[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 17:18

Wat nu gebeurd is ook niet ok hier. Het ocmw in België moet x aantal procent (als ik het goed heb onthouden 80%, het is echt belachelijk veel) van de sociale woningen vrij houden voor vluchtelingen. Toen ik bv op straat stond konden zij mij pas binnen 3 jaar ten vroegste helpen maar ik moest rekenen op 7 jaar. Toen ik vroeg hoe dit kwam gaven zij dus toe dat vluchtelingen zoveel voorrang krijgen.

Moesten ze alles wat stabiliseren en gelijk trekken zou er ook niet zoveel haat en racisme zijn. Maar als Belg in bloedeigen land op straat staan omdat 80% wordt toebedeeld aan iemand buiten België is wraakroepend.

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 17:46

Wat is hiervan je bron?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:00

De bron? Uit de eerste hand van het OCMW zelf. Zij hebben dit zelf tegen mij gezegd en ik mag toch hopen dat zij geen leugens verkopen.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:02

Yad Vashem in Jeruzalem moet ook erg indrukwekkend zijn.
Ik ben wel op de killingfields geweest, wel iets anders, maar ze sloegen gewoon babies dood tegen een boom.

Dichterbij in Frankrijk heb je Oradour sur Glane. Als je eens in de buurt komt, absoluut gaan kijken. Een heel dorp vermoord en opgebrand.

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:03

DeMolenhoek schreef:
De bron? Uit de eerste hand van het OCMW zelf. Zij hebben dit zelf tegen mij gezegd en ik mag toch hopen dat zij geen leugens verkopen.



Ik kan het echter nergens terugvinden..

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:04

nine1987 schreef:
DeMolenhoek schreef:
De bron? Uit de eerste hand van het OCMW zelf. Zij hebben dit zelf tegen mij gezegd en ik mag toch hopen dat zij geen leugens verkopen.



Ik kan het echter nergens terugvinden..


Ik denk ook niet dat ze zoiets openbaar gaan maken, als dat echt zo is.

Waarmee ik niet wil zeggen dat de DeMolenhoek niet geloof, maar als je een "gewone" medewerker hebt gesproken, dat het dan niet per se een betrouwbare bron hoeft te zijn.
Ik bedoel mijn collega's zeggen ook weleens dingen die niet kloppen, al werken ze hier al jaren.

Edit 2: en als het wel waar is, dan is dat heel zuur, voor iedereen. Want de een voortrekken wekt altijd weerzin bij de ander. Maargoed, probeer maar eens iedereen blij te maken...

Christiene
Berichten: 7719
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 19:17

Rebecca schreef:
Klinkt best interessant , vanavond even kijken (kan online alleen tussen 22.00 en 06:00 )

Ja dat had ik ook. Snap wel waarom. Is best pittig.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 20:44

Misschien voor anderen helemaal niet luguber maar ik vindt het best luguber dat er nu zo'n virus is wat snel verspreid word en waar mensen aan dood zijn gegaan. Ik zie het gelijk als zo'n zombie horror film alleen komen ze niet tot leven maar wel dat ik denk hoe snel kan zoiets gaan en hoe lang duurt het voor een vaccin word uitgevonden.

furious

Berichten: 7111
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 20:52

moonsparkle schreef:
Misschien voor anderen helemaal niet luguber maar ik vindt het best luguber dat er nu zo'n virus is wat snel verspreid word en waar mensen aan dood zijn gegaan. Ik zie het gelijk als zo'n zombie horror film alleen komen ze niet tot leven maar wel dat ik denk hoe snel kan zoiets gaan en hoe lang duurt het voor een vaccin word uitgevonden.


Vind ik ook wel iets lugubers hebben. Het nieuws bericht ook wel uitgebreid over het coronavirus.
Er zijn veel meer dodelijke virussen actief waar je nu niks van hoort.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 21:09

moonsparkle schreef:
Misschien voor anderen helemaal niet luguber maar ik vindt het best luguber dat er nu zo'n virus is wat snel verspreid word en waar mensen aan dood zijn gegaan. Ik zie het gelijk als zo'n zombie horror film alleen komen ze niet tot leven maar wel dat ik denk hoe snel kan zoiets gaan en hoe lang duurt het voor een vaccin word uitgevonden.

Ooit de Vlaamse serie cordon gezien? Gaat over een dodelijk virus dat in Antwerpen uitbreekt waardoor ze de stad in ene cordon sanitaire steken. Echt goede beangstigende serie

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 23:09

Nee, is dat nog ergens te zien?

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 00:02

Pandemic !

Christiene schreef:
Ik keek gisteren een 2doc aflevering terug op internet.

Over the witch docter hunters.

Nou die medicijnmannen gebruiken nl hoofden armen of voeten voor hun praktijken... ontvoeren kinderen en halen bloed uit ze.. Of maken ze gewoon dood.

Onder het fundament van je gebouw die resten van kinderen brengt het geluk iets...iets met bijgeloof

Er waren dus ook kinderen bij die in hun hoofd waren gehakt met een kapmes of in hun nek. En die nog levend gevonden zijn.

Of gewoon levend jaar lang zijn ge ruikt om bloed af te tappen.

Gewoon een arm op het altaar van een jong kind ..


Deze vind ik ook erg. Was ook iets met albinokinderen die voor hun leven moeten vrezen omdat hun ledematen speciale krachten bezitten.

Ik vind stroperij ook luguber. Vooral olifanten en neushoorns. Gaan ze zo’n beest half verdoven, breken ze de slagtanden/Hoorn uit het gezicht. (1/3 zit onderhuids). Soms sterven ze niet aan bijvoorbeeld bloedverlies.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 01:26

Dat met albino kinderen is inderdaad heel heftig. Voor hun loopt het bijna nooit goed af, er word in veel landen geloofd dat het "hekserij" is. Ik had vroeger een jongetje op school dat weg gehaald is uit zijn thuisland omdat hij albino was en daar ernstig gevaar liep.

Christiene
Berichten: 7719
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 08:30

Die met albino kinderen heb ik ook gezien. Was het zelfde maar nu ook met alle kinderen.

Albino moesten eigenlijk allemaal wonen in een beveiligde omgeving. Wat ik me herinner.

Nu kan elk kind zo slachtoffer worden als ze de verkeerde treffen.
Albino was haast de vraag wanneer

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 12:17

Wat er nu ineens trending is, en mij echt achter mijn oren laat krabben, is om het geslacht van je kind te laten veranderen als het nog een embryo is. Kom op... hoe ziek kun je zijn... Dan ben je in mijn ogen net zo erg bezig als die gasten indertijd in '40-'45 met hun vele experimenten. Oké, de meeste experimenten in die tijd werden met oudere, bewuste personen gedaan (en waren echt te gruwelijk voor woorden) en een embryo merkt misschien nog niet zoveel, maar ik vind het echt heel naar dat mensen persé alleen maar een bepaald geslacht als kind willen. De mens draait in mijn ogen echt door.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 12:22

Shenavallie schreef:
Wat er nu ineens trending is, en mij echt achter mijn oren laat krabben, is om het geslacht van je kind te laten veranderen als het nog een embryo is. Kom op... hoe ziek kun je zijn... Dan ben je in mijn ogen net zo erg bezig als die gasten indertijd in '40-'45 met hun vele experimenten. Oké, de meeste experimenten in die tijd werden met oudere, bewuste personen gedaan (en waren echt te gruwelijk voor woorden) en een embryo merkt misschien nog niet zoveel, maar ik vind het echt heel naar dat mensen persé alleen maar een bepaald geslacht als kind willen. De mens draait in mijn ogen echt door.

Heb je toevallig een bron? Ik ben best benieuwd hoe dat werkt :j

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 13:02

Shenavallie schreef:
Wat er nu ineens trending is, en mij echt achter mijn oren laat krabben, is om het geslacht van je kind te laten veranderen als het nog een embryo is. Kom op... hoe ziek kun je zijn... Dan ben je in mijn ogen net zo erg bezig als die gasten indertijd in '40-'45 met hun vele experimenten. Oké, de meeste experimenten in die tijd werden met oudere, bewuste personen gedaan (en waren echt te gruwelijk voor woorden) en een embryo merkt misschien nog niet zoveel, maar ik vind het echt heel naar dat mensen persé alleen maar een bepaald geslacht als kind willen. De mens draait in mijn ogen echt door.



Klopt ja, belachelijk

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 13:12

Steeph schreef:
Shenavallie schreef:
Wat er nu ineens trending is, en mij echt achter mijn oren laat krabben, is om het geslacht van je kind te laten veranderen als het nog een embryo is. Kom op... hoe ziek kun je zijn... Dan ben je in mijn ogen net zo erg bezig als die gasten indertijd in '40-'45 met hun vele experimenten. Oké, de meeste experimenten in die tijd werden met oudere, bewuste personen gedaan (en waren echt te gruwelijk voor woorden) en een embryo merkt misschien nog niet zoveel, maar ik vind het echt heel naar dat mensen persé alleen maar een bepaald geslacht als kind willen. De mens draait in mijn ogen echt door.

Heb je toevallig een bron? Ik ben best benieuwd hoe dat werkt :j



https://www.google.com/amp/s/www.cnbc.c ... ndary.html

Christiene
Berichten: 7719
Geregistreerd: 18-11-04

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 13:22

Serieus... allemaal risico's om het geslacht te veranderen

Laat staan dat het een grens te ver is omdat te gaan doen.

"Ziektes weghalen of uitsorteren" is wat anders .

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 13:25

nine1987 schreef:

In je link gat het over embryoselectie na IVF, dat is iets wat echt al veel langer gebeurd bij bijvoorbeeld ouders die kans hebben om kinderen te krijgen met erfelijke ziektes zodat ze een gezond kind kunnen krijgen. Een embryo selecteren met de chromosomen XX of XY omdat je liever een meisje of jongen hebt vind ik niet zo heel schokkend.
Wat ik wél schokkend zou vinden is een embryo met chromosomen XX 'veranderen' naar XY en vice versa, maar dat is dus niet wat er gebeurd.

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 13:30

Iets verder in 't artikel gaat 't over het scheiden van spermacellen.. Ik denk niet dat 't geslacht nog te veranderen is als 't zich al heeft ontwikkeld tot een embryo..

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 13:37

nine1987 schreef:
Iets verder in 't artikel gaat 't over het scheiden van spermacellen.. Ik denk niet dat 't geslacht nog te veranderen is als 't zich al heeft ontwikkeld tot een embryo..

Klopt, één paragraaf. Hoe is X/Y spermacellen scheiden anders als proberen een jongen of meisje te verwekken door maatregelen te nemen als op dag A seks hebben, in standje B (of dat nou mythes zijn of niet)?

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 13:41

Omdat standje a of b gokken is en je met geselecteerd sperma daadwerkelijk het geslacht van het kind kunt bepalen..


Ik vind het in den beginne een hele slechte zaak dat de mens maar voor God moet spelen (of voor vliegend spaghettimonster, geef 't beestje een naam) al kan ik wel begrijpen dat het om medische redenen gedaan wordt..

Als een bepaalde (chronische) ziekte wel erfelijk is voor een meisje, maar niet voor een jongen, dan heb ik er wel weer begrip voor als mensen het geslacht bepalen..

Moeilijk..

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 13:46

nine1987 schreef:
Omdat standje a of b gokken is en je met geselecteerd sperma daadwerkelijk het geslacht van het kind kunt bepalen..


Ik vind het in den beginne een hele slechte zaak dat de mens maar voor God moet spelen (of voor vliegend spaghettimonster, geef 't beestje een naam) al kan ik wel begrijpen dat het om medische redenen gedaan wordt..

Als een bepaalde (chronische) ziekte wel erfelijk is voor een meisje, maar niet voor een jongen, dan heb ik er wel weer begrip voor als mensen het geslacht bepalen..

Moeilijk..

Maar dat is dus met die methode helemaal niet zo nauwkeurig te beslissen. De kans dat je een meisje krijgt als je een meisje wil is 8 uit 10 en om een jongetje te krijgen als je een jongetje wil is 6 uit 10. 6 uit 20 is dus nog steeds het niet het 'gewenste' geslacht.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 13:55

nine1987 schreef:
Als een bepaalde (chronische) ziekte wel erfelijk is voor een meisje, maar niet voor een jongen, dan heb ik er wel weer begrip voor als mensen het geslacht bepalen..

Moeilijk..


Persoonlijk vind ik dan weer wel dat als je idd ziektes door kan geven je jezelf überhaupt moet afvragen of je je wel moet voortplanten. Want dragers zullen er altijd blijven.
Of als toevallig de toekomstige partner van je kind ook drager is het kleinkind dan wel weer lijder kan zijn.

Is het dan niet beter om het dan gewoon niet door te geven en dus niet aan kinderen te beginnen.

Dit is natuurlijk niet bij elke ziekte zo en van veel weten we het nog niet.