Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 26 van de 138 [ 3440 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 138  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Problemen met de buren

 
Profiel   

Sanet schreef
Beter idd nu tot 10 tellen (of 200 :D ) en straks gewoon je grond erbij, dan nu je druif weer terug op zijn oude plek, maar nog meer gedoe.

Precies dit, het grote plaatje in beeld blijven houden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 22:16 



 
Profiel   

Alsof hij gaat luisteren naar een rechter die een uitspraak doet in zijn nadeel.. Wat als hij daar ook niet naar luistert?? Ga je dan eindelijk wel je grond terugpakken of blijf je dan ook zo rustig

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 08:42 



 
Profiel   

Maar dan kan je tenminste met een uitspraak in de hand afdwingen. Dwangsommen Incl deurwaarder etc.

Als je nu gaat beginnen dan krijg je dadelijk een uit de kluiten gewassen rechtzaak of erger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 08:53 



 
Profiel   

Schuur_ schreef
Maar dan kan je tenminste met een uitspraak in de hand afdwingen. Dwangsommen Incl deurwaarder etc.

Als je nu gaat beginnen dan krijg je dadelijk een uit de kluiten gewassen rechtzaak of erger.

Dit inderdaad

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 13:01 



 
Profiel   

Van die dwangsommen kan je straks het stuk grond mooi inrichten. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 13:28 



 
Profiel   

Ceetje_bokt schreef
Van die dwangsommen kan je straks het stuk grond mooi inrichten. ;)


Of een buurtfeestje organiseren in je tuin :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 14:10 



 
Profiel   

Boktfeestje :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 14:46 



 
Profiel   

Koppeltje waakganzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 14:59 



 
Profiel   

We zijn nog steeds bezig met de advocaat. Maar misschien kan iemand met ons meedenken.

Een flinke tuinkas, mag die dicht op de erfgrens staan (binnen 50cm). Wij vinden daar veel tegenstrijdige informatie over. Zo mag je bijvoorbeeld een schuur wel langs de erfgrens plaatsen als er dan geen ramen in zitten. En een klein kasje tot (tot 10 vierkante meter) lijkt ook langs de erfgrens te mogen staan. Maar heeft iemand een idee of een grote kas dat ook mag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 16:42 



 
Profiel   

Misschien heb je hier wat aan: http://watmagikbouwen.nl/informatie/ver ... rijbouwen/

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 16:49 



 
Profiel   

Die pagina ken ik inderdaad, helaas worden kassen nergens benoemt. De kas staat sowieso buiten hun bouwvlak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 16:54 



 
Profiel   

Een kas vergelijken met een carpoort misschien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 17:04 



 
Profiel   

dat zou ik voor leggen aan de gemeente, want elke gemeente hanteerd zijn eigen regels bij dat soort dingen en er is geen landelijke eenheidsvorm van

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 17:04 



 
Profiel   

Poeh, ik heb geen flauw idee. Idd even contact opnemen met de gemeente en het via de mail doen ofzo. Zodat je het antwoord zwart op wit hebt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 18:33 



 
Profiel   

Vraag een vooroverleg aan. Zeker met grotere kassen zijn ze vaak wat terughoudend. Dan weet je pressies wat je moet aanvragen bij de gemeente dat het aan alle regels voldoet

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 18:34 



 
Profiel   

Het heeft ook te maken met hoeveel je mag bouwen op je eigen grond. Toen wij destijds de stallen wilden bouwen en daar een vergunning voor aanvroegen, ging men kijken welk percentage er al bebouwd was. Daar werd ook de kas bijgeteld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 18:39 



 
Profiel   

In principe valt een kas onder bijgebouwen of aanbouw of bijbehorend bouwwerk, deze moet dus binnen het bouwvlak gebouwd worden, indien de bestemming wonen is. Van bestemming agrarisch weet ik het niet, daar heb ik geen ervaring mee maar daar mogen ze wel meer en groter bouwen.

Via www.ruimtelijkeplannen.nl kun je het bestemmingsplan bekijken, hierop vind je de bestemming en alle regels. Waar je ook rekening mee moet houden is de mogelijkheid dat er een ontheffing gegeven kan zijn / worden.

Wil jij een kas bouwen of begrijp ik hieruit dat je buren een grote kas dicht bij de erfgrens hebben staan?

In principe kun je op ruimtelijkeplannen ook zien waar er een bouwwerk staat of een bouwvlak is.
Ik wil ook best even kijken of ik er een beetje wijs uit kan worden (geen prof ervaring maar heb wel bij een makelaar gewerkt en voor privé ook al eea uitgezocht). Stuur me dan je adres even in pb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 20:48 



 
Profiel   

Pb gestuurd naar Prairy! Dankjewel voor het meedenken.

Het gaat dus om een kas van de buren die erg dicht op de werkelijke erfgrens staat. Aangezien het een rechtszaak word willen we dit even tot in de puntjes uitzoeken om gedoe hierover in de toekomst te voorkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-19 09:47 



 
Profiel   

Stond de kas er al toen de percelen gesplitst werden dat is dan ook een ding om mee te nemen. Stond hij er al dan mag hij waarschijnlijk blijven staan ivm vroeger 1 perceel. Dus dat ook even bekijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-19 12:03 



 
Profiel   

butengeweun schreef
Stond de kas er al toen de percelen gesplitst werden dat is dan ook een ding om mee te nemen. Stond hij er al dan mag hij waarschijnlijk blijven staan ivm vroeger 1 perceel. Dus dat ook even bekijken

Nee, staat er nu 2 jaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-19 12:04 



 
Profiel   

Overleg als je kadaster tekeningen samen met de bag gegevens combineerde wat de beste aanpak is.

Als advocaat van de duivel zouden ze kunnen zeggen dat de oude grens toen ze nog niet wisten dat de grens verkeerd lag hij wel goed stond. Dus samen met je advocaat uitzoeken wat de beste aanpak is

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-19 12:16 



 
Profiel   

En ook, hoe erg vind je het echt dat hij er staat? Je gooit er een 2 meter hoge schutting langs en je bent klaar toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-19 12:30 



 
Profiel   

*valse modus aan* ik hoop dat ze die kas ook moeten verplaatsen *valse modus uit*

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-19 12:30 



 
Profiel   

Vjestagirl schreef
En ook, hoe erg vind je het echt dat hij er staat? Je gooit er een 2 meter hoge schutting langs en je bent klaar toch?

Klopt, maar vanwege de ligging blokkeren wij dan veel zon voor hun kas. Dat gaat geheid gezeur geven en dan pakken we dat liever nu met de rechtszaak mee dan dat we daarna weer een nieuw drama hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-19 12:36 



 
Profiel   

Ik weet niet hoe groot die kas is maar voor sommige zaken moet je een vergunning aan vragen, zeker wanneer het grotere bijgebouwen zijn. Kun je misschien vinden op je gemeentelijke pagina en ook of er dan ook vergunning voor is aangevraagd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-19 12:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 26 van de 138 [ 3440 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 138  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen