Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:31

Eerder kon ik er altijd goed tegen en vond ik het heerlijk. Maar nu kan ik er echt niet meer tegen -O- 9weken geleden bevallen dus misschien nog hormonen. En geef borstvoeding en heb het idee dat ik gewoon niet genoeg kan drinken, terwijl ik wel echt veel water drink op een dag. Ben steeds misselijk, licht in mijn hoofd en steeds hoofdpijn.
Baal er wel van, want ooit droomde ik van hele zomers zo, en nu snak ik naar een beetje koude zomer :P

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 13:17

Ah jammer verootje! Maar vaak duurt dit weer maar heel kort.

Hier op mijn kamer nu 36 graden. Vind het prima. Ben eindelijk weer eens goed doorgewarmd :)

Op mijn werk (geen airco, maar niet echt extreem heet ofzo) was echt iedereen aan het klagen en puffen. Ik vraag me toch wel vaak af of een lekkere temperatuur door iedereen echt anders wordt ervaren. Ik weet over die comfortzone enzo, maar misschien vinden sommige mensen het daadwerkelijk prettig om koud te zijn?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:29

Daar zit zeker verschil in. Mijn man houdt van friste. Ik hou van warmte, enkel voor hiken mag het een tandje minder.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:06

Ik zeg altijd: hoe heter, hoe beter! {:} Ik vind dit weer dan ook heerlijk. Je moet je activiteiten wel een beetje aanpassen aan de temperatuur natuurlijk. Het enige dat ik jammer vind is dat het te warm is om hard te lopen. Maar die paar weken kan ik ook wel zonder.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:14

Ik loop in de avond wel voorzichtig. Morgen probeer ik in de ochtend te gaan.

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 15:06

poes schreef:
Daar zit zeker verschil in. Mijn man houdt van friste. Ik hou van warmte, enkel voor hiken mag het een tandje minder.

Hier ook! Mijn vriend zeurt de hele dag dat het veel te warm is en ik sta blij te springen :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 16:00

Ik vind het dus heerlijk! Jammer dat ik moet werken en er is geen bal te doen. Dus sta je met 35 graden een beetje te niksen. Beetje patat, waterijs en fruit eten. _O-

Jorex

Berichten: 9934
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 16:45

Ik zit nu in bus 15 zonder ramen open. Dat is me in deze kleding te heet, had ik al zomerkleding aangetrokken dan was het beter geweest. Maar dat was een beetje erg bloot geweest om in te werken.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 17:11

Ik zit lekker met mijn laptopje op terras nog een beetje te werken. Vind het heerlijk! Heb een groot glas bruiswater met ijs en mijn voeten in een teiltje water. Prima weertje.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 17:31

Heerlijk weer dit. Begin van de middag heerlijk gesport, was verrassend rustig.

Enige waar ik me aan stoor, is wanneer mijn auto in de volle zon staat, het stuur zo ontzettend heet is dat ik hem amper vast kan houden. :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 17:35

O dat is vuil ja. Of als je leren zetels hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 17:41

Sheran schreef:
Ah jammer verootje! Maar vaak duurt dit weer maar heel kort.

Hier op mijn kamer nu 36 graden. Vind het prima. Ben eindelijk weer eens goed doorgewarmd :)

Op mijn werk (geen airco, maar niet echt extreem heet ofzo) was echt iedereen aan het klagen en puffen. Ik vraag me toch wel vaak af of een lekkere temperatuur door iedereen echt anders wordt ervaren. Ik weet over die comfortzone enzo, maar misschien vinden sommige mensen het daadwerkelijk prettig om koud te zijn?


Natuurlijk wordt dit door iedereen anders ervaren. Ik bv heb een heel erg bleke huid. Zelfs met factor 50+ verbrand ik binnen de 30 minuten. Als ik een kwartier buiten rond stap heb ik ook direct migraine. Zo weer is dus voor mij helaas niet aangenaam. Mijn vriend vindt het dan weer geweldig en is nu al weer mooi bruin :)

Mijn dochter heeft mijn huidstint en ik vind dat spijtig. Ze had beter de huidstint van haar vader gehad. Ze was zaterdag bv verbrand van ingesmeerd onder een pergola te zitten in de schaduw :n

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 17:44

Ik heb ook een erg bleke huid (naja zeg maar 3 tinten bleker dan wit) met sproeten, ros haar en zeer lichte ogen —> opletten geblazen dus. Maar gek genoeg als ik me insmeer gaat het heel goed. Wel ga ik nooit liggen zonnen, en zoek ik de schaduw op. Maar bvb hiken met een petje/sjaaltje en goed smeren gaat prima.
En ik kan de warmte goed verdragen. Rijden gaat me goed af (en paard dus ook, die kan er ook echt goed tegen).

Helaas nu door antibiotica overgevoelig aan de zon dus moet nu extreem oppassen. Huid bedekken en extra smeren is niet voldoende nu helaas.

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 17:46

De hele dag op het werk heb ik geen een collega niet horen klagen en er zijn zelfs collega's ziek naar huis gegaan, omdat ze bevangen waren door de temperatuur. Zelf stond ik de hele dag in de volle zon te werken en af en toe een zonnedansje te doen. Thuisgekomen zitten man en zoon samen met een ventilator pal op hun neus op de bank te zuchten en te steunen en ik heb zin om wat te gaan doen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 17:48

Eigenlijk klopt mijn antwoord ook niet. Ik kan perfect tegen de warmte. Ik kan er alleen niet tegen als die luchtvochtigheid zo hoog is.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 17:51

Aja dat verdraag ik juist ook erg goed. Voel me in de jungle echt lekker. Je moet je er wel echt overheen zetten dat het plakkerig is en dat zweten onvermijdelijk is, maar eens ik dat loslaat vind ik het zalig :’)

Vorig jaar in Botswana wel een paar keer gewoon een koud bad genomen en ook echt een dik uur blijven zitten :D

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 10:09

Ik vind het weer van gisteren heerlijk geen last van de warmte slapen gaat ook prima zijn mijn temperaturen wel en iedereen te puffen poeh wat is het warm ik vind het heerlijk vind het alleen jammer voor de dieren

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 10:13

Vond de afgelopen dagen heerlijk *\o/* Vind het vandaag maar weer frisjes (woon aan de kust).
Volgende week word het weer wat minder zie ik, maar dan zit ik gelukkig op Ibiza {:}

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Re: Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 10:29

Ik vind dit weer ook prima. Ik vind het vandaag ook fris buiten :)

Ik heb maar 2 nadelen eraan:
1. Ik moet werken, en ik zit op kantoor, en....... hoe heter buiten hoe lager ze hier de airco zetten want oh het is zo warm. Gisteren heel de dag in 18 graden gezeten (en ik ben een koukleum dus ik had heel de dag kippevel en koud, de rest zat alsnog met zweet op hun hoofd) en dan kom je daarna ineens buiten. De auto gaf aan 44 graden in de zon. Toen lag ik gisteravond dus met hoofdpijn op de bank, daarna teveel tijd op de wc doorgebracht en licht in mijn hoofd steeds. Dan is het temperatuurverschil gewoon te groot en daar kan ik erg slecht tegen. -O-

2. Ik weet nooit wat ik moet eten met dit weer. Heb dan geen honger, totaaaal geen zin om in de keuken te staan en verder ook echt 0 inspiratie. Dus ga ik dan teveel geld uitgeven aan eten (bv kant en klare lekkere snacks, of iets bestellen) 8-)

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 10:35

De struggles met de airco op werk herken ik helaas ook. Dat vind ik ook een groot nadeel -O-

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:49

Ik verlies dus helemaal geen eetlust. Eet net zo goed pikant of winterkost haha.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:05

Ik heb lekker buiten geslapen vannacht, binnen was het veel te benauwd :D

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:40

Ik heb van de week ook samen met mijn dochtertje op de bank geslapen, op zolder was het veel te heet. Was eigenlijk best gezellig. :D

Vanochtend toch kunnen hardlopen dankzij de koelere lucht. Komende dagen wordt het weer warmer, dan kan ik wel weer overslaan.

Anoniem

Re: Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:42

Hier in huis was het ff niet zo lekker de afgelopen dagen, dus ben ik gister toen ik klaar was met werken lekker naar Zandvoort gereden om daar nog ff aan het strand wat te drinken en te genieten van het zonnetje. Met dat zeewindje erbij was het echt perfect zomerweer.

Jorex

Berichten: 9934
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:49

Ik verlies mijn zin aan warm eten met dit weer wel wat, want daar ga ik van zweten. Verder vind ik het nu maar koud buiten :+