Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 17:53

Kookaburra schreef:
Of ik wel of geen kat neem. Ik woon zelf op een appartementje, dus de kat kan niet naar buiten. En ja... In hoeverre is het dan eerlijk tegenover de kat om een kat te houden.

Ik heb mijn katten al 6,5 jaar in een appartement, zijn niks anders gewend :) Wel hebben ze nu een groot balkon na de verhuizing, die had ik hiervoor niet.

Sherivey
Berichten: 8740
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 18:35

Ik zou het juist op prijs stellen als meer mensen hun katten binnen zouden houden :')

Britta31

Berichten: 13169
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 19:13

Kookaburra,ga eens kijken in het asiel.Daar zitten ook genoeg binnenkatten.Of wil je een kitten?

Kookaburra

Berichten: 5429
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 20:13

Britta31 schreef:
Kookaburra,ga eens kijken in het asiel.Daar zitten ook genoeg binnenkatten.Of wil je een kitten?

Mijn ouders hebben een nestje met kittens ;) En ik ben stiekem verliefd geworden. Altijd al gezegd dat als ik op mijzelf woon, ik katten wil hebben.

Plan A was een oudje uit het asiel die alleen al binnen gewend was. Maar dit snoetje... Ik smelt weg.
Afbeelding

Jullie zetten me aan het twijfelen ;) Op een positieve manier. Dat wel!
Indien ik wel een kat zou aanschaffen komt er een krabpaal met meerdere plateau's, in de werkkamer een klimhoekje, en regelmatig afwisseling qua klimspul/speelgoed.

En ja. Ik zal mijn bult planten dan eens moeten sorteren op giftig/niet giftig. Maar dat is uberhaupt geen moeite. De giftige planten kan ik via de weggeefhoek wel ruilen voor katvriendelijke :D

Mijn vader ziet het absoluut niet zitten. Die vindt het sneu.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 20:20

Kookaburra, neem aan dat je dan wel voor 2 kittens gaat dan toch? Heb je plek voor meerdere kaartenbakken? Volgens mij was de regel voor kattenbakken het aantal katten + 1.

Binnen katten houden kan prima met voldoende uitdaging.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 20:30

Buiten VS binnen is heel vaak ter discussie geweest op bokt, haha. Ik zou persoonlijk nooit een kat binnen houden. Maar als je het geen probleem vindt zou ik je wel aanraden er dan 2 te nemen, hebben ze iig elkaar nog...

Sodera

Berichten: 5312
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:23

Buiten vs binnen is allebei ok maar idd, twee is zo veel leuker voor ze!
Onze kitten werd echt een soort monster alleen (gevonden op straat) en met een 2e erbij zijn ze allebei heel erg opgebloeid. Het is zo leuk om ze samen op onderzoek te zien gaan etc.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 07:24

En ik zou juist sneller gaan voor 1 kat. Zowel eigen ervaring als wat ik zie is dat het bijna altijd voor stress zorgt meerdere katten.

Kookaburra

Berichten: 5429
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 07:31

1 of 2 katten is ook een discussiepunt. Katten zijn solitaire wezens, dus zouden naar mijn idee prima alleen kunnen. Soms klikt het super tussen twee katten. Tsja, dan is het heerlijk voor ze om samen te zijn. En dat gun ik ze dan ook zeker.

De knoop is doorgehakt. Ik neem later een kat. Eerst even mijn vaste plek in mijn huisje hebben.
Mocht het wel zo uitkomen dat de kitten 'overblijft', dan denk ik er nog eens overna. Maar het welzijn voor het dier staat voorop. Dus de kans is helaas groot dat ik het idee dan wederom laat gaan.

Captain

Berichten: 21410
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 07:37

Ik hou nooit meer een kat alleen, als ik zie hoe leuk die van ons het samen hebben.. 1 daarvan had prima alleen kunnen zijn, maar we hebben genoeg ruimte dus die zoekt haar eigen plekje wel. Die andere 3 zijn dol op elkaar. <3

Kookaburra

Berichten: 5429
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 07:42

Captain schreef:
Ik hou nooit meer een kat alleen, als ik zie hoe leuk die van ons het samen hebben.. 1 daarvan had prima alleen kunnen zijn, maar we hebben genoeg ruimte dus die zoekt haar eigen plekje wel. Die andere 3 zijn dol op elkaar. <3

<3

Ik heb het beide kanten op zien gaan. Dus dat wordt inderdaad beslissing 2. Ga ik voor 1 kat of ga ik voor 2. Maar afijn. Nog genoeg tijd om daar overna te denken :D

c_alsemgeest

Berichten: 20704
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 10:31

Kookaburra schreef:
Captain schreef:
Ik hou nooit meer een kat alleen, als ik zie hoe leuk die van ons het samen hebben.. 1 daarvan had prima alleen kunnen zijn, maar we hebben genoeg ruimte dus die zoekt haar eigen plekje wel. Die andere 3 zijn dol op elkaar. <3

<3

Ik heb het beide kanten op zien gaan. Dus dat wordt inderdaad beslissing 2. Ga ik voor 1 kat of ga ik voor 2. Maar afijn. Nog genoeg tijd om daar overna te denken :D


Mee eens...
Ik had het meest sociale ras die je kan hebben (sphynx en okh... deels uit zelfde nest, en allen vanaf kitten af aan samen) en uiteindelijk ging het mis omdat 1 ziek werd en de andere ging jagen op hem.
Maar goed, dat kwam wel echt door een medisch probleem kwamen we door een gedragstherapeut achter. Maar vervelend was het wel, vechtende katten is echt stress verhogend :')

iirrssjjee

Berichten: 5954
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:15

Onze kat was altijd heel leuk met andere katten (komt als herplaatser uit een cattery). Maar sinds ze alleen is en bij ons woont hoeft er echt geen kat meer in de buurt te komen! Die is zn leven namelijk niet zeker bij haar!

Morrie

Berichten: 22328
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:29

iirrssjjee schreef:
Onze kat was altijd heel leuk met andere katten (komt als herplaatser uit een cattery). Maar sinds ze alleen is en bij ons woont hoeft er echt geen kat meer in de buurt te komen! Die is zn leven namelijk niet zeker bij haar!

hé dat is precies hetzelfde met mijn kat, 3,5 jaar in een cattery gewoond, nestje gehad daar, gesteriliseerd en als herplaatser bij mij gekomen.
Als ik op vakantie ga, gaat ze naar een kattenhotel en daar wil ze niets met andere katten te maken hebben. Ze tolereerde er 1: een Main Coon, ze zeiden dat ze ze daar "verkering" mee had :')
Verder lag ze de hele dag te chillen op het bovenste plankje en o wee als er een kat in de buurt durfde te komen :=
Ik wilde er aanvankelijk een kat bij nemen, uit dezelfde cattery, maar dat doe ik maar niet, ik doe haar er geen plezier mee denk ik

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33850
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:20

Wat nou handig is om te doen wanneer je van je baas een best pittig bericht met kritiek hebt gehad. Waarin stond dat hij dit regelmatig van enkele collega's had gehoord over mij. Met een soort van bericht er in van misschien handig om dit met je collega's te bespreken? Nu heb ik dus alle collegas een algemeen appje gestuurd met sorry blabla ik ga er aan werken en voel je vrij om me altijd aan te spreken als dit gebeurt. Mag ook via de app en ik vind het juist fijn als ik feedback krijg blabla.

Krijg ik unaniem van allemaal terug dat ze geen idee hebben waar dit over gaat. En dat ze juist graag met mij werken en dat ook gezellig en prettig vinden. En dat ze zich totaal niet herkennen in zijn kritiek. (Ik zelf wel) En van 1 iemand dat er wel iets besproken is maar dat hij/zij dat bericht dat ik kreeg ook niet snapt omdat dat helemaal niet het punt was van het gesprek wat zij hadden.

Wat moet ik nu? Het laten zijn zoals het is? Toch nog navragen hoe dit precies gegaan is??? Toch nog in gesprek met mijn baas? Of gewoon het van me af laten glijden?
Ik kreeg letterlijk reacties van wat een banketstaaf bericht en het is totaal onnodig en echt veel te heftig qua toon...

Ik werk pas 1,5 maand weer na mijn revalidatie en pas 2 weken weer volgens mijn normale uren (pas 2 volle dagen). Hoe kan ik dan nu opeens iets te horen krijgen terwijl ik er al 3,5 jaar werk.

}:0

Captain

Berichten: 21410
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:22

Ik zou een gesprekje aanvragen en om opheldering vragen.. Wat gek! Weet je zeker dat het voor jou bedoeld was?

Sherivey
Berichten: 8740
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:25

Ik zou dan een gesprek met je baas aanvragen. Dan ook aangeven dat je collega's van niks weten en dat jij wilt weten waar dit vandaan komt :=

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33850
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:25

Ja, we werken echt maar met een kleine 10 man en het is echt over mij. Verwarring is niet mogelijk.

Het steekt mij gewoon heel erg dat er gezegd is dat het iets is wat hij "regelmatig" en "van enkele collega's" gehoord heeft. Of dat is niet waar of er zijn een paar collega's heel erg aan het liegen.

Er zijn serieus 3 nieuwe mensen waarvan ik er met 2 nog niet eens meer dan een paar uur gewerkt heb. Dus ik was heel bang dat die nieuwe mensen klachten hadden. Dat zou ik heel naar vinden aangezien ik best veel werk in de zomer. Dat geeft geen fijn gevoel. En met de rest waarmee ik wel al langer werk heb ik een goede band en die snappen er ook niks van. Heb zaterdagavond nota bene met z'n allen (op mijn initiatief) nog geborreld na werk. Met mijn vriend erbij en alles. -O-

Edit: communicatie is niet echt een super punt van mijn baas en ik ga altijd huilen bij alles dus ik vind zo'n gesprek best een ding. :=

Kairos
Berichten: 2728
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 15:49

MarlindeRooz schreef:
Ja, we werken echt maar met een kleine 10 man en het is echt over mij. Verwarring is niet mogelijk.

Het steekt mij gewoon heel erg dat er gezegd is dat het iets is wat hij "regelmatig" en "van enkele collega's" gehoord heeft. Of dat is niet waar of er zijn een paar collega's heel erg aan het liegen.

Er zijn serieus 3 nieuwe mensen waarvan ik er met 2 nog niet eens meer dan een paar uur gewerkt heb. Dus ik was heel bang dat die nieuwe mensen klachten hadden. Dat zou ik heel naar vinden aangezien ik best veel werk in de zomer. Dat geeft geen fijn gevoel. En met de rest waarmee ik wel al langer werk heb ik een goede band en die snappen er ook niks van. Heb zaterdagavond nota bene met z'n allen (op mijn initiatief) nog geborreld na werk. Met mijn vriend erbij en alles. -O-

Edit: communicatie is niet echt een super punt van mijn baas en ik ga altijd huilen bij alles dus ik vind zo'n gesprek best een ding. :=

Dat van dat huilen klinkt best herkenbaar…

Maar ik zou gewoon als hij werkt eens naar hem toegaan en het dan bespreken, sowieso vind ik feedback geven via een appje maar raar..

Jolliegirl

Berichten: 32997
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 15:52

Überhaupt slecht van je werkgever om dit via app te doen.

Ik zou dit zeker aankaarten. Dat maakt je alleen maar sterker.


Ik heb er ook zo een die altijf een grote smoel had... Tot ze weer iemand nodig had op de vloer..
Ook met leugens dat collegas zouden klagen.. Wat allemaal niet zo was.


Ze maken je aan het schrikken... Triest hoor.

c_alsemgeest

Berichten: 20704
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 15:59

Ik zou het bespreken...
Soms hebben managers zelf ergens last van en gooien ze het op "het team". En verwachten dan dat jij dus geen na vraag gaat doen...
Zelf ook 1 keer aan de hand gehad.
Toen na een face 2 face gesprekje had ze zich helemaal vergist en was ik niet de persoon wie bedoeld werd.
Maarja... er was dus ook verder geen persoon die ze wel bedoelde :')
Ze vond mijn vragen gewoon best lastig tijdens vergaderingen.

Fearn

Berichten: 4772
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:01

Hoi, heeft iemand misschien tips voor werk wat je zelf kunt inplannen? Ik zoek vakantiewerk, maar die willen allemaal dat je minimaal x aantal weken komt werken en vaste dagen etc.. Nu weet ik nog niet precies hoe lang ik wil werken of welke dagen dus ik zou het zelf willen plannen.. Als iemand tips heeft :)

c_alsemgeest

Berichten: 20704
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 16:02

IsaCalixa schreef:
Hoi, heeft iemand misschien tips voor werk wat je zelf kunt inplannen? Ik zoek vakantiewerk, maar die willen allemaal dat je minimaal x aantal weken komt werken en vaste dagen etc.. Nu weet ik nog niet precies hoe lang ik wil werken of welke dagen dus ik zou het zelf willen plannen.. Als iemand tips heeft :)


Callcenter, huisdieren oppas?
Inpakwerk voor thuis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:04

Ik werd laatst op het station aangesproken door iemand die mensen aan het werven was om als vakantiebaan mensen te werven als donateur voor goede doelen. Die zei in haar praatje in elk geval dat je je uren vrij mocht inplannen. Weet niet meer bij welk bedrijf, maar wellicht is zoiets te googelen?

Sherivey
Berichten: 8740
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:08

IsaCalixa schreef:
Hoi, heeft iemand misschien tips voor werk wat je zelf kunt inplannen? Ik zoek vakantiewerk, maar die willen allemaal dat je minimaal x aantal weken komt werken en vaste dagen etc.. Nu weet ik nog niet precies hoe lang ik wil werken of welke dagen dus ik zou het zelf willen plannen.. Als iemand tips heeft :)

Callcenter is vaak vrij flexibel, maar je moet wel tegen het soort werk kunnen :=