[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 07:22

Ik vind het vooral erg dat er ouders zijn die hun kind(eren) het leven ontnemen omdat ze hun kinderen een leven vol pijn willen besparen, maar bij hun zelf niet durven doorpakken. Dus oppervlakkige verwondingen, te weinig pillen, terug krabbelen op het einde etc. Dan zal het leven wel niet zo slecht en duister zijn als je zelf blijft leven. Dat snap ik gewoon niet.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 12:20

Het is ook wel dubbel. Hebben beide ouders zit samen beslist? Of heeft de man het heft in handen genomen en zijn gezinsleden het leven ontnomen + dat van hemzelf?
Ik hoop zo dat de kinderen er niks van hebben meegekregen, dat het snel is gegaan, dat ze elkaar niet hebben moeten zien sterven.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 16:34

Ik vind sommige redenen (zoals een donkere kijk op het leven) nog beter te 'begrijpen' dan andere nutteloze figuren zoals Chris Watts die zijn zwangere vrouw en kinderen vermoordde omdat hij een 'opnieuw' wou beginnen met iemand anders. En ze waren acht jaar getrouwd, dan denk je iemand te kennen... Mijn toekomstige partner zou ik vragen om het alsjeblieft gewoon uit te maken, in plaats van een moord te begaan.

(Op dit kanaal staan meerdere videos over Chris. Heb het hier eerder al eens gedeeld. Die man is echt te idioot voor woorden. "I really loved those kids". :') )
https://www.youtube.com/watch?v=Xfg861hO-Ag&t=2s

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 17:11

DezeNaam schreef:
Ik vind sommige redenen (zoals een donkere kijk op het leven) nog beter te 'begrijpen' dan andere nutteloze figuren zoals Chris Watts die zijn zwangere vrouw en kinderen vermoordde omdat hij een 'opnieuw' wou beginnen met iemand anders. En ze waren acht jaar getrouwd, dan denk je iemand te kennen... Mijn toekomstige partner zou ik vragen om het alsjeblieft gewoon uit te maken, in plaats van een moord te begaan.

(Op dit kanaal staan meerdere videos over Chris. Heb het hier eerder al eens gedeeld. Die man is echt te idioot voor woorden. "I really loved those kids". :') )
https://www.youtube.com/watch?v=Xfg861hO-Ag&t=2s

Dit heb ik ook tegen mijn man gezegd _O- Maak het alsjeblieft gewoon uit, ik hoef niks van je te hebben. Ik snap niet dat iemand überhaupt zo in koele bloeden zijn hele gezin kan omleggen.

Niobe

Berichten: 7995
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 17:21

Ceffyl schreef:
DezeNaam schreef:
Ik vind sommige redenen (zoals een donkere kijk op het leven) nog beter te 'begrijpen' dan andere nutteloze figuren zoals Chris Watts die zijn zwangere vrouw en kinderen vermoordde omdat hij een 'opnieuw' wou beginnen met iemand anders. En ze waren acht jaar getrouwd, dan denk je iemand te kennen... Mijn toekomstige partner zou ik vragen om het alsjeblieft gewoon uit te maken, in plaats van een moord te begaan.

(Op dit kanaal staan meerdere videos over Chris. Heb het hier eerder al eens gedeeld. Die man is echt te idioot voor woorden. "I really loved those kids". :') )
https://www.youtube.com/watch?v=Xfg861hO-Ag&t=2s

Dit heb ik ook tegen mijn man gezegd _O- Maak het alsjeblieft gewoon uit, ik hoef niks van je te hebben. Ik snap niet dat iemand überhaupt zo in koele bloeden zijn hele gezin kan omleggen.


Ik heb dat mijn vriend ook weleens verzocht. Zijn boodschap was dat ik vrolijkere tv moest gaan kijken :=

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 17:23

Haha, hier hetzelfde! "Wat kijk jij?" >;)

haffiefreak

Berichten: 1691
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 21:19


soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 21:52

Ik denk dat ik het meer luguber vind, hoe ze dat aangeleerd wordt…. :(

beert
Berichten: 2444
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 23:26


welmoed__

Berichten: 6572
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 00:03

Bah, krijg er buikpijn van.

Rivendell

Berichten: 6853
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 01:46

Marwari paarden. Traditional dancing horses

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 10:15

:) Marwari's zijn mooi en ook bedreigd. Verschrikkelijk dat er zo mee omgegaan wordt maar het is daar een nogal andere cultuur. Ons paardenhart krimpt ineen bij zulke beelden maar zolang er daar ongestraft meisjes veerkracht mogen worden en weet ik wat nog meer, idem met het kasten systeem, hebben ze eerst nog wel wat anders aan hun hoofd dan dierenwelzijn.
Luguber land, brrr :=

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 14:35

Lichaam bestuurder uit drijvende auto bij afgrond Niagarawatervallen gehaald

https://www.ad.nl/buitenland/lichaam-be ... ~a5280157/


Ook best luguber. Op de laatste foto zie je dat de reddingswerker aan de helicopter het levensloze lichaam mee naar boven trekt. Niet heel eng in beeld of zo. Maar knappe reddingsactie!

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 15:17

Over cultuur gesproken. Ik zat laatst een video te kijken over een eiland waar al 60.000 jaar geen buitenstaanders levend vanaf zijn gekomen. The North Sentinel Island.

Er woont een stam op het eiland, die alles en iedereen die in de buurt komt vermoord. Het is nu zelfs officieel verboden het eiland binnen 5km te naderen.

https://www.esquire.com/nl/mantertainme ... el-island/

Er is ooit een schipbreuk geweest in de buurt van het eiland, die mensen moesten met helicopters gered worden, de eiland bewoners hebben uiteindelijk het metaal van het schip gebruikt om nog scherpere pijlen en speren te maken.

Ik vind dit soort dingen super interessant.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 15:53

Ja, een paar jaar geleden nog een koppige missionaris die ze hebben doodgespeerd. De regering van India heeft een zone rondom het eiland ingesteld die je niet mag betreden. Goed dat ze deze mensen met rust laten.

Onali

Berichten: 18510
Geregistreerd: 16-03-06

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 15:56

Ik wou net zeggen, die 5 km geldt al een aantal jaar.
Die missionaris was gewoon dom.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 16:13

Nant schreef:
Over cultuur gesproken. Ik zat laatst een video te kijken over een eiland waar al 60.000 jaar geen buitenstaanders levend vanaf zijn gekomen. The North Sentinel Island.

Er woont een stam op het eiland, die alles en iedereen die in de buurt komt vermoord. Het is nu zelfs officieel verboden het eiland binnen 5km te naderen.

https://www.esquire.com/nl/mantertainme ... el-island/

Er is ooit een schipbreuk geweest in de buurt van het eiland, die mensen moesten met helicopters gered worden, de eiland bewoners hebben uiteindelijk het metaal van het schip gebruikt om nog scherpere pijlen en speren te maken.

Ik vind dit soort dingen super interessant.



oooh wat interessant en mooi dat er toch nog een stukje bewaard is gebleven van de invloed van de wereld.

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 16:50

Afbeelding
Je kunt dat schip op Google maps nog zien liggen bij het eiland. :D

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 16:57

Het erge is nog dat die missionaris het waarschijnlijk helemaal niet erg vond om te sterven, want wat geeft je nou meer een gouden ticket naar de hemel dan de meeste gevreesde stam van de wereld proberen te bekeren...? Daar gaat het vaak om bij Jehova's Getuigen e.d., niet om hoeveel mensen ze daadwerkelijk bekeren (bar weinig vaak) maar om hoeveel en welke mensen ze proberen te bekeren (erg veel, helaas...). Dat is al genoeg voor hun geloof om in de hemel te komen. Dus ik denk dan wel altijd 'karma', en met mij heel veel, maar zelf vonden ze het waarschijnlijk wel prima.

c_alsemgeest

Berichten: 20718
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 17:01

Zelfs geen vuur ontdekt... toch best bizar hoor.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 18:03

Ik begrijp de mensen die op dat eiland leven wel. :+ Andere bronnen zeggen overigens wel dat ze met vuur werken.

Edit:
Oh wow, en natuurlijk dacht een of andere man dat het een goed idee was om wat mensen van dit eiland te ontvoeren. 8)7
"But one elderly couple and four children must have lagged behind, and Portman and his search party captured them and carried them off to Port Blair, the colonial capital on South Andaman Island. Soon, all six of the kidnapped Sentinelese became desperately sick, and the elderly couple died in Port Blair. Portman somehow decided it was a good idea to drop off the four sick childen on the beach of North Sentinel along with a small pile of gifts. We have no way to know whether the children spread their illness to the rest of their people, or what its impact might have been."
https://www.forbes.com/sites/kionasmith ... el-island/

En dan verbaasd zijn dat je begroet wordt met pijl en boog. :')

Dieuwke_
Berichten: 4559
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 18:22

Beetje domme vraag misschien, maar hoe kan zo'n stam nog niet omvallen van de inteelt als er geen vers bloed welkom is op het eiland?

Sterre98

Berichten: 6339
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 18:25

Zou niet gek opkijken als er gigantisch veel inteelt zou zijn hoor _O-

Bowo
Berichten: 2841
Geregistreerd: 11-04-18

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 18:39

Niet alle inteelt gaat gelijk fout natuurlijk. Degenen die wel genetische problemen hebben zullen snel sterven omdat er weinig medische kennis is, dus ik denk dat de survival of the fittest daar de genetische problemen van inteelt er weer uitfiltert

Suzanne F.

Berichten: 49443
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:02

Is daar dus ook geen Corona?