Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 09:03

Hoi!

Mag ik ook meepraten? Gisteren is mijn bod geaccepteerd dus ik ben vanaf 1 oktober in het bezit van mijn eerste eigen huis! :) Ik ga hier samenwonen met mijn hond. :P

Graag zou ik weten waar ik allemaal aan moet denken. Ik zag hier eerder een lijstje langskomen (dacht ik) maar ik kan deze niet terugvinden.

- Energie abonnement
- internet/tv abonnement
- bij gemeente je verhuizing doorgeven

En toen...

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 09:59

BrittOllie schreef:
Hoi!

Mag ik ook meepraten? Gisteren is mijn bod geaccepteerd dus ik ben vanaf 1 oktober in het bezit van mijn eerste eigen huis! :) Ik ga hier samenwonen met mijn hond. :P

Graag zou ik weten waar ik allemaal aan moet denken. Ik zag hier eerder een lijstje langskomen (dacht ik) maar ik kan deze niet terugvinden.

- Energie abonnement
- internet/tv abonnement
- bij gemeente je verhuizing doorgeven

En toen...

Hondenbelasting, water, verhuizing doorgeven bij post nl bijvoorbeed

Blacky94

Berichten: 3489
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:19

Verzekeringen
Weet bij een koophuis niet precies hoe het zit met gemeentelijke belastingen en rioolbelasting etc maar dat zul je vast ook krijgen, betaal ik zelf iig altijd vooruit...

Telpeva

Berichten: 14758
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:46

Al gedacht aan inboedelverzekering, opstalverzekering? Welke je precies nodig hebt voor een koophuis weet ik even niet.
Aansprakelijkheidsverzekering vind je misschien ook interessant, ook ivm je hond

jojoleinee

Berichten: 2676
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:57

Gefeliciteerd!

Maar ook bij de zorgverzekering doorgeven dat je bent verhuisd.
Verder nog gas+water afsluiten?

Ik ben nu 10 maanden verhuisd en kom nog steeds instanties tegen waar ik het door had moeten geven zoals de ANWB.

Telpeva

Berichten: 14758
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 13:37

Misschien ook leuk om naar te kijken, verhuiskaartjes!

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 14:51

Verhuiskaartjes heb ik nog nooit gedaan eigenlijk :') .

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:02

Verhuiskaartjes hoeft van mij niet :P

Verzekeringen en adreswijzigingen bij gemeente en PostNL zijn geregeld. :) PostNL gaat het blijkbaar melden bij bedrijven? Anders ook niet zo’n ramp, dan komt de post bij mijn ouders.

Volgende uitdaging is de keuze voor gas/stroom en internet/tv. Pfff ligt allemaal zo dicht bij elkaar, weet niet wat nu de juiste keuze is haha.
Ik neig nu naar oxxio. Deze heeft beide, internet is daar het goedkoopste en als je beide afsluit krijg je weer extra korting.

Welke leveranciers hebben jullie en hoeveel is jullie verbruik? Geen idee wat ik moet schatten! Ene website zegt bijv 1500 voor 1 persoon, ander 1900...

Ik heb een hoekwoning met beneden grotendeels dubbel glas maar verder gebrek aan isolatie. Isoleren van de muren staat wel op de planning maar wil het eerst even aankijken ;)

Verder mijn slag aan het slaan op marktplaats en al leuke pareltjes bemachtigd 8-)

Anoniem

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:36

Je verbruik is echt zo moeilijk in te schatten... Ik zou zeggen schat hem wat hoger in en zie het in het ergste geval als een spaarpotje. Dan kan je altijd over een jaar kijken of je je maandbedrag lager kan zetten. Ik zou dat niet per maand aanpassen, want je verbruik verloopt niet lineair. Ik gebruik bv in november-december-januari-februari relatief veel, maar dan in maart-april-mei-juni vrij weinig, in juli-augustus weer wat meer door airco etc etc.

Ik zit bij Greenchoice, omdat het de goedkoopste was en ik fan ben van zo groen mogelijke energie. Qua internet zit ik bij Ziggo, vooral uit gemak. Ik heb hiervoor T-Mobile gehad en het bereik was daarmee echt dramatisch. Ik had op de slaapkamer bv geen wifi terwijl de modem dan echt 5 meter van me af staat. Bij Ziggo heb ik daar minder last van. Ik zit mobiel ook bij Vodafone dus met die korting is het een leuk bedrag.

Marcella

Berichten: 36766
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 23:52

TV, internet en telefonie nog geen 50 euro in de maand bij T-mobile en heb mijn mobiel abonnement daar ook. Heb geen enkele problemen met ontvangst. En nu al aantal jaren zeer tevreden.