Problemen met de buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:49

tiwi1969 schreef:
Wat een lange adem moeten jullie hiervoor hebben en wat een plaat hebben je buren voor hun kop dat ze hun advocaat-facturen naar jullie sturen....
Heb je jullie advocaatkosten ook in de eis staan?


De rechter zal daar wel rekening mee houden, de verliezende partij zal (vaak helaas wel een gedeelte van) de kosten moeten betalen aan de winnaar. Wij hebben nog geen 1/10e van de kosten toegewezen gekregen.

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 22:14

Daar staan inderdaad vaste bedragen voor. Dat dekt meestal niet de echte kosten.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 23:39

Ik volg dit topic al vanaf het begin en elke zoveel maand check ik weer eens de updates van ts....
Het is toch te gek voor woorden dat zoiets zo verschrikkelijk lang moet duren? Petje af voor jullie eindeloze geduld. Je zou er toch helemaal knettergek van worden. Niet alleen het bureaucratische gedoe om een erflijn fatsoenlijk en eerlijk vast te stellen, maar ook zulke mensen als buren te moeten hebben..

BigOne
Berichten: 38313
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 23:42

Keek net naar meester Visser en moest toch aan jullie buren denken. Tjonge wat een man was dat in de aflevering van vanavond.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 00:54

bigone schreef:
Keek net naar meester Visser en moest toch aan jullie buren denken. Tjonge wat een man was dat in de aflevering van vanavond.


Beetje offtopic natuurlijk, maar ik heb hem net nog even gekeken... :oo
Ik vraag me af of het niet de leeftijd is met soms bijkomende kwaaltjes en dingen die zich bij ieder mens anders kunnen uitten (sommige vormen van dementie of aanverwante aandoeningen kunnen mensen in hun karakter aantasten en bijvoorbeeld dus agressiever maken. Dat idee kreeg ik een beetje bij hem) Maar misschien is hij ook altijd wel zo geweest, dat weet je natuurlijk niet.
Ik had ergens wel medelijden met de dochter, want zij leek me wel tot rede vatbaar en wilde best het gesprek aan gaan en oplossingen zoeken volgens mij. Alleen met haar vader was geen enkele vorm van normale communicatie meer mogelijk. En zij zat tussen de 2 partijen in.
Aan de andere kant, de beste man is 89... het klinkt cru maar hoe lang zou hij nog voor problemen kunnen zorgen? Het is wel super triest dat hij zich op zijn leeftijd nog zo druk maakt om zulke kleine dingen. En kijk wat het hem opgeleverd heeft.. Dat asbestdak, waar anders niet naar gekeken was, moet er af a 10 tot 20 duizend euro..
En dat omdat hij zelf dus de rijdende rechter in heeft geschakeld om 2 schuttingen..

Merexa

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 09:46

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/opmerke ... ocid=ientp
Dit kwam ik toevallig tegen.. Wat kunnen mensen elkaar het leven zuur maken. Maar ook hier: ''Hij schrijft verder dat tussen de zittingen steeds maanden zit en dat de tegenpartij dan de mogelijkheid heeft om in beroep te gaan en dat de zaak zich zo maar voort blijft slepen.''
Dat deed mij hier aan denken.. Ik volg dit ook al vanaf het begin dus en elke keer als ik zie dat er een nieuwe update is hou ik mijn vingers gekruist. Maar helaas. Jemig, ik ben niet voor eigen rechter spelen, maar ik zou moeite hebben om niet even een bedrijf in te huren om de boel er 'netjes' uit te laten halen en een dikke schutting op de juiste grens te plaatsen. Uiteraard weet ik wel dat dit ook niet kan, maar in dit soort situaties kan ik mij opvreten hoe dit land in elkaar steekt. Het staat al zwart op wit dat het jullie grond is, wat is dan nog zo moeilijk? Laat de rechter alsjeblieft het hoger beroep afwijzen en ze 2 weken de tijd geven om de schutting etc. weg te halen. De rechter heeft ook wel betere dingen te doen..

BigOne
Berichten: 38313
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:34

Och, het duurt lang , rechtsgang is een stroperige zaak in ons land. Maar ts weet dat ze in haar recht staat dus kan ook niet anders dan afwachten .

luuntje

Berichten: 13984
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:52

Dat voortslepen lijkt mij ook erg.
Het schiet maar niet op.

Je wil je grond terug en de voel van de buren eraf hebben.

Maar van de zomer een grote bokt barbecue?

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 11:16

Als er in de zomer een zitting komt, dan is het mogelijk niet klaar daarna. Indien de rechtbank dan vindt dat er nog onduidelijkheden zijn, dan kan hij partijen nog naar huis sturen met nadere bewijsopdrachten. Daarvoor geldt weer dat er in principe altijd nog weer door de andere partij op gereageerd mag worden. Mocht een rechtbank wel voldoende geïnformeerd zijn dan duurt het geven van de uitspraak soms ook erg lang (weken tot maanden).

Succes TS. Ik hoop voor jullie dat de rechter het tzt zo klaar als een klontje vindt en kort na de nog te plannen zitten uitspraak doet in jullie voordeel.

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 11:18

Merexa schreef:
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/opmerke ... ocid=ientp
Dit kwam ik toevallig tegen.. Wat kunnen mensen elkaar het leven zuur maken. Maar ook hier: ''Hij schrijft verder dat tussen de zittingen steeds maanden zit en dat de tegenpartij dan de mogelijkheid heeft om in beroep te gaan en dat de zaak zich zo maar voort blijft slepen.''
Dat deed mij hier aan denken.. Ik volg dit ook al vanaf het begin dus en elke keer als ik zie dat er een nieuwe update is hou ik mijn vingers gekruist. Maar helaas. Jemig, ik ben niet voor eigen rechter spelen, maar ik zou moeite hebben om niet even een bedrijf in te huren om de boel er 'netjes' uit te laten halen en een dikke schutting op de juiste grens te plaatsen. Uiteraard weet ik wel dat dit ook niet kan, maar in dit soort situaties kan ik mij opvreten hoe dit land in elkaar steekt. Het staat al zwart op wit dat het jullie grond is, wat is dan nog zo moeilijk? Laat de rechter alsjeblieft het hoger beroep afwijzen en ze 2 weken de tijd geven om de schutting etc. weg te halen. De rechter heeft ook wel betere dingen te doen..

Wat een extreme zaak zeg!

Het enige voordeel dat het zo lang duurt is dat tussendoor de emoties weer weg zakken. De buren waren eind vorig jaar erg boos omdat ze net gedagvaard waren en gingen daarom allerlei ongein uithalen. Maar nu is het rustig, ze houden zich koest.

We weten inderdaad vrij zeker dat we het stuk echt wel terug gaan krijgen. We hebben het tot nu toe nooit kunnen gebruiken dus missen het nog niet. Al kijken we er zeker wel naar uit, zeker de extra privacy! Het is vooral jammer dat het zoveel geld moet kosten.

Ik hoop vooral dat het deze zomer regelmatig regent zodat ze niet zoveel hoeven te sproeien. Dat word weer drama namelijk ben ik bang.

@ M_i_R
Dat klopt. Maar het voordeel dat deze zaak al zolang duurt is dat er al heel veel uitgezocht is. De akte is door iedereen 12x doorgepluist en alles wat er maar op te vragen is bij het kadaster is ook gebeurd. Een uitspraak kan normaal tot 6 weken duren. En omdat het in feiten geen ingewikkelde zaak is verwacht ik wel dat er binnen die tijd uitspraak gedaan kan worden.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:38

Hoe is het nu? :D

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 12:40

Wij moesten nog een korte reactie indienen voor volgende week, dat is al gedaan. Daarna moeten er door beide partijen verhinderdata ingediend worden en word de datum geprikt voor de hoorzitting.

Verder houden ze zich mooi koest momenteel :)

BigOne
Berichten: 38313
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:55

Moonfight schreef:
Wij moesten nog een korte reactie indienen voor volgende week, dat is al gedaan. Daarna moeten er door beide partijen verhinderdata ingediend worden en word de datum geprikt voor de hoorzitting.

Verder houden ze zich mooi koest momenteel :)

Paar keer heel hard hoesten in hun buurt, dan zie je ze helemaal niet meer in deze tijd!

luuntje

Berichten: 13984
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:57

Hopelijk is er snel een datum.
Wat een verschrikking dit.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:25

Blegh wat duurt dat lang, petje af voor je geduld ts

luuntje

Berichten: 13984
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:09

Kwam even gluren of er al een datum bekend is.
Maar met Corona zal het vast uitgesteld worden.

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-20 21:20

Dat werd de 18de weer opgepakt maar lijkt er nu op dat de 17de de rechtbanken dichtgaan.

Maar ach, het duurt toch al oneindig lang... die paar weken maken ook niet uit.

luuntje

Berichten: 13984
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:13

Dat is wel pech hebben.
Hopelijk gaat het toch binnen afzienbare tijd lukken.

Cowboy55
Berichten: 8501
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:44

Faline schreef:
bigone schreef:
Keek net naar meester Visser en moest toch aan jullie buren denken. Tjonge wat een man was dat in de aflevering van vanavond.


Beetje offtopic natuurlijk, maar ik heb hem net nog even gekeken... :oo
Ik vraag me af of het niet de leeftijd is met soms bijkomende kwaaltjes en dingen die zich bij ieder mens anders kunnen uitten (sommige vormen van dementie of aanverwante aandoeningen kunnen mensen in hun karakter aantasten en bijvoorbeeld dus agressiever maken. Dat idee kreeg ik een beetje bij hem) Maar misschien is hij ook altijd wel zo geweest, dat weet je natuurlijk niet.
Ik had ergens wel medelijden met de dochter, want zij leek me wel tot rede vatbaar en wilde best het gesprek aan gaan en oplossingen zoeken volgens mij. Alleen met haar vader was geen enkele vorm van normale communicatie meer mogelijk. En zij zat tussen de 2 partijen in.
Aan de andere kant, de beste man is 89... het klinkt cru maar hoe lang zou hij nog voor problemen kunnen zorgen? Het is wel super triest dat hij zich op zijn leeftijd nog zo druk maakt om zulke kleine dingen. En kijk wat het hem opgeleverd heeft.. Dat asbestdak, waar anders niet naar gekeken was, moet er af a 10 tot 20 duizend euro..
En dat omdat hij zelf dus de rijdende rechter in heeft geschakeld om 2 schuttingen..


Deze meneer bedoel je?

https://www.msn.com/nl-nl/entertainment ... spartandhp

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 22:32

Het lijkt erop dat de zitting nu schriftelijk plaatst gaat vinden. Duurt natuurlijk wel allemaal even maar dit is sneller dan wachten tot de coronamaatregelen opgeheven worden en de rechtbanken de achterstanden weggewerkt hebben. Met een beetje pech gaan de buren wel aandringen op een hoorzitting en dan kunnen ze alles weer lang rekken.

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 07:15

Ik duim voor jullie dat ze dat niet gaan doen.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:48

Het zou inderdaad mooi zijn als het zo kan worden afgehandeld, maar je kent je buren inmiddels wel een beetje..

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:22

Nah, aan de andere kant. Als de buren net zulke onzin verkopen tijdens zo'n hoorzitting + de rechter kan daar doorheen prikken, dan is zo'n hoorzitting natuurlijk ook wel leuk....

Maar.... wel vervelend als het dan langer duurt inderdaad

Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:43

De buren zijn meesters in vertragingstechnieken dus je kunt zo al wel inschatten wat er komt.

tiwi1969

Berichten: 7649
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:31

Hoe lang ze ook vertragen uiteindelijk trekken ze toch aan het kortste eind. Dit is gewoon treiteren.