Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 11:47

Er was laatst een bokker die deze kattenspeeltjes zocht, wie was dat ook alweer en wil diegene er nog wat als voorraad? Bij 'mijn' Albert Heijn verkopen ze deze nog, dus ik kan een voorraadje opsturen. :)
Afbeelding

Jet

Berichten: 12052
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 12:57


marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:07

Top, ik ga haar even PB'en. Dankjewel! :D

Kairos
Berichten: 2728
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:12

Kan een fysio je spieren voelen door je sportlegging heen? Ik heb binnenkort een afspraak, maar geen tijd me daarna om te kleden. Maar het ziet er een beetje raar uit om met een korte broek + trainingsbroek erover naar die afspraak te gaan _O-

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:26

Voor en discussie tussen mijn vriend en ik: waren Vikingen dik? Als in, hoeveel vet hadden ze op de botten?

Jolliegirl

Berichten: 32997
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:55

Kairos schreef:
Kan een fysio je spieren voelen door je sportlegging heen? Ik heb binnenkort een afspraak, maar geen tijd me daarna om te kleden. Maar het ziet er een beetje raar uit om met een korte broek + trainingsbroek erover naar die afspraak te gaan _O-


Een fysio masseert op blote huid toch... Tenminste, bij mij niet met het betreffende kledingstuk aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:58

Jolliegirl schreef:
Kairos schreef:
Kan een fysio je spieren voelen door je sportlegging heen? Ik heb binnenkort een afspraak, maar geen tijd me daarna om te kleden. Maar het ziet er een beetje raar uit om met een korte broek + trainingsbroek erover naar die afspraak te gaan _O-


Een fysio masseert op blote huid toch... Tenminste, bij mij niet met het betreffende kledingstuk aan.
Waarschijnlijk moet je die broek dan inderdaad gewoon uittrekken. :j

Kairos
Berichten: 2728
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 21:19

Dan ga ik even wat anders bedenken, bedankt (geen zin om op onderbroek te zitten :') )

Love_Laugh
Berichten: 837
Geregistreerd: 21-10-15

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 22:02

Je kan toch een normale broek meenemen en daar omkleden? Kost toch niet zoveel tijd?

Black_Moon
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 22:38

Ik vraag mij op recht af wat het nut is om een paard tijdens een cursus trailer laden eerst laadklep overdwars te laten lopen?

Ik heb die cursus niet gedaan maar een stalgenootje, maar die kon mij niet vertel wat het nut er van is.
Laatst bijgewerkt door Black_Moon op 20-11-21 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 22:40

Black_Moon schreef:
Ik vraag mij op recht af wat het nut heeft om een paard tijdens een cursus trailer laden eerst laadklep overdwars te laten lopen?

Ik heb die cursus niet gedaan maar een stalgenootje, maar die kon mij niet vertel wat het nut er van is.
Dat zou ik eigenlijk ook vrij onwenselijk vinden, ze het idee geven dat ze er ook aan de zijkant vanaf kunnen. Ik krijg meteen visioenen van opengeschaafde benen. :=

Black_Moon
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 22:42

Ik heb dan ook het idee dat ze dan ook de "optie" links en rechts er af een goede keuze is, omdat ze dat van te voren ook mogen

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 22:58

Kairos schreef:
Dan ga ik even wat anders bedenken, bedankt (geen zin om op onderbroek te zitten :') )


Hey gaat met een hele dunne legging een beetje maar niet ideaal nee.

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 23:59

Black_Moon schreef:
Ik vraag mij op recht af wat het nut is om een paard tijdens een cursus trailer laden eerst laadklep overdwars te laten lopen?

Ik heb die cursus niet gedaan maar een stalgenootje, maar die kon mij niet vertel wat het nut er van is.


Waarschijnlijk om het paard helemaal oké te laten voelen op en rond de trailer. Doel is dat je iedere pas van het paard kan controleren.

Schrik hebben om het paard te laten zien dat ze er dan ook langs kunnen moet je niet hebben. Een paard dat niet op de trailer wilt, komt daar ook wel helemaal op zijn eentje achter. :D

Mizora

Berichten: 18122
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 00:09

Het geeft ook de mogelijkheid om het paard de klep te laten ervaren zonder dat hij direct de trailer in moet of er achterwaarts af moet. Bij ons werd er een losse plank op de grond voor gebruikt, maar de trailerklep zo kan ook. De meeste paarden snappen het sowieso wel prima dat ze langs de klep kunnen stappen, daar hebben ze deze oefening echt niet voor nodig.

Black_Moon
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 00:18

Gini schreef:
Black_Moon schreef:
Ik vraag mij op recht af wat het nut is om een paard tijdens een cursus trailer laden eerst laadklep overdwars te laten lopen?

Ik heb die cursus niet gedaan maar een stalgenootje, maar die kon mij niet vertel wat het nut er van is.


Waarschijnlijk om het paard helemaal oké te laten voelen op en rond de trailer. Doel is dat je iedere pas van het paard kan controleren.

Schrik hebben om het paard te laten zien dat ze er dan ook langs kunnen moet je niet hebben. Een paard dat niet op de trailer wilt, komt daar ook wel helemaal op zijn eentje achter. :D


Mizora schreef:
Het geeft ook de mogelijkheid om het paard de klep te laten ervaren zonder dat hij direct de trailer in moet of er achterwaarts af moet. Bij ons werd er een losse plank op de grond voor gebruikt, maar de trailerklep zo kan ook. De meeste paarden snappen het sowieso wel prima dat ze langs de klep kunnen stappen, daar hebben ze deze oefening echt niet voor nodig.


Aaah nu snap ik het beter. Bedankt voor de uitleg. Ik vond het in mijn ogen nutteloos, want ik ken niet anders dat ze recht voor de laadklep moeten staan om die trailer in te gaan. Zeker de eerste keer.

iirrssjjee

Berichten: 5954
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 10:45

Kairos schreef:
Kan een fysio je spieren voelen door je sportlegging heen? Ik heb binnenkort een afspraak, maar geen tijd me daarna om te kleden. Maar het ziet er een beetje raar uit om met een korte broek + trainingsbroek erover naar die afspraak te gaan _O-


Je hebt bij de fysio toch gewoon tijd om aan/uit te kleden? Ik snap het probleem niet geloof ik :+ Je stapt binnen, bespreekt de behandeling en kleed je uit/om. Na behandeling kleed je je aan. Net als bij een huisarts/dokter

Britta31

Berichten: 13169
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 14:37

Als een vampier het bloed drinkt van een dronken persoon,word de vampier dan ook dronken? :)

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 14:42

Alcohol zit in je bloed, dus in principe wel. Al zal je als vampier wel heel veel moeten drinken of een lage tolerantiegrens moeten hebben.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 14:44

Volgens The Vampire Diaries kunnen vampiers alcohol drinken zonder erg dronken te worden.

DuoPenotti

Berichten: 29956
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 14:44

Maar hoeveel drinkt een vampier dan? :)

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 14:49

1,75 liter om aan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vocht te komen. Mannelijke vampieren en sporters iets meer.

Mizora

Berichten: 18122
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 14:50

Bloed bevat per 100ml volgens https://bmi-meter.info/levensmiddelen/bloed.html :
52kcal
12g eiwit
0.4g vet
0.1g koolhydraten

Een vampier zou dus per dag zo'n 4 tot 5L bloed moeten drinken als ze evenveel kcal als levende mensen nodig hebben.

Aangezien een mens 4-6L bloed heeft, gaat het dus om 1 persoon per dag.

gerlindie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 14:51

En als de mensen nou net heel veel knoflook hebben gegeten, kan een vampier ze dan nog opdrinken?

DuoPenotti

Berichten: 29956
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 14:51

whaha, staat bloed echt op die lijst :D _O-

Maar ik zie wel, past goed in een koolhydraat arm dieet }>