Schrijf jij ook een boek?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Merileth

Berichten: 1117
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 19:42

Amandavd, ik zou dan gewoon gaan voor degene die het snelste geleverd kan worden, maar ben daar heel makkelijk in haha :') .

Joeluna, best goed eigenlijk. Ik kan pas de dag erop de nieuwe cijfers zien, en in het weekend wordt het niet bijgehouden, dus alles van vrijdag t/m zondag zie ik op maandag pas. De teller staat nu op 11, en dat is met alleen in een Whatsapp groep en Facebook groep delen. En een berichtje van mijn moeder op Facebook, daar zijn ook een paar verkopen uit gekomen. Vandaag heb ik een bericht op mijn eigen Facebook pagina gekwakt, want als je mijn boek bestelt krijg je het boekenweekgeschenk er ook bij. Dat bericht is door echt een stuk of 5 mensen uit mijn netwerk gedeeld, dus wie weet. Ik weet van een paar mensen dat ze hem vandaag besteld hebben, en ben benieuwd naar hoeveel verkoop mijn bericht van vandaag leidt. Ik heb wel nog een paar lijntjes die ik binnenkort ga uitwerpen naar boekhandels in de buurt. Maar toch, met hoe weinig ik er eigenlijk nog aan gedaan heb, vind ik 11 boeken in iets meer dan een week al echt wel wat. En ook mensen trouwens daarbij die inderdaad eerst de preview op Bol lezen en daar al enthousiast over zijn.

Merileth

Berichten: 1117
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 08:56

En, wie zit er hier allemaal thuis vanaf vandaag en heeft meer tijd om te schrijven? Ik mag straks gewoon Nasr mijn werk omdat we misschien wat kinderen op moeten vangen, anders was ik wel aan het schrijven gegaan.

Anoniem

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:44

Ik zit vanaf deze week ergens thuis, maar moet wel 40 uur werken vanuit huis dus echt schrijven lukt niet dan :))

Merileth

Berichten: 1117
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:58

Hoe is het met iedereen hier, zijn jullie al een beetje gewend aan het huidige ritme?
Inmiddels zijn bij ons ook de werkzaamheden geminderd, en heb ik nu voor de tweede week op rij maar 2 middagen dat ik moet werken. Vorige week was het maandag en dinsdag, nu maandag en donderdag. Omdat mijn man ook veel meer thuis zit, en we beiden graag gamen op de pc, heb ik nu echt fatsoenlijk office op onze laptop gezet. Dan kan ik schrijven wanneer hij achter de pc zit. Op het moment ben ik vooral research aan het doen, om te bepalen waar het boek zich afspeelt. In het eerste boek heb ik Atlantis geplaatst in de Bermudadriehoek, en dus wil ik voor het dryadenvolk in dit boek een vergelijkbare plaats hebben, alleen niet zo'n takke-eind weg. Die plaats lijk ik nu gevonden te hebben. Drakenboek ligt wel echt volledig op zijn gat, maar dat vind ik niet erg, aangezien ik voor dit boek nu echt ideeën aan het krijgen ben dus daar liever eerst mee aan de gang ga. De eerste zinnen al op papier gezet, maar daar zo ontevreden mee dat ik dat eerst ga herschrijven voor ik verder ga.

Amandavd: en, boek inmiddels besteld of er nog steeds niet uit welke versie je wil hebben?

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 11:52

Merileth schreef:
Hoe is het met iedereen hier, zijn jullie al een beetje gewend aan het huidige ritme?
Inmiddels zijn bij ons ook de werkzaamheden geminderd, en heb ik nu voor de tweede week op rij maar 2 middagen dat ik moet werken. Vorige week was het maandag en dinsdag, nu maandag en donderdag. Omdat mijn man ook veel meer thuis zit, en we beiden graag gamen op de pc, heb ik nu echt fatsoenlijk office op onze laptop gezet. Dan kan ik schrijven wanneer hij achter de pc zit. Op het moment ben ik vooral research aan het doen, om te bepalen waar het boek zich afspeelt. In het eerste boek heb ik Atlantis geplaatst in de Bermudadriehoek, en dus wil ik voor het dryadenvolk in dit boek een vergelijkbare plaats hebben, alleen niet zo'n takke-eind weg. Die plaats lijk ik nu gevonden te hebben. Drakenboek ligt wel echt volledig op zijn gat, maar dat vind ik niet erg, aangezien ik voor dit boek nu echt ideeën aan het krijgen ben dus daar liever eerst mee aan de gang ga. De eerste zinnen al op papier gezet, maar daar zo ontevreden mee dat ik dat eerst ga herschrijven voor ik verder ga.

Amandavd: en, boek inmiddels besteld of er nog steeds niet uit welke versie je wil hebben?


Ik heb twee andere boeken besteld instead, erg he :')

Goed bezig, hoe gaat het met de verkoop van je andere boek?

Ik doe trouwens mee aan de korte verhalen schrijfwedstrijd van Luithing, jullie ook?

Merileth

Berichten: 1117
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 13:08

Amandavd schreef:
Ik heb twee andere boeken besteld instead, erg he :')

Goed bezig, hoe gaat het met de verkoop van je andere boek?

Ik doe trouwens mee aan de korte verhalen schrijfwedstrijd van Luithing, jullie ook?


Whaha dat kan ook ja :') .
De stand van mijn boek is op dit moment 19 verkocht, dus het isbn er dik uit in ieder geval. Alles wat er nu nog verkocht wordt is winst. Nog niet echt iets aan promotie gedaan, er kwam even een virus tussendoor zeilen, dus ik wacht daarmee tot het weer wat normaler is. Het duurt nu alleen wel erg lang steeds tot ik een verkoop zie, waar het eerst een dag later was, en vrijdag t/m zondag op maandag, zie ik een verkoop van maandag soms op donderdag pas. Maar ik ga er van uit dat dit ook gewoon te maken heeft met hoe alles loopt nu vanwege het virus.

Ik doe in ieder geval niet mee met die wedstrijd. Geen inspiratie sowieso voor een verhaal, en ik wil het niet forceren want dan wordt het een flutverhaal. Ben wel benieuwd naar de jouwe dan hoor! En maar hopen dat Castlefest tegen die tijd doorgaat (waar ze de winnaar bekend maken).

Anoniem

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:26

Afbeelding

Hier ligt hij klaar om gelezen te worden!

Merileth

Berichten: 1117
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 17:22

Oh, vet! Ergens kan ik er met mijn hoofd dus nog steeds niet bij dat mensen het willen lezen, erg he :') . Maar dat is een stukje onzekerheid, en ook wel bescheidenheid denk ik, vind promotie ook lastig om te doen, wil mensen er niet mee lastig vallen namelijk.

julius_juut

Berichten: 3102
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:20

Amandavd schreef:
Ik doe trouwens mee aan de korte verhalen schrijfwedstrijd van Luithing, jullie ook?


Ik kreeg hem ook doorgestuurd en wil het eigenlijk ook proberen. Lijkt me heel moeilijk om in max. 7500 woorden personages, setting en een verhaal met inhoud neer te zetten (maar dus een mooie uitdaging). En mijn spelling in het Nederlands is om te huilen, dat zal ook een dingetje worden... :')

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:39

Doen jullie nog mee met nano? Ik gebruik het maar als motivatie om te herschrijven (iets wat ik al bijna een jaar uitstel, oeps).

Die wedstrijd zag ik wel langskomen, maar ik heb even niet de inspiratie om dat goed genoeg neer te zetten dus ik pas haha.

Merileth

Berichten: 1117
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:32

julius_juut schreef:
Amandavd schreef:
Ik doe trouwens mee aan de korte verhalen schrijfwedstrijd van Luithing, jullie ook?


Ik kreeg hem ook doorgestuurd en wil het eigenlijk ook proberen. Lijkt me heel moeilijk om in max. 7500 woorden personages, setting en een verhaal met inhoud neer te zetten (maar dus een mooie uitdaging). En mijn spelling in het Nederlands is om te huilen, dat zal ook een dingetje worden... :')


Spelling ben ik heel goed in, je mag het naar mij doorsturen als je het af hebt en dan wil ik het best voor je nalopen als dat anders een belemmering zou zijn.

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:15

Ik heb vanaf 23 april zomervakantie en zoveel tijd om een boek te beginnen, maar ik denk dat ik hulp van iemand nodig heb voor de opzet..

julius_juut

Berichten: 3102
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:51

Merileth schreef:
julius_juut schreef:


Ik kreeg hem ook doorgestuurd en wil het eigenlijk ook proberen. Lijkt me heel moeilijk om in max. 7500 woorden personages, setting en een verhaal met inhoud neer te zetten (maar dus een mooie uitdaging). En mijn spelling in het Nederlands is om te huilen, dat zal ook een dingetje worden... :')


Spelling ben ik heel goed in, je mag het naar mij doorsturen als je het af hebt en dan wil ik het best voor je nalopen als dat anders een belemmering zou zijn.



*\o/*

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 07:33

julius_juut schreef:
Amandavd schreef:
Ik doe trouwens mee aan de korte verhalen schrijfwedstrijd van Luithing, jullie ook?


Ik kreeg hem ook doorgestuurd en wil het eigenlijk ook proberen. Lijkt me heel moeilijk om in max. 7500 woorden personages, setting en een verhaal met inhoud neer te zetten (maar dus een mooie uitdaging). En mijn spelling in het Nederlands is om te huilen, dat zal ook een dingetje worden... :')


Heel veel succes! Ik zit vast met mijn verhaal dus ben blij dat we nog even hebben :')

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 13:48

Ik heb een tijdje niet gereageerd, weet iemand waar je een boek in eigen beheer kan laten uit brengen. Het is geen dik boek.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:47

marleen_usar schreef:
Ik heb een tijdje niet gereageerd, weet iemand waar je een boek in eigen beheer kan laten uit brengen. Het is geen dik boek.


Vaak is dat vrij duur. Is dat een probleem?

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:20

Bestseller is volgens mij helemaal niet duur :)

julius_juut

Berichten: 3102
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:23

Amandavd schreef:
julius_juut schreef:

Heel veel succes! Ik zit vast met mijn verhaal dus ben blij dat we nog even hebben :')


Ik ook. :') Ik moet denk ik gewoon beginnen met het schrijven en dan zien wat er komt want ondertussen heb ik de opzet al een keer of vijf overnieuw gedaan omdat het me niet naar de zin is. :+

Merileth

Berichten: 1117
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:18

marleen_usar schreef:
Ik heb een tijdje niet gereageerd, weet iemand waar je een boek in eigen beheer kan laten uit brengen. Het is geen dik boek.


Ik zit via brave new books, maar die hanteren een minimum grens van 40 pagina's. Weet niet wat niet dik inhoudt voor jou. Hoe het zit met uitbetalen weet ik trouwens nog niet, want dat moet nog gebeuren. Ik vind het een makkelijke manier van werken verder in ieder geval. Alleen staat nu, denk door de corona crisis, pas bijna een week later in je dashboard als je iets verkocht hebt. In het begin was dat een dag later al.

Merileth

Berichten: 1117
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:06

Marleen_usar, ben je er al uit waar je je boek uit wil laten brengen?

Amandavd en julius_juut, hoe gaat het met jullie schrijfsels voor de schrijfwedstrijd?

Ik krijg tot nu toe trouwens alleen maar positieve reacties op mijn boek van mensen die het gelezen hebben **\O/** . Teller van aantal verkocht staat nu op 21, hopen natuurlijk dat als mensen enthousiast zijn, ze dit ook aan anderen doorgeven. Verder van de eersten al de vraag gehad of ik al bezig ben met deel 2 :') . Dat geeft wel echt de motivatie om na de stroeve start die ik gehad heb (was niet tevreden over het begin, dat heb ik inmiddels al drie keer herschreven en er zal vast nog wel flink aan gesleuteld worden) nu echt er voor te gaan zitten.

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:09

Super leuk dat mensen zo enthousiast reageren! Mooi compliment dat ze een deel twee willen :)

Merileth

Berichten: 1117
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:03

Ja, zeker! Mijn moeder wees me er net alleen op dat ik een paar keer een woord verkeerd gespeld heb verdorie. En ik dacht langzamerhand alles er uit gehaald te hebben. Zo maar even kort uit de publicatie halen, aanpassen en dan kan hij weer.

julius_juut

Berichten: 3102
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 18:26

Een beter compliment dan 'Waar blijft deel 2?' kan je toch niet krijgen? Mooi!



Ik ben er achter gekomen dat ik het Nederlands gewoon verleerd ben. :') Ik moest zo over woordkeuze nadenken dat ik niet verder kwam.
Nu ben ik het verhaal maar in het Engels gaan schrijven en dan vertaal ik het later wel, zo komt er tenminste wat op 'papier'.
Eigenlijk wel heel erg...

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 18:38

Merileth, gefeliciteerd! Dat is toch supervet :D

Ik heb besloten aan een nieuw verhaal te beginnen van de week. :')

Merileth

Berichten: 1117
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:05

Ik heb een klein beetje hulp nodig. In mijn tweede boek gaat de hoofdpersoon naar haar moeders kant, dryaden. In het eerste boek heb ik een voorwerp gebruikt wat erg belangrijk is voor de meerminnenkant zegmaar, en nu ben ik op zoek naar een tegenhanger voor de dryaden, maar ik ben hier een beetje inspiratieloos in. En een boom kom je al op zoveel plekken tegen, dat ik dit een beetje (erg) cliché vind. Jullie nog ideeën?