Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 19:08

Ik ga binnenkort een week op een huis met katten passen maar ik twijfel wat ik kan verwachten als ‘bedankt’ zegmaar. Wat vinden jullie normaal? Een gevulde koelkast oid? Of anders?

Heb er 1 keer eerder opgepast, er lagen alleen beschimmelde aardbeien in de koelkast en kreeg maanden later als dankje 1 bios kaartje haha

Terwijl ik een andere keer bij een ander had opgepast, kwam om in het eten wat ze voor
Me had gehaald en kreeg een super leuk cadeautje

Wat vinden jullie dat ik kan verwachten/vragen?

xSCWx
Berichten: 7080
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 19:11

Goh ja moeilijk want ik ben altijd geneigd om teveel te geven. Ligt er denk ik ook aan wat je relatie met diegene is. Als ik zou oppassen voor familie hoef ik er niks voor, het zou leuk zijn als ze wat basic drinken in de koelkast zetten of als grapje een pakje koekjes halen. Als het een wat verdere kennis is een (goed) gevulde koelkast, in ieder geval genoeg voor 3 maaltijden per dag... Als het echt een dienst is gewoon geld.

Maar je kan beter gewoon bespreken wat je verwacht.

Sheran

Berichten: 17253
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 19:17

Ik zou het inderdaad ook bespreken. In mijn kringen is het juist voor degene die op het huis gaat passen een minivakantie, dus ik moest je bericht ook 3x lezen om er nou achter te komen wie aan wie een dank je wel zou moeten geven :P.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 19:24

Nee ik doe het voor hem, voor zijn katten. Het is de broer van een vriend. Vage kennis voor mij dus.

Ik bespaar hem om in zijn huis te gaan dat de katten niet naar de opvang hoeven haha

Waar valt dit onder dan? Dienst? Ik hoef er niet aan te verdienen maar zou t wel leuk vinden om meer dan een lege koelkast aan te treffen :D

Sheran

Berichten: 17253
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 19:30

Ik zou het alsnog zeker bespreken, onuitgesproken verwachtingen zijn nooit handig :)
Als ik hem was zou ik overigens iets van mijn vakantiebestemming voor je meenemen. En van tevoren communiceren over wat je wel en niet kan gebruiken :)

Sheran

Berichten: 17253
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 19:32

Sas_Mon schreef:
Omdat bokt altijd alles weet :)

Welke LED kaarsen zijn nou echt mooi? Ik wil niet tegen nepvlammen aankijken en de sfeer van echt vuur maar zonder het gevaar van echte vlammen.

Dus dat zouden waxinelichtjes worden zodat ze ergens in kunnen. Maar welke flikkeren er net zo onvoorspelbaar als echte kaarsen?


Gevonden! Ik had dus deze, maar ze zijn er ook in andere modellen. Waxinelichtjes, 'gewone' kaarsen etc etc :)

https://www.intratuin.nl/led-kaars-rust ... MUQAvD_BwE

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 20:44

poes schreef:
Nikass: auto’s zijn qua warmte of kou heel slecht te regelen. Is een oppas geen idee voor deze ene keer?


We gaan ff kijken voor een niet in gebruik zijnde kamertje :)

iirrssjjee

Berichten: 5958
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 20:54

PanamaD schreef:
Ik ga binnenkort een week op een huis met katten passen maar ik twijfel wat ik kan verwachten als ‘bedankt’ zegmaar. Wat vinden jullie normaal? Een gevulde koelkast oid? Of anders?

Heb er 1 keer eerder opgepast, er lagen alleen beschimmelde aardbeien in de koelkast en kreeg maanden later als dankje 1 bios kaartje haha

Terwijl ik een andere keer bij een ander had opgepast, kwam om in het eten wat ze voor
Me had gehaald en kreeg een super leuk cadeautje

Wat vinden jullie dat ik kan verwachten/vragen?


Toen wij 5 weken weg zouden gaan, en de dochter van een collega (16 jaar) hadden geregeld, hadden we afgesproken om 50 euro per week te geven, waar ze dan boodschappen enz van kon doen! Was voor haar sowieso al een hele belevenis. 5 weken op haarzelf wonen, in een ander huis! Dus was een extraatje dat geld, maar vind dat toch wel het minste als ik eerlijk ben.... Dus gevulde koelkast of boodschappen geld in dit geval ;)

Jolien87

Berichten: 17518
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 22:17

Mijn vriend doet geheimzinnig over mijn verjaardagscadeau.
Wat plakt als je het verkeerd beetpakt?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18045
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 22:18

Plakband.....

Hilli

Berichten: 22951
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 22:18

Honing, jam of chocopasta!

Jolien87

Berichten: 17518
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 22:22

Ok, iets specifieker :')
Het heeft een specifieke vorm en kleur, als hij deze zegt dan weet ik het meteen. Het is een klein maar mooi cadeau, speciaal voor een vrouw.

KookaburraJarig

Berichten: 5436
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 22:50

Iets van make-up? Zoals lipgloss?
Al kan dat vele kleuren hebben. Van nude tot donkerpaars.

c_alsemgeest

Berichten: 20732
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-21 22:51

Kookaburra schreef:
Iets van make-up? Zoals lipgloss?
Al kan dat vele kleuren hebben. Van nude tot donkerpaars.


Ja dat denk ik ook...

Hilli

Berichten: 22951
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 22:53

Jolien87 schreef:
Ok, iets specifieker :')
Het heeft een specifieke vorm en kleur, als hij deze zegt dan weet ik het meteen. Het is een klein maar mooi cadeau, speciaal voor een vrouw.

Maandverband :))

Britta31

Berichten: 13189
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 23:16

Een plakkerige naaktslak.

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 23:18

Ik heb echt een super dirty mind geloof ik... :o

Nyaleti

Berichten: 6338
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 23:19

PanamaD schreef:
Ik ga binnenkort een week op een huis met katten passen maar ik twijfel wat ik kan verwachten als ‘bedankt’ zegmaar. Wat vinden jullie normaal? Een gevulde koelkast oid? Of anders?

Heb er 1 keer eerder opgepast, er lagen alleen beschimmelde aardbeien in de koelkast en kreeg maanden later als dankje 1 bios kaartje haha

Terwijl ik een andere keer bij een ander had opgepast, kwam om in het eten wat ze voor
Me had gehaald en kreeg een super leuk cadeautje

Wat vinden jullie dat ik kan verwachten/vragen?


Heb jij er ook voordelen van? Of is het voor jou juist onhandig met werk of eigen dieren oid?
Ik pas wel eens op de kat van m'n broer als ze weg zijn. Voor mij ook een vakantie altijd. Ze halen dan wel wat lekkers in huis maar dat hoeft voor mij niet. Wel verwacht ik een opgeruimd huis.

Ik zou ook zeker wel verwachten dat er in ieder geval wat te eten is. 3 maaltijden niet maar wel dat er nog iets van ontbijt is of wat lekkers tussendoor. Ik zou dit wel bespreken van te voren.. 'Moet ik eerst boodschappen doen voor ik naar jou kom of....? :D '

-
Wat is een goede opticien om m'n ogen eens te laten meten? Voornamelijk ook om te checken voor nachtblindheid. Ik zie Eyewish maar dat is 40 euro en vind ik stiekem wel prijzig voor iets wat in m'n hoofd maar 5 minuten duurt?

miereneter

Berichten: 2608
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 23:57

Nyaleti schreef:
Wat is een goede opticien om m'n ogen eens te laten meten? Voornamelijk ook om te checken voor nachtblindheid. Ik zie Eyewish maar dat is 40 euro en vind ik stiekem wel prijzig voor iets wat in m'n hoofd maar 5 minuten duurt?


Een oogmeting duurt wel langer dan 5 minuten, wordt tegenwoordig erg uitgebreid gedaan. 40 euro is inderdaad prijzig. De laatste keer betaalde ik iets van 25 euro, maar dat is alweer tien jaar geleden. Moet ook weer en zat eigenlijk ook aan Eyewish te denken.

Volgens mij zijn alle ketens van hetzelfde laken een pak en kun je even goed geholpen worden bij de Pearle, Hans Anders, Eyewish en wat er nog meer is. De sjieke opticien (Blincq Optiek) bij mij om de hoek was indertijd niet duurder, trouwens, voor de meting zelf. (De resulterende bril was wel loeiduur, maar dat was mijn eigen schuld. Die vond ik nou eenmaal de mooiste.)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 23:58

Ik vraag geld voor huisoppas :j

Gevulde koelkast liever niet! Ik kies graag zelf wat ik eet en ik heb niet graag dat er nog bederfelijke dingen liggen die ik ‘mag’ opeten.

Verder een schoon huis, handdoeken en lakens. Op het eind doe ik mijn ronde om even schoon te maken en was te draaien.

Enkel bij mijn schoonpapa gratis met goed gevulde drankkast :)

gomir

Berichten: 25572
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 00:27

miereneter schreef:
_Karlijn schreef:
Wat zorgt voor het ik-plas-in-mijn-broek-gevoel als je contrastvloeistof ingespoten krijgt?


Goede vraag! Dacht dat het antwoord makkelijk te googelen zou zijn, maar dat is niet het geval. Er staat overal dát je een plasgevoel kunt krijgen, maar niet waardoor. Vond het een bijzonder vreemd gevoel toen ik zelf een CT-scan kreeg.


Te lui om te vertalen op dit tijdstip, maar deze uitleg klinkt plausibel.
So when you get a CT with contrast, you'll be injected with a solution containing iodine. The solution will have been heated to roughly 38C, which will cause a warm feeling when it is injected into a vein. The contrast medium will also cause vasodilation, which will cause a flushed feeling. The reason this makes people feel like they have urinated is because that area of your anatomy has a large blood supply and the warm feeling is slightly amplified there. Your brain essentially doesn't know why it's warm and goes "oops, I must have peed. Whoops!" It doesn't always happen, but you'll be told it by your radiographer as if it does happen that way it's nicer to be prepared than to think you've set yourself!

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 10:21

Nyaleti schreef:
PanamaD schreef:
Ik ga binnenkort een week op een huis met katten passen maar ik twijfel wat ik kan verwachten als ‘bedankt’ zegmaar. Wat vinden jullie normaal? Een gevulde koelkast oid? Of anders?

Heb er 1 keer eerder opgepast, er lagen alleen beschimmelde aardbeien in de koelkast en kreeg maanden later als dankje 1 bios kaartje haha

Terwijl ik een andere keer bij een ander had opgepast, kwam om in het eten wat ze voor
Me had gehaald en kreeg een super leuk cadeautje

Wat vinden jullie dat ik kan verwachten/vragen?


Heb jij er ook voordelen van? Of is het voor jou juist onhandig met werk of eigen dieren oid?
Ik pas wel eens op de kat van m'n broer als ze weg zijn. Voor mij ook een vakantie altijd. Ze halen dan wel wat lekkers in huis maar dat hoeft voor mij niet. Wel verwacht ik een opgeruimd huis.

Ik zou ook zeker wel verwachten dat er in ieder geval wat te eten is. 3 maaltijden niet maar wel dat er nog iets van ontbijt is of wat lekkers tussendoor. Ik zou dit wel bespreken van te voren.. 'Moet ik eerst boodschappen doen voor ik naar jou kom of....? :D '

-
Wat is een goede opticien om m'n ogen eens te laten meten? Voornamelijk ook om te checken voor nachtblindheid. Ik zie Eyewish maar dat is 40 euro en vind ik stiekem wel prijzig voor iets wat in m'n hoofd maar 5 minuten duurt?


Bedankt allen! Heb aangegeven dat ik het doe onder de voorwaarde dat t dit keer wel wat beter geregeld is haha. Boodschappen geld lijkt mij t handigst

T is voor mij geen vakantie. Ik werk gewoon, t enige is dat ik in een ander huis zit en diegene help :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 10:28

miereneter schreef:
_Karlijn schreef:
Wat zorgt voor het ik-plas-in-mijn-broek-gevoel als je contrastvloeistof ingespoten krijgt?


Goede vraag! Dacht dat het antwoord makkelijk te googelen zou zijn, maar dat is niet het geval. Er staat overal dát je een plasgevoel kunt krijgen, maar niet waardoor. Vond het een bijzonder vreemd gevoel toen ik zelf een CT-scan kreeg.


Het contrast van CT is een beetje warmer dan lichaamstemperatuur en passeert de eerste keer je hele lichaam rond in een redelijke geconcentreerd hoeveelheid. Dus je 'voelt' eigenlijk iets warms passeren door je hoofdslagader, dat zorgt er voor dat je een beetje misselijk kan worden als het langs je maag passeert. Wanneer het door de slagaders loopt die langs je blaas liggen voelt dat daar ook een beetje warmer waardoor je het gevoel hebt dat je aan het plassen bent. Tegen de tijd dat het in je benen is, is het allemaal redelijk verspreid en word het contrast verdunt met je eigen bloed en is het rare gevoel weg.

De temperatuur moet wat hoger liggen omdat de vloeistof op kamertemperatuur anders wat te 'stroperig' is en daardoor niet vloeibaar genoeg. Maar eenmaal in je lichaam is dat geen probleem meer. De metaalsmaak kan dan weer komen door de stoffen die het contrast zitten. Niet iedereen heeft overal dezelfde ervaring.

_Karlijn
Berichten: 6497
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 10:43

Wel duidelijker zo :j bedankt voor jullie antwoorden!

fjordjes

Berichten: 12077
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:05

Ik vind een hoeslaken opvouwen altijd een heel gedoe maar hoe vouw je een 2 persoons hoeslaken met split in het midden op?