[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 07:15


DuoPenotti

Berichten: 29981
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 08:00

Wat verschrikkelijk, echt...wow....
Je zou het maar net zijn zeg....

Gelukkig hebben ze die gek en zal maar niet zeggen watik over zijn straf denk, komt de censuur niet door.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:19

Dit doet me denken aan Hans Van Temse, die deed ooit iets soortgelijk in Antwerpen. Dat was vanuit racistische motieven als ik me goed herinner.

Met dat blind zagen doel ik eerder op hoe ze het voor elkaar krijgen om bijvoorbeeld geen eigen vinger af te zagen daarbinnen, of per ongeluk het moederdier open te snijden.

Sanet

Berichten: 7987
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:51

Dat koord gaat door 2 smalle buisjes en daarmee snij je dus alleen in de “vrucht”, sowieso blijven de handen van de “zager” buiten de moeder.
Bij Dr Pol is dit wel eens getoond bij een kalf wat er niet uit wou.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:01

Ik heb het ook wel eens gehad bij een verlossing dat ik aan de poten zou trekken en die dus los eruit kwamen, het lam was al aan het ontbinden := Die ooi heeft het toen ook niet gered. En meerdere misvormde lammeren, door 't Schmallenbergvirus. "Gelukkig" zijn die toch meestal al dood, maar er was tijdens m'n stage ook 1 die nog wel leefde. Dat vond ik misschien nog wel heftiger dan de 2 losse poten :(

Die steekpartij klinkt ook heftig ja.. Je zal maar nietsvermoedend op straat lopen..

Christiene
Berichten: 7736
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 15:30

Die steekpartij lijkt me echt een nachtmerrie ook als je gewoon ergens loopt en ze schieten. Of die daders metvrachwagen of auto's die mensen aanrijden.. je zal er maar net lopen.


Dat van die schapen bah.. dat je 2 poten in je handen hebt . Ik heb wel eens complete buikinhoud uit een gezien wat niet dicht was gegroeid.. nou dat was al onbeschrijvelijk

Maden bij achapen is ook luguber.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 17:35

Ja er zaten echt hele nare gevallen tussen. Het is ook echt een rotvirus, dat Schmallenbergvirus. Het wordt overgedragen door knutten dus je kunt er ook niet heel veel aan doen om te voorkomen. De ooien zelf worden er niet perse heel erg ziek van maar als ze drachtig zijn is er dus wel kans op zulke misvormde lammeren. :(

Christiene
Berichten: 7736
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 18:55

Komt ook bij koeien voor naast schapen, wat een rot ziekte, googlde even.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 09:42

Ik ga wachten tot na de biefstuk vanavond voor ik het ga opzoeken 8-)

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 19:22

Christiene schreef:
Die steekpartij lijkt me echt een nachtmerrie ook als je gewoon ergens loopt en ze schieten. Of die daders metvrachwagen of auto's die mensen aanrijden.. je zal er maar net lopen.


In "Ik durf het bijna niet te vragen" op NPO3 was daar vorig jaar een aflevering over, overlevenden. Is vast nog terug te kijken.


Edit:
Overlevers
26 nov 2019
Is het een wonder dat je hier zit?, Heb je spijt dat je op dat moment daar was? en Denk je nu anders over de dood? zijn enkele vragen waar mensen die een ramp of een aanslag hebben overleefd mee worden geconfronteerd. In deze special vertellen overlevenden van de scheepsramp met de Costa Concordia in Italië, de vliegtuigramp met Turkish Airlines in Nederland, de aardbeving in Nepal en de terroristische aanslagen in Parijs, Barcelona en Nice hun verhalen. Ook horen we het heftige getuigeverslag van een vrouw die haar man verloor toen een verwarde bestuurder inreed op een terras in het Duitse Münster.


https://www.bnnvara.nl/idhbntv/videos/524173

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:02

Wij hebben nog een docu staan over de aanslagen in Brussel, op Zaventem en de metro. Dat was zo onwerkelijk, omdat ik nog maar kort voordien mijn ontslag had ingediend op mijn toenmalige job. En ik nam altijd die metrolijn, passeerde aan dat station en had hoogstwaarschijnlijk gewoon in die metro gezeten, want ik was altijd rond dat uur op weg naar werk voor een ochtendshift.
Het gevoel van paniek bij het idee aan oud-collega's die diezelfde lijn namen, op datzelfde uur, dat opzoeken op FB naar hun "ik ben veilig". Dat vergeet ik NOOIT meer.

beert
Berichten: 2440
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:17

Brrr... Die kabelbaan in Italie. Wat een manier om te sterven als je ineens naar beneden valt. Helemaal als je in zo'n bakje zit met je kinderen..

Alleen het 5-jarige kind heeft het overleefd en is bij kennis. Het waren ook bijna allemaal jonge mensen die in dat bakje zaten. Stom genoeg voelt het dan erger dan als er bijvoorbeeld allemaal hele oude mensen in hadden gezeten ofzo.

https://www.corriere.it/cronache/21_mag ... 6202.shtml
Laatst bijgewerkt door beert op 23-05-21 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:22

beert schreef:
Brrr... Die kabelbaan in Italie. Wat een manier om te sterven als je ineens naar beneden valt. Helemaal als je in zo'n bakje zit met je kinderen..

Ik hoop dat de kinderen het overleven in elk geval :-(

Edit. Ik lees nu dat het 9-jarige kind overleden is. Alleen de 5-jarige leeft nog en is bij bewustzijn volgens een Italiaans bericht.

Bizar dat ze het overleefd hebben om meer dan 1000 meter naar beneden te vallen. Er schijnt nog een gewonde te zijn (dus 3 totaal) en 13 doden.

beert
Berichten: 2440
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:26

Nee, inmiddels 14 doden, las ik net op een Italiaanse site. Het hoogste punt was op 1300 meter, maar ze vielen geen 1000 meter hoor. Ik las 'tientallen meters'.

Zie https://www.corriere.it/cronache/21_mag ... 6202.shtml

En dan vertalen in Engels :-)

Dit staat er:
Citaat:
The cabin fell from a height of about 20 meters and then rolled downstream for dozens more.
Laatst bijgewerkt door beert op 23-05-21 20:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49396
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:27

1000 meter is een kilometer. Als je dat naar beneden valt is er niks meer van je over.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:32

Ik las dat hij 1492 hoog was en dat de kabel tientallen meters voor het einde brak. Maar bij het AD zijn het ook nog 13 doden, dus de informatie zal dan onjuist zijn.

beert
Berichten: 2440
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:56

Die hoogte zal wel kloppen,cmaar de hoogte is dan "boven NAP" zeg maar. En niet dat er tussen de kabelbaan en de grond 1492 meter zat :-). Denk dat dat technisch niet eens mogelijk is, dan moet je palen hebben van een kilometer :-)

Ik dacht dat overigens in eerste instantie ook, omdat het er zo raar stond met die hoogtes.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:02

Gaat de kabelbaan niet naar een hoogte van 1492 meter? Dus eigenlijk de afstand van basis naar de top? Als je dat helemaal naar beneden rolt leg je inderdaad die afstand af, maar de kabels zelf hangen maar enkele meters boven de grond normaal gezien. Tenzij ze over een kloof gaan ofzo

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:10

beert schreef:
Brrr... Die kabelbaan in Italie. Wat een manier om te sterven als je ineens naar beneden valt. Helemaal als je in zo'n bakje zit met je kinderen..

Alleen het 5-jarige kind heeft het overleefd en is bij kennis. Het waren ook bijna allemaal jonge mensen die in dat bakje zaten. Stom genoeg voelt het dan erger dan als er bijvoorbeeld allemaal hele oude mensen in hadden gezeten ofzo.

https://www.corriere.it/cronache/21_mag ... 6202.shtml

Ik vind dat zo’n dooddoener, ik vind het voor iedereen even erg die in die gondel zaten. Altijd dat ‘15 mensen dood waaronder 1 kind’, vind dat echt zo stom :o.

Vreselijk ongeluk zo, lijkt me echt heel eng om mee te maken.

beert
Berichten: 2440
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:02

Dat mag hoor, daarin verschillen we van mening. Maar ik vind het ook zieliger als er een veulen doodgaat dan een oud paard van 30, want dat veulen had nog een leven voor zich. Het is onnatuurlijker als een jong iemand of dier doodgaat.

Van dat kind zijn zijn ouders, grootouders en broertje overleden. Dus in een klap zijn familie kwijt. Dat is wat lastiger te bevatten als je 5 bent dan als je 45 bent als dat gebeurt.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:07

Oh ja, ik vind het echt heel erg voor dat kind van 5, alles opeens kwijt. Lijkt me echt niet te bevatten, ik hoop dat hij hele goede begeleiding gaat krijgen. ;(

Bedoel meer dat ik er altijd een hekel aan heb wanneer er iets gebeurt, altijd in nieuwskoppen staat dat er zoveel doden zijn waaronder zoveel kinderen. Lijkt wel of ze het daardoor proberen erger te laten lijken, terwijl ik iedere dode bij zoiets even erg vind. Want het is altijd door een ongeluk/aanslag/ramp, wanneer ze zo’n kop gebruiken, dus het was van niemand die dood is gegaan de tijd om te gaan.

DuoPenotti

Berichten: 29981
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:19

Ben ik met je eens hoor.
Ongeval gebeurt, 3 gewonden waaronder 1 kind.
Ja maakt dat uit, 3 gewonden volstaat.

Nu met deze kabelbaan is het verschrikkelijk dat het kindje al zijn familie kwijt is. ;(
Dat staat los van de vaak de manier van berichtgeving.

beert
Berichten: 2440
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:33

Ah zo. Ik snap het. Ja dat is, omdat nieuwskoppen altijd zo ernstig mogelijk moeten klinken. Als ze schrijven "waaronder een bejaarde drugsdealer" dan vinden mensen het plots minder erg.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 17:07


lor1_1984

Berichten: 12064
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 17:30

Ik vond de zaak van Diane Downs heel naar en vrij luguber.
Ze vertelde iedereen dat zij en haar kinderen waren neergeschoten door een 'bushy man' die haar auto wilde jatten.
1 kind overleed, 1 is permanent verlamd en 1 kind lag in coma, zijzelf had een schotwind in haar arm.
Ze zou met bloedspoed naar het ziekenhuis zijn gereden maar gezien het tijdstip van de overval en de aankomst in het ziekenhuis blijkt dat ze juist ontzettend langzaam heeft gereden.
Ze toonde totaal geen emoties en maakte zich drukker om het bloed in de auto dan om de kinderen.
Uiteindelijk bleek dat ze het zelf gedaan had omdat de man waarmee ze een verhouding gehad had geen kinderen wilde en daarom bij haar weg was gegaan.
Het verhaal wordt oa hier besproken: