[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:28

Mag ik me ook aansluiten? Ik ben bewust kinderloos ivm een overdraagbare aandoening. En mijn vriendin is waarschijnlijk steriel.

Kinderen vinden we soms leuk als ik ze kan terug geven met allerlei nieuwe streken }:)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:29

Middelvingertjes opsteken en zo ~~}>

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:30

Ah deel 1 heb ik gemist. Mag ik aansluiten?

Inmiddels de laatste zonder kinderen in de vriendengroep en dat gaat ook niet veranderen :D

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:31

Stille meelezer van deel 1 en bewust kinderloze meldt zich en duikt direct weer onder een steen O:)

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:33

Ik ben ook 20. En owee als ik mijn gedachten over kinderen uitspreek; steevast het volgende.
'Dat komt nog wel' 'Je bent nog zo jong' 'Ach dat weet je toch nog helemaal niet'
Jawel. Ik weet het heel, heel goed. :+ Doe mij nog een puppy (of 10) :D

Ik ben ook helemaal niet handig met kinderen. Herkent iemand dat? Ik weet oprecht niet zo goed wat ik er mee moet.. wat ik er tegen moet zeggen. Grapjes snappen ze niet. :+
Als ze gewoon luisteren, prima. Dan wil ik er best eventjes op passen. Maar owee als ze een keel opzetten, gaan zeuren of een snotneus hebben. Help :')

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:35

Paris_ schreef:
Ik ben ook helemaal niet handig met kinderen. Herkent iemand dat? Ik weet oprecht niet zo goed wat ik er mee moet.. wat ik er tegen moet zeggen. Grapjes snappen ze niet. :+
Als ze gewoon luisteren, prima. Dan wil ik er best eventjes op passen. Maar owee als ze een keel opzetten, gaan zeuren of een snotneus hebben. Help :')

Ja echt! Hahaha
Gelukkig houd ik erg van spelletjes en gamen, dus dat komt dan meestal wel goed. Laatst nog werd ik gevraagd of ik met Mariokart wilde meedoen. Ja hoor... Heb ze met de grond gelijk gemaakt ~~}>

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:35

Ik zeg altijd dat mijn paard mijn kindje is en mijn hond mijn harige baby :+

mellanion84
Berichten: 241
Geregistreerd: 14-07-11
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:35

oh geweldig! gelijkgestemde *\o/*

2 jaar geleden werd een goede vriendin moeder, dus braaf op visite geweest. ja leuk hoor zo'n kleine wurm maar het doet me zooo niks he.. En dan de volgende dag je moeder : En hoe was de baby? Nou gewoon mam, een baby, staart wezeloos om zich heen maakt pruttel geluiden en kwijlt...

Verder zie ik het "nut" er niet van in om zelf kinderen te nemen... met de huidige economie moet je eigenlijk wel met zn 2e werken dus je krijgt een kind en na een half jaar dump het je iedere ochtend bij een opvang oid en haal je het om 6 uur weer op om het thuis in hun eigen bed te leggen... nope zie de lol er niet van in.

Ibbel

Berichten: 49199
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:35

Oudere kinderen kan ik wel mee omgaan. Zuigelingen vind ik helemaal niets, peuters en kleuters ook niet. Maar zo tussen de 6 en 10-12 gaat wel. Zodra het gaat puberen hoef ik ze ook niet meer :D

Sure_lee

Berichten: 10412
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:37

Oh ik herken dat niet.
Ik ben juist heel handig met kinderen.
Combinatie van niet pedagogisch verantwoord doen en heel consequent zijn. Vinden ze fantastisch.

En over ongesteld worden.... daar doe ik maar 2 of 3 keer per jaar aan. Verder slik ik de pil mooi door. Gaat al jaren perfect.

LiannePuthzy

Berichten: 7000
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:37

Paris_ schreef:
Ik ben ook 20. En owee als ik mijn gedachten over kinderen uitspreek; steevast het volgende.
'Dat komt nog wel' 'Je bent nog zo jong' 'Ach dat weet je toch nog helemaal niet'
Jawel. Ik weet het heel, heel goed. :+ Doe mij nog een puppy (of 10) :D

Ik ben ook helemaal niet handig met kinderen. Herkent iemand dat? Ik weet oprecht niet zo goed wat ik er mee moet.. wat ik er tegen moet zeggen. Grapjes snappen ze niet. :+
Als ze gewoon luisteren, prima. Dan wil ik er best eventjes op passen. Maar owee als ze een keel opzetten, gaan zeuren of een snotneus hebben. Help :')


:') ik vind t al vreselijk om op luisterende kinderen te passen, heb de enkele keer dat ik op mijn nichtje en neefje moest passen ook echt niet leuk gevonden :')

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:37

mellanion84 schreef:
oh geweldig! gelijkgestemde *\o/*


Verder zie ik het "nut" er niet van in om zelf kinderen te nemen... met de huidige economie moet je eigenlijk wel met zn 2e werken dus je krijgt een kind en na een half jaar dump het je iedere ochtend bij een opvang oid en haal je het om 6 uur weer op om het thuis in hun eigen bed te leggen... nope zie de lol er niet van in.


dit is voor mij ook een hele belangrijke reden om geen kinderen te nemen. In de huidige economische opstelling zie je ze toch bijna niet. Jij op werk en kind op school of op de opvang.

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:41

Oh dit topic ga ik ook volgen! Mama heeft zich er al bij neergelegd dat ze van mij nooit oma zal gaan worden.. heb helemaal niks met kinderen, vind ze vies, irritant en te duur
Ben pas 21 dus krijg inderdaad vaak reacties met dat komt nog wel, nou ik word spontaan depressief als ik denk aan een leven waarin alles draait om die kinderen..
Gelukkig voor mama heeft mijn zusje wel heel veel met kinderen *D

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:42

Ik had het vorige topic ontstipt omdat ik een relatie was begonnen met iemand die toch wel heel graag kinderen wilde hebben. Ik heb een tijdje de optie geëxploreerd maar ik ren er nu weer gillend van weg! := Het idee dat ik dat idee ooit in mijn hoofd heb kunnen krijgen %)

Ondertussen ben ik nog steeds smoorverliefd op mijn kleine neefje die volgende week alweer 1 wordt, en nog steeds geen klapperende eierstokken. <3

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:45

mellanion84 schreef:
oh geweldig! gelijkgestemde *\o/*

2 jaar geleden werd een goede vriendin moeder, dus braaf op visite geweest. ja leuk hoor zo'n kleine wurm maar het doet me zooo niks he.. En dan de volgende dag je moeder : En hoe was de baby? Nou gewoon mam, een baby, staart wezeloos om zich heen maakt pruttel geluiden en kwijlt...

Verder zie ik het "nut" er niet van in om zelf kinderen te nemen... met de huidige economie moet je eigenlijk wel met zn 2e werken dus je krijgt een kind en na een half jaar dump het je iedere ochtend bij een opvang oid en haal je het om 6 uur weer op om het thuis in hun eigen bed te leggen... nope zie de lol er niet van in.


Dit is ZO herkenbaar. Mijn ouders vinden het enorm jammer dat ik geen kinderen zal krijgen. Mijn broertje is hun enige hoop en die wil ook niet :P

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:47

Nav. bovenstaande reactie; hoe denken jullie partners erover?
Mijn vriend is (godzijdank!!) gelijkgestemd. Maar wow, wat lijkt het me vreselijk lastig als je er beide anders over denkt! Lijkt me heel moeilijk om dan een relatie te onderhouden als het écht een wens is van de ander.

Palmera

Berichten: 9464
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:49

Mijn knipperlicht is 20 jaar ouder dan ik, heeft al twee volwassen kinderen en voor hem hoeft het niet meer. Als ik héél graag had gewild had hij het wel voor me gedaan, maar hij is er eigenlijk blij mee dat ik absoluut niet wil.

Ibbel

Berichten: 49199
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:51

Paris_ schreef:
Nav. bovenstaande reactie; hoe denken jullie partners erover?
Mijn vriend is (godzijdank!!) gelijkgestemd. Maar wow, wat lijkt het me vreselijk lastig als je er beide anders over denkt! Lijkt me heel moeilijk om dan een relatie te onderhouden als het écht een wens is van de ander.


Het was het eerste wat mijn partner me vroeg nog voordat we een relatie hadden: of ik kinderen wilde. Als ik ja had gezegd, was het nooit een relatie geworden.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:52

Mijn vriend zijn weerstand is nog groter dan die van mij. Hij heeft 1x in zijn leven een baby vastgehouden omdat zijn collega's het grappig vonden het kind naar hem te duwen maar hij wil absoluut geen kleine*.

*moeten jullie ook zo kotsen van dit woord?

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:53

Ik lees ook weer mee. Ondertussen in het stadium dat ik ook niet meer hoef op te letten :P
Mijn vriend heeft ook nooit kinderen gewild.
Laatst bijgewerkt door Waratje op 25-10-18 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Berichten: 26656
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:53

Jaaaa daar zijn we weer :-D

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:54

Paris_ schreef:
Nav. bovenstaande reactie; hoe denken jullie partners erover?
Mijn vriend is (godzijdank!!) gelijkgestemd. Maar wow, wat lijkt het me vreselijk lastig als je er beide anders over denkt! Lijkt me heel moeilijk om dan een relatie te onderhouden als het écht een wens is van de ander.

Mijn vriend is op de hoogte van mijn wens (of misschien beter gezegd, de afwezigheid ervan :D )
Ik heb een vaag vermoeden dat hij het zelf misschien wel zou willen maar dat hij zich er nu maar bij neerlegt dat het is zoals het is. Als ik heel eerlijk ben denk ik dat hij spijt zou krijgen als hij eraan zou beginnen, dus dat is goed voor hem dan. (Hij is wel zo iemand die vooral de leuke kant van kinderen ziet, niet beseffende dat er ook een grote kant is die niet zo heel leuk is.)

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:54

Selka schreef:
...knip

*moeten jullie ook zo kotsen van dit woord?


Ja. Kleintje, kleine, ons meisje, kindje, uwgh. :')

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:57

Mijn vriend wilt ook -absoluut- niet! Gelukkig maar want anders denk ik niet dat het zou werken, hoe veel je ook van elkaar houdt.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:59

Paris_ schreef:
Nav. bovenstaande reactie; hoe denken jullie partners erover?
Mijn vriend is (godzijdank!!) gelijkgestemd. Maar wow, wat lijkt het me vreselijk lastig als je er beide anders over denkt! Lijkt me heel moeilijk om dan een relatie te onderhouden als het écht een wens is van de ander.

vriendin is er helemaal mee eens om weg te blijven van kinders. Ze weet wat mijn aandoening voor mij doet en haar zus die net zo oud is als ik wilde per se kinders. Als ze naar der neefjes kijkt dan dan verdwijnt het beetje drang naar kinderen als sneeuw voor de zon