Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 21:48

Zweetdeken trekt heel erg is mijn ervaring dat zou ik niet doen.

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 01:03

Zouden jullie gaan kijken naar een pony dat niet helemaal lekker door z'n lijf loopt op een filmpje? :=
Iedereen ziet het dat hij niet zuiver loopt, maar hij wordt op de video nogal strak gereden, dus het zou ook wel eens aan de ruiter kunnen liggen. Het is wel weer een rit van 2,5 uur. Wat zouden jullie doen?

Anoniem

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 01:09

Afhankelijk van de prijs, leeftijd, of het te combineren is, en mijn gebruiksdoel zou ik eerst een los of longeerfilmpje vragen, en als dat niet tegen valt misschien toch gaan kijken ja. Ik ken ook paarden die bij de ene ruiter gigantisch teugelkreupel zijn en bij een andere ruiter hartstikke zuiver lopen.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 01:09

Nee, ik zou het niet doen. Hij is dan vast ook al lang zo gereden.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 01:18

Sheran schreef:
Nee, ik zou het niet doen. Hij is dan vast ook al lang zo gereden.


Nooit de ellende van een ander kopen.

Nyaleti

Berichten: 6141
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 01:37

Ik zou het niet doen, tenzij je het paard echt niet uit je hoofd krijgt.
Evt om longeerfilmpjes vragen?

Inimini kans, maar weet iemand welke hummus ze gebruiken op de broodjes met avo en gegrilde groenten bij Backwerk? :') enige die ik echt lekker vind. Het heeft een oranje kleur volgens mij.

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 01:50

Zouden we over een x aantal jaar massaal mentale ziektes en breintumoren krijgen door de explosieve groei van straling, door dingen zoals internet en dergelijke?


Met dank aan insomnia

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 02:26

Liesje1611 schreef:
Zouden we over een x aantal jaar massaal mentale ziektes en breintumoren krijgen door de explosieve groei van straling, door dingen zoals internet en dergelijke?


Met dank aan insomnia

Dit vragen vele zich af, maar ik denk dat het antwoord pas ook over een x aantal jaar komt. Sommigen geloven dat het al van de telefoon naast je bed leggen kan komen.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 03:14

De slaapproblemen die ik heb zijn al van voordat ik überhaupt van een mobiele telefoon af wist. :+
Maar merk wel dat ik soms 'wakker' schrik omdat er een melding komt net wanneer ik in slaap sukkel dus in dat opzicht kan een mobieltje zeker wel van invloed zijn op je nachtrust. :)

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 07:17

Ik heb nooit een mobieltje naast bed. Ding ligt onhoorbaar beneden. Op vakantie is ie snachts uit. Snaphet echt niet dat mensen snachts nog moeten appen.

Froukje
Forever young

Berichten: 10839
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 08:19

Appen niet maar ik wil toch wel graag bereikbaar zijn in geval van nood ;)

De meeste telefoons hebben gewoon een niet storen functie die alle meldingen blokt behalve die van de door jou aangewezen belangrijke personen.
En mijn "belangrijke personen" appen niet tussen 23.00 en 07.00 dus ik kan rustig ongestoord slapen maar kan wel gebeld worden als er iets is.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 08:49

Froukje schreef:
Appen niet maar ik wil toch wel graag bereikbaar zijn in geval van nood ;)

De meeste telefoons hebben gewoon een niet storen functie die alle meldingen blokt behalve die van de door jou aangewezen belangrijke personen.
En mijn "belangrijke personen" appen niet tussen 23.00 en 07.00 dus ik kan rustig ongestoord slapen maar kan wel gebeld worden als er iets is.


Of in geval van brand kunnen bellen.

Voor mijn werk moet ik eens in de paar weken sowieso bereikbaar zijn dus heb ik twee telefoons.

Ik slaap er prima om... Denk dat straling van telefoons niet zo zeer het gevaar is, zeker tegenwoordig niet meer. Alleen mijn werk telefoon reageert met mijn radio en dat ding is al eeuwen oud. Mijn gewone telefoon doet dat totaal niet.

Als straling een gevaar is, dan heeft dat te maken met de eeuwige aanwezigheid ervan. Door zendmasten, je eigen WiFi, auto's, elektriciteitsmasten etc.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:15

Janine1990 schreef:
Froukje schreef:
Appen niet maar ik wil toch wel graag bereikbaar zijn in geval van nood ;)

De meeste telefoons hebben gewoon een niet storen functie die alle meldingen blokt behalve die van de door jou aangewezen belangrijke personen.
En mijn "belangrijke personen" appen niet tussen 23.00 en 07.00 dus ik kan rustig ongestoord slapen maar kan wel gebeld worden als er iets is.


Of in geval van brand kunnen bellen.
<KNIP>


Zou je dan niet meer geholpen zijn met een brandblusser of zelfs een emmer water naast je bed? :D

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 10:18

Ik ga er vanuit dat er beneden brand ontstaat... Dus ik ga daar niet heen... Ik loopt naar de andere kamer en ga het raam uit en op het dak van de bijkeuken staan... :')

Oh en ik bel de buren wakker... :j

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 10:22

Als je rookmelders beneden hebt wordt je op tijd gewekt (tenzij er bijzondere gevallen zijn) om via beneden te vluchten ;)

Lijkt me fijner om buiten te staan dan op het dak van de bijkeuken (vooral als daar de brand is ontstaan ;) ) Jezelf zulke ritmes afspreken kan een risico zijn. Zo weet ik van iemand die altijd heeft gezegd dat hij op het balkon ging staan; zo liep hij dus uiteindelijk "in de stress" langs de voordeur en brandende meterkast naar het balkon... :Y)

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 10:36

Riddershow schreef:
Als je rookmelders beneden hebt wordt je op tijd gewekt (tenzij er bijzondere gevallen zijn) om via beneden te vluchten ;)

Lijkt me fijner om buiten te staan dan op het dak van de bijkeuken (vooral als daar de brand is ontstaan ;) ) Jezelf zulke ritmes afspreken kan een risico zijn. Zo weet ik van iemand die altijd heeft gezegd dat hij op het balkon ging staan; zo liep hij dus uiteindelijk "in de stress" langs de voordeur en brandende meterkast naar het balkon... :Y)


Nou zulke afspraken heb ik niet met mezelf gelukkig :')
Zijn meer vluchtroutes.

Maar je hebt gelijk, brandmelders helpen ook aardig.

Gezien hoe de electriciteit is aangelegd acht ik de kans van ontstaan van brand in mijn geval op een andere plek dan de bijkeuken een stuk groter.

Anoniem

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 10:53

Dat je slecht slaapt als je voor het slapengaan lang naar je telefoon staart komt niet door de straling maar door het blauwe licht. Je lichaam ziet blauw licht als een signaal om de melatoninevoorraad niet aan te gaan boren (want het is immers nog dag) en daardoor word je moeilijk slaperig en val je moeilijk in slaap. Dat is vrij simpel te verhelpen door een blauw licht filter te installeren, de meeste telefoons hebben dat tegenwoordig standaard wel.

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:08

Janine1990 schreef:
Froukje schreef:
Appen niet maar ik wil toch wel graag bereikbaar zijn in geval van nood ;)

De meeste telefoons hebben gewoon een niet storen functie die alle meldingen blokt behalve die van de door jou aangewezen belangrijke personen.
En mijn "belangrijke personen" appen niet tussen 23.00 en 07.00 dus ik kan rustig ongestoord slapen maar kan wel gebeld worden als er iets is.


Of in geval van brand kunnen bellen.

Voor mijn werk moet ik eens in de paar weken sowieso bereikbaar zijn dus heb ik twee telefoons.

Ik slaap er prima om... Denk dat straling van telefoons niet zo zeer het gevaar is, zeker tegenwoordig niet meer. Alleen mijn werk telefoon reageert met mijn radio en dat ding is al eeuwen oud. Mijn gewone telefoon doet dat totaal niet.

Als straling een gevaar is, dan heeft dat te maken met de eeuwige aanwezigheid ervan. Door zendmasten, je eigen WiFi, auto's, elektriciteitsmasten etc.


Ik doelde inderdaad niet perse of alleen op onze smartphone, maar gewoon alle straling. Kan toch niet gezond zijn lijkt me := Over 100 jaar leven we in een magnetron :D

NoTwixLeft
Berichten: 595
Geregistreerd: 06-07-16

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:05

Vroeg het me net af door de zoveelste debiele actie van een pakketbezorger. Rijden die gasten "gewoon" een route die ze mee krijgen vanuit de planning? Moeten ze dat zelf doen? Uit hun hoofd?

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:06

Plottwist Liesje... De door jou genoemde aandoeningen zijn gewoon evolutiesymptomen :D

Froukje
Forever young

Berichten: 10839
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:44

NoTwixLeft schreef:
Vroeg het me net af door de zoveelste debiele actie van een pakketbezorger. Rijden die gasten "gewoon" een route die ze mee krijgen vanuit de planning? Moeten ze dat zelf doen? Uit hun hoofd?

Nu kan ik alleen vanuit DHL spreken maar wij krijgen van te voren een route mee waar we ons aan moeten houden, zelf een route bedenken mag absoluut niet ivm de tijdindicatie die mensen ontvangen.

NoTwixLeft
Berichten: 595
Geregistreerd: 06-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 13:03

Froukje schreef:
NoTwixLeft schreef:
Vroeg het me net af door de zoveelste debiele actie van een pakketbezorger. Rijden die gasten "gewoon" een route die ze mee krijgen vanuit de planning? Moeten ze dat zelf doen? Uit hun hoofd?

Nu kan ik alleen vanuit DHL spreken maar wij krijgen van te voren een route mee waar we ons aan moeten houden, zelf een route bedenken mag absoluut niet ivm de tijdindicatie die mensen ontvangen.


Ook niet als je weet dat 2x rechts sneller is dan als een mongool op een zeer onoverzichtelijk kruispunt naar links een bocht achteruit te willen rijden?

Froukje
Forever young

Berichten: 10839
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 13:06

Haha tuurlijk wel, veiligheid voor alles maar dat soort acties hebben niks met volgens planning rijden te maken, dat is gewoon een stomme chauffeur die zijn rijbewijs niet zou mogen hebben.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 13:15

Kun je met een ander woord schelden?

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 13:44

Mijn gedachte ook :(