[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cinnepin

Berichten: 8938
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 21:32

Ik zie dat er een filmpje voorbij komt op FB, ik klik hem niet aan, dat soort dingen wil ik niet zien....vreselijk

DuoPenotti

Berichten: 29737
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 21:53

Vlees bij de boer word niet bij de boer geslacht...

Ik heb niet gekeken. Maar dit wil geen enkele boer. Slachthuis moet een boete van een paar ton krijgen. Dan gaat de controle wel omhoog.
En die werknemers mogen ze wel een keer laten voelen wat ze gedaan hebben...

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:31

Welk slachthuis was dit?
Ah.. Een bekende.. Niet de eerste keer.

Goede regels gesteld nu.

https://www.google.com/amp/s/www.nu.nl/ ... echten.amp
(geen schokkende beelden, wel duidelijkheid over de genomen maatregelen)


Het gaat dit slachthuis nog een keer de kop kosten. Besodemieterd zijn ze.. Gatverdamme
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 28-06-21 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:32

Jolliegirl schreef:
Welk slachthuis was dit?

Epe

Suzanne F.

Berichten: 49278
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:32

Jolliegirl schreef:
Welk slachthuis was dit?


Gosschalk Epe

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:34

Heb mn post aangepast. Hsd het gezien.


Ik heb in al mijn tijd bij paardenslachterij Nijkerk nog nooit maar dan ook nooit een dier geslagen zien worden! Ben blij dat ik daar een goede ervaring heb opgedaan hoe het wél hoort te gaan!!

Rivendell

Berichten: 6825
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 04:37

En de nvwa moet dit oplossen? Dierenartsen worden aan de lopende band bedreigd tijdens hun werk in slachthuizen

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 09:36

Rivendell schreef:
En de nvwa moet dit oplossen? Dierenartsen worden aan de lopende band bedreigd tijdens hun werk in slachthuizen


Dit gaat vanzelf sluiting betekenen voor dit slachthuis.

Het is ongelooflijk dat er mensen werken die erop kicken om dieren te mishandelen.
Bizar gewoon!

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 09:46

Dit is helaas niet exclusief gebonden aan slachthuizen... Ik heb op een 1-ster-beter-leven varkensboerderij stage moeten lopen, wat ik daar heb moeten doen was afschuwelijk. Nog steeds als ik een brandlucht ruik denk ik aan het afbranden van de staarten van de pasgeboren biggen en het gegil erbij. Oormerken, pijnlijke ijzerinjectie, het gegil van de zeugen als je hun biggen ruw oppakte en doorgaf/gooide. Ik moest de zeugen met de bolle zijde van een ijzeren schep slaan om te checken of ze nog konden staan (ze lagen in een box waar ze alleen konden staan of liggen). Als ze niet goed reageerde moest ik ze met de scherpe punten van de schep prikken en harder slaan. Afschuwelijk. Ik heb gedaan wat moest en op een gegeven moment werd ik afgestompt ervoor, deed ik het gewoon. Ik haat mezelf als ik eraan terug denk, hoe ik het zo afgestompt heb kunnen doen. Inmiddels weet ik door therapie dat het een overlevingsmodus is die je brein dan automatisch aanneemt om het te kunnen verwerken.

Het waren 17 dagen, jaren geleden, maar het voelt nog steeds als 17 maanden. 17 dagen die me hebben getekend voor het leven. Dat klinkt alsof ik overdrijf, maar wát een nachtmerrie.

1-ster-beter-leven? Maak daar maar geen-beter-leven van...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101825
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 09:48

Kon je niet weigeren? Dit is echt ziek namelijk...snap dat je er een trauma aan hebt overgehouden...

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 09:49

Bellatrix schreef:
Kon je niet weigeren? Dit is echt ziek namelijk...snap dat je er een trauma aan hebt overgehouden...


Nee, weigeren betekende einde opleiding (Manager Dierverzorging in Barneveld). Bizar eigenlijk dat een hele opleiding afhangt van 17 dagen stage.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 09:54

Ik heb 1 dag meegelopen bij een hele grote varkenshouderij, en dat was voor mij ook 1x en nooit weer.

Nu wil ik er wel bij zeggen, dat we natuurlijk niet de hele varkenshouderij over 1 kam kunnen scheren. Bij mij was het bedrijf helaas meer een fabriek, iig in mijn ogen.
Ik kan mij voorstellen dat het er bij kleinere bedrijven heel anders aan toe gaat.
Maar zoals overal zitten er rotte appel tussen, niet alleen bij slachthuizen en varkenshouderijen, maar net zo goed bij melkveebedrijven, paardenhouderijen enz.

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 09:57

Renske_W schreef:
Ik heb 1 dag meegelopen bij een hele grote varkenshouderij, en dat was voor mij ook 1x en nooit weer.

Nu wil ik er wel bij zeggen, dat we natuurlijk niet de hele varkenshouderij over 1 kam kunnen scheren. Bij mij was het bedrijf helaas meer een fabriek, iig in mijn ogen.
Ik kan mij voorstellen dat het er bij kleinere bedrijven heel anders aan toe gaat.
Maar zoals overal zitten er rotte appel tussen, niet alleen bij slachthuizen en varkenshouderijen, maar net zo goed bij melkveebedrijven, paardenhouderijen enz.


Eens. Daarom benoemde ik ook dat het een 1-ster bedrijf was, kleinere boerderijen krijgen er al snel 2. Dit was inderdaad een fabriek. Ik ben absoluut niet tegen veehouderij en heb hele mooie, fijne boerderijen gezien! Dit was er alleen niet één van...

Noisy

Berichten: 5406
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:06

Daarom moeten mega stallen verboden worden. Ik snap best dat boeren het ook moeilijk hebben met die schandalig lage prijzen die zij krijgen maar dit moet toch niemand willen ;(

Dat hele beter leven sterren systeem slaat ook nergens op. 1 ster is een beetje stro in de stal en speelgoed, wat zoveel inhoudt als 1 plakje stro van een klein baaltje en een ijzeren ketting die er hangt met wat uitsteeksels die ze vast kunnen pakken. Lekker uitdagend voor zo'n slim dier :roll:

DuoPenotti

Berichten: 29737
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:07

misschien ergens anders over door discussiëren?

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 12:36

DuoPenotti schreef:
misschien ergens anders over door discussiëren?


Er is helemaal geen discussie gaande. Het gaat over een lugubere ontdekking in slachthuizen.


Wat heftig dat je dit hebt meegemaakt en wat goed dat je hier over durft te praten. Hopelijk kan je het verwerken. Het is niet niets.

De dieren lijden voor de mens. Dat staat als een paal boven water.

Anoniem

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:11

Zolang er x aantal dieren per dag geslacht moeten worden gaat het helaas niet veranderen. Terug naar vlees dat naar waarde wordt betaald. Ik slacht mijn eigen dieren. Ook varkens. Die krijgen een grote emmer eten en dan schiet ik ze. Ze sterven met het eten in hun mond. Geen stress, geen paniek. Geen pijn. Hoppa lekker smullen en weg voor ze het beseffen wat er is gebeurt.

DuoPenotti

Berichten: 29737
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:21

ja er is wel een discussie gaande over de boerderijen en hoe ze gehuisvest zitten enz, dat heeft niets met de mafklappers bij dat slachthuis te maken.

vergeet niet, ook dat bio boertje met de diertjes op stro mag ze ook niet aan huis slachten.
Die dieren komen daar misschien ook terecht.
Daarom heeft het voortraject hier dus bespreken geen meerwaarde.
En bijna elke boer walgt bij het zien van deze beelden, ook de grote boeren met megastallen.

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:32

Dat feit ansich is al luguber genoeg.
Waar staat biologisch dan nog voor....

Aanpakken die handel.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 14:16

DuoPenotti schreef:
Vlees bij de boer word niet bij de boer geslacht...

Ik heb niet gekeken. Maar dit wil geen enkele boer. Slachthuis moet een boete van een paar ton krijgen. Dan gaat de controle wel omhoog.
En die werknemers mogen ze wel een keer laten voelen wat ze gedaan hebben...

Yup. Ik heb ook weggekeken van de reportage over dit slachthuis toen het in het nieuws kwam.
Mijn ouders hebben zelf een varkenshouderij en leveren vlees aan de Lindenhoff en Grutto.com. Check maar als je wil zien hoe het ook kan. Varkens gaan naar klein slachthuis. Maar dan nog... je weet ook niet wat daar precies gebeurt, dit wil je toch niet. Dan ben je zelf als boer zo goed voor je dieren en dan wordt er zo mee omgegaan. Echt heel triest. Zijn gewoon zieke mensen met geen respect en hart voor dieren. En zo wordt door dit soort beelden direct de hele varkenshouderij weer in kwaad daglicht gesteld. Terwijl, zoals DuoPenotti ook aangeeft, bijna iedere boer walgt van deze beelden.


Zelf ook stage gelopen op grote varkenshouderijen. Heb zelf geen echte dierenmishandeling gezien, maar ik was wel voorgoed genezen van de 'reguliere varkenshouderij'. Was wel 20 jaar geleden, is nu wel anders, maar toch... ben zo blij als ik de varkens van mijn vader in de modder zie rollen en de biggetjes door het land zie springen.

Luxorvalkje
Berichten: 1940
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 16:27

Ik eet in principe geen varkensvlees.

Maar we worden allemaal genept.
Veel mensen zijn al weer vergeten wat jaren geleden boven water kwam bij de kippen.
Je hebt natuurlijk de (plof)kippen in hokken in verschillende gradaties, scharrel, vrije uitloop etc.
De meeste mensen denken dat vrije uitloop beter is. Maar omdat de dieren buiten komen en vatbaarder zijn voor ziektes krijgen ze preventief meer medicatie toegediend. Ook niet heel gezond voor mens en dier.

ruitje

Berichten: 12338
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 18:59



Leip dit, je zal hier maar je hele leven in moeten liggen :o

DuoPenotti

Berichten: 29737
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 19:08

wow...wat een leven. Wat een respect voor die man.

En ja vaccinaties zijn zo slecht nog niet....

beert
Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 20:13

Wow heftig als dat je leven is. Maar hij staat er echt positief in!

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 20:56

beert schreef:
Wow heftig als dat je leven is. Maar hij staat er echt positief in!

:+

Ik weet niet of het bewust was maar ik vond deze wel even ironisch gezien de context... _O- Heftig wel. Ik denk dat ik in zo'n geval liever dood zou gaan.