Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 14:23

Ik heb vandaag een brief ontvangen van een incassobureau van een rekening van de apotheek die blijkbaar nog open stond. Nu staat mij bij dat ik deze rekening wel heb betaald, maar daar ga ik morgen even voor naar de apotheek. Het betaalbewijs ben ik kwijt geraakt en het gaat om de factuurdatum van 10-06-2019.

Maar, in de brief van vanochtend zijn er direct al 40 euro incassokosten berekend; terwijl ik nooit een eerst aanmaning heb ontvangen. Nu lees ik online verschillende dingen. Ik kan de Wet Incasso Kosten wel vinden, hier heb ik in gevonden dat er eerst een aanmaning zonder kosten moet worden verzonden. Na even googlen heb ik gevonden dat deze door de apotheek zou moeten zijn verstuurd; maar sommigen zeggen ook weer dat het incassobureau dit had moeten doen.

Is hier iemand die hier verstand van heeft? Ik ga sowieso morgen even bij de apotheek langs en anders stuur ik een mailtje naar het incassobureau, maar ik wil graag alvast even wat informatie inwinnen. 40 euro op een bedrag van 10 euro, is een hele hoop namelijk :=

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 19:32

Froukje schreef:
Appen niet maar ik wil toch wel graag bereikbaar zijn in geval van nood ;)

De meeste telefoons hebben gewoon een niet storen functie die alle meldingen blokt behalve die van de door jou aangewezen belangrijke personen.
En mijn "belangrijke personen" appen niet tussen 23.00 en 07.00 dus ik kan rustig ongestoord slapen maar kan wel gebeld worden als er iets is.


Als ik slaap heb ik mijn telefoon op de niet storen functie staan, echter als er een appje gestuurd wordt, wordt ik er toch wakker van. Dus op 1 of andere manier “voel” ik toch iets. Geen idee of het de “straling” is, of gewoon een gevoel vanuit mezelf, maar het is wel opvallend.
Zou ik de enige zijn met deze tik? :+

Ik kan de telefoon door persoonlijke omstandigheden niet uit de slaapkamer houden, ik moet ook bereikbaar blijven voor noodgevallen.
Als personen bellen uit mijn contactlijsten, gaat de telefoon gewoon over, de appjes blijven stil. Gelukkig belt nooit iemand zonder eerst een app te sturen met de vraag of ik wakker ben. **\O/**

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 19:38

MarJon schreef:
Ik heb vandaag een brief ontvangen van een incassobureau van een rekening van de apotheek die blijkbaar nog open stond. Nu staat mij bij dat ik deze rekening wel heb betaald, maar daar ga ik morgen even voor naar de apotheek. Het betaalbewijs ben ik kwijt geraakt en het gaat om de factuurdatum van 10-06-2019.

Maar, in de brief van vanochtend zijn er direct al 40 euro incassokosten berekend; terwijl ik nooit een eerst aanmaning heb ontvangen. Nu lees ik online verschillende dingen. Ik kan de Wet Incasso Kosten wel vinden, hier heb ik in gevonden dat er eerst een aanmaning zonder kosten moet worden verzonden. Na even googlen heb ik gevonden dat deze door de apotheek zou moeten zijn verstuurd; maar sommigen zeggen ook weer dat het incassobureau dit had moeten doen.

Is hier iemand die hier verstand van heeft? Ik ga sowieso morgen even bij de apotheek langs en anders stuur ik een mailtje naar het incassobureau, maar ik wil graag alvast even wat informatie inwinnen. 40 euro op een bedrag van 10 euro, is een hele hoop namelijk :=


Had je gepint? Dan kun je het toch terug zien op je rekening dat er een bedrag van de apotheek is afgeboekt?

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 19:39

Nee, bij onze apotheek kun je alleen contant betalen helaas.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 19:44

soesie schreef:
Froukje schreef:
Appen niet maar ik wil toch wel graag bereikbaar zijn in geval van nood ;)

De meeste telefoons hebben gewoon een niet storen functie die alle meldingen blokt behalve die van de door jou aangewezen belangrijke personen.
En mijn "belangrijke personen" appen niet tussen 23.00 en 07.00 dus ik kan rustig ongestoord slapen maar kan wel gebeld worden als er iets is.


Als ik slaap heb ik mijn telefoon op de niet storen functie staan, echter als er een appje gestuurd wordt, wordt ik er toch wakker van. Dus op 1 of andere manier “voel” ik toch iets. Geen idee of het de “straling” is, of gewoon een gevoel vanuit mezelf, maar het is wel opvallend.
Zou ik de enige zijn met deze tik? :+


Ik kan de telefoon door persoonlijke omstandigheden niet uit de slaapkamer houden, ik moet ook bereikbaar blijven voor noodgevallen.
Als personen bellen uit mijn contactlijsten, gaat de telefoon gewoon over, de appjes blijven stil. Gelukkig belt nooit iemand zonder eerst een app te sturen met de vraag of ik wakker ben. **\O/**

Waarschijnlijk licht je scherm wel op. Dat is tenminste bij iPhone wel zo, en ja daar word ik ook wakker van.

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:59

Ik heb mijn telefoon uit zicht liggen, en ook nog eens met het scherm naar het oppervlak toe. Dus die theorie gaat niet op...

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 05:47

Als je een jetlag hebt en midden in de nacht wakker bent, blijf je dan in bed of ga je eruit?

Ik snap hoe je een jetlag moet voorkomen en accepteren bla bla bla maar ik lig nu eenmaal klaarwakker en vraag me af of ik niet beter eruit kan gaan en vanavond lekker sporten, later naar bed zodat ik morgen iets later wakker word..

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 09:57

soesie schreef:
Ik heb mijn telefoon uit zicht liggen, en ook nog eens met het scherm naar het oppervlak toe. Dus die theorie gaat niet op...

Als ik naar mezelf kijk, ik wordt al wakker van het licht wat ik zie tussen telefoon een oppervlakte.

Mijn telefoon ligt dan niet op mijn slaapkamer. Als ik hem als wekker gebruik (Op Andere locatie) zorg ik dat er iets op ligt zodat hij helemaal niet zichtbaar is.

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 10:14

0091 schreef:
Als je een jetlag hebt en midden in de nacht wakker bent, blijf je dan in bed of ga je eruit?

Ik snap hoe je een jetlag moet voorkomen en accepteren bla bla bla maar ik lig nu eenmaal klaarwakker en vraag me af of ik niet beter eruit kan gaan en vanavond lekker sporten, later naar bed zodat ik morgen iets later wakker word..


Het beste nog even blijven liggen. Dan een uur of 6 eruit, en proberen minstenst tot 9u vanavond wakker te blijven! Maarja, het is al na 9u s morgens, dus je bent al lang eruit gok ik :+

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:39

Als een minderjarige bij de zelfscankassa een fles drank afrekend,hoe wordt dat dan gecontroleerd of die persoon minderjarig is?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:40

Britta31 schreef:
Als een minderjarige bij de zelfscankassa een fles drank afrekend,hoe wordt dat dan gecontroleerd of die persoon minderjarig is?

Ze kunnen pas afrekenen na een leeftijdcheck. Dat kan ook op afstand als je zichtbaar 25+ bent.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:40

Britta31 schreef:
Als een minderjarige bij de zelfscankassa een fles drank afrekend,hoe wordt dat dan gecontroleerd of die persoon minderjarig is?


Als het goed is komt er dan een medewerker om het te controleren.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:43

Maar dat doen ze toch niet bij iedereen die drank koopt :o?En er jong uit ziet.

Anoniem

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:45

Bij alcohol kopen bij zelfscan krijgt de medewerker altijd een bliepje. Dat zetten ze alleen gelijk uit als ze zien dat je oud genoeg bent.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:48

Dank je wel voor het antwoord.Kan ik onze dochter van 17 met een gerust hart naar de winkel sturen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:50

Britta31 schreef:
Dank je wel voor het antwoord.Kan ik onze dochter van 17 met een gerust hart naar de winkel sturen.

Want? Je vertrouwt je eigen kind niet? Als ze aan drank willen komen lukt dat toch wel.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 22:09

MarlindeRooz schreef:
Britta31 schreef:
Dank je wel voor het antwoord.Kan ik onze dochter van 17 met een gerust hart naar de winkel sturen.

Want? Je vertrouwt je eigen kind niet? Als ze aan drank willen komen lukt dat toch wel.


Inderdaad...

En ach, hoe erger de ouders het vinden hoe groter de kans dat de kinderen het doen. :')
Gelukkig mocht ik altijd alles zeg... Met 14 jaar op stap zonder klok en drink vooral waar je zin in hebt... Je merkt vanzelf hoe beroerd je je ervan kan voelen.

Ik ben niet heel raar groot geworden gelukkig. Hooguit iets te groot.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 22:16

Hoe kan het komen dat je normaal nooit naar zweet stinkt en opeens de laatste dagen wel??? Heb andere deo van dezelfde merk maar die heb ik al vaker gehad. Dacht eerst dat het door koffie kwam maar dat drink ik ook niet meer??? Zweette normaal echt bijna niet en bah bah bah.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 22:31

MarlindeRooz schreef:
Hoe kan het komen dat je normaal nooit naar zweet stinkt en opeens de laatste dagen wel??? Heb andere deo van dezelfde merk maar die heb ik al vaker gehad. Dacht eerst dat het door koffie kwam maar dat drink ik ook niet meer??? Zweette normaal echt bijna niet en bah bah bah.


Misschien wat te pakken gehad wat je lichaam snel kwijt kon? Dus een verkoudheid of griepje die geen voet aan land kreeg?

Ik heb altijd een aluin stick waarmee ik die meur weg houdt... Ideaal!

Eefje_Sammy

Berichten: 78
Geregistreerd: 12-02-17

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 22:43

Hoe verwijs je naar een zus(je) die 3 jaar jonger is? Ik ben 20 en zij is 17 maar zusje klinkt zo jong en zus klinkt alsof ze ouder is dan ik ben.

MoriMann

Berichten: 800
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: This side of reality

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 22:46

Eefje_Sammy schreef:
Hoe verwijs je naar een zus(je) die 3 jaar jonger is? Ik ben 20 en zij is 17 maar zusje klinkt zo jong en zus klinkt alsof ze ouder is dan ik ben.


Jongere zus?

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 22:53

Eefje_Sammy schreef:
Hoe verwijs je naar een zus(je) die 3 jaar jonger is? Ik ben 20 en zij is 17 maar zusje klinkt zo jong en zus klinkt alsof ze ouder is dan ik ben.


Ik ben 29, mijn zusje 27...
Ze is nog steeds mijn zusje ook al lijkt ze ouder en heeft ze twee kinderen.

Ik zeg misschien ook vaker zusje omdat mensen denken dat ik de jongste ben.

Tussen haar en mij maakt het toch geen reet uit.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 23:07

is er n manier om standaard voor elke ochtend, eerste wat je ziet, een berichtje in te stellen op iphone?

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 23:12

Trui schreef:
is er n manier om standaard voor elke ochtend, eerste wat je ziet, een berichtje in te stellen op iphone?

Je achtergrond?

Edit: een wekker met de boodschap?

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 23:14

Ingewikkelde situatie maar: ik wil graag samen met vrienden afstuderen en diploma uitreiking etc. Nu heb ik, als ik dit studietempo volhoud, mijn diploma een halfjaar tot een jaar eerder. Kan ik dan de uitreiking uitstellen tot het gelijk met hun is? Moet ik dan nog een jaar collegegeld betalen?