Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarenQ
Berichten: 512
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 15:00

M_D_H schreef:
dakplaat schreef:
Je bent in ieder geval niet gierig met "maar goed" _O-

Ik weet het, het is maar goed of anyway bij mij.
Ik probeer het af te wisselen met andere woorden, ik weet ook zeker dat ik andere woorden ken... MAAR ZE KOMEN ER NOOIT UIT :wow: :') _O-


Dus een beetje krenterig op zijn minst hoor, als er maar 2 opties zijn. :+

Gini
Berichten: 17972
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 10:25

Ik vind de discussie over trouwfeesten wel gek. Als je een zaal en cateraar hebt is een trouwfeest per definitie al een hele smak geld. Om dan gierig genoemd te worden als je als koppel toch zoveel mogelijk de kosten wilt drukken, vind ik toch wel heel vergezocht. Ik denk dat hier en daar willen besparen niet meteen de stempel gierig moet krijgen?
Nu, ik ben heel los in trouwfeesten. Het koppel geeft het feest, dus het koppel beslist. Ik ben ook wel eens naar huis gegaan na de receptie om op het avondfeest terug te komen. Diner hoorde niet bij mijn uitnodiging. Waarom zou ik op dat ene puntje focussen? En niet op het feit dat ik blijkbaar wel leuk genoeg ben om mij überhaupt uit te nodigen en dat het avondfeest gewoonweg fantastisch was?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33871
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 10:28

Misschien komt het feit dat ik "niet mee mogen doen met eten" gierig vind omdat ik nog geen enkele bruiloft heb gehad die niet minimaal 30 tot 60 minuten rijden is. Dus dan word je gedwongen om ergens anders te eten en daar heb ik echt een hekel aan. Niet aan uit eten gaan maar zo'n bruiloft is al druk genoeg dan eet ik liever niet weer in een andere setting. :')

DuoPenotti

Berichten: 30168
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 10:34

Als ik op die manier uitgenodigd zou worden zou ik alleen de avond gaan.
Het is gewoon raar dat je tussendoor maar moet zien waar je blijft.
En natuurlijk mag een bruidspaar dat helemaal zelf weten. Of dat nu om de kosten is, of in dit voorbeeld om de grote van de zaal.
Maar ik vind het bijzonder zeg maar. Heb dat ook nooit eerder gehoord ergens.
Dag gast is er de hele dag, dus ook eten.
En dan heb je hier in het zuiden receptie en dan daarna de avondgasten.
Tenminste de traditionele bruiloften, maar die zijn er steeds minder.

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 10:54

Het ging natuurlijk vooral om de rust in het hoofd van de 3 a 4 aanwezige ADHDers :')
Wellicht dat daarom ook wel iedereen het acceptabel vond :j

Bruiloften zijn sowieso duur en ieder bruidspaar beknibbeld op iets anders.
Alhoewel... Wij beknibbelden op niks wat misschien wel de reden is waarom wij elke keer ons budget moesten en moeten bijstellen :') _O-
Wij hebben zelf ook al eens meegemaakt dat we mochten mee eten maar dat het afhankelijk was van waar in de zaal je zat, of je überhaupt iets kreeg :+
Het zou een puntzak friet en een broodje kroket of frikandel zijn per persoon, maar de mensen dicht bij de keuken hadden meerdere broodjes en zakjes friet en de mensen achterin de zaal kregen nog net een broodje :')


Ik weet niet zeker of dit onder gierig valt of gewoon een gebrek aan fatsoen?
Maar... Ik ben een paar weken geleden een dagje met vrienden op stap geweest, eerst geluncht en daarna uit eten.
Omdat het het makkelijkste was ivm tikkies etc dat 1 iemand betaalde heb ik dit op mij genomen...
vriendin gaf wel aan dat ze wat krapper bij kas zat en of ze mocht betalen als het salaris binnen was. Tuurlijk, geen probleem.
Ondertussen zijn we 2,5 week verder, is ze deze week op vakantie geweest, zie ik op de app en social media allemaal lekkere etentjes langs komen en denk ik... Maar hoe zit het met mijn geld?
Tikkie is uiteraard al gestuurd, geen reactie op gehad en op mijn vraag of ze het nog over wilde maken gaf ze aan dat wij afgesproken hadden dat zij zou betalen als het salaris er is.
Wat wij inderdaad hebben afgesproken, maar... Als je uit eten kan op vakantie lijkt het mij dat je ook mij terug kan betalen?
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 29-10-21 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Urona447
Berichten: 2818
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 10:56

Het is bij mij meer dat sommige bruidsparen vergeten waar de gast al rekening mee moet houden. Gasten zitten al snel aan bijkomende kosten zoals: vervoer,overnachting,vrij nemen van het werk, kinderoppas, kleding voor de bruiloft en het cadeau voor het stel. Dit tikt bij mekaar altijd behoorlijk aan en dan mensen als dagggast wegsturen voor het avondeten vind ik persoonlijk gierig.

Vjestagirl

Berichten: 26666
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 10:57

M_D_H schreef:
Ik weet niet zeker of dit onder gierig valt of gewoon een gebrek aan fatsoen?
Maar... Ik ben een paar weken geleden een dagje met vrienden op stap geweest, eerst geluncht en daarna uit eten.
Omdat het het makkelijkste was ivm tikkies etc dat 1 iemand betaalde heb ik dit op mij genomen...
vriendin gaf wel aan dat ze wat krapper bij kas zat en of ze mocht betalen als het salaris binnen was. Tuurlijk, geen probleem.
Ondertussen zijn we 2,5 week verder, is ze deze week op vakantie geweest, zie ik op de app en social media allemaal lekkere etentjes langs komen en denk ik... Maar hoe zit het met mijn geld?
Tikkie is uiteraard al gestuurd, geen reactie op gehad en op mijn vraag of ze het nog over wilde maken gaf ze aan dat wij afgesproken hadden dat zij zou betalen als het salaris er is.
Wat wij inderdaad hebben afgesproken, maar... Als je uit eten kan op vakantie lijkt het mij dat je ook mij terug kan betalen?


Je kunt niet in iemands portemonnee kijken. Misschien is de vakantie al lang geleden betaald, of zijn de etentjes ook op kosten van iemand anders. Of, misschien wist ze wel dat ze dit allemaal moest gaan betalen en heeft ze daarom met jou afgesproken dat ze pas betaald als haar salaris er is?

Maar een beetje raar is het wel ja.

Selina

Berichten: 14349
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 10:59

Salarissen worden meestal in deze periode gestort, dus dan zou ze het al binnen moeten hebben toch? Dus lijkt me een smoesje. Kan me zelf niet voorstellen dat je niet als prioriteit hebt een vriendin terugbetalen, maar zo zit blijkbaar niet iedereen in elkaar :o

Vjestagirl

Berichten: 26666
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 11:00

Selina schreef:
Salarissen worden meestal in deze periode gestort, dus dan zou ze het al binnen moeten hebben toch? Dus lijkt me een smoesje. Kan me zelf niet voorstellen dat je niet als prioriteit hebt een vriendin terugbetalen, maar zo zit blijkbaar niet iedereen in elkaar :o


Mijn salaris komt iedere maand tussen de 12de en de 15de, dus je kunt ook niet voor iedereen zeggen dat het een smoesje is.

DuoPenotti

Berichten: 30168
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 11:01

Vind ik ook vreemd, zeker als je dan al die andere dure dingen wel ziet.
En die vriendin kan dan ook zelf zeggen, is het goed als ik later betaal, want ja die geplande vakantie komt er ook aan deze maand en daar kan ik niet vragen of ik later kan betalen, bij jou durf ik dat wel.

Dan was het meteen heel anders geweest.

MyWishMax

Berichten: 25488
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 11:02

Ligt er maar net aan welke betaaldatum het is en of je een maand of 4 weken hebt. Eind van de maand komt vrij vaak voor maar lang niet overal.

Beetje apart is het wel, had ze beter aan kunnen geven dat ze je wilde betalen als salaris er was omdat ze op vakantie gaat?

Selina

Berichten: 14349
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 11:02

Vjestagirl schreef:
Selina schreef:
Salarissen worden meestal in deze periode gestort, dus dan zou ze het al binnen moeten hebben toch? Dus lijkt me een smoesje. Kan me zelf niet voorstellen dat je niet als prioriteit hebt een vriendin terugbetalen, maar zo zit blijkbaar niet iedereen in elkaar :o


Mijn salaris komt iedere maand tussen de 12de en de 15de, dus je kunt ook niet voor iedereen zeggen dat het een smoesje is.


Nja in dat geval zou ik dan terugappen wanneer ze haar salaris verwacht zodat je weet wanneer ze het terug kan betalen.

Kinke

Berichten: 20576
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 11:03

tja, ik zou zeggen, vraag haar wanneer ze haar salaris krijgt. (aangezien ze zelf niet met deze info komt)

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 11:14

Ik weet dat ze op vakantie is met haar gezin, dus dat de etentjes niet door iemand anders worden betaald, maar ik voel mij nu persoonlijk een beetje genegeerd.

Mij is altijd geleerd dat ik niet kan uitgeven wat ik niet heb, en op vakantie gaan en daar uit eten gaan terwijl ik bij iemand anders nog een "schuld" open heb staan is duidelijk uitgeven wat ik niet heb.

IK heb gevraagd wanneer ze haar salaris krijgt, dat was een heel niets zeggend antwoord: Het komt wanneer het komt :')

DuoPenotti

Berichten: 30168
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 11:15

Door zo'n antwoord zou ik wel pissig worden om eerlijk te zijn.
Dat is alle fatsoen te buiten.

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 11:17

Urona447 schreef:
Het is bij mij meer dat sommige bruidsparen vergeten waar de gast al rekening mee moet houden. Gasten zitten al snel aan bijkomende kosten zoals: vervoer,overnachting,vrij nemen van het werk, kinderoppas, kleding voor de bruiloft en het cadeau voor het stel. Dit tikt bij mekaar altijd behoorlijk aan en dan mensen als dagggast wegsturen voor het avondeten vind ik persoonlijk gierig.

Hier nog even op reagerend: Je mag je mening hebben dat is geen probleem.
Maar wij hebben wel echt rekening gehouden met onze gasten hoor :j
Wij zouden de taxi's betalen van de mensen die gevraagd werden om elders te eten, mocht het uit eten financieel niet lukken, zouden deze gasten de sleutel van ons huis mee krijgen en mochten ze bij ons thuis eten :j
Dus bij ons was het echt puur op het oogpunt, de zaal was gewoon heel mooi en het voordeel voor de 3 a 4 ADHDers dat zij even tot rust zouden komen.
Ik heb mijzelf wel goed in de hand, maar de jongeren niet zo en niemand zit op een bruiloft te wachten op een tantrum van een ADHDer :+ :') _O-

LoveBodin

Berichten: 4371
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 11:18

Daar zou ik ook best wel chagrijnig over zijn...
Dat betekent dus dat jouw geld ook 'komt wanneer het komt'.. Fijn is dat!
Dat vind ik zeker wel gierig.

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 11:18

DuoPenotti schreef:
Door zo'n antwoord zou ik wel pissig worden om eerlijk te zijn.
Dat is alle fatsoen te buiten.

Ja nee, dat maakte mij eigenlijk niet zo heel erg pissig.
Zij werkt op ZZP basis en haar opdrachtgever is echt een waardeloze betaler, dus ik weet dat dit serieus bedoeld was en niet als "sneer" naar mij toe van: Je moet geduld hebben, het komt wanneer het komt.

Het gaat mij er vooral om dat het geld er schijnbaar wel is, maar dat ik geen prioriteit ben om het aan uit te geven

Vjestagirl

Berichten: 26666
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 11:19

M_D_H schreef:
Ik weet dat ze op vakantie is met haar gezin, dus dat de etentjes niet door iemand anders worden betaald, maar ik voel mij nu persoonlijk een beetje genegeerd.

Mij is altijd geleerd dat ik niet kan uitgeven wat ik niet heb, en op vakantie gaan en daar uit eten gaan terwijl ik bij iemand anders nog een "schuld" open heb staan is duidelijk uitgeven wat ik niet heb.

IK heb gevraagd wanneer ze haar salaris krijgt, dat was een heel niets zeggend antwoord: Het komt wanneer het komt :')


Ja, en dat antwoord zou mij dus inderdaad flink link maken. Ik geloof dat ik nu aan zou geven dat ik het geld ondertussen echt zelf nodig heb, dus dat ik het graag binnen een week wil hebben.

Kinke

Berichten: 20576
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 12:33

des te respectlozer naar jou. Heeft ze maar 1 opdrachtgever dan?

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 12:50

Schijnbaar, ik snap de constructie ook niet zo goed, maar goed, dat is ook niet mijn zaak.
Mijn zaak is dat ik mijn geld terug wil :+

Gini
Berichten: 17972
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 13:17

Nu, het kan wel zo zijn dat ze heel erg goed moet plannen met haar salaris, dus dat deze vakantie en etentjes al ingepland waren op voorhand met het salaris van september (augustus, juli misschien zelfs)en dat ze daardoor 2,5 week geleden al wist van: dit etentje past er niet meer bij, dit moet al op de planning van mijn volgende salaris.

Ik vind het nog niet onder de noemer gierig of onfatsoenlijk vallen. Sowieso zou ik dan 1 volledige maand na het etentje wachten voordat ik nog eens zou polsen of ze het niet vergeten is. In een volledige maand is het aannemelijk dat er ergens wel loon gestort is, na 2,5 week nog niet. Mijn loon wordt ook pas op het einde van de maand gestort. Dus als ik 2,5 week geleden al geen geld meer had, dan had ik je vandaag ook nog niet kunnen betalen, dan zou ik mijn schuld waarschijnlijk na dit weekend pas kunnen vereffenen.

Kinke

Berichten: 20576
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 13:20

het gaat ook om hoe het antwoord gebracht wordt. TS is geen bank toch, een beetje waardering zou niet misstaan

MyWishMax

Berichten: 25488
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 13:22

Ik snap je wel, gini. En ik herken de situatie wel,maar ik geef dat van te voren aan of meld dus die dag met vriendinnen af. Als ze graag willen dat ik mee ga en het aanbieden of voor te schieten zou ik me wel rottig voelen als er dan snel naar het geld gevraagd wordt. Maar als je niks overlegd hebt vind ik het toch lastig dat je zonder iets te zeggen niks overmaakt.

1 opdrachtgever kan makkelijk als zzper in een maand of langer. Ik zou alleen aangegeven hebben wanneer de uiterste betaaldatum is en vriendin op de hoogte houden.

beert
Berichten: 2448
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 13:37

Urona447 schreef:
Het is bij mij meer dat sommige bruidsparen vergeten waar de gast al rekening mee moet houden. Gasten zitten al snel aan bijkomende kosten zoals: vervoer,overnachting,vrij nemen van het werk, kinderoppas, kleding voor de bruiloft en het cadeau voor het stel. Dit tikt bij mekaar altijd behoorlijk aan en dan mensen als dagggast wegsturen voor het avondeten vind ik persoonlijk gierig.

Ik ben blijkbaar nog nooit op een echte bruiloft geweest als ik dit zo lees. Ik heb nooit speciale kleding gekocht voor iemands trouwerij en deed meestal aan persoonlijke cadeaus als een fotoboekje. En reiskosten heb je altijd, bij welk feestje dan ook. Dat is niet anders bij een bruiloft.

Ik snap de constructie wel. De feesten waar ik was, hadden in de middag de ceremonie en in de avond het feest. Ik vind persoonlijk de ceremonie belangrijker dan een feest, dus daar wil ik graag bij zijn. En ja, als je er dan toch bent, is het een kleine moeite elders te eten en in de avond naar het feest te gaan. Ik heb dat nooit als gierig ervaren.