Problemen met de buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:01

_O- verbaasd mij helemaal niet

Kampvuurtje meeting bij jou?

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:13

Oh wauw, het blijven bijzondere mensen. Die dachten jullie natuurlijk een hak te zetten door er melding van te maken maar kregen het mooi weer terug op hun eigen bordje :+

Fitzroy

Berichten: 25154
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:26

Toch vind ik dit een beetje flauw. Als hun zoon echt asthma heeft is het aannemelijk dat hij daar last van kan hebben. En ook dat ze gezien de situatie niet langs durven te komen.

StonedRomy

Berichten: 7546
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:29

Fitzroy schreef:
Toch vind ik dit een beetje flauw. Als hun zoon echt asthma heeft is het aannemelijk dat hij daar last van kan hebben. En ook dat ze gezien de situatie niet langs durven te komen.


Maar ze hebben toch ook een whatsapp? Dan zet je het daarop. Gaan de buren dan een duindorp waardig vuurtje bouwen, tja dan kan je alsnog de politie bellen.

Daarnaast, als zoon zoveel last heeft van asthma, dan heb je echt wel een mondkapje in huis voor zo’n gevallen of sluit je alle ramen en neem je een extra pufje, niet het einde van de wereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:30

Fitzroy schreef:
Toch vind ik dit een beetje flauw. Als hun zoon echt asthma heeft is het aannemelijk dat hij daar last van kan hebben. En ook dat ze gezien de situatie niet langs durven te komen.


Als ze in deze situatie wel het lef hebben om te komen klagen over een domme bloempot kunnen ze dat zeker wel als het gaat over de gezondheid van hun kind.

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 11:32

Fitzroy schreef:
Toch vind ik dit een beetje flauw. Als hun zoon echt asthma heeft is het aannemelijk dat hij daar last van kan hebben. En ook dat ze gezien de situatie niet langs durven te komen.

Wij hebben ons nooit lelijk opgesteld tegen hun in ons contact. Ze hadden ook kunnen bellen of appen.

Zoonlief leek trouwens met oud en nieuw niet zo veel last te hebben toen ze illegaal vuurwerk af staken. Dat is natuurlijk wel een aanname maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. We hebben wel vaker een vuurtje en daar hebben ze nooit last van gehad. Maar nu ze voor de rechter moeten komen opeens wel, is best toevallig.

En als hij echt last heeft gehad dan vind ik dat sneu voor die jongen. Vooral omdat zijn ouders dan geen directe actie ondernemen door contact te zoeken met ons. Tegen de tijd dat de politie er was, was het vuur al uit.

Maflinger_S
Berichten: 12173
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:39

Dat zal je altijd zien: gaat de rook van een vuurtje precies langs het open raam van de astmatische buurjongen in plaats van lekker door de rest van de vrije lucht te zweven.

Getup

Berichten: 8315
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:44

Ik blijf mn kin van de grond rapen, wat een figuren.
Hoe is t met de bloempot?

meggiemeg

Berichten: 12244
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:45

Komt inderdaad op mij over om dat als smoes te gebruiken om zo de melding aan te sterken. Dit gedrag is treiteren, het enige wat ze nog rest helaas. Net wat Moonfight aangeeft, als hij astmatisch is is dat al erg genoeg maar dan ga je zeker niet buiten lopen met vuurwerk want daar heb je dan ook last van. Dit is nu de laatste week dat ze bezwaar in kunnen dienen?

cursebreaker

Berichten: 11538
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:59

Precies wat jij zegt meggiemeg. Zodra ze dan zagen dat hun zoontje last had van de rook, hadden ze gewoon even om moeten gaan. Want ook al heb je een buren ruzie, de gezondheid van je kind staat voorop zou je zeggen. En je weet dat de politie met zo'n melding echt niet binnen minuten aan de deur staat, maar besluit dan toch hun te bellen ipv Voor je kind even om te lopen naar de buren. Ongeacht hoe erg de ruzie was, als ik dacht dat m'n kind echt problemen zou hebben hiermee ivm gezondheid, zou ik toch echt even naar de buren zijn gegaan. Dit is gewoon een andere manier van treiteren weer, die ze heeft laten zien dat het (helaas voor hun) niet werkt haha. Zullen ze binnenkort vast nog wel iets anders weer gaan verzinnen.

meggiemeg

Berichten: 12244
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:11

Dit soort mensen is helaas daar erg creatief in is mijn ervaring, die schudden de treiterijen gewoon uit hun mouw.

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:19

Ik vraag me echt af wat voor melding ze gemaakt hebben bij de politie en wat de agenten voor verwachting hadden. Standje vreugdevuur of een uit de klauwen gelopen vuurkorf?
Niet een speciaal aangelegde vuurpit aan jouw kant van de tuin/huis met een pan choco erboven op. _O-

Mar, ik heb nog marshmallows, wanneer? _O-

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:23

Fitzroy schreef:
Toch vind ik dit een beetje flauw. Als hun zoon echt asthma heeft is het aannemelijk dat hij daar last van kan hebben. En ook dat ze gezien de situatie niet langs durven te komen.


Als ik de voorvallen tot nu toe even voor me haal, is het echt geen niet Durven, Maar gewoon galbakkerij

Urona447
Berichten: 2813
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:51

Wel fijn dat de politie nu ook beeld heeft bij jullie buren. Hoop voor jullie dat de zaak snel afgerond is!

Ceetje_bokt
Berichten: 5179
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:52

Ja leuk chocomelkkampvuurmeeting met s'mores erbij :9
Als hun zoon al last had van de rook,dan hadden ze gewoon zelf even kunnen appen. Dat deden ze tenslotte al eerder.

zonnebloem18

Berichten: 24859
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 16:01

Daarbij stel ik me de buren voor als mensen van 65+, hebben die nog een zoon inwonen?

Sanet

Berichten: 7983
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 16:23

zonnebloem18 schreef:
Daarbij stel ik me de buren voor als mensen van 65+, hebben die nog een zoon inwonen?


Dat dacht ik dus ook. Die kan dan toch ook zelf even aanbellen?

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:10

zonnebloem18 schreef:
Daarbij stel ik me de buren voor als mensen van 65+, hebben die nog een zoon inwonen?

Ik dacht ook dat het oudere mensen waren, dus ben benieuwd hoe oud die zoon dan is..

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 18:10

Ze zijn zelf in de 50 en hun jongst zoon is 17/18

eridinges

Berichten: 2270
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 18:15

Jeetje wat een trieste mensen, zeg je zou bijna een mega kampvuur meeting organiseren. Ze vragen er gewoon om, zou je bijna denken..

Anoniem

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 18:16

:') kan ze amepr serieus nemen

Suzanne F.

Berichten: 49346
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:50

Wat een zielige mensen. Wanneer gaan we barbecuen?
Dat de politie daar nog voor komt trouwens.

Ladyson

Berichten: 3229
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 00:03

Ooooooh wat een bizarre situatie is dit toch.. Ik lees nog steeds fanatiek en verbaasd mee!!

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 00:32

Oftewel, zoonlief had prima zélf langs kunnen komen als hij er zo'n last van had gehad.

Cowboy55
Berichten: 8515
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 00:35

BarbaLala schreef:
Oftewel, zoonlief had prima zélf langs kunnen komen als hij er zo'n last van had gehad.


Maar hij hoort, vrijwillig of niet, bij het andere kamp. Dus dat hij niet zelf komt/wil komen/mag komen(?) dat snap ik nog wel.