetzaal te willen, ik vond hem gewoon mooier, maar mijn man vond het ook belangrijk dat er een klein stukje rust was voor mij, mijn broertje en zijn nichtje (die ook ADHD hebben) en iedereen begreep dit.

maar goed, ik blijf het bizar vinden dat mensen dit gierig durven te noemen, als het zo netjes overlegt is met alle gasten :n
Ik ken weinig bruidsparen die het ook gewoon overleggen met hun gasten.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 12:19

Een keer meegemaakt op een bruiloft, was op een chique kasteeltje, hele dag was top geregeld incl een bus voor vervoer. Het diner was echt met een klein gezelschap aan 1 tafel en wij zijn met de hele vriendengroep gezellig wezen eten in een restaurant op loop afstand. Vond niemand een probleem of gierig.

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 12:21

M_D_H schreef:
maar goed, ik blijf het bizar vinden dat mensen dit gierig durven te noemen


Ik had het niet over jouw bruiloft hoor. Als het bij jou prima was dan is dat toch zo.

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 12:21

Nou ja, dat dus.
Wij hadden ook al vermeld dat wij de taxikosten op ons zouden nemen om van de locatie en terug naar de locatie te komen, dus ik zie echt niet in waarom het gierig is :n
De hele dag wordt je geleefd en is het druk, wij vonden die zaal gewoon heel mooi, het was klein, 1 lange tafel en met 30 man zou het hoofd van de ADHDers weer een klein beetje tot rust kunnen komen.
Lijkt mij alleen maar een prima oplossing, maar goed.

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 12:24

dakplaat schreef:
M_D_H schreef:
maar goed, ik blijf het bizar vinden dat mensen dit gierig durven te noemen


Ik had het niet over jouw bruiloft hoor. Als het bij jou prima was dan is dat toch zo.

Nee, jij misschien niet, maar er wordt wel beweerd dat mensen het alleen maar uit beleefdheid zeggen, terwijl die mensen echt wel weten waarom wij hier voor kiezen, dat het totaal niks met gierigheid te maken heeft, en dat die mensen echt wel honderd procent eerlijk zijn daar over :j

maar goed

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 12:26

Je bent in ieder geval niet gierig met "maar goed" _O-

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 12:28

dakplaat schreef:
Je bent in ieder geval niet gierig met "maar goed" _O-

Ik weet het, het is maar goed of anyway bij mij.
Ik probeer het af te wisselen met andere woorden, ik weet ook zeker dat ik andere woorden ken... MAAR ZE KOMEN ER NOOIT UIT :wow: :') _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 14:31

M_D_H schreef:
ynskek schreef:
Wij hebben in ieder geval het feest na het eten en niet er voor :+

Al weet ik dat wij qua volgorde dingen sowieso niet helemaal doen zoals het vaak gedaan wordt _O-



Wij hebben het sowieso heel anders gedaan dan de meeste mensen :+
Wij hadden officieel (zonde corona)
Daggasten: Ceremonie, receptie en feest maar niet het diner.
Avondgasten: Feest
En het bruidsgezelschap: Ceremonie, receptie, diner en feest.

Dit komt onder andere omdat wij heel graag gebruik wilde maken van de prachtige eetzaal en de lange tafel die de locatie heeft, maar die was maar voor 30 personen :')
Onder het bruidsgezelschap zou dan vallen: de beide ouders, de broer en zus + partners van mijn man, de kinderen van de zus van mijn man, mijn broertje, onze getuigen + partners, mijn bruidsmeisjes + partners en mijn peetoom en tante + opa van mijn man en oma van mij.

Dus wij hebben ons uiteindelijk niet aan de traditionele dag en avondgasten gehouden :o



Dit was bij mijn broer en schoonzus ook zo hoor! Precies hetzelfde. Overdag waren er 200 gasten, met het eten waren we met zijn 20en en avond een man of 300.
Iedereen ging verder na de receptie gewoon even naar hun hotel, opfrissen omkleden en ergens wat eten. Sommige mensen gezamenlijk (vriendengroepen) en anderen apart.

Allicht een klein verschil dat mijn broer destijds al een aantal jaar in Londen woonde en daar ook getrouwd is.
Ze wilden op de foto bij diverse hoogtepunt locaties in de avond ivm het effect van de locatie. het selecte groepje voor het eten ging nog een en ander voorbereiden en vast een drankje doen. Anders hadden ze die mogelijkheid niet eens gehad want dan voel je je bezwaard dat je er niet bent. Ze zijn toen ongeveer anderhalf uur weg gegaan, hebben mega mooie foto’s daaraan overgehouden en savonds was het een groot feest.
Iedereen reageerde hier eigenlijk heel positief op en vond het wel prettig. Ik zou het om deze reden ook nooit afzeggen…. Sterker nog, het lijkt mij ook wel lekker :7