Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 479 van de 501 [ 12508 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dingen die je je af vraagt deel 3!

 
Profiel   

Tirza

https://www.bol.com/be/nl/p/mawa-kh35-v ... oductTitle

deze?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 12:40 



 
Profiel   

IsaCalixa schreef
DuoPenotti schreef
Schapen wel iig, die hebben we hier op het land gehad.
Dan denk je oh met die dikke wol voelen ze het niet.
Als het stevig regende rende ze met alle tegelijk naar de schuilstal.
Dus ik denk dat het voor koeien dan ook wel geldt.


Hmm. Ja het ziet er toch wat zielig uit. Alle grote boerderijen hier lijken koeien op land te hebben zonder schuilstal.

Maar volgens mij gaan ze wel als het kouder is/swinters op stal. (Niet dat ik dat heel goed vind.. dag en nacht op stal.. Maar dat is weer een andere discussie)

Weidegang in de winter is inderdaad bij veel veehouderijen minimaal. Bij weidemelk moeten de dieren minstens 120 dagen per jaar op de wei. Komt vaak neer op lente/zomer.
Volgensmij staan koeien die biologisch worden gehouden wel zo veel mogelijk op de wei. Ook in de winter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 13:45 



 
Profiel   

Koeien houden ook niet van nat gras. Als in de zomer het gras nat is, dan eten ze veel minder

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 13:47 



 
Profiel   

En weinig voeding in het gras in de winter.
Dan moet er echt bijgevoerd worden.
Merk dat aan de paarden ook, er is altijd gras, maar ze missen dan de structuur oid.

Daarnaast die grote stallen, denk dat ze zo gek niet zijn hoor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 14:04 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef


Ja die :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 15:45 



 
Profiel   

Dan is dit ook wel wat denk ik :D https://www.bol.com/nl/nl/p/bomoe-broek ... 035131140/ .

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 15:53 



 
Profiel   

tirzasarah10 schreef


Die zijn ongeveer maar 40 cm lang he, misschien wat kort voor een dekje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 15:55 



 
Profiel   

Maar zal dat meteen doorzakken op het einde?
Dit is ongeveer de lengte van een dekje.
https://www.minihorseshop.nl/harry-s-ho ... &520=13289

Anders zou je nog kunnen kijken of je er een pvc buisje over kunt schuiven in de lengte die je wilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 16:23 



 
Profiel   

IsaCalixa schreef
DuoPenotti schreef
Schapen wel iig, die hebben we hier op het land gehad.
Dan denk je oh met die dikke wol voelen ze het niet.
Als het stevig regende rende ze met alle tegelijk naar de schuilstal.
Dus ik denk dat het voor koeien dan ook wel geldt.


Hmm. Ja het ziet er toch wat zielig uit. Alle grote boerderijen hier lijken koeien op land te hebben zonder schuilstal.

Maar volgens mij gaan ze wel als het kouder is/swinters op stal. (Niet dat ik dat heel goed vind.. dag en nacht op stal.. Maar dat is weer een andere discussie)


Melkkoeien staan vaak op een huiskavel, maar dat kan rustig een halve km lopen zijn van de melkstal. Die van hier lopen vandaag zo'n 700 m naar het land. De deur is open, dus ze kunnen zelf kiezen of ze gaan grazen of niet. Sommige lopen meteen weer naar binnen na het melken, andere gaan toch echt naar het land.
In de zomer is de deur wel vaak dicht omdat alle koeien een minimaal aantal dagen op de wei moeten staan voor het melkkeurmerk. In de volle winter als het gras op is dan staan ze op stal.

Vleesvee en kruisingen staan vaak wel gewoon buiten. Maar die krijgen ook echt heel dikke vachten, dus die hebben er minder last van. Mits er tenminste genoeg eten is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 16:38 



 
Profiel   

Ik vraag mij af hoe het komt dat wij hier in BE al weken veel meer nieuwe coronabesmettingen hebben dan in NL.
Net zoals ik mij al 1 1/2 jaar afvraag hoe het komt dat wij zoveel meer coronadoden hebben dan onze buurlanden.

Het juiste antwoord zullen we nooit weten, maar ik vraag het mij gewoon af. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 11:59 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Ik vraag mij af hoe het komt dat wij hier in BE al weken veel meer nieuwe coronabesmettingen hebben dan in NL.
Net zoals ik mij al 1 1/2 jaar afvraag hoe het komt dat wij zoveel meer coronadoden hebben dan onze buurlanden.

Het juiste antwoord zullen we nooit weten, maar ik vraag het mij gewoon af. :+


Als mensen zich niet laten testen ook al zijn ze ziek, dan is er volgens de statistieken niets te zien...
Als het gedrag van mensen in verschillende landen niet hetzelfde is, zijn de statistieken lastig vergelijkbaar.

Het vergelijk tussen landen is altijd moeilijk, omdat de manier van statistieken bijhouden ook niet overal hetzelfde is. Iemand die sterft maar toevallig ook (bewezen/getest) corona heeft, is iets totaal anders dan iemand die aan corona overleden is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 17:25 



 
Profiel   

Waar kijk of koop je originele klassieke disneyfilms, zoals The Lion King, Pocahontas, Brother Bear, Bambi enz?
Dus de originele Engelse versie, maar wel met onderschrift.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 21:11 



 
Profiel   

Nikass schreef
Waar kijk of koop je originele klassieke disneyfilms, zoals The Lion King, Pocahontas, Brother Bear, Bambi enz?
Dus de originele Engelse versie, maar wel met onderschrift.

Bij de kringloop

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 21:14 



 
Profiel   

Ah dat is een goed plan, maar dat moet je dan toevallig treffen, en dan moeten het geen videobanden zijn ;)
Die films moeten toch ergens wel te vinden zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 21:16 



 
Profiel   

Ziggo On Demand kan je heel veel huren... Heb je daar (of het equivalent van andere aanbieders) al gekeken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 21:20 



 
Profiel   

Nikass schreef
Waar kijk of koop je originele klassieke disneyfilms, zoals The Lion King, Pocahontas, Brother Bear, Bambi enz?
Dus de originele Engelse versie, maar wel met onderschrift.


Disney+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 21:25 



 
Profiel   

Weet je zeker of dat inderdaad op Disney+ komt, of zit je dan opgescheept met Star Wars en Iron Man enzo... ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 21:49 



 

Nikass schreef
Weet je zeker of dat inderdaad op Disney+ komt, of zit je dan opgescheept met Star Wars en Iron Man enzo... ?
Alle Disney Classics staan op Disney+ :D Naast inderdaad Star Wars en Iron Man, maar als je gewoon op het 'Disney' icoontje klikt op je dashboard, heb je daar geen last van. :) Als je wat screenshots wilt van de interface, geef maar een gil!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 21:53 



 
Profiel   

Mkango schreef
Nikass schreef
Weet je zeker of dat inderdaad op Disney+ komt, of zit je dan opgescheept met Star Wars en Iron Man enzo... ?
Alle Disney Classics staan op Disney+ :D Naast inderdaad Star Wars en Iron Man, maar als je gewoon op het 'Disney' icoontje klikt op je dashboard, heb je daar geen last van. :) Als je wat screenshots wilt van de interface, geef maar een gil!


Aaah top! Ja doe maar haha, ben benieuwd! Het gaat me echt om die oude klassiekers zoals al genoemd, maar ook Frank & Frey en 101 Dalmatiërs enzo :)

Edit: klopt het dat je Disney+ nog niet kan streamen? (Bij Ziggo) -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 21:56 



 
Profiel   

Yep, staan allemaal op Disney +, samen met idd de Marvels etc maar ook steeds meer “gewone” series die door Fox en/of Disney gemaakt zijn…

Alles van Disney en Pixar staat op Disney +

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 22:15 



 
Profiel   

Disney + idd :j alle klassiekers! Tot waaaaaay back :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 23:24 



 
Profiel   

Nikass schreef
Mkango schreef
Alle Disney Classics staan op Disney+ :D Naast inderdaad Star Wars en Iron Man, maar als je gewoon op het 'Disney' icoontje klikt op je dashboard, heb je daar geen last van. :) Als je wat screenshots wilt van de interface, geef maar een gil!


Aaah top! Ja doe maar haha, ben benieuwd! Het gaat me echt om die oude klassiekers zoals al genoemd, maar ook Frank & Frey en 101 Dalmatiërs enzo :)

Edit: klopt het dat je Disney+ nog niet kan streamen? (Bij Ziggo) -O-

Disney+ is geen zender/kanaal maar een streaming service zoals netflix.
Je moet er dus een abbonement van 6,99 voor afsluiten

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 00:29 



 
Profiel   

Er is een bokster die een tumor in haar ooglid had en daar al 2x aan geopereerd was.
Ze zou naar Rotterdam naar een oogkliniek gaan.
Ik ben benieuwd hoe het met haar is maar weet haar naam niet meer en kan het topic niet meer vinden.
Weet 1 van jullie het?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 00:52 



 
Profiel   

Gohya toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 00:54 



 
Profiel   

Gohya :j [MWS] Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 08:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 479 van de 501 [ 12508 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen