Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 19:21

Van prorail hebben ze ook auto's met blauwe zwaailampen en geluid. Reed laatst ook voorbij met sirenes.

ladyrosa

Berichten: 677
Geregistreerd: 27-09-11

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 13:22

Wat is een goede sport legging voor mensen met brede bovenbenen en (in verhouding met bovenbenen) smalle taille. Ik heb er nu 1 van de Hema, zit heerlijk, maar schijnt door en alle oneffenheden zijn te zien :x

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 13:50

ladyrosa schreef:
Wat is een goede sport legging voor mensen met brede bovenbenen en (in verhouding met bovenbenen) smalle taille. Ik heb er nu 1 van de Hema, zit heerlijk, maar schijnt door en alle oneffenheden zijn te zien :x



Ik gebruik die van h&m ideaal

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33791
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 16:49

ladyrosa schreef:
Wat is een goede sport legging voor mensen met brede bovenbenen en (in verhouding met bovenbenen) smalle taille. Ik heb er nu 1 van de Hema, zit heerlijk, maar schijnt door en alle oneffenheden zijn te zien :x

Nike!

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 17:34

Ok gore vraag, ik waarschuw maar alvast :P :')

Maar dit vraag ik me al een tijdje af: hebben mensen die uit hun neus eten een betere weerstand, of worden ze minder snel ziek? Ik kan me voorstellen dat er allemaal bacteriën en virusdeeltjes gedurende de dag in het neusslijmvlies blijven zitten. En als je die dan opeet werkt dat misschien als een soort mini-vaccinatie :')

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 17:40

Ik denk niet dat er dergelijk causaal verband is. Wat in je neus zit zijn dingen die je lichaam tegenhoudt of afstoot, je lichaam wil deze stoffen weg hebben. Als je deze dan op een andere manier :D je lichaam binnenwerkt, zal het afhankelijk zijn van je huidige weerstand of en hoe je daarop reageert. Misschien dat er een kleine winstkans te behalen valt als er een nieuw virus bij zit waar je lichaam dan antistoffen voor kan aanmaken, maar om nou te zeggen dat je er een betere weerstand door krijgt of minder snel ziek wordt, ik denk dat dat niet zo 1 op 1 te stellen is.

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 19:32

ladyrosa schreef:
Wat is een goede sport legging voor mensen met brede bovenbenen en (in verhouding met bovenbenen) smalle taille. Ik heb er nu 1 van de Hema, zit heerlijk, maar schijnt door en alle oneffenheden zijn te zien :x

Ik heb die van de decathlon. Van domyos, goedkoopste die er is (€19,99 volgens mij). Ik heb flinke bovenbenen en kont, en spijkerbroeken staan altijd "open" in mijn rug. Maar deze zijn top! En schijnen niet door! :)

_Karlijn
Berichten: 6462
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:22

Kunnen kikkers hard bijten? Is het vergelijkbaar met bijvoorbeeld een baardagaam?

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 21:29

Gini schreef:
Ik denk niet dat er dergelijk causaal verband is. Wat in je neus zit zijn dingen die je lichaam tegenhoudt of afstoot, je lichaam wil deze stoffen weg hebben. Als je deze dan op een andere manier :D je lichaam binnenwerkt, zal het afhankelijk zijn van je huidige weerstand of en hoe je daarop reageert. Misschien dat er een kleine winstkans te behalen valt als er een nieuw virus bij zit waar je lichaam dan antistoffen voor kan aanmaken, maar om nou te zeggen dat je er een betere weerstand door krijgt of minder snel ziek wordt, ik denk dat dat niet zo 1 op 1 te stellen is.


Plus als je een keer goed je neus ophaalt heb je het zelfde effect als uit je neus eten :+

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 22:18

_Karlijn schreef:
Kunnen kikkers hard bijten? Is het vergelijkbaar met bijvoorbeeld een baardagaam?

Wat voor kikkers?
Ik ben eens gehapt door een kikkertje die ik bij de sloot terug wilde zetten. Hij sprong rond op een terrein waar net een springwedstrijd was.
Beestje heeft waarschijnlijk gehapt. Het voelde net even alsof een stukje vel tussen 2 nagels werd gepakt zonder veel kracht te zetten.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 22:22

miss_lizje schreef:
Gini schreef:
Ik denk niet dat er dergelijk causaal verband is. Wat in je neus zit zijn dingen die je lichaam tegenhoudt of afstoot, je lichaam wil deze stoffen weg hebben. Als je deze dan op een andere manier :D je lichaam binnenwerkt, zal het afhankelijk zijn van je huidige weerstand of en hoe je daarop reageert. Misschien dat er een kleine winstkans te behalen valt als er een nieuw virus bij zit waar je lichaam dan antistoffen voor kan aanmaken, maar om nou te zeggen dat je er een betere weerstand door krijgt of minder snel ziek wordt, ik denk dat dat niet zo 1 op 1 te stellen is.


Plus als je een keer goed je neus ophaalt heb je het zelfde effect als uit je neus eten :+


Oh! Kijk nou! https://www.ad.nl/wetenschap/dit-is-waa ... ~adecf7a6/

_Karlijn
Berichten: 6462
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 22:33

Kookaburra schreef:
_Karlijn schreef:
Kunnen kikkers hard bijten? Is het vergelijkbaar met bijvoorbeeld een baardagaam?

Wat voor kikkers?
Ik ben eens gehapt door een kikkertje die ik bij de sloot terug wilde zetten. Hij sprong rond op een terrein waar net een springwedstrijd was.
Beestje heeft waarschijnlijk gehapt. Het voelde net even alsof een stukje vel tussen 2 nagels werd gepakt zonder veel kracht te zetten.


Geen idee, heb niet zoveel verstand van soorten kikkers :D Ik zag een filmpje van een boomkikker die een sprinkhaan aangeboden kreeg maar vol voor de vingers ging, daarna googlede ik of kikkers tanden hebben: alleen in bovenkaak kegelvormige tandachtige dingen (als ik het goed onthouden heb) en daarna vroeg ik me af hoeveel kracht ze daarmee kunnen zetten hahah :')

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 15:26

Hoe krijg je een dolgedraaide schroef eruit? Tips op internet zoals met elastiek en ductape werkt beide niet

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 15:40

fjordjes schreef:
Hoe krijg je een dolgedraaide schroef eruit? Tips op internet zoals met elastiek en ductape werkt beide niet


Wij hebben er een setje voor. Die boor je er in en dan draai je hem er zo uit.

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 15:46

M'n man zei uitboren of met een tang maar dat lukt me nu niet dus die mag me er bij helpen

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 18:42

Is er een topic met handige dingen om mee te nemen naar het bos of strand? Met bijvoorbeeld standaard lijstje? Ik kan zo snel niets vinden of krijg veel andere topics waar die woorden in voor komen

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 18:56

Bedoel je met je paard? Voor iedereen is het weer anders wat hij mee wil nemen, ik denk dat er daarom geen standaard lijstjes zijn. Het hangt er ook vanaf of je dichtbij strand/bos woont of dat je er een dag uit van maakt wat je meeneemt.

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 19:00

Jet schreef:
Bedoel je met je paard? Voor iedereen is het weer anders wat hij mee wil nemen, ik denk dat er daarom geen standaard lijstjes zijn. Het hangt er ook vanaf of je dichtbij strand/bos woont of dat je er een dag uit van maakt wat je meeneemt.


Ja idd met paard, ben bang dat ik wat vergeet en basis zal wel hetzelfde zijn toch :x

Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 19:37

Een zadel en hoofdstel, veel meer heb je niet nodig toch? :D Nee zonder dollen, dat verschilt toch heel erg? Zo heb ik zelf altijd aan het bos gestaan, dus wat een buitenrit niks speciaals. Ging dus ook niks extra's aan reserve spullen mee naast misschien een boterham voor mezelf op een lange rit. Waar denk je aan dat je zo hoognodig zou moeten hebben maar zou kunnen vergeten?

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 20:07

Naja ik moet met vrachtwagen ernaartoe aangezien we hier alleen maar polder hebben :roll: dus normale rijspullen snap ik maar voor in t wagentje wat mensen standaard bij zich hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 23:21

karuna schreef:
Zijn er eigenlijk regels ontrend de plaatsing van een dixie (zo n buiten toilethokje) je ziet ze soms staan op rare of onhygienische of niet sociale plekken. Ik kwam er vandaag een tegen meteen naast de voordeur van de buren.dus op de erfgrens op 40 cm van de voordeur ernaast. Dat lijkt me niet heel erg de bedoeling of mag dat gewoon?

40 cm van iemands voordeur af lijkt me inderdaad niet de bedoeling, tenzij je buren hem zelf hebben besteld. Staat er een bedrijf op? Die zou je eens kunnen bellen als het voor (stank)overlast zorgt.

Soms is het wel lastig om een goede plek voor zo'n ding te vinden. Ik moet er helaas ook vaak gebruik van maken en je moet hem toch ergens kwijt, het liefst ook niet al te ver van de locatie waar je werkt. De precieze regels weet ik niet, maar die zijn er vast!

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 23:22

Maddy_Paola schreef:
Naja ik moet met vrachtwagen ernaartoe aangezien we hier alleen maar polder hebben :roll: dus normale rijspullen snap ik maar voor in t wagentje wat mensen standaard bij zich hebben


Voor een dagtocht zeg maar:

Hooinet met hooi/voordroog van thuis voor onderweg
Natuurlijk je zadel en hoofdstel, dekje, singel, beugels en beugelriemen. Ik heb ooit iemand mee gehad die haar singel vergeten was. Nu is mijn bus een beetje een doos van Pandora, dus ik had gelukkig een singel van de goede maat en het soort dat ze zelf gebruikte mee, maar dat is natuurlijk echt toeval.
Zweetdeken voor de terugweg ( als ze nat zijn van het rijden doe ik die op, anders niet, zeker geen regendeken op doen in de trailer)
Hoevenkrabber ( voor als er iets in de hoef is gekomen ( onderweg meenemen) en eventueel een borstel om nog even wat schoon te poetsen als er veel hooi op de rug ligt
Extra halster en touw ( Als ze zich op de locatie lostrekken kan er wat stuk gaan)
Eventueel twee longeerlijnen voor het laden als ze dat niet zo gewend zijn en niet altijd gelijk doen.
Bij wat warmer weer kan je een emmer en een jerrycan water meenemen, je kan ze laten drinken als ze dat willen en anders, als je ook een spons meehebt, kan je ze even afsponzen onder het zadel en bij de singel. Nat gaat zweet er makkelijker af dan wanneer je ze al hebt laten opdrogen
Voor jezelf iets te eten en te drinken. Wel dingen die je graag eet en makkelijk mee te nemen zijn. Als je spanning hebt, eet je liever iets dat je echt lekker vindt dan omdat je moet eten en zo zit dat met drinken ook. Als je met slechter weer gaat; laagjes kleding, zodat je wat uit kan doen als het toch te warm is onderweg.
Krachtvoer zou ik niet doen, dat kunnen ze beter thuis weer in alle rust eten.

Nog een tipje: Als ze niet vaak op een vrachtwagen staan: een keer oefenen als je niet weg wil en alle tijd hebt, dan zie je meteen hoe dat gaat en heb je als het moet veel minder stress, of je weet gelijk dat je nog wel een tijdje mag oefenen ;) .

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 23:31

Jet schreef:
Maddy_Paola schreef:
Naja ik moet met vrachtwagen ernaartoe aangezien we hier alleen maar polder hebben :roll: dus normale rijspullen snap ik maar voor in t wagentje wat mensen standaard bij zich hebben


Voor een dagtocht zeg maar:

Hooinet met hooi/voordroog van thuis voor onderweg
Natuurlijk je zadel en hoofdstel, dekje, singel, beugels en beugelriemen. Ik heb ooit iemand mee gehad die haar singel vergeten was. Nu is mijn bus een beetje een doos van Pandora, dus ik had gelukkig een singel van de goede maat en het soort dat ze zelf gebruikte mee, maar dat is natuurlijk echt toeval.
Zweetdeken voor de terugweg ( als ze nat zijn van het rijden doe ik die op, anders niet, zeker geen regendeken op doen in de trailer)
Hoevenkrabber ( voor als er iets in de hoef is gekomen ( onderweg meenemen) en eventueel een borstel om nog even wat schoon te poetsen als er veel hooi op de rug ligt
Extra halster en touw ( Als ze zich op de locatie lostrekken kan er wat stuk gaan)
Eventueel twee longeerlijnen voor het laden als ze dat niet zo gewend zijn en niet altijd gelijk doen.
Bij wat warmer weer kan je een emmer en een jerrycan water meenemen, je kan ze laten drinken als ze dat willen en anders, als je ook een spons meehebt, kan je ze even afsponzen onder het zadel en bij de singel. Nat gaat zweet er makkelijker af dan wanneer je ze al hebt laten opdrogen
Voor jezelf iets te eten en te drinken. Wel dingen die je graag eet en makkelijk mee te nemen zijn. Als je spanning hebt, eet je liever iets dat je echt lekker vindt dan omdat je moet eten en zo zit dat met drinken ook. Als je met slechter weer gaat; laagjes kleding, zodat je wat uit kan doen als het toch te warm is onderweg.
Krachtvoer zou ik niet doen, dat kunnen ze beter thuis weer in alle rust eten.

Nog een tipje: Als ze niet vaak op een vrachtwagen staan: een keer oefenen als je niet weg wil en alle tijd hebt, dan zie je meteen hoe dat gaat en heb je als het moet veel minder stress, of je weet gelijk dat je nog wel een tijdje mag oefenen ;) .


Ah thanks, meeste had ik zelf ook op mn briefje om niet te vergeten staan, alleen hoevenkrabber niets aangezien haar hoeven zo bikkelhard zijn dat er niets in komt en geen water omdat ik naar een kennis ga en daar op t terrein mag met de wagen om te parkeren, emmer heb ik en zal m dan vast wel even mogen vullen :)

Laden ben ik niet heel bang voor, de draai snapte ze van de zomer even niet maar ze loopt er wel zo in en staat ook superrustig erop dus heb t idee dat dat niet zo spannend gaat zijn 8-)

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 23:43

Mooi, dan denk ik dat je goed voorbereidt op stap gaat, veel plezier!

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 23:52

Jerrycan water raad ik altijd aan om mee te nemen, niet voor op locatie, maar wel als je onderweg strandt. Eventueel samen met een flesje (houdbare) appelsap.