Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 89 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vlooienplaag in huis, help!

 
Profiel   

Als het hier niet goed staat, excuses.


Bij mijn vriend in huis hebben we helaas een vlooienplaag..
De kat zit op dit moment bij mij thuis en heeft een pilletje gehad en wordt gekamd.

Nu las ik op het internet her en der al wat tips om de vlooien te bestrijden, maar ik was benieuwd of de mensen op bokt ook nog wat htk tips hebben :D

Wat we al gaan doen:

-alles wat we kunnen wassen, wassen op 90 graden. Ik las dat je dit het beste met azijn kan doen?
-kleed wat er lag brengen we naar de stort. Is oud en volgens mij echt een vlooiennest
-elke dag stofzuigen en de zak meteen weggooien
-ik las dat je het beste kon schoonmaken met een aggresief schoonmaakmiddel, azijn/bleek/ammoniak wat kunnen we het beste gebruiken?

Voor verdere tips en tricks, alles is welkom!! Op het moment van schrijven pluk ik alweer 2 vlooien van mijn been af....
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 14:45 



 
Profiel   

Snachts een diep bord water (met wat afwasmiddel) met een brandend theelichtje in het midden neer zetten.
Vlooien springen naar de warmte en verdrinken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 14:48 



 
Profiel   

En spuiten met een vlooienmiddel?
Boven beginnen en dan naar beneden werken.
En de hele dag of nacht niet in het huis komen en daarna de ramen open?

Zo deed mijn moeder dat altijd als wij op vakantie gingen.
Iedereen stond buiten of de auto in te gaan en de dieren naar een pension spoot mijn moeder wat bussen leeg.

Is er ook vloerbedekking?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 14:49 



 
Profiel   

linnie050 schreef
En spuiten met een vlooienmiddel?
Boven beginnen en dan naar beneden werken.
En de hele dag of nacht niet in het huis komen en daarna de ramen open?

Zo deed mijn moeder dat altijd als wij op vakantie gingen.
Iedereen stond buiten of de auto in te gaan en de dieren naar een pension spoot mijn moeder wat bussen leeg.

Is er ook vloerbedekking?


Ja spuitbussen komen er wss ook. Wil er echt vanaf want vind het atm niet fijn om hier tussen te slapen.. :n
Nee hadden alleen een vloerkleed, die ligt nu buiten en brengen we weg. Ligt hier een soort zeil op de grond. Maar ben bang dat ze daar ook onderzitten omdat het her en der een beetje omhoogstaat...

Ga zo even een bord neerzetten! Hebben verduisterende gordijnen dus kunnen het hier pikkedonker maken. Dankjewel!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 14:51 



 
Profiel   

Spuitbussen, alle kieren en hoeken mee pakken, meubilair van de muur af ook..
En dan paar weken later herhalen.

Ik heb een paar jaar terug vlooienplaag in huis gehad en heeft echt weken geduurd voordat ze helemaal weg waren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 14:53 



 
Profiel   

Wij hebben toen we op vakantie waren een dikke vlooienplaag gehad heel lang geleden. Wat het beste werkt is inderdaad van die spuitbussen, je hele huis volspuiten en een halve/hele dag vertrekken. Alles uitwassen, 90 graden/azijn, in de vriezer doen helpt ook vaak. Daarnaast dieren ontvlooien (bij ons was het de kat die het meenam).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 14:57 



 
Profiel   

Vlooienbandje stukknippen, stuk in je stofzuigerzak doen en Andere stukken onder de bank en kast e.d. gooien

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 14:58 



 
Profiel   

Spuitbussen komen er waarschijnlijk ook??
Die zou ik onmiddelijk nu halen en leegspuiten door de hele kamers heen in alle hoeken, gaten en kieren.
Daarna zelf een paar uur weggaan.

Dat over een aantal weken nog eens herhalen voor de eitjes die dan uitkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 15:03 



 
Profiel   

Idd, spuitbussen halen (sorry milieu.... maar het kan soms echt niet anders), leegspuiten en een paar uur weg gaan. Daarna grondig stofzuigen, dweilen en over een paar dagen herhalen.
Wel je complete huis aanpakken en zoveel mogelijk meubels etc van de muur afhalen. Die krengen kunnen overal tussen zitten en de eitjes overleven soms jarenlang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 15:12 



 
Profiel   

het duurt gewoon enorm lang.
vlooien kunnen maanden overleven zonder gastheer.
zitten in een klein hoekje en als en plots,na maanden,daar een kat voorbij loopt,komen ze tevoorschijn en ben je terug vertrokken.

de kat ontvlooien,en blijven ontvlooien voor zeker een goed jaar.

hier enkele jaren terug idem,ook zo'n vlooienplaag.

alle katten heel consequent ontvlooid en week na week namen ze af.

de kat nu weghalen haalt weinig uit als ze geen jaar wegblijft.
gewoon zorgen dat ze een pipet heeft waar alles direct van doodvalt(want je hebt ook anti-vlooienspul die ervoor zorgt dat ze onvruchtbaar worden,maar dat helpt je nu niets natuurlijk)

sterker nog,de kat weghalen helpt niets,die krengen wachten mooi tot katlief terugkomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 15:18 



 
Profiel   

Talida schreef
Vlooienbandje stukknippen, stuk in je stofzuigerzak doen en Andere stukken onder de bank en kast e.d. gooien

Dit in elk geval niet doen, een vlooienband is daar niet voor bedoeld. Liever ook niet dweilen en als je het doet zeker niet te nat.

Ik denk dat ik de kat, als die goed behandeld is uiteraard, juist terug zou brengen. :o Vlooien gaan normaal gesproken liever op een kat zitten dan op een mens en als ze dat doen gaan ze dood. Zonder kat zullen ze dus én sneller jullie bijten én nog langer overleven ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 15:40 



 
Profiel   

Heel eerlijk? Ik heb een vlooienplaag in mijn appartement gehad.

Alles geprobeerd van de hele mieterse bende uitwassen en de hele kiet ondersprayen met spuitbussen.

Het enige wat bij mij écht heeft geholpen was een bestrijdingsdienst laten komen! Daarmee was het zo opgelost

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 15:52 



 
Profiel   

Kat zit momenteel bij mij ivm de vakantie en mijn zusje die op mijn huis paste! :D Aangezien er niemand bij mijn vriend kwam en we zo kort niet nog een asiel konden regelen. Daarom zit ze bij mij :) Ook ivm het spuiten, want dat gaan we zeker doen :j blijft ze een paar dagen langer bij mij zitten.

Heb zonet de slaapkamer leeggeghaald een een schaaltje met een waxinelichtje neer gezet. Ben benieuwd wat we aantreffen :=
We gaan even een plan de campagne maken en dan aan de slag.. Kan idd heel lang duren las ik al :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 16:11 



 
Profiel   

Je heb vlooienmiddel en vlooienmiddel. Bezuinig daar niet op. Zelf gebruik ik altijd stronghold. Dat ontwormd ook gelijk en dat is dus ook nodig. Best duur, maar werkt goed.
Daarnaast huis spuiten. Ik gebruik bogena duivenspray 404 hiervoor. Klinkt raar, maar werkt perfect. Kleed in de tuin leggen werkt niet, in een zak en weggooien als dat toch al de bedoeling is. In de tuin komen ze weer uit en komt de kat straks weer langs. Kat niet weghalen, dan heb je straks 2 geïnfecteerde huizen. Ik heb jaren geleden een vlooienplaag gehad , daarna gelukkig nooit weer. Succes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 16:17 



 
Profiel   

Ik kwam dit net toevallig tegen in het boek van dokter pol haha. Hij zei als je een hond, of kat in dit geval, in je huis hebt zullen ze daar op springen en omdat je die behandeld hebt zullen ze dood gaan. Is even niet zo leuk voor de kat maar zo kom je er wel het beste vanaf, zei dokter pol dan he

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 16:20 



 
Profiel   

pipo schreef
Je heb vlooienmiddel en vlooienmiddel. Bezuinig daar niet op. Zelf gebruik ik altijd stronghold. Dat ontwormd ook gelijk en dat is dus ook nodig. Best duur, maar werkt goed.
Daarnaast huis spuiten. Ik gebruik bogena duivenspray 404 hiervoor. Klinkt raar, maar werkt perfect. Kleed in de tuin leggen werkt niet, in een zak en weggooien als dat toch al de bedoeling is. In de tuin komen ze weer uit en komt de kat straks weer langs. Kat niet weghalen, dan heb je straks 2 geïnfecteerde huizen. Ik heb jaren geleden een vlooienplaag gehad , daarna gelukkig nooit weer. Succes.


Klopt, ik wil dat kleed ook zsm weg. Maar mn vriend heeft die vannacht nog buiten gegooid :+ Die brengen we morgen meteen weg. Dekbed en kussens probeer ik in de vriezer te proppen, als het niet past in een vuilniszak. Weet je toevallig ook hoelang? Ik kon op internet vrij weinig vinden over de levensspanne...
Zoals ik al zei poes zit bij mij ivm de vakantie, word hier gekamd en er word goed schoongemaakt waar ze nu zit! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 16:24 



 
Profiel   

https://www.schippers-online.be/nl/prod ... looienbom/ Dit gebruiken.dweilen met dreft ,poes ook kammen met een kammetje en dan een kommetje water met dreft er naast.Poes wassen met dreft.
Ik neem aan dat ze nu een pil tegen vlooien heeft gehad?Ik weet niet welke of hoeveel maar daarna als hij uitgewerkt is zou ik vectra gebruiken dat zijn druppels maar werken ook in de omgeving door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 16:41 



 
Profiel   

Op een gegeven moment gingen ze op mij zitten en ook bijten. Dat is echt niet cool. Of als je naar de wc gaat en ze springen uit je ondergoed

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 16:41 



 
Profiel   

Inderdaad spuiten en elke dag stofzuigen, of als dat niet afdoende helpt een bestrijdingsteam inschakelen. Als je kat met een adequaat middel (zoals comfortis) behandeld is hoef je niet te kammen, alle vlooien die op je kat komen gaan dan toch al dood.

En in godsnaam niet je kat gaan wassen, dat levert alleen een boze kat op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 16:46 



 
Profiel   

Romeo2007 schreef
Op een gegeven moment gingen ze op mij zitten en ook bijten. Dat is echt niet cool. Of als je naar de wc gaat en ze springen uit je ondergoed


Dit :j Werd gewoon in bed gebeten ook, het was echt verschrikkelijk. Mijn huis voelde ook ontzettend smerig omdat ik wist dat ze overal zaten

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 16:48 



 
Profiel   

Simoonzel schreef
Inderdaad spuiten en elke dag stofzuigen, of als dat niet afdoende helpt een bestrijdingsteam inschakelen. Als je kat met een adequaat middel (zoals comfortis) behandeld is hoef je niet te kammen, alle vlooien die op je kat komen gaan dan toch al dood.

En in godsnaam niet je kat gaan wassen, dat levert alleen een boze kat op.

En dan.. ik heb er 6 en die gaan toch echt als het moet in bad.Boos of niet.Sommige katten vind dat niet erg.
En zelfs behandeld moet je ze kammen ben je er eerder vanaf je haalt de eitjes en strontjes uit de vacht en evt dode of nog levende vlooien.Weg met die zooi.
Heb zelf nog geen plaag gehad maar wel eens vlooien op de kat.Moet er niet aan denken dat ze overal zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 16:51 



 
Profiel   

Vergeet niet je kat te ontwormen, anders kom je al helemaal nooit meer van het vlooienprobleem af.

Hier heb in het geluk dat een hond enorm allergisch is voor vlooien, dus zodra die hond wat kaal begint te worden begin in met behandelen van het huis. Hierdoor dus nog nooit een mega plaag gehad. Voor het beestje wel vervelend natuurlijk.

Verder veel blijven lopen in huis. De eitjes worden ontpoppen zich zodra ze je aan horen komen. Aangezien ze tot 2 jaar lang in de pop fase kunnen blijven leven, raad ik je aan om overal ge stofzuigen en eventueel een vlooienband in de stofzuigerzak te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 16:53 



 
Profiel   

Fun fact.. maar zo'n 2% van de vlooienpopulatie leeft op de kat, alle andere stadia dan de volwassenen zitten in de omgeving. Totaal nutteloos dus, en borderline dierenmishandeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 16:54 



 
Profiel   

beatje schreef
https://www.schippers-online.be/nl/prod ... looienbom/ Dit gebruiken.dweilen met dreft ,poes ook kammen met een kammetje en dan een kommetje water met dreft er naast.Poes wassen met dreft.
Ik neem aan dat ze nu een pil tegen vlooien heeft gehad?Ik weet niet welke of hoeveel maar daarna als hij uitgewerkt is zou ik vectra gebruiken dat zijn druppels maar werken ook in de omgeving door.


Ja een vlooienpil, werkt 8 weken. Deze werkte langer dan een pipetje stond op de verpakking. Ah oke bedankt voor de tip, kijk ik ook even naar vectra.


In bad doen, tsja :') weet niet of mijn vriend dat wil. T is wel zn prinsesje :D daarnaast zit het probleem meer in de omgeving ben ik bang :=

Kammen blijf ik doen, voor mijn gevoel iig wel fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 16:57 



 
Profiel   

Mij vinden ze helaas lekkerder dan hond of kat.
Alles is hier behandeld maar nog word ik af en toe gebeten.
Heb op de slaapkamer elke avond een bord met theelichtje staan en soms vang ik niets meer om er dan de volgende dag er weer meerdere in te hebben.
Helaas neem ik ze ook zelf mee naar huis als ik eens ergens ben waar vlooien zitten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-18 16:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 89 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen