Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 136 [ 3394 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 136  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Problemen met de buren

 
Profiel   

Beste Bokkers,

Bedankt dat je mijn verhaal wil lezen. Wij zitten echt met onze handen in het haar. Ik hoop dat het uittypen even oplucht en dat er misschien mensen zijn die in soortgelijke situaties hebben gezeten.
Bijna 4 jaar geleden zijn mijn man en ik verhuisd naar de Achterhoek. Beide kwamen we uit het westen en hadden we enkele jaren in het midden van het land gewoond. We wilde graag landelijk wonen en hadden na maanden zoeken ons paleisje gevonden. Een prachtige woonboerderij met een lekker stukje grond er bij.

Wij kochten het huis van een meneer. Deze meneer heeft het huis geërfd van zijn ouders, samen met zijn broer. Zijn broer heeft tegen het huis een flinke aanbouw gebouwd en woont hierin met zijn gezin. Het waren dus broers, en wij hebben van één van die broers het huis gekocht. Ze hebben nooit andere buren gehad dan elkaar en het huis wat wij kochten was het ouderlijk huis van de buren. Het is eigenlijk een twee onder één kap situatie.

Omdat ze broers waren hadden ze de tuinen en grond slecht afgescheiden van elkaar. Maar nu wij er kwamen wonen gingen de buren voordat wij de sleutel kregen flink aan de slag met alles dicht bouwen. Een reusachtige schutting en een hoge heg. Deze stonden dus al voor dat wij de sleutel kregen.
Wij zijn direct verhuisd en begonnen aan een maanden lange verbouwing. En toen begon het geheibel. De buurman vond dat hij invloed mocht hebben op hoe en wat. Hij had overal een mening over en heeft zelfs een keer onze werklui (die op ons dak bezig waren) uit staan schelden. Meerdere malen uitgelegd aan de buurman dat wij dat geen normale manier van communiceren vonden en hij heeft toen ook zijn excuses aangeboden. Het is een man die vind dat hij overal verstand van heeft en zich graag in zaken bemoeid. Dit is niet altijd slecht, zo heeft hij op ons aanvragen prachtige plinten gemaakt voor het huis. Geen vriendendienst hoor, wij hebben daar gewoon voor betaald.

Als je de buurman op een fout moment treft kan hij zeer naar doen. Maar de volgende dag is hij dat alweer vergeten. Wij natuurlijk niet. En dat is soms erg lastig.

De achterhoek heeft natuurlijk een iets andere cultuur dan het westen. Toen wij 2 maanden daar woonde hebben wij een Sarah en Abraham gemaakt voor de buren, samen met de hele buurt. Toen hebben wij iedereen leren kennen. Het is een buurt waarbij iedereen wel elkaar kent maar er worden geen buurtfeesten oid georganiseerd. Wel word er geroddeld, erg veel. Wij houden daar totaal niet van, als je iets van iemand vind dat zeg je dat tegen die persoon of je houdt je mond. Maar dat vinden ze hier erg moeilijk. Wij hebben vrij snel besloten dat we geen beste vrienden hoeven te worden met alle buren, waarbij je elke maand bij elkaar op de koffie gaat. Er zit ook een flinke generatiekloof tussen en de meeste buren liggen ons niet zo. Als we uitgenodigd worden dan gaan we wel als we kunnen, en maken regelmatig praatjes met mensen die we tegenkomen. En dat is voor ons prima. Wij hebben genoeg vrienden, dus dat zoeken we niet in de buren. Maar we willen wel graag dat de relaties oke zijn.
Nu zijn er in de afgelopen jaren vele dingen gebeurd. Ik ga ze niet allemaal benoemen want ik ben bang dat het dan wel een heel lang en ongeorganiseerd verhaal word. Maar hier toch een paar voorbeelden van problemen die we hebben gehad.

Wij zijn erg geïnteresseerd in zelfvoorzienend leven. Zeker als het om voedsel gaat. Dus wij hebben varkens, schapen, kippen, eenden en kalkoenen. Van ons hoeft niet alles altijd strak en netjes. In de zomer staat ons gras wel eens bijna tot je schouder en groeit en bloeit er van alles in de wei. Onze buren hebben vooral erg veel gazon (ik praat over duizenden vierkante meters). En ze kijken vol afschuw naar ‘onze kant’. Ik kreeg wel eens wat commentaar van de buurman waarop ik dat het gesprek met hem aanging en hem uitlegde waarom wij de dingen doen zoals we ze doen. Dit vond de buurman niet zo leuk dus hij stopte snel met mij aanspreken. Als wij op vakantie gaan moet er iemand op ons huis en de dieren passen. Dit was een paar jaar geleden een goede vriendin van mij. Ze belde mij tijdens onze vakantie dat de buurman een uur lang tegen haar had staan praten over hoe fout wij alles deden. Varkens hoorde niet buiten, gras moet je altijd gemaaid hebben, ect ect. Toen ik terug kwam van vakantie heb ik een bakkie gedronken met de buurvrouw. Ik vond haar altijd iets nuchterder en redelijker. Ik heb de situatie aan haar uitgelegd en verteld dat wij daar niet zo van gediend zijn. Als de ze ergens een mening over hebben kunnen ze daarmee naar ons toekomen of het voor zich houden. Buurvrouw snapte dat wel en ging het bespreken.

Afgelopen zomer zijn wij getrouwd, bij ons thuis. Ik heb dit maanden van te voren besproken met de buren. Ze zouden daar natuurlijk wat overlast van kunnen hebben. Dit was allemaal prima. Op de dag van de bruiloft liep het helaas wat anders. De honden van de buren hebben het eerste half uur achter het hek lopen blaffen naar de gasten. Pas toen de honden ook echt onder het hek gingen naar de gasten toe heeft de buurvrouw ze naar binnen gedaan. Tijdens de ceremonie heeft de buurvrouw lekker mee staan genieten aan haar kant van het hek. Ik vond dat zelf niet zo netjes en ook wat schaamteloos maarja, je doet er weinig aan. Later op de avond kwam de buurman thuis. Hij heeft daarna tijdens het diner en het feest geprobeerd overlast te veroorzaken door een heel klein hoekje van het gazon uren lang te maaien. Wij hebben gewoon de muziek wat harder gezet maar alle gasten viel het op en bespraken het. Ik vind dat vervelend, het is onze bruiloft en dan staan alle gasten kwaad te spreken over de buren. Niet echt lekker voor de sfeer. Dit was wel een beetje het moment dat ik goed klaar was met de buren.

We hebben ook nog een korte periode gehad waarbij de buren ons gingen bellen om te melden dat we dierenbeulen waren. Het was deze zomer erg warm. We doen altijd ons best dat onze dieren altijd vers water hebben en zo veel mogelijk schaduw. Maar desondanks hebben ze het warm gehad. Niemand die echt ziekig of sloom werd van de warmte maar hijgende kalkoenen en puffende schapen kwam afgelopen zomer wel eens voor. Maar het moraal van het verhaal van de buren was dat we alle dieren weg moesten doen als we er niet goed voor konden zorgen.

De buren vinden het ook nodig om constant in de gaten te houden wat we doen. Er word veel over en door de schutting gegluurd en regelmatig word ik wakker van mijn dutje op de bank om de buurvrouw voor het raam naar mij te zien staren. De buurman schroomt ook niet om zo bij ons de tuin, het land of het huis binnen te stieren. Soms word er zelfs door onze ramen gegluurd vanaf buiten.
Afgelopen zomer hebben we ook veel gedoe gehad met water sproeien. Het was natuurlijk erg droog en het gazon moest wel groen blijven. Dit betekende elke ochtend en avond grote sproeiers aan. Nu is dit opzich prima alleen sproeien de buren vaak ver over de erfgrens. Zo hebben wij regelmatig een nat pak, vieze ramen en natte autobekleding van zowel ons als bezoek van ons. Meerdere keer zijn we gaan vragen of ze de sproeiers anders af wilde stellen. Dit deden ze meestal tijdelijk. Maar zodra de sproeiers een keer verplaatst moesten worden wat het weer drama. Ze werden zelf ook een beetje geïrriteerd omdat wij telkens kwamen vragen of ze niet over de erfgrens wilde sproeien. Ik heb het hier over meter ver over de schutting, de heg en het hekwerk. Dus niet een paar druppeltjes. Begin van dit najaar was ik er helemaal klaar mee. Ik ging smorgens voeren en trof onze schapen helemaal doorweekt aan. Onze schapen staan in verplaatsbare netten en het weitje waar ze in stonden werd helemaal besproeid door de buren. Ik heb de schapen staan verplaatsen en kon daarna ook zelf weer omkleden wegens een nat pak. Ik heb de buurvrouw geappt wat er gebeurd was en of ze alsjeblieft er voor konden zorgen dat dit de laatste keer was. De buurvrouw werd erg naar via de app. De schapen konden het allemaal wel hebben en we moesten niet zeiken over een paar druppels.

Ik wist het toen echt even niet meer en heb de buurtbemiddeling gebeld. Ik wilde graag de escalatie voorzijn. Die kwamen 2 weken later eerst bij ons op gesprek en daarna bij de buren. De buren wilde geen gesprek met de buurtbemiddeling erbij maar wilde wel enkel moet ons praten. Dit is nu een maandje geleden. Wij zijn zelf erg druk geweest en krijg het ook een beetje benauwd van het idee dat we samen om tafel moeten. Hierdoor hebben we dit niet direct gedaan.

Afgelopen week ben ik tot de ontdekking gekomen dat de schutting die ze geplaatst hebben voor de overdracht bijna 10 meter te ver doorsteekt. Wat betekend dat een stuk van bijna 700 vierkante meter van onze grond bij hun tuin getrokken is. We moeten hier nu een gesprek over aanknopen. Vanmorgen ook gevraagd of ze daar tijd voor hadden, ze ging het mij nog laten weten.

En nu zit ik in de stress. Ik slaap slecht, droom nergens anders over en ben heel zenuwachtig. Ik heb het vermoede dat de buren heel goed weten dat het hek verkeerd staat. Er was namelijk met de verkoop al wat geheibel over grond en vierkante meters. Maar ik ga hun daar niet van beschuldigen in het gesprek. Ik denk niet dat dat het proces zal verspoelen. Ik ben gewoon heel bang dat ze er vol tegenin gaan en dat we straks maanden, vele euro’s e heel veel energie verder zijn voor het geregeld is. Maar het is echt te veel grond om het te laten gaan.

Nu heeft elk verhaal twee kanten. Voor de buren zal het ook niet makkelijk zijn geweest dat hun broer wegging en er vreemden naast hun kwamen wonen. Ik heb ook helemaal geen zin in rijdende rechter praktijken. Ik wil gewoon fijn wonen zonder onnodig veel overlast van elkaar.

Het is toch een flink verhaal geworden, bedankt voor het lezen. Ik merk gewoon dat de spanning erg opbouwd en ben bang voor een escalatie. Je moet daarna namelijk nog steeds met elkaar verder als buren. En als je eenmaal naar elkaar heb staan schreeuwen en krijsen dan komt het denk ik niet makkelijk meer goed.

Ik hoop dat er bokkers zijn die een soortgelijke situatie hebben gehad en advies hebben. Maar ook ideeën voor hoe ik dit voor nu even naast mij neer kan leggen zijn super welkom. Het is gewoon zo naar om constant zo nerveus te zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-18 12:56 



 

Als ik het zo lees denk ik, ja, ik vind het helemaal niet gek dat je deze problemen hebt. Laten we voorop stellen dat ik het niet terecht vind wat ze doen, maar toen ik las in wat voor situatie je ging wonen, dacht ik direct oej dat wordt een lastige situatie.
Ik vraag me af of er iets te veranderen valt, want jullie staan erg ver, misschien te ver weg van elkaar. Daarom zou ik ook zeker de optie overwegen om ergens anders heen te gaan, of je zult met constante stress moeten leven. Dat lijkt me niet helemaal gewenst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-18 13:09 



 
Profiel   

Tja, oude mensen die vastgeroest zitten in de manieren van het platteland, kan soms heel erg moeilijk zijn. En in jullie geval is het dit dus ook. Ga het gesprek aan, verteld gewoon rustig dat iedereen op zijn eigen manier wil leven en dat je goed snapt dat jullie manier niet hun manier is maar dat je elkaar wel in de waarde kunt laten. En dat pesten en verhuizen van jullie niets oplost want hun broer en zwager krijgen ze niet terug op dat plekje. Je hoeft niet met elkaar om te gaan maar kunt elkaar wel respecteren. Punt. En dan zeg je op het laatst dat je het kadaster langs laat komen om jullie kavel op te meten omdat je denkt dat de grenzen niet helemaal goed lopen, dus niet zeggen dat ze grond hebben gejat, gewoon alles dicht bij jezelf houden en van uit jezelf praten zonder hun ook maar ergens van te beschuldigen. Succes, ze zullen je echt niet afmaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-18 13:09 



 
Profiel   

Wat mij vooral opvalt in je verhaal, naast alle vervelende dingen die de buren jullie 'aandoen', is dat jullie ze niet uitgenodigd hebben voor je bruiloft.... in een dergelijke woon- en leefomgeving begrijp ik wel dat dat heel erg heeft gestoken en wellicht had dit nou juist een mooie gelegenheid geweest om dichter tot elkaar te komen. Ik vraag me af of dit ooit goed gaat komen eerlijk gezegd. Jullie verschillen zoveel van elkaar. De 'pesterijen' van de buren vind ik kinderachtig en ik kan me goed voorstellen dat je er inmiddels ook niet meer normaal over kan praten, daarvoor is het teveel opgelopen denk ik. Toch zou ik het proberen. Veel succes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-18 13:19 



 
Profiel   

Joolien, even voorop, de hoeveelheid woongenot die we hebben is vele malen hoger dan de irritaties van de buren. Alleen soms loopt het even hoog op. Het moet echt heel erg worden voordat wij ons geweldige plekje opgeven. Het is inderdaad een lastige situatie, maar ik denk ook dat wij als starters niks anders hadden kunnen kopen wat vergelijkbaar is. Het is dus een beetje geven en nemen daarin. En dat accepteer ik ook wel. Je zult altijd elkaar horen en dergelijk en daar heb ik totaal geen problemen mee. Maar het voelt nu echt als pesterijen en dat vind ik moeilijk om mee om te gaan zonder gelijk een gigantische ruzie te veroorzaken.

Bigone, thanks voor de tips :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-18 13:22 



 
Profiel   

eva1969 schreef
Wat mij vooral opvalt in je verhaal, naast alle vervelende dingen die de buren jullie 'aandoen', is dat jullie ze niet uitgenodigd hebben voor je bruiloft.... in een dergelijke woon- en leefomgeving begrijp ik wel dat dat heel erg heeft gestoken en wellicht had dit nou juist een mooie gelegenheid geweest om dichter tot elkaar te komen. Ik vraag me af of dit ooit goed gaat komen eerlijk gezegd. Jullie verschillen zoveel van elkaar. De 'pesterijen' van de buren vind ik kinderachtig en ik kan me goed voorstellen dat je er inmiddels ook niet meer normaal over kan praten, daarvoor is het teveel opgelopen denk ik. Toch zou ik het proberen. Veel succes.

Ter verduidelijking, het liep dus al erg slecht met de buren ten tijden van onze bruiloft. Toen wij daar nog maar net woonde en het nog wel oke ging hebben we ze uitgenodigd op onze housewarming. Toen wilde ze zelf niet komen (ze konden wel en waren gewoon thuis, maar wilde niet).

Onze bruiloft was heel intiem en daar horen dan buren waarmee je ruzie hebt niet echt tussen.

We hoeven ook nooit vrienden met ze te worden. Maar het zou fijn zijn als je normaal gedag kunt zeggen en elkaar niet express tot overlast bent. Dat is ons doel


Laatst bijgewerkt door Moonfight op 08-11-18 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-18 13:24 



 
Profiel   

is het geen idee om dat kadaster éérst te laten langskomen? Dan heb je direct bewijs en kan je ze direct de vaststelling overhandigen. Laat ook alvast een brief door een advocaat opstellen waarin ze een bepaalde termijn hebben om de schutting aan te passen. (indien het gesprek goed gaat kan je die brief achterwege laten, begint het te escaleren kan je die gewoon afgeven (of meedelen wat jullie verwachten en de brief aangetekend versturen.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-18 13:24 



 
Profiel   

Hoi!

Super vervelend dat jullie zoveel last ervaren van je buren...
Ik woon zelf in de achterhoek en herken een hoop dingen haha! Ik leef wat dat betreft een beetje in twee werelden (dit klinkt heel overdreven.. haha): 'moderne/randstad wereld' en de achterhoek (woon nog bij mijn ouders). Moderne/randstad wereld in de zin van een rechten studie, vrienden en uitgaan in Amsterdam etc. Er zijn gewoon best een aantal verschillen tussen die twee werelden, ik snap goed dat dit soms lastig is. Het is echter wel zo dat als je ergens anders gaat wonen, jij je daar redelijkerwijs moet aanpassen naar hun gebruiken etc. Zo is het wel zo netjes om te helpen met zo'n Abraham en Sarah (zoals jullie ook deden). Zo is het hier in de buurt (behoorlijk afgelegen en rustig) heel normaal om je honden uit te laten zonder riem oid. Toen hier stadse mensen in de buurt kwamen vonden zij dat heel bijzonder, maar hebben er nooit wat van gezegd, ook niet als iemands hond half in hun tuin liep tijdens de wandelroute. Zo is het hier ook gebruikelijk om redelijk makkelijk bij iemand naar binnen te lopen. Ik houd hier persoonlijk helemaal niet van maar ben dan eigenlijk ook redelijk stads haha. Nu is het hier ook wel een ding dat mensen best nieuwsgierig zijn en willen kijken hoe het bij de buren gaat.. Zo heeft hier een buurman een keer in de brievenbus gekeken (?!). Het is vaak helemaal niet verkeerd bedoelt, maar vaak zijn zij het gewoon zo gewend en hebben zij niet eens in de gaten dat dit voor andere mensen heel raar en zelfs onbeschoft is. Ook wat je zegt over het meegenieten tijdens jullie bruiloft... Waarschijnlijk is ze gewoon super nieuwsgierig en vind ze het misschien zelfs raar dat zij niet zijn uitgenodigd. Vaak is het in zulke buurten gebruikelijk om je buren uit te nodigen voor de bruiloft.
Wat je zegt over het sproeien kan ik me goed voorstellen... Maar zij zijn altijd gewend geweest dat, dat geen enkel probleem was.. Ze passen zich waarschijnlijk gewoon nog niet aan naar de nieuwe situatie.
Nu moet ik ook zeggen dat hier mensen ook best snel geërgerd zijn als buren ergens over 'zeuren', het is hier vaak dat 'je, je kop maar moet buigen'. Tenzij er echt dingen zijn die niet kloppen of waar je echt ernstig overlast van hebt, hoor je, je mond erover open te doen..
Wat je zegt over de erfgrens... Hier zou ik wel echt even mee over gaan praten, dit klopt natuurlijk helemaal niet. Hier zou ik ook echt werk van maken. Even het kadaster langs laten komen dus.

Kortom, vaak is het niet echt verkeerd bedoeld van de buren, maar zijn ze het zo gewend en willen ze zich nog niet zo makkelijk aan passen. 'De stadse mensen komen immers in onze buurt wonen' is vaak het motto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-18 13:25 



 
Profiel   

Goed punt Duhelo. Wij wilde graag eerst eens met hun om te tafel om te peilen wat de reactie is. Je kan er trouwens moeilijk omheen hoor op de kadastrale kaart. Maar het kadaster uitnodigen zonder weten van de buren is lastig. De echt erfgrens loopt namelijk een heel deel door 'hun tuin' (dat is het eigenlijk niet). En als wij daar zomaar gaan staan wekt dat gelijk veel vijandigheid op ben ik bang. Het kadaster moet sowieso komen hoor, zodat er een nieuwe erfafscheiding geplaatst kan worden op de goede plek.

Moet die brief direct door een advocaat geschreven worden? Kunnen wij niet zelf een brief opstellen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-18 13:27 



 
Profiel   

Mbt 'noaberschap' vind ik het wel vreemd dat ze niet op jullie housewarming wilden komen. Maar misschien vonden ze wel dat je dat 'buurt maken' had moeten noemen :D
Het is lastig, want zulke types denken ook vaak dat ze nog wel even kunnen bepalen wat er op jullie deel van het erf gebeurt omdat zij daar altijd hebben gewoond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-18 13:37 



 
Profiel   

Weet je trouwens hoe de relatie tussen de twee broers is? Want anders zou je die ook nog kunnen vragen om te bemiddelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-18 13:41 



 
Profiel   

Moonfight schreef
Goed punt Duhelo. Wij wilde graag eerst eens met hun om te tafel om te peilen wat de reactie is. Je kan er trouwens moeilijk omheen hoor op de kadastrale kaart. Maar het kadaster uitnodigen zonder weten van de buren is lastig. De echt erfgrens loopt namelijk een heel deel door 'hun tuin' (dat is het eigenlijk niet). En als wij daar zomaar gaan staan wekt dat gelijk veel vijandigheid op ben ik bang. Het kadaster moet sowieso komen hoor, zodat er een nieuwe erfafscheiding geplaatst kan worden op de goede plek.

Moet die brief direct door een advocaat geschreven worden? Kunnen wij niet zelf een brief opstellen?

Je kan uiteraard ook zelf een brief opstellen, maar eentje met een hoofding van een advocaat is direct "echter en serieuzer' (advocaten stellen vaak een brief op voor 50 euro, zonder dat je verdere verplichtingen hebt. Jij kan aangeven waarover gaat en zij gieten dat in een juridisch jasje.

Indien het gesprek moeilijk gaat kan dit wel de spreekwoordelijke bom zijn waardoor ze snappen dat het menens is (maar zou ik wel in een worst case scenario doen, als je er gezamenlijk kunt aan uit raken is dit natuurlijk wel beter voor de toekomstige verstandhouding. )

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-18 13:45 



 
Profiel   

bigone schreef
Weet je trouwens hoe de relatie tussen de twee broers is? Want anders zou je die ook nog kunnen vragen om te bemiddelen.

Erg lastig, daar is ook heel wat voorgevallen onderling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-18 13:45 



 
Profiel   

Vervelende situatie zeg!
Ik zou zeker laten weten dat je het kadaster laat komen, gewoon open kaart spelen. Brief van advocaat voorlopig echt nog achterwege laten. Als het kadaster aangeeft dat het niet klopt eerst om tafel gaan en vragen hoe zij zien dat dat opgelost wordt. Alle officiële wegen kunnen daarna nog wel bewandeld worden als dat nodig is.

Vervelend ook dat je jezelf er zo naar bij voelt! Het werkt denk ik echt het beste om zo snel mogelijk een gesprek aan te gaan. Hoe langer je er mee blijft zitten hoe meer het aan je vreet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-18 13:50 



 
Profiel   

Ik zou het kadaster laten komen en de buren melden wanneer die komen zodat zij daar ook bij aanwezig kunnen zijn. Dan meteen de erf grens goed duidelijk markeren zodat daar geen twijfels meer over kunnen ontstaan. En alles wat op jullie terrein staat moeten ze binnen een bepaalde tijd weghalen. Wij hebben dat ook gedaan toen buren een deel van onze grond hadden ingepikt. Ze bleven volhouden dat het van hun was. Na het bezoek van het kadaster moesten ze wel toegeven en hebben ze alles weg moeten halen.

Maar een erg vervelende toestand. Is het niet mogelijk om een grote schutting of iets dergelijks te plaatsen tussen jullie en hun gedeelte zodat zij niet meer zomaar op jullie terrein kunnen komen? Ik zou ze ook wel duidelijk maken dat jullie niet gediend zijn van hun bemoeienissen. Jullie hebben dit gekocht, het is jullie terrein nu en daar hebben zij totaal niets over te zeggen. Desnoods maar even wat minder vriendelijk maar ik had dit echt allang niet meer gepikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-18 13:50 



 
Profiel   

MizzMontana schreef
Vervelende situatie zeg!
Ik zou zeker laten weten dat je het kadaster laat komen, gewoon open kaart spelen. Brief van advocaat voorlopig echt nog achterwege laten. Als het kadaster aangeeft dat het niet klopt eerst om tafel gaan en vragen hoe zij zien dat dat opgelost wordt. Alle officiële wegen kunnen daarna nog wel bewandeld worden als dat nodig is.

Vervelend ook dat je jezelf er zo naar bij voelt! Het werkt denk ik echt het beste om zo snel mogelijk een gesprek aan te gaan. Hoe langer je er mee blijft zitten hoe meer het aan je vreet.

Ja ik hoopte dit weekend het gesprek aan te gaan maar de buurvrouw zei dat ze niet kunnen dan. Dus nu ergens volgende week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-18 13:51 



 
Profiel   

Zeg dat van het kadaster nu maar gewoon terloops aan het einde van het gesprek , dan weten ze ervan en mochten ze zich bewust zijn van het landje pik dan geef je hun nog een kans om er onder uit te komen zonder gezichtsverlies. Het feit dat hij zeer waarschijnlijk zijn broer en gezin ook al heeft weggekregen moet je niet te licht opvatten. Wanneer hij vraagt waarom je het kadaster wil laten komen zeg je gewoon dat je bij het plaatsen van opstanden en struiken zeker wil weten dat je niet op hun terrein komt. Verrassing !!!! Die komt dan wel naderhand, maar dan kan hij niet terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-18 13:58 



 
Profiel   

Dat is een diplomatische aanpak :j
Verder zou ik eens proberen of er geen onderwerpen zijn die hen en jou interesseren, zodat je iets gemeenschappelijks hebt. Bv. eens vragen hoe het daar vroeger was, de geschiedenis van het dorp, van jullie huis,etc.
Brief van een advocaat zeker niet, daarmee drijf je de zaak maar op de spits, geeft alleen maar verliezers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-18 14:02 



 
Profiel   

Hmm.. TS lastig verhaal. Zijn er eerder ook dingen voorgevallen waarbij de buren wettelijk gezien in overtreding waren? Of misschien zelfs een misdrijf begingen? (Inbraak, diefstal, oid?) Dan zou je de wijkagent er misschien bij kunnen betrekken. Dit, omdat de buren deze wijkagent misschien ook al langer kent en daarom geen slechte beurt wil maken bij de wijkagent (en de buurt).

Wij hebben ook wel eens ellende met de buren gehad, maar dat ging dan om het niet in willen vullen van een schadeformulier terwijl ze (met getuigen) tegen onze auto aangereden was. Met het smoesje dat ze haar kind moest ophalen hebben we haar toen laten gaan (we wisten immers waar ze woont) en ze zou 's avonds met haar man langskomen om het formulier in te vullen, want die had er meer verstand van. Helaas kwam ze 's avonds niet terug met haar man maar met een flinke groep jongens (mannen) met knuppels etc. omdat ze toch geen formulier in wilden vullen. In onze situatie was het dus wel iets verder uit de hand gelopen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-18 14:08 



 
Profiel   

Ik voel een rijdende rechter zaak aankomen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-18 14:14 



 
Profiel   

Brief willen we ook echt pas doen als we in gesprek merken dat ze er gewoon schijt aan hebben. Dan kan je in ieder geval aantonen dat je het hun hebt laten weten.

Zover ik weer geen strafbare feiten.

Haha ik ook hoor, Shilady. Maar ik hoef echt niet met mijn giechel op tv, haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-18 14:25 



 
Profiel   

Bigone geeft in mijn optiek goed advies.

Verder wil ik jullie sterkte wensen. De situatie waarin jullie je bevinden is niet makkelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-18 14:30 



 
Profiel   

Ts, is jullie perceel bij aankoop officieel uitgemeten?? Lees dit even door want het is niet altijd zwart/wit.
https://www.huveradvocaten.nl/nieuws-en ... grens-niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-18 14:32 



 
Profiel   

"Wel word er geroddeld, erg veel. Wij houden daar totaal niet van" :+ Gelukkig kan nu heel Nederland meegenieten.

Dan het verhaal over de grensoverschrijding.
Je kan ook bij het kadaster een veldwerk opvragen. Aan de hand van de maten die daarop staan aangegeven kun je zelf al bepalen of de schutting echt verkeerd staat. (kost een paar tientjes) Met dat veldwerk kun je het gesprek aan gaan.
Mocht dit niet voldoende zijn kun je altijd nog aangaven dat je het kadaster de grens uit laat zetten en dat je verwacht dat hij de situatie daarop aanpast. Laat de grens en de afwijking goed vastleggen door het kadaster want de ijzeren buisjes kan de buurman er zo weer uithalen.
Richting verdere stappen is dit wel zo handig als je de werkelijke situatie is vastgelegd en ondertekend door het kadaster. Uitzetten van een grens kost een paar honderd euro.)


Laatst bijgewerkt door cjb op 08-11-18 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-18 14:33 



 
Profiel   

Pfoe, lastig. misschien een gekke vraag, maar hebben jullie eigenlijk wel buurt gemaakt?
Ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij ook een beetje over komt als westerlingen die overal wat van vinden en weigeren om zich aan te passen. Je bent nu eenmaal wel naar de Achterhoek verhuisd, dat is echt een beetje anders.
Alhoewel dat met die grond en het naar binnen kijken ook hier echt niet normaal is hoor...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-18 14:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 136 [ 3394 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 136  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen