Vlooienplaag in huis, help!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 23:37

Heeeel Veel poetsen haha.
Alle hoekjes en kiertjes, alles wat bekleding is inspuiten met anti vlooien spray.
Snachts hadden wij een waterbakje met een waxinelichtje, dit hielp echt ontzettend goed !

Ik poetste eerst alles, en daarna spoot ik ook alles in, ( wel even alle dieren het huis uit )

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Vlooienplaag in huis, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 00:11

Jeejtje, hier 18 dieren en heel wat vlooien. Vooral nu. Alle dieren gaan elke dag ( of om de dag ) in bad. Dit is het enige wat helpt. ( Naar mam's mening gif niet. ) Verder alles inderdaad wassen schoonmaken en schoon houden! Dieren kaal scheren helpt ook goed, zie je ze een stuk beter. Het is even lelijk, maar het groeit bij.

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Vlooienplaag in huis, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:05

echt waar spuiten met fendona is alles dood dan hoef je ook niet extra te stofzuigen of zo. alleen de poppen komen nog ujit en als je het dier behandeld dan ben je er eigenlijk meteen van af

Anoniem

Re: Vlooienplaag in huis, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:21

Hier geen last van vlooien gelukkig, maar wel geïnteresseerd in middelen om ze te bestrijden. In het verleden wel last gehad van vlooien. Ik heb 2 katten die ook veel en vaak buiten komen, maar sinds ik ze een Seresto band om heb gedaan, geen enkel beestje meer te vinden. Ook een hond, die heeft geen band, maar die geef ik regelmatig een pipet Vectra 3D.

Het spulletje dat OleJon adviseert spreekt mij erg aan! Ga ik zeker bestellen en preventief 1x per jaar gebruiken.

Lees hier ook over invriezen. Ik heb ooit van mijn dierenarts een verhaal gehoord dat ze tests hebben gedaan door levende vlooien in te vriezen, maar die sprongen gewoon vrolijk verder na ontdooien. Of het waar is weet ik natuurlijk niet, maar dat die krengen taai zijn is duidelijk!

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:28

Anastasia24 schreef:
Jeejtje, hier 18 dieren en heel wat vlooien. Vooral nu. Alle dieren gaan elke dag ( of om de dag ) in bad. Dit is het enige wat helpt. ( Naar mam's mening gif niet. ) Verder alles inderdaad wassen schoonmaken en schoon houden! Dieren kaal scheren helpt ook goed, zie je ze een stuk beter. Het is even lelijk, maar het groeit bij.


Wauw. Dan zal 't wel een tijdje duren voor je er vanaf bent.

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:59

OleJon schreef:
echt waar spuiten met fendona is alles dood dan hoef je ook niet extra te stofzuigen of zo. alleen de poppen komen nog ujit en als je het dier behandeld dan ben je er eigenlijk meteen van af

kun je in een rugspuit doen, als je vloerbedeking heeft gewoon insproeien en plinten en zo moet je het natuurlijk de plinten niet schoon gaan maken want dan verliest het zijn werking. binnenhuis werkt het spul wel 3 maanden en mischien ook wel langer

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:59

OleJon schreef:
OleJon schreef:
echt waar spuiten met fendona is alles dood dan hoef je ook niet extra te stofzuigen of zo. alleen de poppen komen nog ujit en als je het dier behandeld dan ben je er eigenlijk meteen van af

kun je in een rugspuit doen, als je vloerbedeking heeft gewoon insproeien en plinten en zo moet je het natuurlijk de plinten niet schoon gaan maken want dan verliest het zijn werking. binnenhuis werkt het spul wel 3 maanden en mischien ook wel langer
dus voor die poppen die nog uitkomen en die komen in aanraking met het spul die gaan ook dood

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Vlooienplaag in huis, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:08

Jaren geleden hebben wij dat ook eens gehad. Kwam altijd terug, totdat we 'het' plekje gevonden hadden waar de eitjes zaten. Dat was onder een vloermat die in zo een verlaagd stuk in de vloer zat. Die plek grondig schoongemaakt en toen was het over.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:10

Anastasia24 schreef:
Jeejtje, hier 18 dieren en heel wat vlooien. Vooral nu. Alle dieren gaan elke dag ( of om de dag ) in bad. Dit is het enige wat helpt. ( Naar mam's mening gif niet. ) Verder alles inderdaad wassen schoonmaken en schoon houden! Dieren kaal scheren helpt ook goed, zie je ze een stuk beter. Het is even lelijk, maar het groeit bij.

Ik vind dit eigenlijk heel erg en niet nodig.Wij hebben ook veel dieren maar ben echt wel vlo-loos en wil dat ook zo houden en dat red je dat niet met wassen en dieren maar kaal scheren.Dan maar een pipet gif er op .

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 22:23

Ik schop dit topic, na een jaar, weer even omhoog :=

Mijn kat heeft vlooien.. Hier in huis zie ik ze gelukkig niet. Dinsdag alles schoongemaakt en ingesprayed en vandaag weer.
Kat heeft dinsdag een pipet gehad die op natuurlijke basis bleek en niet werkte.. Vandaag heb ik haar ook weer gedouched (gewassen met anti vlooien shampoo) en frontline combo gebruikt. Nu lees ik hier best slechte recensies over. Dus wat is wijsheid?
Afwachten of de vlooien op haar allemaal dood gaan? Of morgen advantage oid halen en dat ook gebruiken?

dancertje

Berichten: 3458
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 22:43

Doutz16 schreef:
Ik schop dit topic, na een jaar, weer even omhoog :=

Mijn kat heeft vlooien.. Hier in huis zie ik ze gelukkig niet. Dinsdag alles schoongemaakt en ingesprayed en vandaag weer.
Kat heeft dinsdag een pipet gehad die op natuurlijke basis bleek en niet werkte.. Vandaag heb ik haar ook weer gedouched (gewassen met anti vlooien shampoo) en frontline combo gebruikt. Nu lees ik hier best slechte recensies over. Dus wat is wijsheid?
Afwachten of de vlooien op haar allemaal dood gaan? Of morgen advantage oid halen en dat ook gebruiken?

niet dubbel gaan gebruiken is niet goed voor je kat pas na 3 weken weer een pipet gebruiken.
frontline heeft naar mijn mening een wisselende werking een werkt het wel een ander niet

Tsaartje

Berichten: 240
Geregistreerd: 12-01-06
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 22:43

Zowiezo nu afwachten. Als je nu na frontline combo meteen een ander middel er over heen gooit loop je het risico dat je kat vergiftigd wordt door een overdosis van anti vlooienmiddelen. In het vervolg kun je het beste strongholds bij de dierenarts halen. Deze pakt namelijk vlooien in alle stadia aan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110676
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vlooienplaag in huis, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 22:47

Seresto band omdoen. Dan zijn ze er zo vanaf!
En de band tijdig vervangen. Volgens het merk is een band gemiddeld 8 maanden werkzaam, maar wij vervingen altijd rond 6 maanden.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 23:12

Cayenne schreef:
Seresto band omdoen. Dan zijn ze er zo vanaf!
En de band tijdig vervangen. Volgens het merk is een band gemiddeld 8 maanden werkzaam, maar wij vervingen altijd rond 6 maanden.


Na 4 weken zou dit kunnen. Nooit dubbel producten gaan toepassen.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 23:15

Doutz16 schreef:
Ik schop dit topic, na een jaar, weer even omhoog :=

Mijn kat heeft vlooien.. Hier in huis zie ik ze gelukkig niet. Dinsdag alles schoongemaakt en ingesprayed en vandaag weer.
Kat heeft dinsdag een pipet gehad die op natuurlijke basis bleek en niet werkte.. Vandaag heb ik haar ook weer gedouched (gewassen met anti vlooien shampoo) en frontline combo gebruikt. Nu lees ik hier best slechte recensies over. Dus wat is wijsheid?
Afwachten of de vlooien op haar allemaal dood gaan? Of morgen advantage oid halen en dat ook gebruiken?


Frontline werkt uitstekend. Vlooien worden gedood binnen 24. Springen er nieuwe vlooien op dan duurt het weer 24 uur.

Fipronil is nog steeds de meest gebruikte stof en er is geen resistentie tegen.

Even de omgeving goed behandelen en vooral dikke kleden niet vergeten.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 10:05

Wij hadden boven in de wat hoogpolige vloerbedekking een vlooienplaag.
Ik kreeg het daar niet weg, met stofzuigen en vlooienspray kwam ik er gewoon niet goed door.
Toen kreeg ikde tip om flink zout te strooien, je droogt de poppen dan uit en dan kunnen ze ook niet meer uit komen.
Dat hielp gelukkig. :)

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 10:10

Wel een Googelen op recensies van vlooienbanden, ik meen me te herinneren dat er best nare bijwerkingen van de Seresto op tv zijn geweest.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:34

IsabelleN schreef:
Wel een Googelen op recensies van vlooienbanden, ik meen me te herinneren dat er best nare bijwerkingen van de Seresto op tv zijn geweest.


Elk product/vlooienmiddel in welke vorm dan ook kan een bijwerking geven. als een product veel gebruikt wordt zoals Seresto dan heb je ook veel verhalen op internet van bijwerkingen.

Normaal gesproken komt het vrijwel niet voor, wat wel voorkomt is dat mensen het verkeerd gebruiken en bijvoorbeeld de gietpuntjes niet van de band halen. Dit geeft dan irritatie en kale plekken, beetje hetzelfde idee als een haakje in je trui die gaat irriteren.

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:02

Nou, ik herinner me wel wat ergere zaken dan irritatie. Het ging ook niet om internet reviews maar statistisch juiste gevolgtrekkingen. Ik zal even zoeken of ik het nog kan vinden.

chinou

Berichten: 791
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: ergens in Drenthe

Re: Vlooienplaag in huis, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:17

Wij hebben dat gelukkig maar 1 keer gehad een paar jaar geleden.

Hiervoor een bedrijf laten komen nadat we eerst voor een kapitaal aan spuitbussen hadden gebruikt.

Na het bezoek van het bedrijf voor maar € 75 alles weg en nooit meer last gehad.
Moesten een paar uurtjes alles dichthouden en daarna alles luchten.

Als ik ooit weer zoiets zou hebben, zou ik direct een bedrijf laten komen.

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Re: Vlooienplaag in huis, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 17:54

Bedankt voor alle adviezen.
Zaterdag frontline gebruikt maar jammer genoeg zag ik vanmiddag toch nog een vlo lopen op haar..

Naar de dierenarts geweest vanmiddag en die adviseerde over 2 weken bravecto te gebruiken. Dit werkt 3 maanden. Maar heeft iemand hier ervaring mee (voor katten)?

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:19

Doutz16 schreef:
Bedankt voor alle adviezen.
Zaterdag frontline gebruikt maar jammer genoeg zag ik vanmiddag toch nog een vlo lopen op haar..

Naar de dierenarts geweest vanmiddag en die adviseerde over 2 weken bravecto te gebruiken. Dit werkt 3 maanden. Maar heeft iemand hier ervaring mee (voor katten)?


Uiteraard adviseert de dierenarts dit....

Frontline werkt uitstekend en dood binnen 24 uur vlooien. Komen er weer nieuwe vlooien uit de omgeving dan duurt het weer 24 uur voordat ze gedood zijn. Als je vlooien zo van de kat kan afpakken werkt het middel uitstekend. De vlooien zijn immers al aangetast. Een vlo die er net op springt is razendsnel. Overigens duurt het ook nog eens enkele dagen voordat een vlooienmiddel zich goed kan verdelen over de huid.

De omgeving goed behandelen kan werken en dan nog zal je geduldig moeten zijn.

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 15:29

chinou schreef:
Wij hebben dat gelukkig maar 1 keer gehad een paar jaar geleden.

Hiervoor een bedrijf laten komen nadat we eerst voor een kapitaal aan spuitbussen hadden gebruikt.

Na het bezoek van het bedrijf voor maar € 75 alles weg en nooit meer last gehad.
Moesten een paar uurtjes alles dichthouden en daarna alles luchten.

Als ik ooit weer zoiets zou hebben, zou ik direct een bedrijf laten komen.


Dit was bij mij ook echt de enige fatsoenlijke oplossing.
De beesten kregen een band om van Seresto en een bedrijf heeft heel de woning behandeld (voor ongeveer dezelfde prijs ook).

Ik heb ook weet ik het hoeveel uitgegeven aan spuitbussen en pipetten en god weet wat. Die vlooieneitjes komen echt overal terecht, ook waar je niet bij komt.

meggiemeg

Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Vlooienplaag in huis, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 15:58

Bedenk goed dat de eitjes lang kunnen overleven, langer dan de gemiddelde werking van een spuitbus.
In het najaar als je binnen weer gaat stoken met de verwarming kunnen door de trillingen van het lopen de achtergebleven eitjes zo uitkomen en begint de plaag opnieuw. Bezuinig inderdaad niet op de omgevings-spray, wat al eerder was gezegd. Zorg dat de poes voorlopig goed beschermd wordt tegen de de vlooien, als over een poosje de eitjes alsnog uitkomen voorkom je dan dat de vlooien bloed kunnen halen en zich dan alsnog weer gaan voortplanten.

Confession
Berichten: 1383
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:28

Ik had een kat die heel veel vlooien aan trok. Die moest zodra het warmer werd een vlooienband om, anders zat hij onder. Ik had gewoon een vlooienband van de Albert Heijn, maar ik geloof dat ze die tegenwoordig niet meer verkopen daar.

Ik heb ook een tijd veel vlooien in huis gehad voor het gebruik van de vlooienband. Ik kamde mijn kat 2x per dag met een luizenkam (gewoon een voor mensen) en verzoop de vlooien en eitjes die ik ving in heet water met afwasmiddel. Daarnaast ging ik elke dag, soms 2 keer per dag, met de stofzuiger door het huis, over de banken, matrassen, langs alle plinten. Ook twee keer per week het huis gesprayed met de vlooienspray van HG. Bij elkaar wel een aantal maanden bezig geweest voordat echt alle vlooien dood waren, maar nooit een bedrijf nodig gehad. De meeste vlooien verstoppen zich achter je plinten, zorg dus dat je daar goed sprayt en schoonmaakt. Toen ik ging verven een paar jaar later en de plinten los haalden vond ik daar allemaal dode vlooien.

Het beste advies dat ik je kan geven is je kat twee keer per dag kammen. Kammen, kammen, kammen. Dat werkt misschien nog het beste dan elk vlooienmiddeltje in de winkel. :D Dan weet je ook gelijk hoe het er met de vlooiensituatie voor staat. Ze zeggen altijd dat voor elke vlo die je op je kat vindt, je er minstens 20 in huis hebt rondspringen. := Zelfs als je geen vlo vindt tijdens het kammen, maar wel vlooienpoep (ik nam na elke kamstreek de kam af met een witte tissue en dan zie je vanzelf bruine/bloedpuntjes), dan weet je dat je nog niet van het probleem af bent.

Edit: en qua vlooienmiddel is het enige wat mijn huis in komt Advantage. Hier behandelde ik mijn kat altijd mee. 1x Frontline gebruikt en toen zat hij voor de eerste keer gelijk onder. Met Advantage nooit problemen gehad.