Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 15:31

MarlindeRooz schreef:
Roodvos schreef:
Ik heb iemand geblokkeerd staan op Whatsapp en bellen. Ik wil eigenlijk deze periode van mijn leven afsluiten en dit hele contact wissen. Maar dan kan ik wel weer gebeld of geappt worden, toch? Net zoals een "vreemde" je gewoon kan bellen of appen als die (per ongeluk) je nummer heeft.
Want daar heb ik geen zin in.

Zijn er nog andere mogelijkheden?

Eerst blokkeren en dan het nummer/contact wissen kan geloof ik wel.


Klopt, je blijft het nummer dan alleen wel zien in je lijst met geblokkeerde contacten.

Wyb_ster

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 15:47

Misschien heeft iemand een goed idee?
Mijn pakket is vorige week woensdag verkeerd bezorgd (75 huisnummers lager dan dat van mij :+ ), daar kwam ik vanochtend achter dus ik heb zo snel mogelijk contact gezocht met die mensen, maar zij hebben het zaterdag naar het postkantoor gebracht. Het postkantoor ging pas om 13.30 open... en je raadt het al, om 13.00 zijn die pakketjes opgehaald naar het sorteercentrum.

Ik heb met AboutYou gebeld, maar zij kunnen het pakket niet alsnog versturen nadat het is geretourneerd. Weet iemand wat ik nu nog kan doen om alsnog mijn pakketje te krijgen? Via de track-and-trace is hij nog niet aangemeld als geretourneerd...

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:12

Roodvos schreef:
Ik heb iemand geblokkeerd staan op Whatsapp en bellen. Ik wil eigenlijk deze periode van mijn leven afsluiten en dit hele contact wissen. Maar dan kan ik wel weer gebeld of geappt worden, toch? Net zoals een "vreemde" je gewoon kan bellen of appen als die (per ongeluk) je nummer heeft.
Want daar heb ik geen zin in.

Zijn er nog andere mogelijkheden?


Probeer het met een contact... je zus ofzo

Ik wil je nummer ook wel testen.
Blokkeer je me eerst. Dan verwijderen.

Dan bel ik je weer.

KarenQ
Berichten: 509
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:17

Wyb_ster schreef:
Misschien heeft iemand een goed idee?
Mijn pakket is vorige week woensdag verkeerd bezorgd (75 huisnummers lager dan dat van mij :+ ), daar kwam ik vanochtend achter dus ik heb zo snel mogelijk contact gezocht met die mensen, maar zij hebben het zaterdag naar het postkantoor gebracht. Het postkantoor ging pas om 13.30 open... en je raadt het al, om 13.00 zijn die pakketjes opgehaald naar het sorteercentrum.

Ik heb met AboutYou gebeld, maar zij kunnen het pakket niet alsnog versturen nadat het is geretourneerd. Weet iemand wat ik nu nog kan doen om alsnog mijn pakketje te krijgen? Via de track-and-trace is hij nog niet aangemeld als geretourneerd...


Nog een keer bestellen en dan laten afleveren bij een pakketpunt?

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:44

Knert schreef:
Roodvos schreef:
Ik heb iemand geblokkeerd staan op Whatsapp en bellen. Ik wil eigenlijk deze periode van mijn leven afsluiten en dit hele contact wissen. Maar dan kan ik wel weer gebeld of geappt worden, toch? Net zoals een "vreemde" je gewoon kan bellen of appen als die (per ongeluk) je nummer heeft.
Want daar heb ik geen zin in.

Zijn er nog andere mogelijkheden?


Probeer het met een contact... je zus ofzo

Ik wil je nummer ook wel testen.
Blokkeer je me eerst. Dan verwijderen.

Dan bel ik je weer.

Oh dat is wel een goede ja.
Lief dat je dat aanbiedt :* .

Ik heb nog een tweede telefoon van mijn werk. Daar kan ik het wel even mee testen.
Dat ik dat zelf niet verzonnen heb...

Nyaleti

Berichten: 6136
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 18:48

Weet iemand tot hoelaat de Mc Donald's drive nu open is? Mogen die wel tot na 8en open blijven?

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 19:42

Nyaleti schreef:
Weet iemand tot hoelaat de Mc Donald's drive nu open is? Mogen die wel tot na 8en open blijven?

Jahoor, volgens mij tot 1 uur. Zolang ze maar geen alcohol verkopen.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 18:58

Hoe breek je een (zwevende) rib?
Kinesist heeft het gisteren op Mn röntgen (van rug, scoliose) gezien, maar heb dus echt geen flauw idee hoe ik het klaargespeeld heb...

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:15

Sorry geen idee maar beterschap!

Weet iemand of je bij een YouTube-filmpje even tekst in beeld kan laten verschijnen en zo ja, hoe dan? Heb een filmpje maar heb een klein ding vergeten te zeggen, dat zou ik graag even in zo'n vakje laten verschijnen voor een paar seconden...

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:38

Als men een animatiefilm maakt, worden de stemmen dan ingesproken nadat de animatie gemaakt is, of wordt de animatie gemaakt nadat de stemmen ingesproken zijn? Ivm timing?

_Karlijn
Berichten: 6462
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:43

Ik heb éindelijk voer voor mijn katten gevonden dat ze goed verdragen, in de zin van mooie ontlasting, geen stank, geen scheten etc. Maar ze lijken het niet zo lekker te vinden... -O- Blijf ik dit voer aanbieden tot ze eraan gewend zijn qua smaak? Moet ik verder zoeken naar ander voer met hetzelfde resultaat? Zijn allebei niet mager, ook niet moddervet maar als ze wat minder zouden eten zou dat wat gewicht betreft niet erg zijn..

Het is een beetje mijn kattenmamahart dat opspeelt, ze vinden het niet zo lekker (denk ik) maar ze hebben geen keuze :=

Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:43

Captain schreef:
Als men een animatiefilm maakt, worden de stemmen dan ingesproken nadat de animatie gemaakt is, of wordt de animatie gemaakt nadat de stemmen ingesproken zijn? Ivm timing?


Volgens mij dat eerste, er staan wat filmpjes op YouTube over de bekende stemmen achter bijvoorbeeld Spongebob. Leuk om te zien!

gerlindie

Berichten: 4639
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:46

Ik zoek voor mijn vmbo leerlingen een leuk filmpje, wat Engels gesproken is voor in de Engels les.
Vergelijkbaar met zeg maar André van Duin.
Charlie Chaplin en mister Bean vinden ze ook wel leuk, maar daar wordt dan weer weinig Engels in gesproken.

APCIII

Berichten: 2666
Geregistreerd: 25-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:47

Captain schreef:
Als men een animatiefilm maakt, worden de stemmen dan ingesproken nadat de animatie gemaakt is, of wordt de animatie gemaakt nadat de stemmen ingesproken zijn? Ivm timing?


Vaak wordt de originele animatie gemaakt op basis van wat de gesproken tekst moet gaan worden.

Daarna wordt de tekst ingesproken, en moeten ze dus bij het inspreken het ritme van de animatie proberen te volgen.

De mensen die een vertaling moeten inspreken zullen daarna woorden/klanken moeten gebruiken die in de buurt komen van de bewegingen die geanimeerd zijn.

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:48

gerlindie schreef:
Ik zoek voor mijn vmbo leerlingen een leuk filmpje, wat Engels gesproken is voor in de Engels les.
Vergelijkbaar met zeg maar André van Duin.
Charlie Chaplin en mister Bean vinden ze ook wel leuk, maar daar wordt dan weer weinig Engels in gesproken.



Little Britain?

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 22:53

jumpyhorse schreef:
Hoe breek je een (zwevende) rib?
Kinesist heeft het gisteren op Mn röntgen (van rug, scoliose) gezien, maar heb dus echt geen flauw idee hoe ik het klaargespeeld heb...


Was het een oude breuk of was hij vers?

Heb je ooit een keer gehad dat je pijn had met hoesten/niezen of lachen? Dat heb je vaak wel als je een rib breekt. Ik heb nooit een rib gebroken of een scheur in gehad ( voor zover ik weet), maar wel gekneusd.

Vaak is het als je raar op je zadel terecht komt met die rib bij een bok of een rare draai die je niet/slecht kan uitzitten, of als je het stuur van je fiets in je ribbenkast krijgt als je met de fiets valt. Soms kan het zelfs gebeuren als je een periode heel erg hard moet niezen of hoesten.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 22:55

Caira schreef:
gerlindie schreef:
Ik zoek voor mijn vmbo leerlingen een leuk filmpje, wat Engels gesproken is voor in de Engels les.
Vergelijkbaar met zeg maar André van Duin.
Charlie Chaplin en mister Bean vinden ze ook wel leuk, maar daar wordt dan weer weinig Engels in gesproken.



Little Britain?


Of Blackadder?

Op school moest ik trouwens kijken naar Fawlty Towers, en ook naar Trainspotting (supergoede film maar ik weet niet of die overal gewaardeerd zou worden :') )

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 23:37

Little Britain is te grof voor het onderwijs voor mijn smaak. En Engels is teveel met uitspraken die ook te lastig zijn.

Er zijn trouwens wel grappige natuurfilms...

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 00:33

Mrs brown's boys? Die is modern en heel grappig. Soms beetje op het randje van grof. Maar zeker brutaal en er zitten actuele onderwerpen in met een knipoog.
Laatst bijgewerkt door Veulen84 op 20-11-20 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 00:36

Knert schreef:
Little Britain is te grof voor het onderwijs voor mijn smaak. En Engels is teveel met uitspraken die ook te lastig zijn.

Er zijn trouwens wel grappige natuurfilms...


De computer says no filmpjes zijn wel redelijk lief. En ook een goede klantenservice les :')

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 01:07

gerlindie schreef:
Ik zoek voor mijn vmbo leerlingen een leuk filmpje, wat Engels gesproken is voor in de Engels les.
Vergelijkbaar met zeg maar André van Duin.
Charlie Chaplin en mister Bean vinden ze ook wel leuk, maar daar wordt dan weer weinig Engels in gesproken.

De allereerste aftrap aflevering van 'allo 'allo? Die is om te brullen en engels in alle denkbare accenten vliegt voorbij :')

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 03:32

Roodvos schreef:
Ik heb iemand geblokkeerd staan op Whatsapp en bellen. Ik wil eigenlijk deze periode van mijn leven afsluiten en dit hele contact wissen. Maar dan kan ik wel weer gebeld of geappt worden, toch? Net zoals een "vreemde" je gewoon kan bellen of appen als die (per ongeluk) je nummer heeft.
Want daar heb ik geen zin in.

Zijn er nog andere mogelijkheden?


Ik sla zo’n iemand op onder bijnaam

“Voltooid Verleden Tijd”
“Volslagen Idioot”
“Verdoe je tijd niet!”
“Vervelende banketstaaf”
“Vrienden blijven werkt niet”

Op één of andere manier verzin ik altijd wel bijnamen met een V, maar dat werkt perfect tot nog toe.

gerlindie

Berichten: 4639
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 06:22

"voltooid verleden tijd" :')

Dank jullie wel voor jullie suggesties, ik ga zeker kijken :D

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 23:31

Hoe verzend je het veel/grote bestanden?
Ik maak regelmatig foto's voor iemand maar aangezien ik zelf nooit de beslissing wil maken welke foto's bruikbaar zijn, wil ik dus altijd alles sturen. Tot voorheen met mijn oude camera ging dat nog prima via wetransfer etc. Maar nu moet dat elke keer in etappes omdat het totaal GB's van de hele map groter is dan dat je maximaal kan sturen.

Via USBtje is een optie, maar dan krijgt die persoon de foto's vaak pas dagen later.
Zijn er nog andere manieren die ik over het hoofd zie?

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 23:33

Knert schreef:
Little Britain is te grof voor het onderwijs voor mijn smaak. En Engels is teveel met uitspraken die ook te lastig zijn.

Er zijn trouwens wel grappige natuurfilms...


Ik gok zo maar dat gerlindie haar leerlingen 'grappige natuurfilms' niet onder een 'leuke filmpje' scharen :+ .