Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 09:57


c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-21 13:21

Pandora2 schreef:
Ik vraag mij af hoe het komt dat wij hier in BE al weken veel meer nieuwe coronabesmettingen hebben dan in NL.
Net zoals ik mij al 1 1/2 jaar afvraag hoe het komt dat wij zoveel meer coronadoden hebben dan onze buurlanden.

Het juiste antwoord zullen we nooit weten, maar ik vraag het mij gewoon af. :+


Heel lastig te bepalen... doden niet, maar positieve gevallen wel. Want niet elk land heeft hetzelfde "meet beleid" NL en BE testen ook veel voor toegang, daar komt ook meer data dus ook meer positieve gevallen uit.

Maar als je dan NL/BE vergelijkt:
Omdat jullie vaccinatie graad wellicht lager is dan de buurlanden? Geen idee hoor... maar dat is het enige wat ik kan bedenken als je kijkt dat het verschil met "ons" ruim 10% minder volledig gevaccineerd is?

Bij ons is het nu ook weer aan het oplopen, maar ik hoop dat we niet weer een lockdown in moeten.

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 14:32

België heeft juist een hogere volledige vaccinatiegraad. 73.2% van de bevolking t.o.v. 68.3% in Nederland (over de gehele bevolking).Wij hebben uiteindelijk wel een iets (0.9 procentpunt) hogere totale vaccinatiegraad, doordat in België 1.3% gedeeltelijk gevaccineerd is terwijl dit in Nederland 7.1% is.

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 14:59

Dank je wel Fleurtje, ik ben er nu achter idd. Prima om eens te gaan proberen. Dank je wel (en de anderen ook uiteraard)

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 15:01

Waarom zit er in 3in1 pods van welk merk dan ook geen wasverzachter? Wat is de reden daarvan, ik was er namelijk van overtuigd dat het er altijd in zat..

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 15:04

In Vlaanderen is de vaccinatiegraad juist enorm hoog. In Brussel en Wallonië daarentegen…

knollentuin
Berichten: 10387
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 15:06

Mizora schreef:
België heeft juist een hogere volledige vaccinatiegraad. 73.2% van de bevolking t.o.v. 68.3% in Nederland (over de gehele bevolking).Wij hebben uiteindelijk wel een iets (0.9 procentpunt) hogere totale vaccinatiegraad, doordat in België 1.3% gedeeltelijk gevaccineerd is terwijl dit in Nederland 7.1% is.


Dit klopt volgens mij niet helemaal, Nederland heeft beslist een hogere vaccinatie graad dan jij hier post
Afbeelding

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 15:09

Nee, Nederland heeft geen hogere vaccinatiegraad bij de vergelijking die ik maak. Ik verwijs namelijk naar de volledige bevolking, jouw artikel verwijst naar de 18+'ers en 12+'ers. Daar is de hele groep 0-11 niet meegerekend. In Nederland kan de maximale vaccinatiegraad over de volledige bevolking dan ook niet hoger worden dan ±86%, want de laatste 14% zijn mensen van 0-11.

Het is om die reden belangrijk om goed te kijken welke vaccinatiegraad benoemd wordt als je 2 landen wilt vergelijken:

De opties zijn:
- alle inwoners, minimaal 1 prik
- alle inwoners, volledig gevaccineerd
- 12+'ers, minimaal 1 prik
- 12+'ers, volledig gevaccineerd
- 18+'ers, minimaal 1 prik
- 18+'ers, volledige gevaccineerd.

knollentuin
Berichten: 10387
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 15:11

Maar die hoeven toch niet meegerekend omdat die niet gevaccineerd hoeven , dus die laat je buiten de berekening lijkt mij

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 15:22

Ze tellen wel mee voor de groepsimmuniteit, want de klassieke variant pakte vrij weinig kinderen, de delta-variant maakt vrijwel geen onderscheid meer.

Daarnaast is het zo dat het per land verschilt welk percentage ze gebruiken. Vanaf welke leeftijd gevaccineerd wordt verschilt ook. In China kan er al vanaf 3 jaar gevaccineerd worden, Chili vanaf 6 jaar, in de VS (waarschijnlijk vanaf begin november) met Pfizer vanaf 5 jaar. Maar er zijn ook landen die nog steeds pas vanaf 16 of zelfs vanaf 18 jaar vaccineren.

Dus ja, die moeten vaak wel meegerekend worden als je de verschillende landen vergelijkt. Maar nog belangrijker, je moet in het nieuwsbericht zorgvuldig lezen welk percentage nu genoemd wordt. Want de tekst
Citaat:
maar dat is het enige wat ik kan bedenken als je kijkt dat het verschil met "ons" ruim 10% minder volledig gevaccineerd is?

geeft aan dat hier twee verschillende vaccinatiegraadmetingen gebruikt worden.

gerlindie

Berichten: 4631
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 17:30

Ik moet morgen met één konijn naar de dierenarts, is het handig om haar maatje dan ook mee te nemen?
Voor emotionele steun?

En ik las pas iets dat als ze uit elkaar gehaald worden, zelfs al is het maar voor een uurtje, het al voor koppelproblemen kan zorgen.
Ik dacht, als ik ze allebei meeneem, heb ik dat probleem misschien niet.

marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 19:04

Wij hebben dat destijds wel gedaan. Niet alleen voor koppelproblemen, maar ook gewoon om steun aan elkaar te hebben.

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 20:25

Zeker samen meenemen. Niet zozeer vanwege dat uurtje, als wel de steun en het feit dat anders slechts 1 konijn naar dierenarts ruikt. Dat geeft een veel groter risico qua terugzetten dan enkel dat uurtje gescheiden zijn.

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 21:42

Kan je op tiktok een filter toepassen dat je alleen filmpjes uit je omgeving ziet?

Ze hebben op mijn voordeur de tiktok trend gedaan met slaan op de deur. Maar ze hebben dus door mijn raam gemept. Op de camera beelden van de buur is duidelijk te zien en te horen dat het om een tiktok trend gaat. Dus alleen filteren op de trend zelf geeft te veel hits ook uit Amerika.
Het zou enorm helpen voor de aangifte als ze ook nog eens dom genoeg zijn om het op tiktok te plaatsen.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 21:49

miss_lizje schreef:
Kan je op tiktok een filter toepassen dat je alleen filmpjes uit je omgeving ziet?

Ze hebben op mijn voordeur de tiktok trend gedaan met slaan op de deur. Maar ze hebben dus door mijn raam gemept. Op de camera beelden van de buur is duidelijk te zien en te horen dat het om een tiktok trend gaat. Dus alleen filteren op de trend zelf geeft te veel hits ook uit Amerika.
Het zou enorm helpen voor de aangifte als ze ook nog eens dom genoeg zijn om het op tiktok te plaatsen.


En als je zoekt op gone wrong?

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 22:40

Wat is een tiktok trend en waarom moet je daarvoor iemands deur slopen?
Hoor je dan niet ook minstens de ballen te hebben om je bij de eigenaar te melden?

BlauweSteen

Berichten: 248
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 23:57

gerlindie schreef:
Ik moet morgen met één konijn naar de dierenarts, is het handig om haar maatje dan ook mee te nemen?
Voor emotionele steun?

En ik las pas iets dat als ze uit elkaar gehaald worden, zelfs al is het maar voor een uurtje, het al voor koppelproblemen kan zorgen.
Ik dacht, als ik ze allebei meeneem, heb ik dat probleem misschien niet.


Met ratjes is iig wel standaard om een maatje mee te nemen, niet dat het direct voor koppelproblemen zal zorgen, maar het is minder stressvol voor het beestje zelf. Natuurlijk is een rat geen konijn maar ik dacht ik reageer toch wel even :).

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 06:22

oomens schreef:
Wat is een tiktok trend en waarom moet je daarvoor iemands deur slopen?
Hoor je dan niet ook minstens de ballen te hebben om je bij de eigenaar te melden?



https://www.youtube.com/watch?v=gez-ZHdcUsE 5 minuten aan sneue figuren. Word dus nu in Nederland door jongeren ook gedaan voor de "leuk". Maar ze hebben dus zo hard op mijn het glas in mijn deur gemept dat dit gebroken is.

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 09:02

Ik had vanochtend een droom, en aan het einde van de droom zou mijn vriendin foto's naar mij sturen via de mobiel, vervolgens hoor ik een telefoon trillen, maar dat was dus het alarm.

Ik heb dit weleens vaker gehad, dat een droom eindigt, precies op het moment dat het alarm gaat en het eigenlijk precies aansluit op de droom. Hoe werkt dit? :') Kan toch niet toeval zijn dat het zo aansluit? Maar weet je onderbewustzijn dat het dan tijd is ofzo?

Indy_Mouse_9

Berichten: 2118
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 09:10

Captain schreef:
Ik had vanochtend een droom, en aan het einde van de droom zou mijn vriendin foto's naar mij sturen via de mobiel, vervolgens hoor ik een telefoon trillen, maar dat was dus het alarm.

Ik heb dit weleens vaker gehad, dat een droom eindigt, precies op het moment dat het alarm gaat en het eigenlijk precies aansluit op de droom. Hoe werkt dit? :') Kan toch niet toeval zijn dat het zo aansluit? Maar weet je onderbewustzijn dat het dan tijd is ofzo?


Ha! Zoiets heb ik ook een keer gehad. Ik droomde dat iemand aan het praten was, maar niet meer uit z’n woorden kwam. Hij zei alleen nog maar ‘eeeeh, eeeeh, eeeeh’. Dat bleek dus het trillen van de telefoon te zijn.

Mijn theorie:
Op het moment dat de telefoon af ging, heeft je brein er een bijpassende droom bij bedacht. Die was je dus helemaal niet al aan het dromen, maar is retroactief ‘toegevoegd’.
Ik denk dat als je een minuutje eerder wakker was geworden, je deze droom dus niet had gehad.
Vertel ik dat een beetje begrijpelijk?

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 09:13

Jazeker, maar de droom was redelijk lang, er ging een heel verhaal aan vooraf (ik weet dat tijd in je dromen sneller gaat) maar dat dat gebeurde in een paar seconden kan ik me eigenlijk haast niet voorstellen?

gerlindie

Berichten: 4631
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 09:14

Dromen zijn eigenlijk meestal echt maar kort :j
Omdat je eigenlijk vooral in plaatjes denkt, wat je hersenen echt supersnel kunnen

Indy_Mouse_9

Berichten: 2118
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 09:19

En je brein is een meester in deceptie natuurlijk. Het enige wat ie moet doen is zichzelf te laten geloven dat je al een hele tijd iets droomde :)

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 10:25

Ik heb ergens eens gelezen dat dromen eigenlijk maar secondes zijn maar dat we denken dat die lang duren.
Geen idee of het waar is hoor.
Want ik heb dat ook wel eens met dingen gehad dat ik wakker werd en dacht, huh dat droomde ik net toch.
Maar dat ik dat geluid dus al opgevangen had en daar snel een droom van heb gemaakt.

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 17:41

Nikass schreef:
Dank je wel Fleurtje, ik ben er nu achter idd. Prima om eens te gaan proberen. Dank je wel (en de anderen ook uiteraard)


Nu heb ik dus voor een maand een abb op Disney+ genomen, en nu staat er dus niet de originele versie van The Lion King op!? Alleen Nederlandstalig?
Zie ik iets over het hoofd, of klopt dat? Want dat vind ik een afknapper, dan zeg ik het meteen weer op...