Problemen met de buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:41

Ja als je dan toch bezig bent... goed plan!

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:42

Moonfight schreef:
Vjestagirl schreef:
En ook, hoe erg vind je het echt dat hij er staat? Je gooit er een 2 meter hoge schutting langs en je bent klaar toch?

Klopt, maar vanwege de ligging blokkeren wij dan veel zon voor hun kas. Dat gaat geheid gezeur geven en dan pakken we dat liever nu met de rechtszaak mee dan dat we daarna weer een nieuw drama hebben.

Ja oké, dan is het logisch dat je ernaar gekeken wil hebben.

Ik vind het trouwens bewonderenswaardig hoe jullie niet rancuneus worden, maar alleen alles goed geregeld willen hebben

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 12:48

bigone schreef:
Ik weet niet hoe groot die kas is maar voor sommige zaken moet je een vergunning aan vragen, zeker wanneer het grotere bijgebouwen zijn. Kun je misschien vinden op je gemeentelijke pagina en ook of er dan ook vergunning voor is aangevraagd.

Is niet gebeurd

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:56

Dan even schatten hoe groot dat ding is, staat hij los of op een fundering(los mag soms, fundering betekend vast gebouw) en dan bekijken of er een vergunning voor afgegeven zou worden indien dat nu zou worden aangevraagd. Geen vergunning voor aangevraagd terwijl het wel moest?? Achter de hand houden indien je weet dat ze illegaal bezig zijn geweest en gewoon een schutting neerzetten na de rechtszaak, gaan ze vervelend doen dan moeten ze die kas maar verplaatsen.
Je geeft aan geen gedoe te willen maar geloof me, die mensen krijgen de rechtszaak aan hun broek en jullie zullen de slechten blijven zolang ze daar wonen, jammer dan. Gewoon doorgaan straks met jullie eigen plannen want een normale verstandhouding zit er echt niet meer in.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:22

Moonfight schreef:
bigone schreef:
Ik weet niet hoe groot die kas is maar voor sommige zaken moet je een vergunning aan vragen, zeker wanneer het grotere bijgebouwen zijn. Kun je misschien vinden op je gemeentelijke pagina en ook of er dan ook vergunning voor is aangevraagd.

Is niet gebeurd


Ligt er ook aan wat de goot en nokhoogtes zijn
Wij mogen nog steeds 60 m2 bijbouwen achter op de pad
Zolang we binnen bepaalde maten blijven met die hoogtes is het meldingsplichtig maar niet vergunningsplichtig

Dus idd uitzoeken hoe wie wat waar

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:13

Moonfight schreef:
Vjestagirl schreef:
En ook, hoe erg vind je het echt dat hij er staat? Je gooit er een 2 meter hoge schutting langs en je bent klaar toch?

Klopt, maar vanwege de ligging blokkeren wij dan veel zon voor hun kas. Dat gaat geheid gezeur geven en dan pakken we dat liever nu met de rechtszaak mee dan dat we daarna weer een nieuw drama hebben.

Je hebt groot gelijk, beter alles in eens aanvoeren, anders blijf je met ze aan de gang.
Een goede verstandhouding zit er toch niet meer in dus vechten voor dat wat van jou is en ze lekker links laten liggen daarna.
Ik merk het ook met onze buren, wij hebben een rechtszaak gewonnen, de treiterijen waar niet uit de lucht, veel links kunnen laten liggen totdat ze spullen begonnen te stelen. Mijn man heeft de buurman er mee geconfronteerd, hem voor dief uit gemaakt, zou niet weten hoe je het anders moet noemen. Spullen waren dezelfde dag nog terug. Maar de avond daarna toen de buurman wist dat mijn man er niet was kwam hij met 3 man versterking verhaal halen, inclusief geweld.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:38

Damn! Bende kennis over gebouwelijkheden hier zeg! Respect! _/-\o_

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:38

Cowboy
Wij zijn nogal van het “zelluf doen”
En als we ook maar enigszins kunnen bouwen zonder vergunnings gezever; gaarne
Dus bouwbesluit en alle regelgeving ter plaatse gedownload en spitten maar
(Stiekem had ik bouwkundige ofzo willen worden denk ik :') )

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 07:03

meggiemeg schreef:
Je hebt groot gelijk, beter alles in eens aanvoeren, anders blijf je met ze aan de gang.
Een goede verstandhouding zit er toch niet meer in dus vechten voor dat wat van jou is en ze lekker links laten liggen daarna.
Ik merk het ook met onze buren, wij hebben een rechtszaak gewonnen, de treiterijen waar niet uit de lucht, veel links kunnen laten liggen totdat ze spullen begonnen te stelen. Mijn man heeft de buurman er mee geconfronteerd, hem voor dief uit gemaakt, zou niet weten hoe je het anders moet noemen. Spullen waren dezelfde dag nog terug. Maar de avond daarna toen de buurman wist dat mijn man er niet was kwam hij met 3 man versterking verhaal halen, inclusief geweld.

Toen heb je neem ik aan 112 gebeld?! En dat noemt zich man, terwijl hij geweld tegen een vrouw gebruikt?! Als hij een vrouw wil slaan moet hij Lucia Rijker pakken, dan krijgt hij ze drie keer zo hard en snel terug!!

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 07:18

Op dat moment sta je alleen tegen over 4 rainbow8, had geen telefoon bij de hand. Heb hem en een ander aardig terug gepakt waardoor de andere 2 niets meer durfden, daarna wel aangifte gedaan van huisvredebreuk met geweld. Ja een echte held ben je dan als je het alleen niet aankunt in het donker tegen een vrouw alleen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 08:07

Zo dacht mijn buurman mij ook wel even te overdonderen toen ik alleen thuis was (want nee, hij komt idd niet als mijn vriend thuis is) maar die kwam ook van een koude kermis thuis :evaw:
Je hebt er sneue eikels tussen zitten hoor

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 08:15

Wat een sneuneus. Maar dat is toch dat fijne gezin wat vuurwerk naar paarden gooit?

Als iemand het hier probeert dan maken ze snel kennis met een hond die dan opeens niet meer zo lief is

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 08:48

Ja klopt capopjekop. Zijn hele sneue mensen, gooien niet alleen naar onze paarden vuurwerk maar ook naar hun eigen dieren, ze hebben sinds kort een pup, deze begint nu al tegen ze te grommen en te bijten, ben benieuwd hoe dat daar mee gaat als ze daar ook vuurwerk tegen gaan gooien, de vorige hond gaf er niet veel om.

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:38

Was die vorige hond nog een keer terecht gekomen, ik meen mij te herinneren dat die toen plots was verdwenen toen ze die hadden achtergelaten toen ze op vakantie waren gegaan?

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 13:57

Geen idee Telpeva, ze hebben een periode geen hond gehad en nu dus weer een pup sinds de zomervakantie. Niet de makkelijkste en of het een blijvertje is vraag ik me af. Pup zit sinds een week of 2 helemaal in de schuur. Hij bijt nu al van zich af en laat zich niets wijs maken als ik het zo mee krijg...

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:00

Ts , is er al weer wat schot in de zaak? Duurt nu toch wel erg lang of niet ?

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-19 21:41

De buren hebben de dagvaarding ontvangen afgelopen week. Ze kunnen daar alsnog mee instemmen maar die verwachting hebben we niet. Hopelijk snel een datum voor de rechtszaak.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 22:15

Dus er zit in ieder geval wat schot in de zaak.

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 19:34

Zo we hebben een nieuw euvel!

De buren waren vanmiddag bezig met een graafmachine. Hier knalt opeens de aardlek om. Hierna hebben wij geen stroom meer in de schuur. Dus de kabel is door. De kabel loopt door een stuk grond wat eerst bij 'ons' perceel hoorde. Dit is geruild voor dat wij het aankochten.

We gaan morgenochtend even onze advocaat bellen hierover. Ze zijn net gedagvaard dus wij gaan nu geen direct contact met ze opzoeken. Dat is vragen om problemen.

Maar als de buren onze kabel doorgraven die in hun grond ligt (was niet van hun toen de kabel werd gelegd). Wie zou er dan verantwoordelijk zijn? Ik kom op internet wel wat gevallen tegen waarbij kabels op/nabij erfgrenzen liggen en toen bleek de persoon die aan het graven was verantwoordelijk. De kabel staat niet vermeld op de KLIC melding van het kadaster.

tiwi1969

Berichten: 7640
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:38

Lastig en verstandig om dit met je advocaat te overleggen.
Zelf zou ik daarin niet afhankelijk willen zijn van de buren en een nieuwe kabel (laten) leggen die geheel onder je eigen perceel ligt. Dit is waarschijnlijk ook de kortste weg om weer een stroomvoorziening in de schuur te hebben.

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 19:40

Ja dat houden we ook als (nood)plan in ons achterhoofd. Ik heb stiekem de hoop dat ze hun eigen kabel fixen (als die ook door is, maar vermoed van wel) en die van ons dan onwetend ook meenemen :')

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:48

Iets met regen en drup ... heel wijs dat jullie je even gedeisd houden.

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:52

:\ ben benieuwd hoe dit weer gaat aflopen!

Ceetje_bokt
Berichten: 5170
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 20:04

Gatver, daar zit je echt niet op te wachten. Slim om de advocaat te raadplegen.

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 20:13

Ze hebben zelf helaas wel stroom in de schuur :')