Problemen met de buren

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_D_H
Berichten: 17483
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:23

meggiemeg schreef:
bigone schreef:
Rechtsbijstand is niet af te sluiten voor zaken die al spelen dus denk dat ze daar mooi de mist mee ingaan. Geen verzekering die daar intrapt en die brieven zullen ze wel hebben laten schrijven en zelf in de bus gestopt .

Hoeft in deze niet, de zaak van de dakkapel is een geheel andere zaak en is pas recent opgestart en staat niet in verband met de zaak die nu al jaren loopt over de grond. Dus kan het heel goed wel via de verzekering gaan als de verzekering voor aanvang van de dakkapel kwestie is afgesloten.

Enerzijds klopt dit. Aan de andere kant is een van de toetsingsvragen, voor het uitsluiten van bepaalde zaken, of er al een conflict is met een persoon... En in de basis zou deze persoon vrijwel altijd uitgesloten worden mbt de rechtsbijstandsverzekering, omdat het verleden leert dat zelfs als een conflict opgelost is, dit vaak wel voor vervolg zaken zorgt.


Als ts heel vervelend wil doen, kan ze dit natuurlijk neerleggen bij de verzekeraar van de buren, als ts het handig genoeg doet, is er een kans dat de verzekeraar het gaat uitzoeken en als dan blijkt dat de toetsingsvragen niet naar waarheid ingevuld zijn, kan de verzekering beëindigd worden vanwege fraude en dat zou weer gevolgen hebben voor eventuele verzekeringszaken in de toekomst...

Maar goed, dit kost wel tijd en de vraag is of je zover moet willen gaan, zeker aangezien het een minimale kans is en de uitkomst ts verder niet beïnvloed. Dan zou je het alleen doen om te sarren en hoewel de buren dat al doen, zou ik als ik ts was de eer aan mijzelf houden en dat niet doen.

speurneusc

Berichten: 5431
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 22:20

dan zou ik gewoon die rechtsbijstand ff bellen, of dat die brief serieus bedoeld is terwijl deze rechtzaak nog niet eens klaar is...miss idd niet alles eerlijk doorgegeven bij aanvraag verzekering.

Suzanne F.

Berichten: 49479
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:17

:)* <<) }:) O:)

Rennie89
Berichten: 37298
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 02:18

Rechtsbijstand gaat pas na 3 maanden in en dan zijn alle al lopende zaken uitgesloten. Dus als ze net een rechtsbijstand hebben genomen... merken ze het vanzelf wel :+

meggiemeg

Berichten: 12255
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 07:28

Of een kort mailtje terug sturen naar de verzekeraar dat het je verrast de buren nu al weer op deze manier te treffen terwijl de andere rechtszaak nog loopt. Weten ze bij de verzekering ook wel genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 07:31

En dat je net als de huidige slepende zaak je uiteraard ook voor de dakkapel netjes aan alle geldende wet en regelgeving wil houden. Ookal lijkt dat de buren te irriteren :+

M_D_H
Berichten: 17483
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 08:21

Rennie89 schreef:
Rechtsbijstand gaat pas na 3 maanden in en dan zijn alle al lopende zaken uitgesloten. Dus als ze net een rechtsbijstand hebben genomen... merken ze het vanzelf wel :+

Niet overal :n

luuntje

Berichten: 14009
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 08:37

Oeh wat slim (of slecht) om de verzekering te contacten over dakkapel en huidige rechtzaak.

Rennie89
Berichten: 37298
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 10:58

M_D_H schreef:
Rennie89 schreef:
Rechtsbijstand gaat pas na 3 maanden in en dan zijn alle al lopende zaken uitgesloten. Dus als ze net een rechtsbijstand hebben genomen... merken ze het vanzelf wel :+

Niet overal :n

Niet? Dan had ik dat moeten weten welke dat niet doet want ik had hem net voor een drama aangenomen en alles wat in de 3 maanden erna gebeurde of ervoor is gebeurd zal niet onder de rechtsbijstand vallen.

Maar gezien dit iets wat al langer speelt (pesterij en al veel eerdere conflicten én een lopende zaak) kan ik mij niet voorstellen da er een rechtsbijstand verzekering is die hiermee in zee gaat.

Ania

Berichten: 6109
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 14:06

mijn gawd... Ik ben bang dat jullie nog lang niet van de rechtszaken af zijn... Als deze ooit een keer voorbij gaat dan gaan ze echt wel door met die dakkapel.. Wat een ellende. Bah.

DuoPenotti

Berichten: 30194
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 14:10

wat een misselijke mensen.
Hebben die verder geen hobby's of zo? Vervelen die zich zo dat ze zich bezig moeten houden met dit?
Bah bah.

BOTtraining
Berichten: 131
Geregistreerd: 22-04-21

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 22:06

Binnen welk tijdsbestek gaat de rechtbank nu uitspraak doen, is daar iets over gezegd?
Even ervan uitgaande dat de buren echt niet meer mogen reageren op jullie laatste reactie.

Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 22:33

Meine liebe! The story continues :7 bizar!

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-21 21:49

Het staat nu voor eind aug op de rol. Maar de rechtbank kan dat blijven uistellen. Dus we wachten rustig af.

zonnebloem18

Berichten: 24872
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 22:02

Man man man, je moet wel een lange adem hebben. Is er nog nieuws over de dakkapel?

Cowboy55
Berichten: 8532
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 22:13

Moonfight schreef:
Het staat nu voor eind aug op de rol. Maar de rechtbank kan dat blijven uistellen. Dus we wachten rustig af.



Rechtspraak in NL. 34 maanden nu? Pijnlijk. :roll: zou aardig zijn als een hoge ome (of tante) van Justitie dit topic zou lezen. Niet eens vanwege de inhoud, maar puur vanuit de tijdsduur.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 30-07-21 22:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Christiene
Berichten: 7740
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 22:17

Jemig wat duurt dat lang. Zal je dit jaar hopelijk wel een uitspraak hebben..

luuntje

Berichten: 14009
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 09:45

Nu eind augustus.
Pff knap dat je zo rustig kan blijven.

Met de baby en jullie alles goed?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 18:07

Moonfight schreef:
Het staat nu voor eind aug op de rol. Maar de rechtbank kan dat blijven uistellen. Dus we wachten rustig af.

-O-

Koekie73

Berichten: 2698
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 18:09

Hoi Ts, hoe gaat het verder met jou en jullie kindje?

Wat zou trouwens een reden kunnen zijn dat de rechtbank het uitstelt?

fleurtjeuh
Berichten: 10392
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 16:29

Het is nu in ieder geval augustus!
Hopelijk is deze maand de uitspraak.

Hoe is het daar nu?
Houden ze zich rustig?

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 10:32


Storm

Berichten: 20875
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 11:40


BigOne
Berichten: 38522
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 12:32

Storm schreef:
Daan13 schreef:
https://www.ad.nl/wonen/buren-overschri ... ~a32ca0b4/


Ik moet zo aan jullie denken :oo

Hopelijk is de uitspraak er snel.


Jeetje zeg, wat een vreselijke vent. Dit slaat compleet nergens op. Kan me voorstellen dat je dit aan de TS doet denken.[/quote


Die zit gewoon op een schadevergoeding van de gemeente te vlassen.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 15:13

@hierboven
Daar zou ik niet te snel over oordelen. Wij zitten in een soortgelijke situatie met de gemeente hier, die alle boekjes te buiten gaat en dat gaat ook om een vergunning die ze nooit hadden mogen verlenen. Je staat als burger vrij machteloos en pas achteraf als alles al gebouwd of aangelegd is, kom je pas bij de rechter. Dus ik snap zijn principes heel goed. We weten natuurlijk niet precies wat er allemaal gebeurd is, maar als het een beetje lijkt op wat bij ons gebeurt, hebben ze als burger zijnde al hemel en aarde moeten bewegen voordat het zover is gekomen.
Bij ons ligt de situatie nog wel een klein beetje anders, de buurman heeft het gewoon zonder vergunning gedaan en de gemeente heeft het achteraf goed gekeurd en wij konden niks doen.
Politie doet niks omdat het stoppen van bouwwerkzaamheden niet in hun takenpakket hoort en de gemeente kwam pas na aandringen van de politie kijken, maar deed niks wbt handhaven. Zelfs vernielen van gemeenteeigendom (illegale kap van bomen van een eeuwen oude singel) deden zowel politie als gemeente niks mee. Wij zitten dus zowel met een gemeente die ons tegenwerkt waar ze maar kunnen als een buurman die de boel terroriseert.
Wij zijn inmiddels ook 1.5 jaar verder en wachten op een datum voor de rechtzaak, wat ook weer door de tegenpartij wordt opgehouden..
We woonden hier al 20 jaar met veel plezier en nooit gedonder, tot dus een jaar of 2 terug toen het weiland hier omheen een nieuwe eigenaar kreeg... wij zijn we inmiddels wel zover dat verhuizen een serieuze optie is mochten we een mooi plekje zien.
Voor buitenstaanders lijkt het soms een klein onbenullig dingetje, 30cm erfgrens, een verkeerd geplaatst hekje, een dam(in ons geval), maar speelt er onder het oppervlak dus veel en veel meer..

Het einde lijkt voor TS in elk geval in zicht, dat moet een hele opluchting zijn straks!
Het is wel heel erg vervelend dat zulke dingen zo lang moeten duren en dat mensen elkaar het leven zo zuur kunnen maken. Ik hoop dat jullie toekomstige woongenot niet teveel in het geding komt, maar ben er bang voor. Denk niet dat herstel van een beetje normale burenrelatie er in zit.