Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35677
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:53

Waarom zou je tijd verdoen met je familie als het elke keer gezeur is.
Ik zou leuke vrienden uit kiezen om het mee te vieren of met je eigen gezin :)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:53

Tja, daar zou ik dan snel klaar mee zijn. Je familie kun je niet kiezen, wat je ermee doet wel.

Duhelo

Berichten: 28601
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:58

Moestuin schreef:
Nou misschien ben ik de gierige maar goed…

Sinds een jaar of 10 wordt oud op nieuw niet meer georganiseerd door de grootmoeder van mijn man ivm haar leeftijd. Sindsdien werd dit gedaan door de kleinkinderen. Afspraak was dat iedereen €35 betaalde voor elke +12 jaar bij diegene waar je dat jaar te gast was.
Ondertussen is de familie flink vergroot en past het eigenlijk bij niemand meer binnen. Dit jaar gaat het dus door op een externe locatie en niet meer bij oud op nieuw. Maar, er wordt verwacht dat iedereen dit zelf betaald.
Ik kreeg zonet de prijzen. Wij komen op €150 uit voor 2 volwassenen en een peuter en wij moeten nog een €40 verrijden naar de locatie. Iedereen is hier blijkbaar mee akkoord. Ik ben de enigste die er wat van zegt dat het te duur is. Nu begrijpt niemand mij want: Het is maar 1 x maal per jaar. Dat kan er toch vanaf?
Ik word nu dus aanzien als gierig, terwijl ik er juist wat van vind dat wij hier zo maar in moeten mee gaan.

Dit is herkenbaar. Ieder jaa doen we nieuwjaar met de familie van de kant van mijn vader. Menu ligt meestal rond de 60 a 75 euro per persoon. Voorheen met 2 was dit al niet evident,maar nu sinds ik single ben is dat toch de helft van mijn boodschappenbudget per maand...

julius_juut

Berichten: 3109
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:13

Moestuin schreef:
Nou misschien ben ik de gierige maar goed…

Sinds een jaar of 10 wordt oud op nieuw niet meer georganiseerd door de grootmoeder van mijn man ivm haar leeftijd. Sindsdien werd dit gedaan door de kleinkinderen. Afspraak was dat iedereen €35 betaalde voor elke +12 jaar bij diegene waar je dat jaar te gast was.
Ondertussen is de familie flink vergroot en past het eigenlijk bij niemand meer binnen. Dit jaar gaat het dus door op een externe locatie en niet meer bij oud op nieuw. Maar, er wordt verwacht dat iedereen dit zelf betaald.
Ik kreeg zonet de prijzen. Wij komen op €150 uit voor 2 volwassenen en een peuter en wij moeten nog een €40 verrijden naar de locatie. Iedereen is hier blijkbaar mee akkoord. Ik ben de enigste die er wat van zegt dat het te duur is. Nu begrijpt niemand mij want: Het is maar 1 x maal per jaar. Dat kan er toch vanaf?
Ik word nu dus aanzien als gierig, terwijl ik er juist wat van vind dat wij hier zo maar in moeten mee gaan.



Ik zou ook vriendelijk bedanken hoor, dat zijn verdomde veel pakjes hooi die er dan in één dag/avond even doorheen gaat. Zeker als het eigenlijk een 'moetje' is stuurde ik wel een 'gelukkig nieuw jaar' appje en zag ik ze later wel weer eens. Dan maar bekend staan als gierig. :+

DuoPenotti

Berichten: 30220
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:24

Bijna 200 voor oud op nieuw. Nog niet misschien. Zou ik ook echt te veel vinden.

Maflinger_S
Berichten: 12178
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:28

Da's een pak geld om tijd door te brengen met mensen waar je geen zin in hebt.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:46

Ik vind het geen gekke prijs voor een avond met alles in en zo maar snap je heel goed dat je het hier niet aan wil geven. Met zo’n prijzen vind ik het ook normaal dat mensen ervoor bedanken.

Christiene
Berichten: 7742
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:39

Je man kan ook alleen gaan na zijn familie, dan blijf jij thuis zo lost iemand het van mijn vrienden het op. Op verjaardag gaat ze nog wel mee. En enkele familie dingen ook wel eens maar niet met alles.

Maar daar zeuren ze dan ook weer over gok ik.

Gierig is het in elk geval niet dat je het duur vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:44

poes schreef:
Ik vind het geen gekke prijs voor een avond met alles in en zo maar snap je heel goed dat je het hier niet aan wil geven. Met zo’n prijzen vind ik het ook normaal dat mensen ervoor bedanken.


De prijs is niet gek, maar er was op voorhand een totaal andere prijs afgesproken voor wat te doen. Dit is nu bijna het dubbele van wat oorspronkelijk was afgesproken. Ik vind het nogal wat dat er zomaar van wordt uitgegaan dat dat voor iedereen dan maar ok is.

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:53

Ik vind het wel een idioot hoge prijs. Als het bij niemand meer binnenpast heb je het niet over 10 mensen, maar eerder over 15/20. Dan ga je dus voor 1 avondje 1000/1500 euro uitgeven? Zelfs als je met iedereen uit eten gaat ben je goedkoper uit.
Plus dat je ook nog een keer oud & nieuw gaat vieren apart (of met een deel van de familie) en dus ook brandstofkosten hebt. Ik zou daar ook vriendelijk nee voor zeggen.

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 11:02

14 volwassenen en 7 kinderen inderdaad. Ik vind het ook absurd. Nu wil mijn man zijn geld dat hij kreeg voor zijn verjaardag (en dat apart staat voor iets waar hij al lang voor spaart) eraan opofferen en daar heb ik de grens getrokken. Dat doen wij dus niet.

Oorspronkelijk was er gezegd: All you can eat a €37 per persoon of een zaaltje van €100 hier in de buurt huren en iedereen zijn eigen gourmet + vlees mee nemen.

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 11:20

Moestuin schreef:
14 volwassenen en 7 kinderen inderdaad. Ik vind het ook absurd. Nu wil mijn man zijn geld dat hij kreeg voor zijn verjaardag (en dat apart staat voor iets waar hij al lang voor spaart) eraan opofferen en daar heb ik de grens getrokken. Dat doen wij dus niet.

Oorspronkelijk was er gezegd: All you can eat a €37 per persoon of een zaaltje van €100 hier in de buurt huren en iedereen zijn eigen gourmet + vlees mee nemen.


Verjaardaggeld weg doen omdat andere geen rekening kunnen houden met je budget. Dat is gewoon ook niet slim, dan ga je daar ook nog eens van balen.

We hebben hier in de familie beide opties wel eens gedaan. Zaaltje kosten idd geloof ik 10 per persoon + 10 drankgeld/bediening. En verder pikte iedereen 4 of 5 dingen uit het eet lijstje. Denk dat je dan ergens op 30/35 euro zit.
Alle you can eat was 40 euro. Maar niet zo populair bij mijn familie leden met kinderen. Want bij zaaltje zijn die gratis en hier kosten het meen ik 3 euro per levensjaar. Dus die waren dan weer meer kwijt.

Maar goed ik vind je dus niet gierig.

ingvdh

Berichten: 6383
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:00

Soms moet er iemand paal en perk stellen en vaak zijn anderen stiekem blij dat dit ter sprake is gebracht omdat zij het ook te duur vinden maar niets durfden te zeggen.

Ik vind het juist niet erg sociaal van de familie dat ze geen rekening wensen te houden met de financiële situatie van anderen door per se zo'n duur feest er door te drukken terwijl ze weten dat dit niet door iedereen is op te brengen.

Niet gierig dus. Gewoon eerlijk naar de familie toe en dat vind ik ook wel bewonderingswaardig.
Wellicht aangeven dat dit feestje voor jullie betekend dat je de maand erna amper eten op tafel kan zetten en dat je liever je gezin deze maand te eten geeft dan alles op een avond er doorheen jagen.

Maflinger_S
Berichten: 12178
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:17

@ingvdh: da's een mooie en duidelijke redenatie. Daar kan toch niemand in de familie wat van vinden, als ze er al wat van hebben te vinden.

En als ze het zo belangrijk vinden dat het gezin van TS er is om de feestvreugde te verhogen, dan willen ze haar gezin misschien wel sponsoren?

Tancreda4

Berichten: 24132
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:24

Ik vind het niet erg netjes dat er niet van te voren is afgestemd hoeveel het gaat worden. Snap dat het schrikken is dat het zoveel is. Als het zaaltje al is verhuurd etc, zou ik mij ook opgelaten voelen om af te zeggen; immers komt er dan voor de anderen waarschijnlijk weer meer bij... Maar even van te voren budget afspreken had dit kunnen voorkomen...

Beetje in het kader van een vrijgezellenfeest dat ik ooit heb gehad. Geen overleg of wat dan ook, behalve over de datum. Toen ik op een gegeven moment vroeg 'is er al een beetje zicht op een planning/ budget of iets, zullen we dat even bespreken' bleek de hele dag al te zijn gepland en of ik even 160 euro wilde betalen en dat was dan nog exclusief een uitgaansfeestje aan het einde van de dag..... (en de reiskosten). Daar schrok ik van en kon ik echt niet betalen. Ik heb toen aangegeven dat ik er niet de hele dag bij kon zijn, wat mij niet in dank is afgenomen. Want dan kwam er dus meer kosten bij de anderen bij. Ja , sorry en heel naar, maar vooraf overleg was wel heel fijn geweest! Uiteindelijk ben ik bij 1 onderdeel en het eten aangesloten, kostte mij alsnog 90 euro omdat ik ook voor de stripper moest betalen want die was al geregeld (ik ging ben daar dus niet bij geweest, alleen bij einde programma en de stripper was de ochtend). Ik ben gegaan voor mijn trouwende vriendin, omdat ik het graag voor haar wilde doen. Het was echt super gezellig, maar wel met een nare bijsmaak. Noem mij gierig, maar ik vind dat je 160 euro ECHT vooraf moet bespreken met mensen. Dat is echt een smak geld voor de meeste!

Betreft de niet betalende vriendin van MDH vind ik lastig. Oke, dat was dan voor de opmerking 'het komt wanneer het komt'. Want dat iemand nu even niet een etentje kan betalen, wilt niet zeggen dat ze de week erna niet op vakantie kan gaan. Juist daarom had ze van te voren waarschijnlijk voorzichtiger moeten doen met haar geld. Ik heb daar ergens wel begrip voor. Ik heb ook wel eens een vakantie gepland en daar heb ik geld voor weggezet en ik wil dan ook even dingen kunnen doen die ik nnormaal niet doe, zoals een paar keer uit eten. Dan let ik super goed op mijn centen voorafgaand aan die vakantie, zodat ik tijdens de vakantie minder op mijn centen hoef te letten. Een etentje van te voren komt dan niet altijd goed uit... Altijd nee moeten zeggen ivm geld en gezellige/ sociale dingen moeten missen is ook echt heel k*t en naar. Maar ik had in je vriendin haar geval dan wel heel duidelijk VOORAFGAAND aan het etentje verteld en niet ter plaatse als de rekening moet komen... Desnoods had ik dan gezegd; ik ga mee, maar ik betaal alleen wat ik eet, is dat oke? En dan een vooraf & toetje overslaan.

Heb ik in mijn krappe geldperiode wel vaker gedaan, nam ik het goedkoopste hoofdgerecht en verder niets, en rekende dan alleen mijn deel af. Werd niet altijd op prijs gesteld helaas... Terwijl ik op zo'n moment al heel blij was dat ik toch mee kon doen met de gezelligheid op deze manier, zonder geld te hoeven lenen...

verootjoo
Berichten: 35677
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:49

Vrijgezellenfeesten zijn volgens mij altijd problematisch :=

Ik had een keer een van 200€. Vond de organisatie niet veel want het was voor een heel weekend :+
Ik kende echter niet veel mensen; waarom zou ik met onbekende mensen een weekend weg willen :? Doe dat lekker met een klein hecht clubje ofzo.
Ik ben dus bij een onderdeel geweest. Prima. Later begreep ik dat de meeste mensen bij een onderdeel zijn geweest en maar een select gezelschap het hele weekend.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 13:05

Ik betaal eigenlijk altijd alleen wat ik zelf eet en drink. Daarom zijn die tikkies eventueel zo handig. Kun je precies het besteedde bedrag terugbetalen.

Ik betaal niet voor 6 drankjes als ik zelf maar 1 op heb bijvoorbeeld. Dan ben ik maar gierig in de ogen van bepaalde mensen wellicht. Niemand anders kan in mijn portemonnee kijken.

De bedragen voor feestjes e.d. die hier genoemd worden zonder overleg, daar valt mijn mond echt van open dat de organisatoren het schijnbaar heel normaal vinden om dit voor iedereen te beslissen.

M_D_H
Berichten: 17483
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 13:17

M_D_H schreef:
Ik weet niet zeker of dit onder gierig valt of gewoon een gebrek aan fatsoen?
Maar... Ik ben een paar weken geleden een dagje met vrienden op stap geweest, eerst geluncht en daarna uit eten.
Omdat het het makkelijkste was ivm tikkies etc dat 1 iemand betaalde heb ik dit op mij genomen...
vriendin gaf wel aan dat ze wat krapper bij kas zat en of ze mocht betalen als het salaris binnen was. Tuurlijk, geen probleem.
Ondertussen zijn we 2,5 week verder, is ze deze week op vakantie geweest, zie ik op de app en social media allemaal lekkere etentjes langs komen en denk ik... Maar hoe zit het met mijn geld?
Tikkie is uiteraard al gestuurd, geen reactie op gehad en op mijn vraag of ze het nog over wilde maken gaf ze aan dat wij afgesproken hadden dat zij zou betalen als het salaris er is.
Wat wij inderdaad hebben afgesproken, maar... Als je uit eten kan op vakantie lijkt het mij dat je ook mij terug kan betalen?


Dit is inmiddels opgelost :j
Ik heb haar er van het weekend nog maar eens naar gevraagd, toen vertelde ze mij dat ze dat al lang had betaald.
Gelukkig gaf tikkie het bewijs van niet en dus is er gister betaald :j

Tancreda4, ze kwam er al erg goed vanaf, want we hebben de rekening door 2 gedeeld, ook al aten haar kinderen mee en heb ik geen kinderen +
Maar goed, het is opgelost :j


Ineke2 schreef:
Ik betaal eigenlijk altijd alleen wat ik zelf eet en drink. Daarom zijn die tikkies eventueel zo handig. Kun je precies het besteedde bedrag terugbetalen.

Ik betaal niet voor 6 drankjes als ik zelf maar 1 op heb bijvoorbeeld. Dan ben ik maar gierig in de ogen van bepaalde mensen wellicht. Niemand anders kan in mijn portemonnee kijken.

De bedragen voor feestjes e.d. die hier genoemd worden zonder overleg, daar valt mijn mond echt van open dat de organisatoren het schijnbaar heel normaal vinden om dit voor iedereen te beslissen.

Bij ons ligt het er aan met wie we gaan :j
Wij hebben een vriendengroep waarbij de rekening altijd gedeeld wordt door het aantal personen :j
De een drinkt alcohol, de ander besteld een wat duurder hoofdgerecht, dat is allemaal geen probleem, de ene keer is de een wat duurder, de andere keer de ander. So be it.

Als mensen dat niet willen dan betaald ieder gewoon zijn eigen ding.
Ik vind daar vaak wel wat van, maar dat mening hou ik altijd netjes voor mij :+ En dat is niet omdat ik altijd het duurste uit ben en dat graag wil verhalen op een ander, nee, ik hou gewoon niet zo van dat mierenneuken om geld :') _O-
Ik ben daar, en dan ben ik heel eerlijk, te gemakkelijk in :j
De reden waarom ik vaak in eens geld mis denk ik :o

Christiene
Berichten: 7742
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 14:08

Ik heb keer vrijgezellen feest georganiseerd, daar meteen maar over welk budget.. nou max 50 euro meer niet was bij de meesten het antwoord.

Dat hebben we kunnen doen door high tea iedereen zelf wat te laten bakken of wat mee nemen.

van een tros bananen tot zelf gebakken penis koekjes kwamen er voorbij.

Daar waren ook reacties van sommige.. pak koekjes was gierig ect.. maar dat hoorde ik van diegene omdat ik het organiseerde.

Verder kon er ook een activiteit en all you can eat van.
door gewoon zelf drinken te regelen hele dag.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 14:16

MDH: Echt geen fijne vriendin is dat dan, want pas toen je bewijs had dat niet betaald had is het uiteindelijk na veel zeuren dus betaald?

Ik vind daar wat van :o

Ik wil het liefst dus inderdaad alleen mijn eigen eten en drinken betalen, maar dat betaal ik dan wel direct of zodra ik thuis ben. In elk geval zo snel mogelijk en niemand hoeft daarom te zeuren. Hooguit ik zelf zeur wel eens om een tikkie als een ander die mij vergeet te sturen zodat ik nog niet kan betalen _O-

jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 14:35

Mijn vriend zijn vriendengroep kan er ook wat van :=
Ik vrees het moment dat die gaan beginnen met vrijgezellenfeesten…
De meesten van hen hebben het geluk in rijke families op te groeien en rijden bijna allemaal met bedrijfsauto’s van de ouders.
Mijn vriend is de enige met een eigen auto en huisje.
Iedere keer dat we uitgaan is het eigenlijk wel raak, afgelopen weekend een pot uitgelegd, €50 voor degenen die sterke drank wouden :oo
Nou daar kan je veel van drinken…
Ik heb het na 2 a 3 cocktails wel gehad en ofwel ben ik bob ofwel mijn vriend.
Dus daar zijn we maar mee gestopt, vooral omdat het resterende geld van de pot nog wel eens verdween :Y)

JudithO

Berichten: 7096
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:54

Och ja vrijgezellenfeest. Dan heb ik er ook nog één.

Afgelopen voorjaar was er een georganiseerd voor mijn vriendin die ging trouwen. Ik zat aan de andere kant van de oceaan en ben er een uurtje via Skype bij geweest.
Kreeg ik achteraf ook de vraag of ik mijn deel van het geld nog even wilde overmaken. Uh nee? Ik was er toch helemaal niet bij?
Ik heb dus ook niks betaald.

Marjo

Berichten: 37323
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 16:36

JudithO schreef:
Och ja vrijgezellenfeest. Dan heb ik er ook nog één.

Afgelopen voorjaar was er een georganiseerd voor mijn vriendin die ging trouwen. Ik zat aan de andere kant van de oceaan en ben er een uurtje via Skype bij geweest.
Kreeg ik achteraf ook de vraag of ik mijn deel van het geld nog even wilde overmaken. Uh nee? Ik was er toch helemaal niet bij?
Ik heb dus ook niks betaald.

Wacht wat :')
Waar moest je voor betalen dan?

fokfanaat

Berichten: 20220
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 17:06

Je betaald met zijn allen toch ook voor de bruid? Kan me voorstellen dat ze je daar voor vragen.

DuoPenotti

Berichten: 30220
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 17:09

fokfanaat schreef:
Je betaald met zijn allen toch ook voor de bruid? Kan me voorstellen dat ze je daar voor vragen.

dit

En misschien nog iets van een cadeau?