[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurora

Berichten: 2650
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 21:29

Ach nee.... Laat ze dat arme ding gewoon inslapen. Dat beestje zal nooit kunnen rennen en ravotten met andere paarden. Dit is geen paardwaardig leven :(

Rivendell

Berichten: 6825
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 00:15

De reden dat ze dit doen, is dat moslims geen paarden mogen laten inslapen. Ze moeten in leven blijven, tot ze zelf dood gaan

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 00:37

Rivendell schreef:
De reden dat ze dit doen, is dat moslims geen paarden mogen laten inslapen. Ze moeten in leven blijven, tot ze zelf dood gaan

Dan meng je toch wat door hun eten ofzo... dan doen ze t nog altijd zelf (kunnen kiezen om niet te eten)... maar dit veulen heeft nul toekomst

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 00:49

Rivendell schreef:
De reden dat ze dit doen, is dat moslims geen paarden mogen laten inslapen. Ze moeten in leven blijven, tot ze zelf dood gaan


Schandalig dat deze paarden slachtoffer zijn van het onbenul van de mens. :n

Avalanche

Berichten: 16112
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 00:53

Rivendell schreef:
De reden dat ze dit doen, is dat moslims geen paarden mogen laten inslapen. Ze moeten in leven blijven, tot ze zelf dood gaan

Heb je daar een bron van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 07:39

Rivendell schreef:
De reden dat ze dit doen, is dat moslims geen paarden mogen laten inslapen. Ze moeten in leven blijven, tot ze zelf dood gaan


Ben ook wel benieuwd naar een onderbouwde bron, want moslims mogen zelfs paarden slachten. Er is niets dat ze verbied een paard te slachten/in te slapen.

Kaitlyn

Berichten: 9731
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:14

DeMolenhoek schreef:
Rivendell schreef:
De reden dat ze dit doen, is dat moslims geen paarden mogen laten inslapen. Ze moeten in leven blijven, tot ze zelf dood gaan


Ben ook wel benieuwd naar een onderbouwde bron, want moslims mogen zelfs paarden slachten. Er is niets dat ze verbied een paard te slachten/in te slapen.


Nou precies dit inderdaad...

beert
Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:16

Ik heb in dit geval meer het idee dat het juist in een oorlogssituatie ook hoop geeft om een dier te kunnen redden. Dus dat het meer emotioneel is van "niemand doodt onze kinderen" ofzo.

Raineri
Berichten: 6252
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:21

Rivendell schreef:
De reden dat ze dit doen, is dat moslims geen paarden mogen laten inslapen. Ze moeten in leven blijven, tot ze zelf dood gaan


Heb je er al eens over nagedacht dat moslims ook gewoon gehecht kunnen raken aan hun dieren? Of dit de juiste oplossing is, is een tweede.

Het zal je verbazen, maar het zijn net mensen

romyamb
Berichten: 676
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:22

weet wel dat moslims geen paard mogen eten omdat ze edele dieren zijn, maar of dat ook voor inslapen/ slachten geldt?

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:31

Zullen we het binnen dit topic gewoon bij feiten houden, zeker wat betreft moslims?

Thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:49

romyamb schreef:
weet wel dat moslims geen paard mogen eten omdat ze edele dieren zijn, maar of dat ook voor inslapen/ slachten geldt?


Nee, klopt niet. De tekst in de Koran kan op meerdere manieren opgevat worden. Langs de ene kant wordt het bestempeld als vee dat ze mogen eten, langs de andere kant als een wezen dat hun last draagt en waar ze respect voor moeten hebben. Het hangt er dus van af op welke manier je de Koran interpreteerd maar het is in principe geen probleem.

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:58

Er is een verschil tussen een dier slachten voor consumptie en het uit zijn lijden verlossen. Dat tweede is alleen in handen van de god (die noemen moslims Allah).
Als je een dier slacht voor consumptie maak je er gebruik van (soort circle of life idee).

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:59

Danique_G schreef:
Rivendell schreef:
De reden dat ze dit doen, is dat moslims geen paarden mogen laten inslapen. Ze moeten in leven blijven, tot ze zelf dood gaan


Heb je er al eens over nagedacht dat moslims ook gewoon gehecht kunnen raken aan hun dieren? Of dit de juiste oplossing is, is een tweede.

Het zal je verbazen, maar het zijn net mensen



Wut, alsof dat ook maar iets te maken heeft met geloof. Als een beest geen waardig bestaan heeft laat je hem afmaken, of je nou moslim bent of de paus. Jammer dat het met mensen zo nog niet werkt.

Raineri
Berichten: 6252
Geregistreerd: 21-02-11

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:14

Zullen we het geloof gewoon überhaupt achterwege laten. Het staat niet eens vermeld in het nieuwsbericht :+

Christiene
Berichten: 7732
Geregistreerd: 18-11-04

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:04

Er zijn gewoon landen waar ze een cultuur of wat dan ook hebben om niks af te maken.

Maar ook in Nederland heb je mensen die verder gaan dan anderen.

Het is ook persoonlijk.

Dat dit veulën nog leeft en geen infectie heeft gekregen vind ik al verbazend.

Hond vind ik weer wat anders dat een paard.. dus mijn mening zou ik niet doorgaan met behandeling of prothese

nine1987

Berichten: 8344
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:09

Of jullie beginnen hier je eigen topic over... +:)+

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:58

nine1987 schreef:
Of jullie beginnen hier je eigen topic over... +:)+



En waarom mag er over tig onderwerpen wel gediscussieerd worden maar hierover niet? Doe even relaxed.

Avalanche

Berichten: 16112
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:15

Christiene schreef:
Er zijn gewoon landen waar ze een cultuur of wat dan ook hebben om niks af te maken.

Maar ook in Nederland heb je mensen die verder gaan dan anderen.

Het is ook persoonlijk.

Dat dit veulën nog leeft en geen infectie heeft gekregen vind ik al verbazend.

Hond vind ik weer wat anders dat een paard.. dus mijn mening zou ik niet doorgaan met behandeling of prothese

Nah, ik bij een hond ook, hoor. Ik ben zo dol op mijn hond dat ik hem geen suboptimaal leven gun met een stomme prothese, die pijn doen, oncomfortabel is, en waarmee hij zijn favo dingen niet kan doen.

En een dier heeft er echt geen last van als ie ingeslapen wordt. Een dier heeft er wel last van als ie weet ik hoe lang met pijn moet rondlopen.

nine1987

Berichten: 8344
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:28

Giolli schreef:
nine1987 schreef:
Of jullie beginnen hier je eigen topic over... +:)+



En waarom mag er over tig onderwerpen wel gediscussieerd worden maar hierover niet? Doe even relaxed.



Ik ben hartstikke relaxed, dankje.. :D

Maar dit topic gaat over lugubere zaken en niet over of iets wel of geen gebruiken zijn binnen de islam..

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:16

Om het luguber te houden, kijk maar naar wat er gebeurd met de paarden van de endurance races in de Emiraten. Die mogen idd niet geeuthanaseerd worden vanwege de Koran. In vele stallen lopen er dus paarden met protheses rond.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:26

Het dier mag niet geeuthanaseerd worden omdat het dier geslacht moet worden op een bepaalde manier en het mes niet mag zien.

Dit zei mn beste vriendin en die is moslim.

Avalanche

Berichten: 16112
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:38

Nou paarden zijn niet om te eten hoor. Dat is haram. Maar verder ben ik nog steeds benieuwd naar een bron waar staat dat een paard niet ingeslapen mag worden.

romyamb
Berichten: 676
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:55

DeMolenhoek schreef:
romyamb schreef:
weet wel dat moslims geen paard mogen eten omdat ze edele dieren zijn, maar of dat ook voor inslapen/ slachten geldt?


Nee, klopt niet. De tekst in de Koran kan op meerdere manieren opgevat worden. Langs de ene kant wordt het bestempeld als vee dat ze mogen eten, langs de andere kant als een wezen dat hun last draagt en waar ze respect voor moeten hebben. Het hangt er dus van af op welke manier je de Koran interpreteerd maar het is in principe geen probleem.


oh? ik had het van meerdere moslima vriendinnen gehoord dus vandaar.

Anoniem

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 16:10

Mijn vriend heeft het ook nog even nagevraagd aan zijn collega en het zou echt afhangen van streek tot streek en op welke manier de teksten in de koran worden geïnterpreteerd.