Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:30

Pff, laatste tijd zoveel meer irritaties thuis, dat ik écht weg wil! Ik ben geen klein kind meer. :(

Helaas qua budget nog niets passends gevonden.

12 jaar bij klikvoorwonen ingeschreven, wil richting Etten leur of Breda gaan ivm mijn werk. Dan scheelt het al ruim 1OO euro benzinekosten, denk ik! Iemand hierin nog adviezen/tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:48

Jojoleinee, verstandig. Wat mijn vriend en ik aanhouden: op 1 salaris moet alles (huur, gwl, verzekeringen, boodschappen) te betalen zijn. Worst case scenario is er dan nog niks aan de hand qua rekeningen betalen als 1 van ons zonder inkomen komt te zitten. Voordeel met 2 salarissen dat je dan ook gewoon voldoene over houdt om te sparen en leuke dingen te doen.

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:51

Goeide idd Idinn! Dan hou je ook over om te kunnen sparen voor leuke dingen :)

Banyu kom je misschien in aanmerking voor huursubsidie? Dat kan flink schelen!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 02:00

Telpeva schreef:
Goeide idd Idinn! Dan hou je ook over om te kunnen sparen voor leuke dingen :)

Banyu kom je misschien in aanmerking voor huursubsidie? Dat kan flink schelen!


Tot heden reken ik het steeds uit, maar dan net niet. Of ik reken het verkeerd uit.

Zoek rond de 400 euro. Misschien meer als ik echt paard wil gaan verkopen, en ben nu qua benzine 2OO per maand extra kwijt. Dus in feite is dat al 4OO euro.

jojoleinee

Berichten: 2660
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 12:06

Goeie Idinn!

Nieuw dilemma: een huisje voor €550 inclusief (makkelijk te betalen op 1 salaris), beschikbaar tot april of mei maar ook kans op verlenging. Hiervoor is huursubsidie mogelijk.
Ouders twijfelen of het slim is omdat je spullen moet gaan kopen en je die ergens moet laten als je niks anders hebt als je hier uit moet. Aan de andere kant willen we alleen tweedehands spullen en zijn die ook zo door te verkopen. We vinden het ook geen probleem om hier wat "verlies" op te draaien, zien het echt als proef samenwonen.
Wat zeggen jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 13:29

Hoe groot is kans op verlenging? En hoe groot is de kans dat als je rustig rond blijft kijken je evt tegen die tijd wat anders kan vinden?

Banyu.. €400 is wel weinig. Althans hier kan je er een studentenkamer soms van betalen. Heb je ook al rekening gehouden met de extra vaste lasten, zoals rioolheffing etc?

jojoleinee

Berichten: 2660
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 13:59

idinn schreef:
Hoe groot is kans op verlenging? En hoe groot is de kans dat als je rustig rond blijft kijken je evt tegen die tijd wat anders kan vinden?

Banyu.. €400 is wel weinig. Althans hier kan je er een studentenkamer soms van betalen. Heb je ook al rekening gehouden met de extra vaste lasten, zoals rioolheffing etc?


Hoe groot die kans is, is onbekend. Het is wel al eens uitgesteld want eerst zou het in december gesloopt worden dus dat is al met een half jaar verlengd. Ik heb er weinig vertrouwen in dat we in de tussentijd iets anders tegenkomen aangezien we nog te kort ingeschreven staan op huursites ed.

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:11

Dan zou ik het echt enkel met 2e hands (wellicht gratis gekregen) meubels doen. Spullen zoals keukengerei etc kun je dan alsnog meeverhuizen en dan geef je de rest weer weg

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:38

idinn schreef:
Hoe groot is kans op verlenging? En hoe groot is de kans dat als je rustig rond blijft kijken je evt tegen die tijd wat anders kan vinden?

Banyu.. €400 is wel weinig. Althans hier kan je er een studentenkamer soms van betalen. Heb je ook al rekening gehouden met de extra vaste lasten, zoals rioolheffing etc?


Ja salaris is wisselend. Maar dat kan straks weer anders zijn als ik eenmaal door gegroeid ben in functie.
Waardoor mijn jaarinkomen ook anders is.

En misschien reken ik het ook verkeerd uit voor huurtoeslag. Ze vragen toetsinkomen 2019, ga er dan vanuit dat het over het gehele jaar gaat. En dat is zoals bovenstaand lastig.

Mijn vaste lasten zijn +/-: €6OO,-. Hierbij zet ik dan 3OO á 4OO, per maand op de spaarrekening waar ik niet bij kan, omdat die niet open staat. Die heb ik express vast laten zetten!

Hier komt dan nog 2OO euro benzine bij, om naarme werk te gaan. Dat is ook echt een reden om dichter bij werk te wonen.

Momenteel enorm veel gezeik thuis, vandaag ook maar weer hierdoor eerder naar stal gegaan, en door naar het werk. Het zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn, maar ik ben 3O, en geén klein kind meer. :=
Het zal allemaal wel aan mij liggen ofzo!

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:46

Tijdje stil hier :D hoe is het bij jullie?

Ik ben dus single, en ik loop er steeds tegenaan dat dingen over de datum gaan omdat ik het in mijn eentje niet op tijd op krijg :roll: een pak melk bijvoorbeeld, en yoghurt, frisdrank, groente en vleeswaren... En zo door. Frustrerend en ik vind het zo zonde -O-

Deze producten voor een 1 persoons huishouden heb ik tot nu toe ontdekt, misschien dat anderen hier ook iets aan hebben:

- Johma salades voor op brood zijn ook beschikbaar in kleine verpakkingen
- er zijn ook kleine verpakkingen melk (0,5 liter),
- smeerleverworst van het merk Kips, die zitten per portie verpakt
- Frisdrank drink ik zelf niet, maar vrienden en familie wel, daarom koop ik dat in blikjes of kleine flesjes zodat het ook meteen op kan en niet slecht wordt zoals een grote fles die eenmaal geopend is.
Die dingen zijn als je ze dicht laat redelijk houdbaar, en als je ze dan open maakt dan heb je het in elk geval ook snel opgebruikt, dan hoef je geen eten weg te gooien.

Hebben jullie tips of leuke aanvullingen?

xPabloBokt

Berichten: 9400
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:50

De vriezer :D die is errug handig als je alleen woont. Ik kocht altijd grootverpakkingen vlees (leefde ook van uitkering het eerste jaar) en vroor die dan echt per stuk in. Zelfde met brood of grote porties eten.

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:54

Daar ben ik nog voor aan het kijken, die heb ik nog niet :D wat voor vriezer inhoud heb jij ongeveer, is er een bepaald aantwl liter wat je zou aanbevelen?
Want eerlijk, als ik door de supermarkt loop dan zie ik altijd zoveel lekkers en interessants, maar dan is het meteen voor 4 personen ofzo en ik wil ook weer niet elke dag hetzelfde eten. Kan je zoiets kwijt in een tafelmodel vriezer?

xPabloBokt

Berichten: 9400
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 16:12

Ja hoor, tafelmodel is meer dan genoeg! Ik heb zelf altijd een koelvriescombinatie gehad, eerst een van 1,45m hoog totaal en nu een van 2m. Plek zat :D ligt er natuurlijk ook aan hoe je dingen invriest. In een zakje zo plat mogelijk bespaart ruimte en het ontdooit ook nog eens sneller.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 16:19

Ik heb eigenlijk alleen maar meegelezen sinds februari omdat ik niks te melden had :')
In september zijn mijn vriend en ik onze zoektocht begonnen naar ons huis en binnen een paar dagen hebben wij met onwijs veel toeval en geluk ons droomhuis gekocht :+ 26 november krijgen wij de sleutels! Dus het gaat echt beginnen nu

Dingen niet op krijgen heb ik nog geen ervaring mee. Wel vries ik hier thuis al eten in wat ik niet opkrijg. Lekker makkelijk om dat later in de magnetron te gooien :D

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 17:53

Wat spannend gefeliciteerd!

Bedankt voor de tips xPablobokt! Goeie ook voor het ontdooien, ga ik onthouden :D

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:14

Sinds 1 maand nu op mezelf! Eindelijk, in mei is het allemaal niet meer door gegaan nayuurlijk, was flink balen! Maa nu alsnog gelukkig eigen plekje! 5 november komen ze de bank brengen, in die tussentijd nog lekker kleine dingetjes doen! :D

Marcella

Berichten: 36722
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 23:56

Tafelmodel vriezer is inderdaad genoeg zeker als je geen moestuin groente heb om in te vriezen. Vleeswaren vries ik ook in maar dat verpak ik opnieuw in vers houd folie en dan paar plakjes bij elkaar zodat ik dat kan afknippen wat ik wil hebben. Kaas kan je ook invriezen.

Heb voor nu katenspek, ham en leverkaas ingevroren in de vriezer liggen.

Ik ga te zijner tijd kijken voor grotere vriezer aangezien ik het nu maar net wel/niet kwijt kan.

jojoleinee

Berichten: 2660
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 07:43

Ik ga volgende week op mezelf! Heel mooi appartement gevonden, dat is nu helemaal geschilderd dus kunnen de meubels erin :)

xPabloBokt

Berichten: 9400
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 07:58

jojoleinee schreef:
Ik ga volgende week op mezelf! Heel mooi appartement gevonden, dat is nu helemaal geschilderd dus kunnen de meubels erin :)


Dat vraagt om foto's *\o/*

jojoleinee

Berichten: 2660
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 13:28

xPabloBokt schreef:
jojoleinee schreef:
Ik ga volgende week op mezelf! Heel mooi appartement gevonden, dat is nu helemaal geschilderd dus kunnen de meubels erin :)


Dat vraagt om foto's *\o/*


Afbeelding

<3 De rest is gewoon "wit" (9010). Onze licht grijze eettafel komt tegen deze muur en waarschijnlijk erboven wat hangplanten. Als het is ingericht zal ik meer showen :D

xPabloBokt

Berichten: 9400
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:19

Gaat er nog een laagje overheen? Op de foto lijkt het nog wat vlekkerig. Wel een onwijs gave en gewaagde kleur!

Marcella

Berichten: 36722
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 16:34

Zie ook gelijk waarom ik meer voor pastel kleuren ben gegaan. :o

Heb ook geel gebruikt voor in de slaapkamer.

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 17:01

Wat vet! Ik had in mijn oude slaapkamer 3 witte wanden en eentje knalpaars, mijn nieuwe slaapkamer heeft 3 beige wanden en een bordeaurode. Ik vind dat ook altijd leuk zulke contrasten!

Was de verf nog nat toen je de foto nam?

Marcella

Berichten: 36722
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 18:08

Mijn ouders vonden het al heel gewaagd dat muren woonkamer grijsblauw gedaan heb en slaapkamer geel. Hobbykamer moet zo wie zo lichte kleur zijn is een donkere kamer van zichzelf.

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 18:56

Mijn hobbykamer krijgt 3 muren met behang, en een kant verf ik wit, omdat ik aan die kant wil tekenen en schilderen (ervaring leert dat ik daarbij spetter :') ) Daar wil ik dan een muurschildering op maken, en als ik het zat ben of als er teveel vlekken op zijn gekomen dan maak ik hem wel weer wit en kan ik opnieuw iets erop schilderen :D

Zoiets als dit vind ik geniaal