Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:20

Mijn ouders hebben hier nu twee weken geholpen met klussen. En ik heb twee week iedere dag een lekkere lunch voorzien en wat lekkers bij de koffie. Niet meer dan logisch lijkt mij

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:21

In het passeren een boterkoek opeten vind ik wel lekker :) ik ontbijt pas laat dus vind het fijn als het voorzien is

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:27

poes schreef:
In het passeren een boterkoek opeten vind ik wel lekker :) ik ontbijt pas laat dus vind het fijn als het voorzien is

Maar daar kan iemand geen rekening mee houden toch?
Jij bent diegene die laat ontbijt, dan kan je beter je eigen ontbijt meenemen.
Als mensen bij ons komen verhuizen en we spreken om, ik zeg maar iets, 9 uur af, ga ik er echt van uit dat je zelf hebt ontbeten en heb ik daar dus niet voor gezorgd.

Lunch dan weer wel :j

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:44

ingvdh schreef:
Als ik ergens om 7 uur moet zijn om te helpen ga ik daar niet eerst ontbijten, dat is zonde van de tijd. Ontbijten doe ik wel thuis. Dan kom ik liever om half 8 - 8 uur.

Maar als we dan rond half 12 klaar zijn zou ik het wel prijs stellen dat er een lunch is, hoeft helemaal niet luxe, broodje kaas vind ik voldoende.


nou dit dus...verhuizen is al niet het leukste werk, dan wil ik gewoon direct aan de slag en niet eerst 3 kwartier tot een uur verdoen aan ontbijt; dat zie ik ook als pure tijdverspilling op zo'n dag. Dan kom ik idd liever wat later en aan de slag. Tussen de middag met zn allen wat broodjes met thee/koffie is dan wel weer erg fijn.

Vjestagirl

Berichten: 26658
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:46

De ouders van mijn schoonzusje zijn zo XD. Die komen binnen om te helpen met inpakken en verhuizen, en gaan rustig eerst 45 minuten koffie zitten drinken XD.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:54

Vjestagirl schreef:
De ouders van mijn schoonzusje zijn zo XD. Die komen binnen om te helpen met inpakken en verhuizen, en gaan rustig eerst 45 minuten koffie zitten drinken XD.

Dat doen veel mensen valt mij op.
Wij hebben de afgelopen 5 jaar ook veel wat klussers over de vloer gehad en het zijn vaak ook bepaalde types die eerst op het gemak een halfuur gaan zitten met koffie voordat ze starten.
Ik snap dat nooit zo goed.

Vjestagirl

Berichten: 26658
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:55

Zonnebloem92 schreef:
Vjestagirl schreef:
De ouders van mijn schoonzusje zijn zo XD. Die komen binnen om te helpen met inpakken en verhuizen, en gaan rustig eerst 45 minuten koffie zitten drinken XD.

Dat doen veel mensen valt mij op.
Wij hebben de afgelopen 5 jaar ook veel wat klussers over de vloer gehad en het zijn vaak ook bepaalde types die eerst op het gemak een halfuur gaan zitten met koffie voordat ze starten.
Ik snap dat nooit zo goed.


Mijn schoonzusje was lichtelijk ondersteboven toen wij binnenkwam en onmiddellijk begonnen met inpakken en schoonmaken

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:56

Ik heb ook nooit zo'n behoefte aan al dat getheeleut, de dag is al stressvol genoeg en bovendien ga je dan weer dingen vies zitten maken in het oude huis. Gewoon inpakken en aan de slag hoor.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:03

M_D_H schreef:
poes schreef:
In het passeren een boterkoek opeten vind ik wel lekker :) ik ontbijt pas laat dus vind het fijn als het voorzien is

Maar daar kan iemand geen rekening mee houden toch?
Jij bent diegene die laat ontbijt, dan kan je beter je eigen ontbijt meenemen.
Als mensen bij ons komen verhuizen en we spreken om, ik zeg maar iets, 9 uur af, ga ik er echt van uit dat je zelf hebt ontbeten en heb ik daar dus niet voor gezorgd.

Lunch dan weer wel :j


Hier is het standaard. Je moet toch om pistolets voor de lunch, dus dan kan je net zo makkelijk koffiekoeken meebrengen.
En ik ga niet verhuizen met vreemden natuurlijk. Ze weten ook wel gewoon dat ik geen ochtendmens ben :D

Optiwolk

Berichten: 4785
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:12

verootjoo schreef:
Optiwolk schreef:
Ontbijt voorzien zou hier er van af hangen wanneer je verwacht wordt.
10u? Ontbijt thuis
7u? Ontbijt samen


Je gaat op een verhuisdag toch niet eerst samen ontbijten :?
Vind ik zonde van de tijd. Ff een bakkie en aan de slag


Dat is dan ook geen ontbijtbuffet hoor, maar inderdaad even een boterkoek of sandwich al staand binnenproppen tijdens de “briefing”.
Niet dat er veel gebriefd moet worden als ik verhuis, want er is niet alleen een lijst wat in welke doos zit maar ook nog eens welke doos waar moet komen op de nieuwe plek.
En dat staat op de lijst en elke doos.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 00:38

Ik ben ook van t type: vertel me wat je wil dat ik doe en zorg aub dat ik dat dan ook meteen kan doen. Hoe sneller je begint hoe sneller klaar toch? Dat trage geleuter doen we dan wel als ik gezellig op bezoek kom.

Edit: nu kan verhuizen ook best gezellig hoor, begrijp me niet verkeerd maar ik kom voor het handen uit m’n mouwen steken en niet stil zitten en kletsen. Als je mond werkt kunnen je handen dat best tegelijk ook.

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 09:28

poes schreef:
M_D_H schreef:

Maar daar kan iemand geen rekening mee houden toch?
Jij bent diegene die laat ontbijt, dan kan je beter je eigen ontbijt meenemen.
Als mensen bij ons komen verhuizen en we spreken om, ik zeg maar iets, 9 uur af, ga ik er echt van uit dat je zelf hebt ontbeten en heb ik daar dus niet voor gezorgd.

Lunch dan weer wel :j


Hier is het standaard. Je moet toch om pistolets voor de lunch, dus dan kan je net zo makkelijk koffiekoeken meebrengen.
En ik ga niet verhuizen met vreemden natuurlijk. Ze weten ook wel gewoon dat ik geen ochtendmens ben :D

Maar koffiekoeken zijn toch geen ontbijt?
Dat is een koek voor bij de koffie :?

Overigens is dat iemand toch pistoletjes moet halen voor de lunch een aanname natuurlijk :+
Wij bestellen belegde broodjes bij de bakker die ze komt bezorgen om het afgesproken tijdstip.
We hebben wel koekjes voor bij de koffie, maar dat is geen ontbijt :n

Nee, ik vind echt dat afhankelijk van het tijdstip iedereen thuis zou moeten ontbijten, of zelf moet zorgen dat die ontbijt mee heeft :j
Maar wellicht is dit een cultuur verschil?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 09:29

In België ontbijten we daar voornamelijk mee :j

Taart in de ochtend vind ik dan weer heel Nederlands :D

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 09:31

Ik ging even op Google om te kijken hoe dat er nou uitziet. Ik wil voortaan ook koffiekoeken als ontbijt.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 09:32

Meestal in het weekend :j

Muga

Berichten: 2077
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 09:42

Lisitano schreef:
Ik ging even op Google om te kijken hoe dat er nou uitziet. Ik wil voortaan ook koffiekoeken als ontbijt.


Ik ook. Ik ga emigreren voor deze gewoonte! Ik heb de hele tijd gedacht dat het gewoon speculaasjes waren ofzo. :+

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 09:44

Chocoladekoeken, boterkoeken met of zonder rozijnen, croissants, suissen: dat soort dingen dus :j

Ik ga daar dan niet voor zitten bij een verhuis hoor. Lopend kan ik ook eten.

DuoPenotti

Berichten: 29758
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 09:44

Koffiekoek kan prima om 11 uur of hoe laat je ff tussendoor weer gaat zitten.
Maar als ontbijt...nee mij te machtig en te zoet.

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 09:46

Brr veel te zoet als ontbijt :')

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10445
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 09:51

Even voor mijn beeldvorming ... heb je een foto van wat jullie onder boterkoeken verstaan? Ik denk dat ik daar namelijk een heel ander beeld bij heb.

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 09:58

Hiermee ontbijten samen met pistolets etc is echt wel een ding op zondagochtend :j Bakkers zijn hier dan ook open, vaak al erg vroeg en tegen 10.00 is bijna alles vaak uitverkocht.
Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10445
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:04

Onder boterkoek versta ik het volgende:

Afbeelding

Echt wel anders dus dan wat jij laat zien Moestuin

MarliesV

Berichten: 15209
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:07

Behalve die croissants links onder is de rest hier in NL voor bij de koffie van 10-11 uur en niet voor het ontbijt. Cultuur verschil idd.

Maar ik verwacht niet dat mensen als ze komen verhuizen, eerst koffie willen en wat te eten eventueel er bij. We beginnen en na een uurtje of 2 is het koffietijd en dan iets als koeken of zo er bij.

Selina

Berichten: 14333
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:07

ynskek schreef:
Onder boterkoek versta ik het volgende:

[ Afbeelding ]

Echt wel anders dus dan wat jij laat zien Moestuin


Maar jij hebt het nu over boterkoeken maar het ging over koffiekoeken.

Nu krijg ik wel zin in boterkoeken :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:07