Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 501 [ 12508 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dingen die je je af vraagt deel 3!

 
Profiel   

Meer dan 1000 pagina's later zijn wij nog steeds niet zo wijs als wij zouden willen... -O-

We bedenken, we googelen, we vragen in onze omgeving... maar nergens is het verlossende antwoord te vinden of een goede uitleg waarom dingen zijn, zoals ze zijn. :)*
Blijven wij met de vragen zitten? Blijft de smacht naar antwoorden onvervuld? Nemen wij hier genoegen mee? NEE! ~~}> Dus vraag... en zie:
"Dingen die je je af vraagt deel 3!"



[ img ]


:list: En omdat wij ons al zo veel af gevraagd hebben, hier de eerdere topics, maar natuurlijk ook een paar belangrijke zaken die je moet weten voordat je je in dit topic waagt.
[LZP] Dingen die je je afvraagt

[LZP] Dingen die je je afvraagt deel 2!



Mooie vragen:
Citaat
Waarom zijn foto's hoekig terwijl lenzen rond zijn???


Citaat
Kan Karnemelk ook zuur worden?


Citaat
Waarom vervangen sommige mensen de letter E voor het cijfer 3?


Citaat
Hoe heet een bouwvakkersdecollete in het engels?



En natuurlijk de vraag die 3 pagina's aan gespreksstof op leverde:

Citaat
Hoe zou een pannenkoek met daarop een kroket smaken? Dat vraag ik mij de hele dag al af :+
:Y)


[ img ]



En natuurlijk prachtige antwoorden:

Citaat
Daar is denk ik geen echte naam voor.
exposed butt crack of zoiets.


Citaat
Mijn moeder is volgens mij kampioen niks-weggooien :r ik denk dat er nog een bakje sla in de koelkast staat van vorige week, weet het niet zeker want ben zelf 5 dagen niet thuis geweest

Ik wil het ook niet weten denk ik :')


Citaat
Ik loop op hakken als een boerin met obstipatie. Geloof me, daar is niets sexy's aan.


Citaat
Volgens mij is het een afkorting want mensen zijn lui :+


*\%/*


-:) En natuurlijk de aller aller belangrijkste wetenschappelijke formule voor ALLE "kan ik dit voedsel nog eten" vragen.
Die na zeer veel input van al onze vragerts en anwoorderts is samengesteld door professor Karuna

Citaat
X eetbaar zolang het geen 30 graden buiten is, y hangt van het eten af wat het is, z is het droog of nat voedsel en waar is het op gevallen? :')


[ img ]


Dus... vraag en blijf vragen! *\o/*


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 15:06 



 
Profiel   

*\o/* *\o/*
Mooie openingspost!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 15:10 



 
Profiel   

Ha nieuw topic, *\o/*

Kleine uitleg van hierboven droog niet plakkerig voedsel dat op een niet plakkerige ondergrond valt die niet bezaaid is met vuil :P afkloppen op opeten. :)) als er van alles aan je eten vastgeplakt zit succes dan :Y) . Daar waag ik me niet meer aan. :') En vis of rauw vlees wat bij kamertemperatuur een nacht ligt. Daar waag ik me niet aan. Voor de rest. Ik leef nog zonder voedselvergiftiging :))

Vlees of erg bederfelijke waar na houdbaarheid eet ik niet op, anders twee dagen jawel blik pot en droog eten kan heel lang eroverheen voor het bederft. Dan is het ruikt en oogt het ok zonder pluis of bewegende delen. :D

En meteen een vraag. Hoe kan iemand een stukje gras en pad van hem beschouwen als de gemeente het maait en snoeit en schoonhoud? En het ver buiten eigen tuin ligt die zelf als fort Knox is afgezet? Werd er dinsdag bijna door in elkaar gemept omdat ik over dat openbare gemeente pad liep met de honden.


Laatst bijgewerkt door karuna op 28-02-19 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 15:12 



 
Profiel   

Ik gok dat we aan het eind van dit topic een nog veel betere... meer aangepaste aan alle situaties achtige formule hebben...

voor nu:
Kijk, ruik en bepaal :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 15:13 



 
Profiel   

Leuke openingspost *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 15:20 



 
Profiel   

dat is een pannekoek met frikandel..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 15:39 



 
Profiel   

https://www.koopmans.com/recept/gevulde ... et-ragout/

voor de vraag van de pannenkoek met kroket...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 15:45 



 
Profiel   

Waarom mag een topic eigenlijk maar 500 pagina`s hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 15:46 



 
Profiel   

EmptyWords schreef
https://www.koopmans.com/recept/gevulde ... et-ragout/

voor de vraag van de pannenkoek met kroket...

Kaaspannenkoek met kipragout, voor mij bijna de lekkerste pannenkoeken. :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 15:53 



 
Profiel   

Waar vind ik een dichromatisch blauwfilter wat 450-470 nm doorlaat?
Of volstaat een simpele blauwe folie ook als excutatiefilter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 16:12 



 
Profiel   

Goed gedaan, die OP!
Leuk dat mijn boerinnen quote ook is opgenomen. _O-

Als twee objecten tegen elkaar aan botsen, is de impact dan groter wanneer beide objecten naar elkaar toe bewegen of is deze hetzelfde als wanneer 1 van de objecten stil staat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 16:19 



 
Profiel   

Zijn mijn geitjes veilig als de honden van de slipjacht voorbij komen?Er blijven soms honden achter.Vandaag ook 2 die in het buurweiland achter waren gebleven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 16:21 



 
Profiel   

Ik zou het er niet op wagen en ze toch even binnenzetgen als je de mogelijkheid hebt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 16:23 



 
Profiel   

Jolien87 schreef
Goed gedaan, die OP!
Leuk dat mijn boerinnen quote ook is opgenomen. _O-

Als twee objecten tegen elkaar aan botsen, is de impact dan groter wanneer beide objecten naar elkaar toe bewegen of is deze hetzelfde als wanneer 1 van de objecten stil staat?

impact is groter als beide objecten naar elkaar toe bewegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 16:24 



 
Profiel   

Jolien87 schreef
Goed gedaan, die OP!
Leuk dat mijn boerinnen quote ook is opgenomen. _O-

Als twee objecten tegen elkaar aan botsen, is de impact dan groter wanneer beide objecten naar elkaar toe bewegen of is deze hetzelfde als wanneer 1 van de objecten stil staat?


Die is ook goed ja,
Ik zeg altijd ik loop erbij als een pasgeboren kalf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 16:26 



 
Profiel   

Ik let altijd wel op als de jacht langs komt.Ik ga toch altijd kijken omdat het een mooi gezicht is.Ze komen bijna door onze achtertuin.Wel onze 2 paarden hyper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 16:26 



 
Profiel   

EmptyWords schreef
Jolien87 schreef
Goed gedaan, die OP!
Leuk dat mijn boerinnen quote ook is opgenomen. _O-

Als twee objecten tegen elkaar aan botsen, is de impact dan groter wanneer beide objecten naar elkaar toe bewegen of is deze hetzelfde als wanneer 1 van de objecten stil staat?

impact is groter als beide objecten naar elkaar toe bewegen.

Dat hoeft niet. Hangt van de snelheid af. Als beide objecten met bv een constante snelheid van 10 km/h op elkaar afkomen botsen ze met de kracht van 20 km/ h. Als een stilstaat en de andere komt met diezelfde constante snelheid 10 km/h ertegen aan is de kracht van de botsing de helft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 16:29 



 
Profiel   

Jolien87 schreef
Goed gedaan, die OP!
Leuk dat mijn boerinnen quote ook is opgenomen. _O-

Als twee objecten tegen elkaar aan botsen, is de impact dan groter wanneer beide objecten naar elkaar toe bewegen of is deze hetzelfde als wanneer 1 van de objecten stil staat?


Die is ook goed ja,
Ik zeg altijd ik loop erbij als een pasgeboren kalf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 16:32 



 
Profiel   

Bouwvakkersdecolleté in het Engels: Builders bum.
https://www.urbandictionary.com/define. ... %27s%20bum

Bij lange na niet zo spannend als in het NL...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 16:40 



 
Profiel   

Wat betekent een bordje 'einde openbare weg'?
Ik kan het oprecht nergens op internet vinden, zelfs geen plaatje om jullie te laten zien hoe het er uit ziet. Het is een relatief klein, volledig wit, rechthoekig bordje, waarop dus alleen staat 'einde openbare weg'. Mag je dit rijden? Waarom staat het er? Wat houdt het in? Zo veel vragen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 16:41 



 
Profiel   

Dat betekent dat de gemeente/provincie/rijk niet meer verantwoordelijk is voor het onderhoud van de weg. Soms staat er ook een bordje eigen weg bij. Afhankelijk van de eigenaar mag je er wel of niet komen. Dan staat er wel een bordje als het niet mag meestal wel. Is geen echt veel voorkomende situatie trouwens,

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 16:45 



 
Profiel   

karuna schreef
Dat hoeft niet. Hangt van de snelheid af. Als beide objecten met bv een constante snelheid van 10 km/h op elkaar afkomen botsen ze met de kracht van 20 km/ h. Als een stilstaat en de andere komt met diezelfde constante snelheid 10 km/h ertegen aan is de kracht van de botsing de helft.


Dat hoeft wel :P Ook in je eigen voorbeeld. Als er 1 stilstaat, is de kracht van de botsing de snelheid van de bewegende partij. Bewegen beide, is het altijd een optelsom van beide snelheden.

De kracht van een loodrechte botsing is altijd de optelling van beide snelheden.

Botsen voorwerpen die beide bewegen onder een hoek, dan is het de hoeksnelheid van beide voorwerpen die de totale botskracht bepaalt.
(Dat is uit te rekenen als je de hoek(en) kent, want snelheid is in een X-richting en Y-richting te splitsen) - middelbare school natuurkunde :+

Bewegen beide voorwerpen in dezelfde richting, maar gaat de achterste sneller dan de voorste, dan is de botssnelheid het verschil in snelheid. Een auto die met 70 km/u achterop botst op een auto die 65 km/u rijdt, veroorzaakt een aanrijding met 5 km/u.


Laatst bijgewerkt door Ibbel op 28-02-19 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 16:46 



 
Profiel   

Het hoeft niet omdat dat dus afhangt van de snelheden. :P zo neergezet zonder snelheden kun je er niks zinnig van zeggen :') ik ben uitgegaan van een volledig frontale aanrijding kop eerst :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 16:47 



 
Profiel   

karuna schreef
Dat betekent dat de gemeente/provincie/rijk niet meer verantwoordelijk is voor het onderhoud van de weg. Soms staat er ook een bordje eigen weg bij. Afhankelijk van de eigenaar mag je er wel of niet komen. Dan staat er wel een bordje als het niet mag meestal wel. Is geen echt veel voorkomende situatie trouwens,


Maar waar vind ik dit? Hoe weet je dit? En hoe zit dit qua wetten?

Even een beetje uitleg van de situatie: ik zet samen met mijn vriend een kaartleesritje uit en we hadden dus een weg waarbij dit bordje stond, opgenomen in onze route. Kun/mag je hier zeg 30 auto's langs sturen? Mag dit niet? Ik vind het echt een mysterie haha! :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 16:50 



 
Profiel   

Leuke OP!! *\o/*

Pfoe, natuurkunde is lang geleden :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 16:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 501 [ 12508 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen