Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 21:30

Ja, ik heb mijn telefoon zo ingesteld dat er een wekker(geluid) gaat als ik medicijnen moet innemen, alle dagen van de week op dezelfde tijden

Nyaleti

Berichten: 6229
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 21:59

Ik heb een paarden deken die fleece gevoerd is verkocht. Zit natuurlijk vol met haren wantja, fleece.
Hoe krijg ik dit het beste er af? Is al gewassen en dat deed weinig voor de haren helaas.

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 22:01

In de droger die slaat ze eruit. Ik heb een programma dat heet luchten, dan wordt ie niet warm

Jet

Berichten: 12020
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 22:08

Of je zet de stofzuiger erop, daarmee verwijder ik vaak haren van dat soort lastige stoffen.

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 22:08

Ik voel me best dom nu, en kan geen duidelijk antwoord via Google vinden, dus wellicht dat een culinaire bokker het antwoord weet:

Kan ik pasta maken van pannenkoekenmeel? Het gaat puur om de meel,komt bij een molen vandaan. Je zou zeggen, meel is meel. Bij pasta gooi je er een ei doorheen en bij pannenkoeken ei en melk. Of denk k te simpel?

De een zegt op Google dat je tarwemeel moet hebben, de ander heeft het over durummeel, mijn pannenkoekenmeel is van boekweit en spelt.

Iemand die het weet? Ik kan het natuurlijk uit proberen, maar als het niet lukt vind ik het zonde van mijn pannenkoekmeel, en dan ben ik te laat om nieuw meel te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 22:10

Nyaleti schreef:
Ik heb een paarden deken die fleece gevoerd is verkocht. Zit natuurlijk vol met haren wantja, fleece.
Hoe krijg ik dit het beste er af? Is al gewassen en dat deed weinig voor de haren helaas.

Met een rubber borstel zoals een roskam.

Marocje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 23:02

Nikass schreef:
Kan je op je telefoon een standaard alarm instellen, dat los van dat je af en toe de wekker zet, op een vast tijdstip afgaat?

Hangt misschien van je telefoon af, maar ik heb dat wel: op weekdagen gaat S ochtends de wekker, 3 middagen in de week gaat ie smiddags op een bepaalde tijd.


Afbeelding

Afbeelding
Op het plusje klikken. Dan krijg je de opties te zien.

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 00:21

moonsparkle schreef:
Ik zie soms reclame van grand Italië salade pasta, wat is het verschil tussen pasta die je kookt en in de salade gooit of salade pasta die je volgens mij ook eerst moet koken en dan door de salade gooit

Marketing *\o/*

Century

Berichten: 5986
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 08:46

Kleurtjes en marketing inderdaad :j

Jet

Berichten: 12020
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 08:47

fohadie schreef:
Ik voel me best dom nu, en kan geen duidelijk antwoord via Google vinden, dus wellicht dat een culinaire bokker het antwoord weet:

Kan ik pasta maken van pannenkoekenmeel? Het gaat puur om de meel,komt bij een molen vandaan. Je zou zeggen, meel is meel. Bij pasta gooi je er een ei doorheen en bij pannenkoeken ei en melk. Of denk k te simpel?

De een zegt op Google dat je tarwemeel moet hebben, de ander heeft het over durummeel, mijn pannenkoekenmeel is van boekweit en spelt.

Iemand die het weet? Ik kan het natuurlijk uit proberen, maar als het niet lukt vind ik het zonde van mijn pannenkoekmeel, en dan ben ik te laat om nieuw meel te halen.


Hier staat dat het wel kan: http://www.lokaalenlekker.nl/zelf-pasta-maken/ , in het bovenste stukje.

Ook hier staat dat het kan: http://wap.roomburgerpark.nl/les_pastadeeg.php .

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:03

Morrie schreef:
Ja, ik heb mijn telefoon zo ingesteld dat er een wekker(geluid) gaat als ik medicijnen moet innemen, alle dagen van de week op dezelfde tijden


Kun je me uitleggen hoe dat moet?
En kun je dan ook nog een andere tijd instellen als je een keer vroeg op moet ofzo?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:03

Heb je een iPhone?

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:42

Jet, dank je. Maar ook hier woord met geen woord over pannenkoeken meel gerept. Is dat dan toch " gewone" meel of zit er nog iets speciaals door?

Dax

Berichten: 796
Geregistreerd: 18-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:59

Pasta wordt vaak met speciaal meel gemaakt omdat dat meel extra veel proteïne, en dan specifiek gluten, bevat. Het gluten is het element dat ervoor zorgt dat het pastadeeg flexibel en rekbaar wordt, zonder te scheuren; hierdoor wordt het deeg beter bewerkbaar. Ik weet niet zeker hoe het zit met jouw specifieke pannenkoekenmeel, maar over het algemeen worden pannenkoeken gemaakt met 'zacht' meel (oftewel met een lager glutengehalte) en is dat voor de meeste pastasoorten niet geschikt. Het hangt ook een beetje af van wat voor pasta je gaat maken: als je pasta wil maken die je veel moet rekken zoals ravioli of tagliatelle zou ik het zeker niet doen, bij wat compactere pastasoorten kan je het nog overwegen. Maar je krijgt niet zo’n goed resultaat als je zou krijgen met 'hard' pastameel.

Overigens iets heel anders, ik weet niet of je het pannenkoekenmeel nog om een specifieke reden koopt, maar over het algemeen zou ik iedereen aanraden om 'gewone' bloem te gebruiken voor pannenkoeken. Ook daar hoeft alleen maar ei en melk bij (vooruit, en een snufje zout) en het is een heel stuk goedkoper :D

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:02

Dank voor je antwoord!

DuoPenotti

Berichten: 29691
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:08

Dax schreef:
Overigens iets heel anders, ik weet niet of je het pannenkoekenmeel nog om een specifieke reden koopt, maar over het algemeen zou ik iedereen aanraden om 'gewone' bloem te gebruiken voor pannenkoeken. Ook daar hoeft alleen maar ei en melk bij (vooruit, en een snufje zout) en het is een heel stuk goedkoper :D

Maar persoonlijk vind ik die met boekweit, die Fohadie ook heeft, veeeeel lekkerder dan gewoon bloem.

Dax

Berichten: 796
Geregistreerd: 18-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:12

Dat is uiteraard helemaal prima :D Ik zeg het er vooral bij omdat ik best wel vaak mensen de standaardversie van pannenkoekenmeel zie kopen, en dat is volgens mij echt alleen maar bloem en misschien wat zout en e-nummers maar dan 5 keer zo duur als normale bloem.

DuoPenotti

Berichten: 29691
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:16

Ja dat zou best kunnen. Dat is dan wel zonde van de centjes ja.

Jet

Berichten: 12020
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:18

fohadie schreef:
Jet, dank je. Maar ook hier woord met geen woord over pannenkoeken meel gerept. Is dat dan toch " gewone" meel of zit er nog iets speciaals door?


Dat verhaal van die gluten kwam ik ook tegen bij één van de door mij genoemde sites. Ik was er even vanuit gegaan dat jouw pannenkoekmeel alleen boekweit en spelt bevatte en geen andere ( hulp-)stoffen omdat het bij een molen vandaan komt.
Dan zou je eigenlijk bij de molen na moeten kunnen vragen of er nog meer in zit dan deze twee meelsoorten ( als het niet op de zak staat).

Gini
Berichten: 17927
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:20

Stel:
Je laat een paardendeken wassen (niet rechtstreeks bij de paardenwasserij).
Ze vragen: is het dringend?
Je zegt: nee.
Ze zeggen: Oké, we bellen je als die klaar is en je hem mag komen ophalen.
Je bent voor de rest te simpel om te vragen wat dan de termijn is om mee rekening te houden.

Hoeveel dagen/weken laat je er overheen gaan voordat je belt om te vragen waar je deken blijft?
:D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:21

Week of 5? Wat is hun normale termijn?

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-21 11:25

Gini schreef:
Stel:
Je laat een paardendeken wassen (niet rechtstreeks bij de paardenwasserij).
Ze vragen: is het dringend?
Je zegt: nee.
Ze zeggen: Oké, we bellen je als die klaar is en je hem mag komen ophalen.
Je bent voor de rest te simpel om te vragen wat dan de termijn is om mee rekening te houden.

Hoeveel dagen/weken laat je er overheen gaan voordat je belt om te vragen waar je deken blijft?
:D

Ik zou gewoon sowieso even bellen, om te vragen of ze een indicatie kunnen geven hoe lang het nog duurt?

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 12:18

Nikass schreef:
Morrie schreef:
Ja, ik heb mijn telefoon zo ingesteld dat er een wekker(geluid) gaat als ik medicijnen moet innemen, alle dagen van de week op dezelfde tijden


Kun je me uitleggen hoe dat moet?
En kun je dan ook nog een andere tijd instellen als je een keer vroeg op moet ofzo?

zelfde vraag als poes: heb je een IPhone?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:15

Nee een OnePlus6

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:20

Ik heb ook een OnePlus, maar een iets nieuwere versie. Bij de mijne staat er bij het instellen van het alarm "herhalen" en dan de eerste letters van alle dagen van de week. Door op die letters te drukken geef je aan op welke dagen dat alarm af moet gaan.
Moet je eens vroeg, dan kun je of het hele alarm veranderen, of gewoon een nieuw alarm maken voor die ene dag.

Daarbij kun je ook op het pijltje naast herhalen klikken, dan komt er een kalender tevoorschijn en kun je de specifieke data aanklikken waarop het alarm moet gaan.