[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:14

Christiene schreef:
Die machinist zal wel snel weer terug naar achteren zijn gelopen..toen die op die hoogte bleef hangen..




De kunstenaar vind dit weer een kunstwerk op zich .


Machinist heeft eerst de verkeersleiding op de hoogte gesteld en pas daarna naar achter gelopen. Apart hoe mensen reageren. Ik zou denken dat ik zo snel mogelijk weg zou willen.
Gelukkig lege metro en machinist ook niet zwaar verwond. Het is wel een bizar plaatje.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 23:06

Ik ben benieuwd, we hebben aflevering 1 nu gezien. :)

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:10

Weer eens een slinger hier, niet direct luguber qua beeld, des te meer wat betreft de inhoud. Ene Daryll Rowe, een Schotse man zat nogal met zichzelf in de knoop nadat bleek dat hij ziek was geworden. HIV en geen medicatie, althans hij dronk zijn eigen urine en dat was volgens hem voldoende = een enorme hoge viral load en dus ontzettend besmettelijk.

Vervolgens ging hij op (sex)date met diverse mannen en stelde onveilige sex voor, probeerde dit af te dwingen of verwijderde stiekem alsnog het condoom. Diverse mannen in Schotland en Engeland zijn slachtoffer geworden, na een ruime week (of later) zocht Daryll opnieuw contact met de mannen en als ze niet naar zijn zin reageerden, of te laat, dan liet hij ze weten dat hij positief was, enorm besmettelijk en dat ze dus waarschijnlijk ook waren besmet. Hij had er zelf de grootste lol bij om dit te melden.

Side note: Sinds een paar jaar is de PrEP kuur beschikbaar, bij mogelijke blootstelling aan HIV moet je binnen 72 uur met een HIV-cocktail beginnen van 30 dagen. Fysiek echt een aanslag op je lichaam, 30 dagen lang 3 HIV-pillen per dag (reguliere traject na besmetting is vandaag de dag enkel 1 pil), maar de kans op besmetting is kleiner dan 99,97%, en dus meer dan de moeite waard.

Dit kwam voor deze mannen dus (vanuit Daryll bewust) te laat. In de docu komen 5 van zijn slachtoffers aan bod, zijn ouders, een interviewster en Daryll zelf telefonisch. Hij heeft levenslang gekregen en is binnen de UK de eerste persoon die HIV als een wapen heeft gebruikt (en dit potentieel nog steeds kan zijn, tenzij zijn viral load onder een bepaalde waarde zit, dan is het niet meer traceerbaar en dus ook niet meer overdraagbaar).

Laatst bijgewerkt door Ailill op 07-11-20 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49399
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:11

Wat een zieke gast!

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:38

Zieke gast |o
eigen urine drinken :r

Inderdaad, heb die PreP kuur moeten nemen, na een prikincident tijdens een huiszoeking. Zo ziek ben ik zelden geweest. Gelukkig het briefje van de bijwerkingen van de pillen pas op de laatste dag gelezen :D

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 15:03

Wow, wat bizar!

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 15:17

webster543 schreef:
Zieke gast |o
eigen urine drinken :r

Inderdaad, heb die PreP kuur moeten nemen, na een prikincident tijdens een huiszoeking. Zo ziek ben ik zelden geweest. Gelukkig het briefje van de bijwerkingen van de pillen pas op de laatste dag gelezen :D
Yes, hier na een niet zo'n verstandige nacht (met overigens een vrouw, om dat stigma te voorkomen) kreeg ik (gelukkig) de volgende dag toch een appje. Dat werd een reisje naar de SEH en daarna met recept door naar de apotheek van het UMC. Ik grapte daar nog dat het gelukkig maar voor een maandje was, waarop de assistente me geschrokken aankeek en vervolgens heel voorzichtig zei dat dit levenslang was. Ik moest het haar dus uitleggen (overigens mijn eigen HA ook, best bizar eigenlijk).

Ik las die bijsluiter dus wel (niet verstandig) en gezien mijn lever vlak daarvoor al een dikke AB kuur te verduren had, zag ik de bui bij het lezen van geelzucht al hangen. Gelukkig kon ik een maandje onderduiken bij de meest biologische vrienden die ik heb, iede dag/de hele dag door verse gember thee, kurkuma/peper shotjes en enorm gezond eten. Ik viel die maand 8 kilo af en zag zo geel als een kanarie, inclusief ogen, verder gelukkig nergens last van. Iedere dag uren paardrijden heeft me vast goed gedaan.

Inmiddels wat off-topic maar ik merk/weet dat veel mensen dit niet weten en dan is het benoemen niet onverstandig.

Anoniem

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 15:25

Wat heftig zeg...

Suzanne F.

Berichten: 49399
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 16:25

Zo word je daar zo ziek van? Jeetje wat heftig zeg. Je moet dus een maand die pillen slikken? En wat doet dan precies?

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 16:40

De dokter in het UMC vergeleek het met een chemokuur, ik ken meerdere mensen die hun bed letterlijk een maand niet uit zijn geweest.

Suzanne F.

Berichten: 49399
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 17:04

Ailill schreef:
De dokter in het UMC vergeleek het met een chemokuur, ik ken meerdere mensen die hun bed letterlijk een maand niet uit zijn geweest.


Wat heftig. Ik kende het niet, wist niet dat zoiets bestond. Dat kan dus binnen een bepaalde tijd nadat je denkt eventueel besmet te zijn geraakt?

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 17:10

Klopt binnen 72 uur, liefst eerder.

Dan heb je naast PrEP tegenwoordig ook PEP, dan slik je prefentief een soort medicijn om zo toch onveilige sex te kunnen maar geen risico op HIV, dit kan dagelijks of als er sex op de planning, staat daar om heen periodiek.

Ik snap de gedachte er achter voor sommige mensen, maar er zijn veel meer SOA's en daar beschermt het niet tegen.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 18:33

Ik moest 2 pillen nemen, 2 maal per dag. Op heel precies 12u van elkaar. Dus 9u en 21u. In het begin ging ik nog werken. Als ik om 8u opstond en de pillen nam, was ik enkel misselijk, heel moe en de hele dag de schijterij :o
Stond ik vroeger op en nam de pillen dus later dan een uur na het opstaan, was heel mijn lijf van slag. Dan was misselijk zijn nog aangenaam

Ailill, veel geluk gehad!
Moest je het toen zelf betalen? Want die kür is echt duur!

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:15

Hier 3 pillen stipt iedere 24 uur opnieuw, geloof ergens rond 5 uur in de middag of juist net na het eten. Klopt, ik mag wat dat betreft echt niet klagen.

Nee, gelukkig niet. Ik schrok inderdaad ook toen ik het overzicht ontving en heb direct een donatie gedaan :o

Sabbientje

Berichten: 4716
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 20:12

Ik zit haar het programma "als de brandweer" te kijken.
Daarin is een man van de roltrap van de maastunnel gevallen en met kleding en RUG vast komen te zitten in de roltrap.
Er zitten dus metalen pinnen van de onderkant van de roltrap in zijn rug.
Ze gaan de roltrap handmatig terugdraaien om hem los te krijgen.

Word al misselijk bij de gedachte.

Juut

Berichten: 6907
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 20:13

......AUW... %)

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 20:15

Auw... klinkt pijnlijk

Sterre98

Berichten: 6339
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 21:06

Sabbientje schreef:
Ik zit haar het programma "als de brandweer" te kijken.
Daarin is een man van de roltrap van de maastunnel gevallen en met kleding en RUG vast komen te zitten in de roltrap.
Er zitten dus metalen pinnen van de onderkant van de roltrap in zijn rug.
Ze gaan de roltrap handmatig terugdraaien om hem los te krijgen.

Word al misselijk bij de gedachte.


Ja zag m ook laatst, was nogal geïntrigeerd hoe het eruit zou zien.

Spoiler:
het was geblurd :=


Ik dacht dat er letterlijk een pin in z'n rug zat en was al in de war _O-

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 21:10

Ik zit het nu terug te kijken. Was al panisch voor roltrappen, maar ga er nu nooit meer op

Sterre98

Berichten: 6339
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 21:18

'Gelukkig' is dit wel een prehistorische roltrap, zal niet snel nog een keer gebeuren denk en hoop ik :=

Luxorvalkje
Berichten: 1945
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 21:21

Vallen op een roltrap is vervelend.

Maar het gevaarlijke is vooral dat je kleding vast kan komen te zitten met alle gevolgen van dien. Denk dan aan afknellen, insnijden etc.

fjordjes

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 21:50

Vind het vooral raar dat veiligheid niet meer weegt als de historische waarde van dat ding. Nergens geen noodknop, dat is toch raar. Het was toevallig dat stadstoezicht het hoorde en het uitgezet kon worden maar als dat niet zo was geweest was die kerel waarschijnlijk gestikt doordat de kleding verder in de roltrap werd getrokken.

Sabbientje

Berichten: 4716
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 22:18

fjordjes schreef:
Vind het vooral raar dat veiligheid niet meer weegt als de historische waarde van dat ding. Nergens geen noodknop, dat is toch raar. Het was toevallig dat stadstoezicht het hoorde en het uitgezet kon worden maar als dat niet zo was geweest was die kerel waarschijnlijk gestikt doordat de kleding verder in de roltrap werd getrokken.

Dat vond ik ook erg apart....
De beveilig van dat soort dingen moet goed zijn.
Mensenlevens zijn naar mijn idee veel belangrijker dan historische waarde van zo'n roltrap.

Sterre98

Berichten: 6339
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 22:39

Dat vond ik idd ook nogal bizar..

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 22:40

Sabbientje schreef:
Ik zit haar het programma "als de brandweer" te kijken.
Daarin is een man van de roltrap van de maastunnel gevallen en met kleding en RUG vast komen te zitten in de roltrap.
Er zitten dus metalen pinnen van de onderkant van de roltrap in zijn rug.
Ze gaan de roltrap handmatig terugdraaien om hem los te krijgen.

Word al misselijk bij de gedachte.


Ik heb dat een paar keer in voorstukjes voorbij zien komen van de week, ik kreeg er helemaal de kriebels van. :=