Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gini
Berichten: 17962
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 13:53

MyWishMax schreef:
Ik snap je wel, gini. En ik herken de situatie wel,maar ik geef dat van te voren aan of meld dus die dag met vriendinnen af. Als ze graag willen dat ik mee ga en het aanbieden of voor te schieten zou ik me wel rottig voelen als er dan snel naar het geld gevraagd wordt. Maar als je niks overlegd hebt vind ik het toch lastig dat je zonder iets te zeggen niks overmaakt.

1 opdrachtgever kan makkelijk als zzper in een maand of langer. Ik zou alleen aangegeven hebben wanneer de uiterste betaaldatum is en vriendin op de hoogte houden.


Klopt, ik wil ook zeker niet zeggen dat ik de situatie exact zo zou aanpakken als de vriendin in kwestie. Ik ben meer van het: wat ik niet kan betalen, koop ik niet.
Maar ik vind het gedrag nog niet gierig te noemen omdat ze op voorhand aangeeft krap bij kas te zitten. Ik vind het dan eigenlijk nog wel 'normaal' dat die situatie in twee weken nog niet veranderd is en ik zou er dan nog niet naar polsen. Na een maand zou ik eens horen hoe het zit met dat geld. Dat zijzelf ook niet al te handig communiceert, klopt, maar daar zou ik me nog niet door uit de lood laten slaan. Toch zeker als het een vriendin is weet je toch wel ongeveer wat je aan elkaar hebt?

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 14:43

MDH, niet meer voorschieten dus voor die dame ;) Tenminste, dat zou ik doen. Je ben toch geen bank van lening?

knollentuin
Berichten: 10404
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 15:17

Fitzroy schreef:
MDH, niet meer voorschieten dus voor die dame ;) Tenminste, dat zou ik doen. Je ben toch geen bank van lening?
idd en bij de bank betaal je rente, dus
Rente erop, hier ook geen probleem om een x voor te schieten, en als er overleg is dat het even langer duurt voor er terugbetaald wordt is er helemaal geen probleen, maar vage teksten als t komt wanneer t komt kan ik niks mee.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 16:20

Ik denk vooral dat de les ook is om bij een uitgestelde betaling af te spreken wanneer dat dan is.
Ik zou er bij betalen nadat salaris gestort is wel vanuit gaan dat, dat binnen een maand geregeld is. Natuurlijk niet zo leuk als er tussendoor blijkbaar wel geld voor andere dingen is, maar dit was nu eenmaal de afspraak. Ik zou het echter niet kunnen waarderen wanneer dan achteraf blijkt dat die salarisbetaling ook nog eens onzeker gaat zijn. Dan wordt het financiële probleem ineens wel heel erg mijn probleem.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 17:19

M_D_H schreef:
IK heb gevraagd wanneer ze haar salaris krijgt, dat was een heel niets zeggend antwoord: Het komt wanneer het komt :')

Hier zou ik ook pissig over zijn en voortaan voor diegene niet meer voorschieten. Pff wat een raar antwoord naar iemand die je een plezier doet door het voor te schieten.

Diegene kan toch ook niet in de portemonnee van MDH kijken? Dus andersom vind ik het niet kunnen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33855
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:12

Ik vraag me ook af of dat soort mensen ook tegen iets als de hypotheekverstrekker ofzo zeggen "het komt wanneer het komt". _O-

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:25

Met zulke opmerkingen zet je bij mij de vlammenwerper aan }>

Respectloos en onfatsoenlijk.

Ik zou mij echt kapot schamen,ik zou desnoods een deel alvast betalen.

En ook een duidelijke datum zeggen van wanneer ik kan betalen.

Gini
Berichten: 17962
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:26

Nu, het gaat toch om een vriendin? Tenzij 'vriendin' in dit verhaal synoniem staat voor 'persoon waar ik omwille van omstandigheden verplicht sociaal mee moet doen, maar waar ik verder eigenlijk weinig mee heb', zou een vriendin van mij toch wel respijt verdienen. Ik zou waarschijnlijk zelfs bezorgd zijn dat het financieel blijkbaar een heel gepuzzel is voor haar.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:27

Maar andere activiteiten - en dan niet droog brood eten- op social media plaatsen.... Nee, geen medelijden mee.

Gini
Berichten: 17962
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:35

Maar dan ga je toch het gesprek aan? Sta je op een avond met een fles wijn voor de deur en ga je babbelen, over het leven, wat er scheelt, hoe het komt dat ze het financieel zo moeilijk heeft,...
Waarom is iedereen zo hard? Het is toch een vriendin? Pas achteraf, wanneer blijkt dat ze een dikke profiteur is, zou ik hard worden, maar dan is het ook geen vriendin meer.

Nielojram

Berichten: 7849
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:39

Ik heb een collega gehad die de borrelnootjes, die overbleven na de vrimibo, in een zakje deed.
Dan had ze een lekker snackie in het weekend...

Moet je je voorstellen dat iemand dus de plastic koffiebekertjes, gevuld met nootjes, om zat te keren in een boterhamzakje...

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:48

Gini schreef:
Maar dan ga je toch het gesprek aan? Sta je op een avond met een fles wijn voor de deur en ga je babbelen, over het leven, wat er scheelt, hoe het komt dat ze het financieel zo moeilijk heeft,...
Waarom is iedereen zo hard? Het is toch een vriendin? Pas achteraf, wanneer blijkt dat ze een dikke profiteur is, zou ik hard worden, maar dan is het ook geen vriendin meer.

Een vriendin van mij zegt niet “ Het komt wanneer het komt” dat is niet hoe je met vrienden omgaat hoor.

Dat is een antwoord van een cliënt die onder bewind staat en die relatie is heel anders dan de relatie met mijn vrienden. Dan is mijn reactie dus ook anders.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:54

Het gesprek via de Whatsapp was duidelijk, het komt wanneer het komt.
Dan ben ik er al klaar mee hoor. Ik vind dat zo onfatsoenlijk.

Naar mijn mening hoort zij dan bij de persoon te komen die alles heeft voorgeschoten en dan uitleg te geven waarom ze nog niet heeft betaald.

@Nielojram,life sucks soms maar wat je eruit leest probeert ze wel het beste ervan te maken. Dat vind ik dan weer super.
Als mensen in zulke situaties een kluisje op het werk hebben of je weet waar hun jas hangt dan kan daar zomaar"spontaan" een reep chocolade oid in zitten.

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 20:10

Nielojram schreef:
Ik heb een collega gehad die de borrelnootjes, die overbleven na de vrimibo, in een zakje deed.
Dan had ze een lekker snackie in het weekend...

Moet je je voorstellen dat iemand dus de plastic koffiebekertjes, gevuld met nootjes, om zat te keren in een boterhamzakje...


Dat doe ik wel eens bij mijn ouders :') Ik kom daar heel vaak vandaan met allemaal zakjes en bakjes.

DuoPenotti

Berichten: 29992
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 20:15

Daar waar iedereen met zijn tengels in had gezeten...

Bij je ouders is wel wat anders :)

Raineri
Berichten: 6282
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 20:22

DuoPenotti schreef:
Daar waar iedereen met zijn tengels in had gezeten...

Bij je ouders is wel wat anders :)


E. Coli kan je van beiden contacteren maar je voelt geen verschil daarvan hoor als je boven de pot hangt

imaudy
Berichten: 5085
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 22:00

M_D_H schreef:
Ik weet dat ze op vakantie is met haar gezin, dus dat de etentjes niet door iemand anders worden betaald, maar ik voel mij nu persoonlijk een beetje genegeerd.

Mij is altijd geleerd dat ik niet kan uitgeven wat ik niet heb, en op vakantie gaan en daar uit eten gaan terwijl ik bij iemand anders nog een "schuld" open heb staan is duidelijk uitgeven wat ik niet heb.

IK heb gevraagd wanneer ze haar salaris krijgt, dat was een heel niets zeggend antwoord: Het komt wanneer het komt :')


Jeetje.
Het klinkt alsof ze zegt: als ik een goede bui heb krijg je het nog wel eens terug...heel misschien dit jaar nog.
Als het langer dan 4 weken geleden is dat je dat geld aan haar uitgeleend hebt zou ik maar eens wat nijdig worden. Al te lief is nergens voor nodig. Dat geld wat ze nu uitgeven staat in eens in verhouding tot het bedrag wat ze je schuldig is.
Zie net dat het 2,5 week geleden is, dan mag het nu wel een keer komen.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 23:48

M_D_H schreef:
Ik weet dat ze op vakantie is met haar gezin, dus dat de etentjes niet door iemand anders worden betaald, maar ik voel mij nu persoonlijk een beetje genegeerd.

Mij is altijd geleerd dat ik niet kan uitgeven wat ik niet heb, en op vakantie gaan en daar uit eten gaan terwijl ik bij iemand anders nog een "schuld" open heb staan is duidelijk uitgeven wat ik niet heb.

IK heb gevraagd wanneer ze haar salaris krijgt, dat was een heel niets zeggend antwoord: Het komt wanneer het komt :')


Dat vind ik echt heel vreemd! Ik leen wel eens geld bij vriendinnen omdat ik volgens mijn liefje niet compatibel ben met een creditcard >;) maar we spreken altijd af wanneer ik ze terugbetaal. Meestal is dat dezelfde avond nog omdat het zulke hoge bedragen zijn en het niet lekker voelt om een schuld te hebben. Laat staan dat ik zeg "het komt wanneer het komt".

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33855
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 11:27

Ik ben altijd de persoon die alles voorschiet maar ook de persoon met het minste geld. Hoe ik mezelf in die situatie heb weten te wurmen weet ik ook niet. :') Maar ik stuur dus direct een tikkie en ik verwacht ook dat die binnen een paar dagen betaald wordt.

Mando

Berichten: 15722
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 21:39

Binnen paar dagen ik verwacht dat dat gelijk betaald wordt.
Ik zeg het er ook altijd bij, ik vind het prima om iets te regelen maar tikkies worden gelijk betaald en anders blijf ik stalken

Aranel
Berichten: 20207
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 21:52


Cowboy55
Berichten: 8517
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 22:22


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:38

Nou misschien ben ik de gierige maar goed…

Sinds een jaar of 10 wordt oud op nieuw niet meer georganiseerd door de grootmoeder van mijn man ivm haar leeftijd. Sindsdien werd dit gedaan door de kleinkinderen. Afspraak was dat iedereen €35 betaalde voor elke +12 jaar bij diegene waar je dat jaar te gast was.
Ondertussen is de familie flink vergroot en past het eigenlijk bij niemand meer binnen. Dit jaar gaat het dus door op een externe locatie en niet meer bij oud op nieuw. Maar, er wordt verwacht dat iedereen dit zelf betaald.
Ik kreeg zonet de prijzen. Wij komen op €150 uit voor 2 volwassenen en een peuter en wij moeten nog een €40 verrijden naar de locatie. Iedereen is hier blijkbaar mee akkoord. Ik ben de enigste die er wat van zegt dat het te duur is. Nu begrijpt niemand mij want: Het is maar 1 x maal per jaar. Dat kan er toch vanaf?
Ik word nu dus aanzien als gierig, terwijl ik er juist wat van vind dat wij hier zo maar in moeten mee gaan.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:42

Of het veel geld is, is voor ieder anders. Wat ik wel merk aan jouw berichten is dat je voornamelijk gezeik hebt met je familie. Dat lijkt me eerder het probleem dan wel of niet gierig zijn.

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:50

Daar heb je gelijk in. En beide kanten geven alle 2 even veel gezeik. Ze geven ook rustig toe geen inlevingsvermogen te hebben :+