Problemen met de buren

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 12:18

Echt hè...dit jaar is ook alweer bijna afgelopen.... :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 12:29

Ondertussen alweer 4 jaar verder en nog steeds geen uitkomst := Bizar eigenlijk dat het zo lang duurt!

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 12:49

Volgens mij duurt het hele verhaal al langer dan vier jaar... Ongelofelijk.

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 13:50

Hopelijk komt jullie advocaat dit jaar nog met een voorstel.
Ik gun jullie zo dat het klaar is.

Linnie050

Berichten: 11810
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 21:59

Ongelooflijk al 4 jaar.

Kunnen ze dit niet eindeloos rekken?
Frustrerend

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 14:02

Om de zoveel tijd kom ik hier eens kijken hoe de stand van zaken is en val elke keer weer van de ene verbazing in de andere :\
Bewonderingswaardig hoeveel geduld jullie hiermee hebben. Niet dat je wat anders kan, maar toch.
Hopelijk wordt 2023 jullie jaar wat deze zaak betreft!
Zou mooi zijn als t kadaster jullie meer geeft dan de buren gedacht hadden plus nog wat extra <<)

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:51

En iedere keer als ik zie dat er een reactie is denk ik oeee eindelijk nieuws.... echt ongelovelijk hoe lang dit al sleept....

Fid

Berichten: 140
Geregistreerd: 09-03-16
Woonplaats: Oirlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 16:53

Hoe gaat het met jullie?
Is er al meer nieuws?

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 07:33

Nieuw jaar, nieuwe kansen...? Dit jaar gaat het lukken, ik voel het!!

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-23 11:43

Nou weer even een update van mijn kant. Op één of andere manier gebeurt er veel maar eigenlijk ook heel weinig tegelijk.

Begin december is er nog contact geweest tussen de advocaten. De advocaat van de duivel :+ , ow umm de buren bedoel ik, gaf aan dat het contact met zijn cliënten stug liep en dat hij graag nog tijd wilde om met hun te overleggen. We zouden voor de kerst wat horen. Kerst kwam en kerst ging maar nog geen reactie. Zo ook nieuw jaar.

Aan het einde van het jaar ontvingen wij de factuur van de landmeters, icl een mail (via de advocaat van de buren) dat als we meer uitleg wilde over de uitslag dat dat dan op factuur basis ging. Ik was best woest want wij hadden namelijk 0,0 communicatie gehad van de landmeters. Behalve een rapport met de conclusie dat ze de opdracht niet konden uitvoeren. Dat ze het niet uit konden voeren was voor hun direct al duidelijk na het opvragen van de gegevens bij het kadaster. Dus voor ons gevoel hadden ze ons lekker op de kosten zitten jagen door toch lekker te rekenen en te meten. En dan mochten wij daarna niks meer vragen. In overleg met de advocaat besloten de factuur even nog niet te betalen tot de landmeters contact op zouden nemen.

Ondertussen kreeg ik in het nieuwe jaar een appje van een achterbuurman. Dat de buren hem gevraagd hadden om te bemiddelen in ‘de afronding van de afspraak omtrent de erfgrens’. Ondertussen nog niks van hun advocaat vernomen. Achterbuurman is een fijne nuchtere man dus besloten maar eens te luisteren wat hij te zeggen had. Afspraak gemaakt met hem voor een gesprek.

Daarna belde de landmeters, waarom de factuur nog niet betaald was. Dus ik heb aangegeven dat ik eerst wil spreken met hun over de uitgevoerde werkzaamheden. Ik werd doorverbonden naar de betreffende landmeter. Ik kreeg een erg vermoeide man aan de lijn. Ik begon (best pissig) aan mijn verhaal. Waarom wij nooit iets van ze vernomen hebben, waarom ze ons onnodig op de kosten hebben gejaagd en waarom we daarna niks meer mochten vragen. Toen kwam de aap uit de mouw. De advocaat van de buurman heeft de opdracht alleen op naam van de buren gezet, onze ondertekende offerte is nooit doorgestuurd. De landmeters hebben veelvuldig contact gehad met de buurman. De buurman heeft geprobeerd de landmeters uit te laten zetten wat hij wilde maar ze konden het helaas niet beter maken dan het was. Daarna heeft de buurman gedreigd om ze voor de rechter te dagen nadat hij hetzelfde gedaan zou hebben met het kadaster. De landmeters hebben aangegeven dat het over minuutgrenzen ging en de buurman heeft gezegd dat ze verder moesten gaan. Pas toen de buurman de volledige factuur kreeg heeft hij ze geïnformeerd dat wij ook een betrokken partij waren en dat wij de helft moesten betalen. De mail over meer vragen op factuurbasis was verzonden naar de advocaat van de buren nadat de buurman ze maar bleef bellen met vragen en aantijgingen. De landmeter gaf aan het geen probleem te vinden om ons (of onze advocaat) nog te woord te staan. Alleen de buurman niet meer. Uiteindelijk factuur maar betaald omdat het wel duidelijk was dat de zaak niet bij hun mis was gegaan. We hebben ons maar neergelegd bij deze puinzooi. 6 dagen later is het bedrijf failliet verklaard….

Achterbuurman kwam bij ons, hij had de buren al gesproken dus wij hadden eigenlijk de verwachting dat ze al wel een suggestie of oplossing hadden aangedragen. Maarnee. Dus wij hebben de zaak uitgelegd aan de achterbuurman. En hij is het met ons eens. De enige met de antwoorden is het kadaster en als ze daar niet naar willen luisteren dan is nogmaals naar de rechter de enige oplossing. Het is wel duidelijk dat ze eigenlijk hun hoger beroep niet willen doorzetten. Wij hebben geopperd dat het enige wat er nog kan gebeuren is dat het kadaster de splitsing uit 1994 (dus de grens zo plaatsen dat beide even veel hebben) opnieuw kan uitvoeren. Achterbuurman vond dit een hele redelijke oplossing.

Een week later wilde hij weer afspreken. Wij hoopte een ja of nee antwoord te krijgen. Maar natuurlijk niet. Ze vonden het allemaal moeilijk. Wezen het eerst af maar achterbuurman gaf ook aan dat het anders een hoger beroep word en dat willen ze ook niet. Ik heb ook aangegeven dat ze kunnen peilen of het kadaster nogmaals tekst en uitleg wil geven op het kantoor van het kadaster. Dit hebben ze in 2018 ook aangeboden maar toen wilde de buren niet. De achterbuurman kan dan eventueel mee in de hoop dat hij ze kan overtuigen dat ze mis zitten. Wij hebben aangegeven dat we geen weken gaan zitten ‘heen-en-weren’. De achterbuurman ging zijn best toen om ze toch de kant van het kadaster op te krijgen. Mogelijk helpt het als ze eens direct contact hebben met het kadaster zonder tussenkomt van ons.

Ze hadden wel het lef nog om via de achterbuurman te vragen of ze het stuk anders alsnog mochten kopen. Ik heb aangegeven dat het alleen kon voor een miljoentje :')

En zover zijn we nu dus. Mocht dit nou niet opschieten dan gaan we terug naar het gerechtshof en zetten we het hoger beroep weer in gang.

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 11:46

mijn god wat een engelengeduld heb je!

het feit dat ze het willen kopen zegt ook wel dat dat ze weten fout te zitten, proberen het gewoon te rekken en dat lukt aardig

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 11:49

Wat een soap wat een soap. Ik ben erg benieuwd hoe het nu weer verder gaat.

Exitium

Berichten: 7168
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 11:49

Het is echt net GTST dit :') Volgens mij staat het hoger beroep nu stil omdat er geprobeerd werd tot een schikking te komen toch? Ik zou daar wel een harde datum als deadline voor gaan stellen zodat dit niet nog maanden doormoddert voor blijkt dat er niet geschikt wordt

juval

Berichten: 13276
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 11:53

pffff, wat een verhaal weer, en wat veel 'onschuldige' omstanders worden door de buren hierbij betrokken en lastig gevallen zeg.
IK ben heel benieuwd of je komend jaar wel van jullie eigen land kunnen gaan oogsten.
Veel succes!!

Ania

Berichten: 6107
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 11:55

My gawd, ik zou inmiddels al mijn haar uitgetrokken hebben van frustratie.

Sterkte

BigOne
Berichten: 38438
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 11:55

Waarom nu niet de duimschroeven aandraaien , ze weten dat ze zeer waarschijnlijk verliezen en fikse gerechtskosten zullen krijgen. Dan stelde ik ze het ultimatum, of binnen een week antwoord anders wordt het wederom de rechtbank. Met alle bewijs van tegenwerking enz was m’n geduld op dus petje af voor jullie.

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-23 11:58

BigOne schreef:
Waarom nu niet de duimschroeven aandraaien , ze weten dat ze zeer waarschijnlijk verliezen en fikse gerechtskosten zullen krijgen. Dan stelde ik ze het ultimatum, of binnen een week antwoord anders wordt het wederom de rechtbank. Met alle bewijs van tegenwerking enz was m’n geduld op dus petje af voor jullie.

Omdat de achterbuurman (die hun al 20 jaar kent) denkt dat het hem misschien wel lukt als hij een beetje tijd krijgt om ze langzaam zover te krijgen. Dus we geven hem daar ook wat ruimte voor. Maar we hebben duidelijk aangegeven dat dit niet oneindig gaat duren.

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 12:02

Jezem ...

Respect voor jullie en de achterbuurman.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 12:08

Oh my goodness... Volgens mij heb jij echt engelengeduld.
Hoe hou je het vol?!

En wat een ontzettend vermoeiende strijd van je buren.. Die hebben de hele dag vast niets beters te doen.
Zou trouwens humor zijn als ze alsnog een miljoen aftikken voor het stuk, maar dat gok ik zomaar van niet :+

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 12:12

Wauw wat een soap zeg. En alle respect voor je geduld! Hopelijk kan de achterbuurman wat betekenen...

Momo94
Berichten: 1125
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 12:15

Wauw! Wat een soap, maar ook respect voor de achterbuurman die zich hierin wil mengen.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 12:28

Pfffft en hoelang geven jullie ze nu hier weer voor de tijd....? Ik snap dat jullie ook liever een punt er aan draaien, maar heb je wel een ultimatum gegeven voor een besluit...?

Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 12:29

Respect hoor. Maar op zich wel gunstige ontwikkelingen. De buren lijken toch eieren voor hun geld te gaan kiezen. Want ze willen geen hoger beroep en willen het zelfs kopen. Dat betekent toch al dat ze langzaam gaan inzien dat die grond niet van hen is. Mooi.
Ik ben benieuwd of achterbuurman er iets tussen krijgt maar anders gewoon hoger beroep doorzetten. Dan maar niet, jammer voor hun. Ze hebben kansen genoeg gehad.

MarjanB

Berichten: 16554
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 13:00

Oh my die mensen hebben echt een plaat voor de kop zeg.. denk wel goed dat er een soort van voorzichtige opening is met de achterbuurman.

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 13:05

Moonfight schreef:
BigOne schreef:
Waarom nu niet de duimschroeven aandraaien , ze weten dat ze zeer waarschijnlijk verliezen en fikse gerechtskosten zullen krijgen. Dan stelde ik ze het ultimatum, of binnen een week antwoord anders wordt het wederom de rechtbank. Met alle bewijs van tegenwerking enz was m’n geduld op dus petje af voor jullie.

Omdat de achterbuurman (die hun al 20 jaar kent) denkt dat het hem misschien wel lukt als hij een beetje tijd krijgt om ze langzaam zover te krijgen. Dus we geven hem daar ook wat ruimte voor. Maar we hebben duidelijk aangegeven dat dit niet oneindig gaat duren.

Dat duurt het inmiddels ook al toch?
Zou nu gewoon keihard een datum roepen waarop ze de boel rond kunnen maken, kunnen-willen ze dat niet dan toch hoger beroep, je bent anders zo weer een jaar verder. Heel aardig dat een derde ( de buurman) zich er in wil mengen maar hoe praat hij tegen hun? Is hij het dan ook met hun eens net als dat hij het met jullie eens is in de gesprekken met jullie?