Carnaval 2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:31

Yonker schreef:
Is toch nep carnaval boven de rivieren :Y) :+

Dit jaar zal voor mij ook wat minder worden... aangezien ik vorige week plat heb gelegen ivm rug... eens zien hoe lang ik het volhou. Het plan was om vrijdagavond, zaterdagavond en maandag overdag te gaan.... Agh alcohol verzacht de pijn toch. _O-


hier is het echte carnaval hoor :p ook optocht en verkleed en drank

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Carnaval 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:36

Ik geloof ook niet zo in carnaval in het noorden, maar dat is gewoon meer principe kwestie voor mezelf :+

Ik ga donderdag in m’n studenten stad Tilburg, vrijdag Eindhoven, en daarna thuis thuis en misschien ma en di weer in Tilburg :)

Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:41

Kom maar keer 7 dagen carnaval vieren hier, dan kom je wss toch een andere conclusie dat de carnaval daar veel anders is als hier.

Edit: sowieso is de Brabantse carnaval en de Limburgse carnaval bijvoorbeeld ook al een wereld van verschil.....

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:46

Yonker schreef:
Kom maar keer 7 dagen carnaval vieren hier, dan kom je wss toch een andere conclusie dat de carnaval daar veel anders is als hier.

Edit: sowieso is de Brabantse carnaval en de Limburgse carnaval bijvoorbeeld ook al een wereld van verschil.....


Heb al carnaval gevierd in Brabant is ook erg leuk maar toch spreekt mij in noorden meer aan omdat het toch echt beren gezellig is.

Ik vraag mij af lopen er meer mensen mee in optochten??

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: Carnaval 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:54

Ahhhh ik heb er zo veel zin in!! Morgenavond beginnen in Den Bosch, en zo hebben we elke dag wel iets tot dinsdagavond!

@Pandameisje Ik loop mee in 3 optochten, Allemaal in Oss :)

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 11:13

Wij gaan altijd naar Lampegat (Eindhoven). Voorheen ook naar Oeteldonk (Den Bosch) maar daar kom je tegenwoordig alleen maar de kroeg in als je de kleuren van Oeteldonk aanhebt

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:25

Noisy schreef:
Wij gaan altijd naar Lampegat (Eindhoven). Voorheen ook naar Oeteldonk (Den Bosch) maar daar kom je tegenwoordig alleen maar de kroeg in als je de kleuren van Oeteldonk aanhebt



Vind ik persoonlijk wel een stuk fijne toch bij de meeste :o houdt voornamelijk wel het vechten een beetje tegen, die mensen hebben wel verpest voor de rest inderdaad. Maar genoeg kroegen hoor die daar niet aan mee doen!

ik ga zaterdag ook niet om die reden denk ik omdat het altijd vechten is door de mensen die denken dat met carnaval alles maar mag en je elke vrouw gewoon kunt pakken -O-

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Carnaval 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:36

Daar hebben we hier dus ook last van. Zijn al straalbezopen als ze de tourbus uitstappen om 13.00. Nou die zijn echt niet gezellig meer in de avond.

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Carnaval 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:53

Ik ga vrijdag naar Breda met m’n collega’s, ik kom zelf uit Rotterdam maar heb veel collega’s uit Brabant. We gaan elk jaar met een groep, super gezellig. Op vrijdag is er in Breda al een hoop te doen!

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Carnaval 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:56

Vrijdag is zeker een gezellige dag hier. Zelf vind ik maandag en dinsdag de leukste dagen. Helaas ga ik Aswoensdag om 8.30 onder narcose. Dus dinsdagavond maar op tijd naar huis.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:15

Bij ons is het van vrijdag tot dinsdag het gezelligst. :') Elke dag wel iets te doen!

Mensen van het noorden komen ook niet snel deze kant op aangezien alles in het Limburgs gezongen is. :')

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:36

Pandameisje schreef:
hier is het echte carnaval hoor :p ook optocht en verkleed en drank


Boerenbruiloft? Liedjesavond? Sleuteloverdracht? Zittingsavond? Alle prinsenrecepties af gaan? Op dinsdagavond met z'n allen (zelfs de stoerste kerels) jankend in de kroeg staan?

Ik wil echt niet gaan discussiëren of moeilijk doen, maar carnaval in het zuiden is toch echt heel anders en gaat voor mijn gevoel ''dieper'' dan in het noorden. Maakt niets uit verder, het is ook logisch omdat het ''hier'' ontstaan is en al generaties doorgegeven wordt door (groot)ouders. Lang niet iedereen viert het zo fanatiek zoals ik dat zelf doe hoor. Carnaval is voor mij persoonlijk veel meer dan zuipen, de optocht en verkleed gaan (al vind ik dat ook leuk hoor, daar niet van). Het is een gevoel van broederschap met vrienden, familie maar ook met mensen waar je de rest van het jaar niet heel veel mee van doen hebt ofzo? Enfin, moeilijk om uit te leggen.

Back to the point, ik vier dus ook! *\o/*
Ik ben dansmarietje dus eigenlijk ben ik al ieder weekend aan het vieren, maar het begint nu echt wel te kriebelen hoor!

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:38

Wij gaan naar eindhoven zaterdag, iemand nog tips? Willen een keer écht carnaval meemaken ipv hier in het Westen!

Maar dus nog nooit geweest, dus weet ook niet wat er waar te doen is en wat het leukste is.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:41

Ja, heb gister een docu over Tilburg carnaval gezien van begin tot eind, dat gaat echt zoveel verder. Ze beginnen hier ook al in juli met bouwen :+

Poek

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:41

Goed om te horen dat Breda vrijdag ook al leuk is! Ben echt heel benieuwd hoe ik het ga vinden haha :D

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:12

Nee ik vier het ook niet in het noorden en kom er zelf van. :')
Carnaval is van onder de rivieren :j

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:24

Sassieja schreef:
Wij gaan naar eindhoven zaterdag, iemand nog tips? Willen een keer écht carnaval meemaken ipv hier in het Westen!

Maar dus nog nooit geweest, dus weet ook niet wat er waar te doen is en wat het leukste is.

Gewoon in het centrum. Op het plein staat de tent maar in de kroegjes er omheen is het nog veeeel gezelliger, vind ik dan :o

Joltsje

Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Carnaval 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:16

tanks iedereen voor de update.

@pandameisje, bij gebrek aan medestanders voor het zuiden is de kans aanwezig dat ik bij jullie in de buurt beland haha. (daar gaat wel een bus vol heen)

en de rest, bedankt. tuurlijk is het het allerleukste wanneer je in je eigen stad bent. met bekenden waar je een verleden mee hebt. dat vind ik ook altijd het gezelligst.

ik ga kijken of we kunnen. zal dan van zondag op maandag zijn.. als er nog ergens een hotelletje beschikbaar is

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:24

Joltsje schreef:
tanks iedereen voor de update.

@pandameisje, bij gebrek aan medestanders voor het zuiden is de kans aanwezig dat ik bij jullie in de buurt beland haha. (daar gaat wel een bus vol heen)

en de rest, bedankt. tuurlijk is het het allerleukste wanneer je in je eigen stad bent. met bekenden waar je een verleden mee hebt. dat vind ik ook altijd het gezelligst.

ik ga kijken of we kunnen. zal dan van zondag op maandag zijn.. als er nog ergens een hotelletje beschikbaar is


ik stuur je even prive bericht

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Carnaval 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:31

Hier word ook carnaval gevierd! Vrijdag zaterdag zondag en maandag zijn er optochten
Ik ga met mijn vriend als panter en heb ook nog een piraten outfit *\o/*

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Carnaval 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:51

Carnaval is katholiek, ook in katholieke dorpen die boven de rivieren liggen kan er dus gewoon carnaval gevierd worden. Ik ben een Zeeuw en daar kan je met carnaval van dorp naar dorp rijden en dan is het in het ene dorp uitgestorven (protestants) en in het volgende dorp is het 1 dolle boel. Maar goed, is daar zeker niet hetzelfde als in Brabant hoor.

Hebben jullie dat ook dat de dagen voor carnaval het wel lijkt alsof er een soort energie in de lucht hangt?

Niniane

Berichten: 6434
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:09

Ja. Iedereen heeft er zin in. :)) Ik werk in een kledingwinkel en wij merken altijd dat mensen hun geld in hun zak houden en wachten tot ze dat zuurverdiende salaris kunnen opzuipen haha

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Carnaval 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:54

Ik ben net uit eten geweest en het zat vol...

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 00:51

Veel plezier!
Vroeger altijd bij de dansgarde gezeten en nu.... geef er niks meer om.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 08:15

Dee_Es schreef:
Carnaval is katholiek, ook in katholieke dorpen die boven de rivieren liggen kan er dus gewoon carnaval gevierd worden. Ik ben een Zeeuw en daar kan je met carnaval van dorp naar dorp rijden en dan is het in het ene dorp uitgestorven (protestants) en in het volgende dorp is het 1 dolle boel. Maar goed, is daar zeker niet hetzelfde als in Brabant hoor.

Hebben jullie dat ook dat de dagen voor carnaval het wel lijkt alsof er een soort energie in de lucht hangt?


Iedereen heeft het hier over carnaval het dorp waar ik woon in is het centrum van carnaval en is erg katholiek.