Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:13

theadora99 schreef:
De Treek?



Sokje_6 schreef:
Onder Nijmegen ligt Heumensoord. Heel rustig, maar uitgestrekt genoeg om mooie rondes te lopen.


Beide gebieden die ik nog niet ken, leuk! Ik ga eens kijken.


germie schreef:
Kun je lang op 1 been staan met je ogen dicht? Het valt mij best tegen.

Rechterbeen (bij poging 3, het was even zoeken) meer dan een minuut. Linkerbeen ben ik na dik 2 1/2 minuut maar gestopt, toen was ik er zat van.

germie

Berichten: 25952
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:41

Lalidan schreef:
theadora99 schreef:
De Treek?



Sokje_6 schreef:
Onder Nijmegen ligt Heumensoord. Heel rustig, maar uitgestrekt genoeg om mooie rondes te lopen.


Beide gebieden die ik nog niet ken, leuk! Ik ga eens kijken.


germie schreef:
Kun je lang op 1 been staan met je ogen dicht? Het valt mij best tegen.

Rechterbeen (bij poging 3, het was even zoeken) meer dan een minuut. Linkerbeen ben ik na dik 2 1/2 minuut maar gestopt, toen was ik er zat van.

Met je ogen dicht? Met ogen open heeeel lang.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:47

Century schreef:
Zo'n aanhangwagen van 750kg is vaak geremd en weegt geen 500kg. Dus dat mag prima. Je moet wel opletten hoe zwaar je hem belaadt natuurlijk.


Tot 750kg zijn ze juist niet geremd. Hang je alleen een kabel om je trekhaak, maar als dit losraakt remt de aanhanger niet hoor. Is geen oplooprem.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:47

Ogen dicht :j Met rechts had ik heel even hulp nodig van het aanrecht, daarna ging het goed. Kunst hier is in elk geval om gewoon ontspannen te gaan staan.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 12:13

Century schreef:
Zo'n aanhangwagen van 750kg is vaak geremd en weegt geen 500kg. Dus dat mag prima. Je moet wel opletten hoe zwaar je hem belaadt natuurlijk.


En als je geen BE hebt knelt daar vaak wel de schoen. Want max gewicht telt dan en niet wat je laadt.

Century

Berichten: 5970
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 12:25

Riddershow schreef:
Century schreef:
Zo'n aanhangwagen van 750kg is vaak geremd en weegt geen 500kg. Dus dat mag prima. Je moet wel opletten hoe zwaar je hem belaadt natuurlijk.


En als je geen BE hebt knelt daar vaak wel de schoen. Want max gewicht telt dan en niet wat je laadt.


Dat klopt, maar dat heeft weinig te maken met wat de auto mag trekken en of je de aanhanger achter je auto mag hangen. Wél wie er achter het stuur mag kruipen inderdaad :)

Janine1990 schreef:
Century schreef:
Zo'n aanhangwagen van 750kg is vaak geremd en weegt geen 500kg. Dus dat mag prima. Je moet wel opletten hoe zwaar je hem belaadt natuurlijk.


Tot 750kg zijn ze juist niet geremd. Hang je alleen een kabel om je trekhaak, maar als dit losraakt remt de aanhanger niet hoor. Is geen oplooprem.


Er zijn zeker aanhangers van 750kg die geremd zijn :) Die heb ik wel eens gehuurd. Deze bijvoorbeeld: https://www.boedelbak.nl/aanhangwagens/type_ch. Deze zal wel terug gekeurd zijn zodat de meeste mensen hem achter de auto mogen hangen zonder gedoe met E-rijbewijs.
Ze zijn zeker niet allemaal geremd tot 750kg, dus opletten is zeker nodig.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 12:41

germie schreef:
poes schreef:


Hahaha wat toevallig. Net nog geoefend. Moet ik van de kine. Links 17 sec en rechts 13 vandaag. Ben er erg slecht in.

Ik nog slechter maar ik juist weer een goed evenwicht met coordinatiesporten. Dus wat zegt het? Weinig tot niets. Maar ben wel benieuwd of mensen het echt kunnen, of echt niet.
Los staan in trein of bus doe ik weer zo.
Ogen open idd minuten lang.


Zegt dan wel dat jij zonder afleiding het goed kan bvb of juist dat je meer steunt op visuele cues voor je evenwicht dan op je intern evenwichtsorgaan.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:29

Ik werd net op mijn mobiel door twee nummers tegelijk gebeld. De ene was een kennis die inderdaad zou bellen. De andere ken ik niet. Als plaatsnaam stond wel dezelfde plaats als die kennis die ook belde. Als ik zoek op dat nummer via Google, is dit het enige resultaat:
https://violette.ovh/telefoonnummer/nl/0342230000/

Wat gebeurde hier? :') is dit een nieuwe oplichtingstruc ofzo?

Ik heb het ene gesprek geweigerd en de andere opgenomen. De telefoon deed wel gek toen. Net of alles later doorkwam. Na opnieuw bellen deed hij weer normaal.

Questquedit

Berichten: 1163
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 11:24

Giolli schreef:
Waarom worden plastic bakjes niet droog in de vaatwasser. Super vervelend.

Hele goede vraag, ben ik ook benieuwd naar!

fleurtjeuh
Berichten: 10318
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 12:26

Ze koelen te snel af waardoor het water niet verdampt en de andere damp ertegen condenseerd

_Karlijn
Berichten: 6462
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 18:59

Zijn blauwe hechtingen altijd oplosbaar? Ik ben gehecht met blauwe hechtingen maar een verpleegkundige zei me dat die oplosbaar zouden kunnen zijn. De arts zei juist dat de hechtingen na 10 dagen verwijderd konden worden.

Love_Rosie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 01-06-12

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 23:07

Heeft er hier iemand ervaring met de pendelbus van Schiphol naar vd Valk?
Ik zou graag even wat willen vragen (PB?) om mezelf wat stress te besparen.. :o

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 01:14

_Karlijn schreef:
Zijn blauwe hechtingen altijd oplosbaar? Ik ben gehecht met blauwe hechtingen maar een verpleegkundige zei me dat die oplosbaar zouden kunnen zijn. De arts zei juist dat de hechtingen na 10 dagen verwijderd konden worden.


Blauw is niet oplosbaar

_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:22

Ik vraag me ook iets af! :+

Ik vraag me af wat voor merkje dit is, iemand enig idee?

Afbeelding

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:28

Dobert?

furious

Berichten: 7111
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:32

ja lijkt mij ook Dobert.

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 14:45

Wanneer mag je gaan zwemmen met een tattoo? Ik heb er 23 augustus een laten zetten maar vertrek normaal gezien 15 september op vakantie. Mijn eerste tattoo had ik laten zetten de dag voor mijn vakantie, ben er niet echt mee gaan zwemmen maar wel mee in de zee geweest en daarna meteen uitgewassen en verzorgt en dat is goed gekomen, echter waren dit enkel lijntjes. Nu is het dus met schaduw en ingekleurd.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 15:59

CalipsoLover schreef:
Wanneer mag je gaan zwemmen met een tattoo? Ik heb er 23 augustus een laten zetten maar vertrek normaal gezien 15 september op vakantie. Mijn eerste tattoo had ik laten zetten de dag voor mijn vakantie, ben er niet echt mee gaan zwemmen maar wel mee in de zee geweest en daarna meteen uitgewassen en verzorgt en dat is goed gekomen, echter waren dit enkel lijntjes. Nu is het dus met schaduw en ingekleurd.

Vraag je artiest.

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:34

CalipsoLover schreef:
Wanneer mag je gaan zwemmen met een tattoo? Ik heb er 23 augustus een laten zetten maar vertrek normaal gezien 15 september op vakantie. Mijn eerste tattoo had ik laten zetten de dag voor mijn vakantie, ben er niet echt mee gaan zwemmen maar wel mee in de zee geweest en daarna meteen uitgewassen en verzorgt en dat is goed gekomen, echter waren dit enkel lijntjes. Nu is het dus met schaduw en ingekleurd.

Collega's van mij (ik ben zwemlesgever) gaan vaak na 48 uur alweer het water in.... Goed insmeren met vaseline en ze hebben nooit ergens last van....

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:45

Dat is minder dan een maand... Vaak wordt tussen de 4 - 6 weken wachten aangeraden. Het is ook wel afhankelijk van hoe snel wondes bij jou genezen. Ikzelf zou me drukker maken om de felle zon.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2418
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:16

Ik vraag mij af, ik heb op mijn kamer 2 ramen, 1 naast mijn hoofdeinde en 1 naast het voeteneind. Haaks op elkaar zeg maar. Ook heb ik een gigantische ventilator op mijn kamer. Deur naar de overloop heb ik dichtgedaan, dus alleen mijn kamer. Koelt dit op deze manier af? Of juist beter de ramen dicht en even laten stampen? Voor ik Mn bed in duik wil ik de ventilator uit hebben. Zachtjes is ie nou niet zeg maar

APCIII

Berichten: 2667
Geregistreerd: 25-08-13

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:10

Mijn vermoeden zegt deur dicht, en ramen open. Als er een zuchtje natuurlijke wind is, dan moet je met de ventilator die zelfde kant op blazen. Ventilator heel dicht bij een raam zetten, zodat je de warmte naar buiten blaast. (samen met de warmte die de ventilator zelf maakt) Dan moet de koelte vanzelf via het andere raam naar binnen gezogen worden.

Het werkt het beste als de koele aanvoer niet direct door de ventilator naar buiten gaat, maar eerst wat obstakels tegenkomt, waardoor je wat werveling krijgt.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:15

Waar is het warmer, binnen of buiten? Als het binnen warmer is, deur dicht, beide ramen open en ventilator zo richten dat je de warmte eruit blaast en de koelte erin komt. Als het buiten warmer is dan binnen, kan je beter de boel dicht houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 07:51

Ik heb gister de lampen van mijn auto aan laten staan en nu is mijn accu leeg.. We hebben gister de accu aan de lader gedaan maar er gebeurd niets, de lader geeft alleen 8,5 v aan en een plaatje van een lege accu, hij laadt dus ook niet op. Het is een 12 v accu.. Nu is het plan om morgen met behulp van een andere auto te starten, even te rijden en hem dan nogmaals aan de lader te doen..Zou dit werken? Of is mijn accu gewoon overleden?

miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 08:16

Het zou kunnen werken maar er is natuurlijk geen garantie dat hij toch niet overleden is. Sommige accu's willen met de lader nooit lekker bijladen