[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HopeMyDay

Berichten: 1285
Geregistreerd: 04-12-16

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:26

Op het moment dat mensen echt "bezig" zijn om zwanger te worden en het lukt dan feliciteer ik ze altijd en kan ik ook blij voor ze zijn. Waar ik wel moeite mee heb is hoe ik moet reageren als iemand "ongepland" (ongepland tussen aanhalingstekens want je bent er nog steeds zelf bij) zwanger raakt en diegene duidelijk niet in een goede situatie zit om zwanger te raken (thuiswonend, geen baan, bezig met opleiding, vriend is al weg etc.). Ik feliciteer ze wel enzovoorts maar dan heb ik vooral altijd heel veel vragen, die ik niet stel, waarom.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:28

HopeMyDay schreef:
Op het moment dat mensen echt "bezig" zijn om zwanger te worden en het lukt dan feliciteer ik ze altijd en kan ik ook blij voor ze zijn. Waar ik wel moeite mee heb is hoe ik moet reageren als iemand "ongepland" (ongepland tussen aanhalingstekens want je bent er nog steeds zelf bij) zwanger raakt en diegene duidelijk niet in een goede situatie zit om zwanger te raken (thuiswonend, geen baan, bezig met opleiding, vriend is al weg etc.). Ik feliciteer ze wel enzovoorts maar dan heb ik vooral altijd heel veel vragen, die ik niet stel, waarom.


Precies dit. :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41667
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:30

MarcoBorsato schreef:
Ik had deze in de bus:

"Ja mijn geboortekanaal was dus niet breed genoeg, want dat is van bot of ja, soort kraakbeen maar dat verweekt maar dat was bij mij niet week genoeg dus ik moest heel hard persen".

Ik heb niet bemoeid. Maar ik moest wel even fanatiek door mijn neus ademen.

Sorry, wat.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:32

Een geboortekanaal van bot.

Bot.

Arme baby.

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:32

Iemand zuur aankijken en niet feliciteren is ook wel een beetje het uiterste hoor. Stel dat je beste vriendin super opgewonden is omdat ze een puppy gekocht heeft. Ik denk dat je vriendschap dan ook wel lauw wordt als je dan vies kijkt en zegt: jammer, nu stinkt voortaan je huis naar hond, dat vind ik zo smerig.
Zelfs als je echt niet van honden houdt (meldt zich) kun je dat nog toch steeds echt wel oprecht leuk voor die persoon vinden?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:34

Vriendin waar ik het eerder over had vindt het juist handig dat ik bewust kinderloos ben, kan ze het over andere leuke dingen hebben dan alleen maar de kleine. En ze waardeert mijn soms nogal aparte kijk op dingen en sadistische trekjes :Y)

Mensen die dicht bij me staan kan ik oprecht heel blij voor zijn als het lukt, omdat ik weet hoeveel plezier ze eraan beleven. En zij weten dat ze bij mij gerust de ontaarde moeder mogen wezen :D Soms kan dat ook weleens opluchten blijkbaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41667
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:39

MarcoBorsato schreef:
Een geboortekanaal van bot.

Bot.

Arme baby.

Ja, dat zou wel heel bruut zijn van moeder Natuur.

Niobe

Berichten: 7989
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 22:01

Sizzle schreef:
Iemand zuur aankijken en niet feliciteren is ook wel een beetje het uiterste hoor. Stel dat je beste vriendin super opgewonden is omdat ze een puppy gekocht heeft. Ik denk dat je vriendschap dan ook wel lauw wordt als je dan vies kijkt en zegt: jammer, nu stinkt voortaan je huis naar hond, dat vind ik zo smerig.
Zelfs als je echt niet van honden houdt (meldt zich) kun je dat nog toch steeds echt wel oprecht leuk voor die persoon vinden?



Als iemand blij is, ben ik blij voor ze, in die zin heb ik nog wel aardig empatisch vermogen.
Maar ik kan het wel snappen als mensen er moeite mee hebben om oprecht te feliciteren. Daar heb ik al eerder iets heel onhandig over gezegd in dit topic.

Ik moet zeggen dat ik er veel minder moeite mee heb als mensen het leuk voor elkaar hebben thuis. Dat ze het kind ook echt een fijn leven en goede opvoeding kunnen bieden in theorie.
Met collega’s is het dan een beetje in het midden, want die ken ik niet allemaal even goed.

Dan nog kan ik wel leuk tegen ze doen uiteraard. Zij zijn blij, dat is leuk voor ze.
Al ben ik minder blij, komen er weer van die nare uitzendkrachten, die lang niet allemaal even gemotiveerd zijn :')

Toch is mijn allereerste gedachten in de eerste milliseconde: “Och nee toch kind, kun je er nog vanaf?” :')

Als ik trouwens vertel dat ik 4 katten heb, word er ook niet altijd even leuk gereageerd hoor! Dan is het van “oh je zult wel veel wassen”, “goh, zal wel veel vechten zijn thuis dan”. Etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 23:16

Mijn eerste gedachte is meestal ook: "Daar gáát je leven," maar dat zeg ik niet hardop tegen de aanstaande ouders. :+ Als zij er blij mee zijn, voel ik niet de behoefte om als een soort Scrooge een beetje narrig te gaan lopen doen.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 23:20

Bambi1995 schreef:
Ik kreeg te horen dat mijn zus zwanger is voor de tweede keer. Ik vind het altijd zo moeilijk om enthousiast te zijn en ze dan te feliciteren. Mijn moeder en broer waren enthousiast en gelijk feliciteren en ik moest gewoon mijn best doen om ze te feliciteren. Ik ben dan altijd bang dat het gemerkt word dat ik me best doe om enthousiast te zijn. Ik ben gewoon echt ongemakkelijk met dat soort nieuws. Ik weet dan niet goed hoe ik moet reageren. Herkent iemand dat?

Jeetje, dat je zelf geen kinderen wilt betekent toch niet dat je voor anderen ook niet blij kunt zijn? Dat is gewoon een stukje empathie wat je dan mist. Leuke vriendschap ook waarin je alleen kunt steunen in dingen die jouw aanstaan.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 23:36

Ceffyl schreef:
Bambi1995 schreef:
Ik kreeg te horen dat mijn zus zwanger is voor de tweede keer. Ik vind het altijd zo moeilijk om enthousiast te zijn en ze dan te feliciteren. Mijn moeder en broer waren enthousiast en gelijk feliciteren en ik moest gewoon mijn best doen om ze te feliciteren. Ik ben dan altijd bang dat het gemerkt word dat ik me best doe om enthousiast te zijn. Ik ben gewoon echt ongemakkelijk met dat soort nieuws. Ik weet dan niet goed hoe ik moet reageren. Herkent iemand dat?

Jeetje, dat je zelf geen kinderen wilt betekent toch niet dat je voor anderen ook niet blij kunt zijn? Dat is gewoon een stukje empathie wat je dan mist. Leuke vriendschap ook waarin je alleen kunt steunen in dingen die jouw aanstaan.

Ik heb teveel slechte ervaring gehad met die dingen. Mensen die eenmaal broeds worden gaan helemaal op in dat kringetje van kinderen en medeouders, dus die zien jou als kindvrije niet meer staan laat staan dat ze nog enige belangstelling op kunnen brengen voor wat jou bezig houdt.
Vandaar dat het als een stukje rouw voelt het moment dat er wéér iemand gezwicht is.
Een 60-plus (ongewenst) kinderloze vertelde mij eens dat het moment dat men grootouder wordt wederom een moment is waarop je vriendschappen verliest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 23:39

Ceffyl schreef:
Bambi1995 schreef:
Ik kreeg te horen dat mijn zus zwanger is voor de tweede keer. Ik vind het altijd zo moeilijk om enthousiast te zijn en ze dan te feliciteren. Mijn moeder en broer waren enthousiast en gelijk feliciteren en ik moest gewoon mijn best doen om ze te feliciteren. Ik ben dan altijd bang dat het gemerkt word dat ik me best doe om enthousiast te zijn. Ik ben gewoon echt ongemakkelijk met dat soort nieuws. Ik weet dan niet goed hoe ik moet reageren. Herkent iemand dat?

Jeetje, dat je zelf geen kinderen wilt betekent toch niet dat je voor anderen ook niet blij kunt zijn? Dat is gewoon een stukje empathie wat je dan mist. Leuke vriendschap ook waarin je alleen kunt steunen in dingen die jouw aanstaan.

Niet iedereen heeft een groot inlevingsvermogen, bijvoorbeeld mensen met autisme hebben hier vaak wat meer mee. En er van bewust zijn is dan heel goed, want dat is de eerste stap. (Ik bedoel overigens niet perse dat Bambi1995 autisme heeft ofzo, dat weet ik niet en hoeven wij ook niet te weten natuurlijk)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-01-20 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 23:42

fleurtjeuh schreef:
Pagina 500 *\o/*

Hiep hiep hoera, ik ga een nieuw topic maken *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 00:03

elnienjo schreef:
Ik heb teveel slechte ervaring gehad met die dingen. Mensen die eenmaal broeds worden gaan helemaal op in dat kringetje van kinderen en medeouders, dus die zien jou als kindvrije niet meer staan laat staan dat ze nog enige belangstelling op kunnen brengen voor wat jou bezig houdt.
Vandaar dat het als een stukje rouw voelt het moment dat er wéér iemand gezwicht is.
Een 60-plus (ongewenst) kinderloze vertelde mij eens dat het moment dat men grootouder wordt wederom een moment is waarop je vriendschappen verliest.

Kom ik dan echt uit zo'n abnormaal milieu dat ik dat beeld dus helemaal niet herken? Niet van mijn eigen grootouders, niet van ooms en tantes die inmiddels grootouders geworden zijn, niet van mijn eigen ouders en hun (al dan niet kinderloze) vrienden, en ook niet van mensen van mijn leeftijd. Ze zijn er ongetwijfeld, mensen die gaan leven voor hun kinderen en hun hele identiteit halen uit het zijn van "mamma van..." of "pappa van..." maar zo extreem als jij het schetst, herken ik het echt niet.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 00:39

elnienjo schreef:
Ik heb teveel slechte ervaring gehad met die dingen. Mensen die eenmaal broeds worden gaan helemaal op in dat kringetje van kinderen en medeouders, dus die zien jou als kindvrije niet meer staan laat staan dat ze nog enige belangstelling op kunnen brengen voor wat jou bezig houdt.
Vandaar dat het als een stukje rouw voelt het moment dat er wéér iemand gezwicht is.
Een 60-plus (ongewenst) kinderloze vertelde mij eens dat het moment dat men grootouder wordt wederom een moment is waarop je vriendschappen verliest.


Ach welnee, als mensen jou laten vallen vanwege een kind is er meer geweest.

Net alsof je met een kind alleen nog maar kunt focussen op je broedsel.

En natuurlijk verandert er iets, als student zag ik mijn vriendinnen elke dag, aten we elke avond samen en ze waren mijn hele wereld. Maar toen gingen we samenwonen, werken. Vriendschappen evolueren door levensfases.

Nee, ik kan de hele zomer niet elk meerdaags festival meepakken maar dat kunnen de meiden met een hond ook niet.

Ik maak echt tijd voor mijn vriendinnen, de meeste heb ik al decennialang. Dat zij niet kiezen voor kinderen staat een vriendschap niet in de weg. En ik ben geen uitzondering.

Maar, eerlijk, ik geloof je niet. Ik denk dat je overdrijft om je verhaal kracht bij te zetten. :)

Niobe

Berichten: 7989
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 01:09

Als er mensen weggaan is er weer plek voor nieuwe!

Ik ben dan ook wel weer zo iemand die mensen heel lang niet kan zien en als we dan weer meeten is het weer als vanouds.
Voor mij hoeven mensen niet constant tijd te maken. Eigenlijk heb ik dat ook niet per se nodig, ben net zo lief vriendloos. Ik haat mensen, maar niet allemaal.
Ik ben zo onwijs tegenstrijdig :')

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 01:14


Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 08:44

Bedankt Margrathea +:)+

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:29

Magrathea schreef:
Magrathea @ [LZP] [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Hallo hier is een nieuw topic, het kostte me vet veel moeite maar het was leuk om alle oude leuke gesprekken weer eens door te bladeren :') Stippen die handel


Veel plezier in jullie nieuwe topic! :D ik ga deze sluiten