[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 17:15

Ik ben terug van Lowlands, geen kind gezien (of gehoord) heel het weekend, heel chill. Maar toen gingen we naar McDonalds als afsluiter gisteravond -O- We verkozen het terras vol wespen boven binnen zitten met al die krijsende jengelende jongen :o

O wacht nu ik eraan denk, toch wel een paar kindjes in de backstage (ik was personeel) die leuk mee waren met papa en mama ofzo. Ja leuk dat je zelf je frisje mag tappen maar ik heb 3u geslapen en heb dus kun je niet gewoon even dat niet doen :') want dat is natuurlijk moeeeeiliiijk en mama kiiiijk ik doe het selluuuuf. Echt waarom neem je die kinderen ook mee, het is daar vol met mensen die haast hebben en/of brak (en sowieso moe) zijn :=
Waren overigens geen kinderen van artiesten ofzo, dat zou ik nog enigszins snappen.

Maar goed het is ook dat ik alleen frietjes ga eten bij de Mac anders was ik ook wel weer voor een flinke tijd genezen :o

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 17:17

Ik wil volgend jaar ook graag weer eens na 15 jaar naar Lowlands :)F
Vroegah als student ging ik ieder jaar.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 17:28

Leuk! Ik ga ws wel weer parking crew doen, dat was echt tof. (En gratis toegang is ook niet verkeerd :D )

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 22:15

Ah, was jij 1 van die leuke parkeerwachten? Wat een goede ontvangst was dat :):)

Hier was het een spontaan weekendje (vr-av, zat, zon) Lowlands met een vriedin, kaartjes zat op Ticketswap...

JokeRox
Berichten: 76
Geregistreerd: 18-05-15
Woonplaats: Kalmthout

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 00:39

Kreeg daarstraks in de groepsapp waar ik met nog 3 vriendinnen inzit een berichtje dat iemand zwanger is van haar derde.

Ik heb geen idee hoe ik moet reageren..
ze weten dat ik daar echt niet blij van word, ik wil ook niet liegen, maar ook niet bot zijn .

Iemand tips?

JokeRox
Berichten: 76
Geregistreerd: 18-05-15
Woonplaats: Kalmthout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 00:40

billionache schreef:
Die staat op Spotify, zoeken op 'damn honey' en dan de nieuwste aflevering :)


Bedankt!

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 05:59

JokeRox schreef:
Kreeg daarstraks in de groepsapp waar ik met nog 3 vriendinnen inzit een berichtje dat iemand zwanger is van haar derde.

Ik heb geen idee hoe ik moet reageren..
ze weten dat ik daar echt niet blij van word, ik wil ook niet liegen, maar ook niet bot zijn .

Iemand tips?

Gewoon gefeliciteerd en verder niks.
Dat lijkt me een prima reactie toch.

JokeRox
Berichten: 76
Geregistreerd: 18-05-15
Woonplaats: Kalmthout

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 06:44

Dat zou echt superhypocriet zijn omdat iedereen weet dat ik dat niet oprecht meen.
De vorige keer dat iemand aankondigde was mijn eerste reactie “Maar... Waarom?”

Het enige wat ik echt wil schrijven is: “ veel sterkte aan de persoon die weer geboren moet worden, ik hoop dat het een beetje meevalt voor jou”

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 06:52

JokeRox schreef:
Het enige wat ik echt wil schrijven is: “ veel sterkte aan de persoon die weer geboren moet worden, ik hoop dat het een beetje meevalt voor jou”

Daarin leest men gemakkelijk "wat ben jij een slechte moeder" / "wat gaat dat kind het specifiek bij jou slecht krijgen", ook als je eigenlijk bedoelt: "wat is deze wereld een beroerde plaats om (nog) iemand in op te laten groeien".
Dikke kans dat die boodschap nogal verkeerd valt, zeker als de ontvanger hormoongeïnduceerd emotioneel labiel* is.

*=zwanger

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 07:21

Wat is er mis met: leuk voor je

Je hoeft als vrienden toch niet elkaars hobbies leuk te vinden? Net zo goed denken ze bij iemand anders: wat moet je in godsnaam met een hond/paard/groter huis/ belachelijk dure auto etc etc.
Gewoon simpel gefeliciteerd is het politieke antwoord en betekend niet automatisch dat jij ook blij moet zijn.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 07:43

JokeRox schreef:
Kreeg daarstraks in de groepsapp waar ik met nog 3 vriendinnen inzit een berichtje dat iemand zwanger is van haar derde.

Ik heb geen idee hoe ik moet reageren..
ze weten dat ik daar echt niet blij van word, ik wil ook niet liegen, maar ook niet bot zijn .

Iemand tips?

Veel succes ermee!

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 07:44

JokeRox schreef:
Dat zou echt superhypocriet zijn omdat iedereen weet dat ik dat niet oprecht meen.
De vorige keer dat iemand aankondigde was mijn eerste reactie “Maar... Waarom?”

Het enige wat ik echt wil schrijven is: “ veel sterkte aan de persoon die weer geboren moet worden, ik hoop dat het een beetje meevalt voor jou”

Haha, dat soort gedachten heb ik daar ook bij. :D

Sintara

Berichten: 7424
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 07:47

Als ze expres zwanger is en ze blij is ermee dan zeg je gewoon :wat leuk voor je, gefeliciteerd.

Dit soort dingen zeg je niet voor jezelf maar voor de ander :)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:03

JokeRox schreef:
Kreeg daarstraks in de groepsapp waar ik met nog 3 vriendinnen inzit een berichtje dat iemand zwanger is van haar derde.

Ik heb geen idee hoe ik moet reageren..
ze weten dat ik daar echt niet blij van word, ik wil ook niet liegen, maar ook niet bot zijn .

Iemand tips?

Gewoon feliciteren, jij hoeft er toch ook niet blij mee te zijn? Maar zei is dat waarschijnlijk wel. Teminste dat hoop ik voor haar

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:07

Gewoon 'gefeliciteerd leuk voor je'. Dan lieg je toch niet?

Bloodymary
Berichten: 4541
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:18

JokeRox schreef:
Dat zou echt superhypocriet zijn omdat iedereen weet dat ik dat niet oprecht meen.
De vorige keer dat iemand aankondigde was mijn eerste reactie “Maar... Waarom?”

Het enige wat ik echt wil schrijven is: “ veel sterkte aan de persoon die weer geboren moet worden, ik hoop dat het een beetje meevalt voor jou”

Maar je bent toch wel blij voor die persoon als die het graag wil? Dat je het haar graag gunt. Dan is gefeliciteerd toch gemeend.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:30

JokeRox schreef:
Dat zou echt superhypocriet zijn omdat iedereen weet dat ik dat niet oprecht meen.
De vorige keer dat iemand aankondigde was mijn eerste reactie “Maar... Waarom?”

Het enige wat ik echt wil schrijven is: “ veel sterkte aan de persoon die weer geboren moet worden, ik hoop dat het een beetje meevalt voor jou”


Kom op zeg, ook al zijn kinderen niet jouw ding, je kan toch wel oprecht blij zijn voor een ander, zeker een vriendin.

Het gaat hier niet om jouw en wat jij ervan vind, maar om haar en dat zij er happy mee is. Gewoon feliciteren en het negatieve bij jezelf en voor jezelf houden. Wat heeft het voor nut iemands geluk te bederven met zo'n bericht.

Captain

Berichten: 21401
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:42

JokeRox schreef:
Kreeg daarstraks in de groepsapp waar ik met nog 3 vriendinnen inzit een berichtje dat iemand zwanger is van haar derde.

Ik heb geen idee hoe ik moet reageren..
ze weten dat ik daar echt niet blij van word, ik wil ook niet liegen, maar ook niet bot zijn .

Iemand tips?


Wat een leuke vriendin ben jij, dat je niet blij kunt zijn voor iemand anders. "Ze weten dat ik daar echt niet blij van word." Nou, is dat even mooi.. Jij hebt er namelijk niets mee te maken en hoeft er ook niet blij om te zijn. :D Maar iemand feliciteren met iets waar ze blij mee zijn lijkt me serieus, zeker als vriendin, niet teveel moeite.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:49

Ken ook genoeg mensen die iets zeggen als 'jij liever dan ik' als ik het over een verre reis heb waar ik enthousiast over ben. Over kinderen mag je alleen maar positieve dingen zeggen lijkt 't wel.

Mews

Berichten: 5501
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:59

Ik reageer eigenlijk ook altijd positief op gewenst zwangere vriendinnen, ook al vind ik het zelf niks. Als zij er blij mee zijn kan ik ook wel blij voor ze zijn. Dit geldt overigens ook voor andere dingen waar ik niks mee heb maar mensen enthousiast/ blij over vertellen, niet specifiek kinderen.

Over hoe te reageren in dit geval: Weet ik niet, dat ligt aan hoe je omgaat met je vrienden. Tussen sommige vrienden kan het prima om er een lompe opmerking als "Waarom" over te maken, en reageren zij dan misschien net zo over dingen die jij wel en zij niet leuk vinden. Bij andere vrienden valt zoiets weer slecht. Kortom, het is lastig om hier advies over te geven omdat de mensen hier je vriendengroep niet kennen.

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 09:02

Ik feliciteer ze ook gewoon, waarom niet? Zij zijn er blij mee dus ik ben blij voor hen.

Berdien

Berichten: 64532
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 09:03

Dat jij niets met kinderen hebt JokeRox, wil niet zeggen dat je vriendin er niet blij mee mag zijn? Wat is er mis met haar oprecht feliciteren, als het een gewenste zwangerschap is en zij er blij mee is? De zin die je wilt schrijven was bij mij einde vriendschap geweest vrees ik :=

Niobe

Berichten: 7990
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 09:03

elnienjo schreef:
Ken ook genoeg mensen die iets zeggen als 'jij liever dan ik' als ik het over een verre reis heb waar ik enthousiast over ben. Over kinderen mag je alleen maar positieve dingen zeggen lijkt 't wel.


Inderdaad ja..

Prairy
Berichten: 9110
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 09:04

Gewoon negeren op de app als je er echt zoveel moeite mee hebt? En anders inderdaad iets van simpel gefeliciteerd of leuk voor je.

In het 'echt' zou je dan misschien nog kunnen zeggen dat en waarom je er moeite mee hebt, op de app kan dat nogal eens verkeerd overkomen. En ik weet niet of je waarde hecht aan je vriendschap, maar dat zou dan wellicht wat jammer zijn :P

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 09:09

Als je toch iets van je standpunt erin wil verwerken: wat elnienjo aandraagt: ”jij liever dan ik, maar toch gefeliciteerd!”

Ik vind altijd “geniet ervan” wel lekker dubbel interpreteerbaar