Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NNikki
Berichten: 243
Geregistreerd: 09-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 00:58

sureido schreef:
NNikki schreef:
Wat gebeurt er als je een reis geboekt hebt en je gaat niet en annuleert het ook niet?
Ga dus niet meer op vakantie maar de persoon die geboekt heeft wil mijne dus niet annuleren en ik kan het zelf niet doen. :+

Krijg je geen geld terug en ben je een no show.

Edit : je kan wel de tour operator bellen en uitleggen wat de situatie is. Als je een reserveringsnr hebt.

Ik krijg nu ook maar 12,50 terug dus dat maakt niet heel veel uit. :+
Zal morgen even contact opnemen! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 01:01

Zijn vliegen zwanger? }:0

Vandaag kwamen er ontelbaar veel kleine maden uit een grote vlieg die we doodmepten. Dat had ik echt nog nooit gezien, dat een vlieg bij het doodmeppen allemaal inieminie-maden verliest.. :oo
De maden leefden ook nog, net als de vlieg (tot we haar doodmepten dus..).
Was deze vlieg dan zwanger? :+

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 02:03

Shanna schreef:
Zijn vliegen zwanger? }:0

Vandaag kwamen er ontelbaar veel kleine maden uit een grote vlieg die we doodmepten. Dat had ik echt nog nooit gezien, dat een vlieg bij het doodmeppen allemaal inieminie-maden verliest.. :oo
De maden leefden ook nog, net als de vlieg (tot we haar doodmepten dus..).
Was deze vlieg dan zwanger? :+


Vliegen leggen eitjes dus dat kan denk ik niet. Of ik heb het verkeerd :+

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 05:54

SavannahNx schreef:
Shanna schreef:
Zijn vliegen zwanger? }:0

Vandaag kwamen er ontelbaar veel kleine maden uit een grote vlieg die we doodmepten. Dat had ik echt nog nooit gezien, dat een vlieg bij het doodmeppen allemaal inieminie-maden verliest.. :oo
De maden leefden ook nog, net als de vlieg (tot we haar doodmepten dus..).
Was deze vlieg dan zwanger? :+
Vliegen leggen eitjes dus dat kan denk ik niet. Of ik heb het verkeerd :+

Meerdere soorten hebben eitjes die al inwendig (kunnen) uitkomen, zodat ze levende maden kunnen leggen. Vooral Dambordvliegen (Calliphoridae) schijnen dit geregeld te doen, maar er zijn veel meer families waarin het regelmatig voorkomt. Sommige luisvliegen gaan nog een stap verder en laten hun jongen ook inwendig verpoppen, waardoor er dus volwassen luisvliegen geboren worden.

Anoniem

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 08:42

Dit was een grote vlieg, maar welk soort weet ik verder niet! :+
Vond het erg vreemd, ben blij dat het maden en geen vliegen waren als ik dit zo lees! :oo

Captain

Berichten: 21420
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 11:58

Britta31 schreef:
Hoezo?Is het een rare vraag dan.


Als je twee pakken rijst kookt doe je dat ook geen 16 minuten ipv 8 toch? Iemand die zwanger is van een tweeling draagt ook geen 18 maanden ipv 9. :D

Britta31

Berichten: 13176
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 12:08

Maar het is wel een dubbele hoeveelheid.Als ik een bak nasi opwarm of een kopje nasi is dat toch ook niet even warm.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 12:24

Captain schreef:
Britta31 schreef:
Hoezo?Is het een rare vraag dan.


Als je twee pakken rijst kookt doe je dat ook geen 16 minuten ipv 8 toch? Iemand die zwanger is van een tweeling draagt ook geen 18 maanden ipv 9. :D

Maar een magnetron kan je toch niet vergelijken met een baarmoeder of kookpan? :Y)
Een magnetron versnelt deeltjes waardoor het opwarmt. En hoe meer volume iets heeft en hoe kouder iets is, hoe meer tijd er nodig is om alle moleculen op te warmen tot in het midden.
Twee bakken nassi doe je dus inderdaad met dubbele tijd in de magnetron. Dat werkt prima :)

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 12:26

Of je flikkert ze gewoon samen in de pan :D

asjemenou

Berichten: 9003
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:00

Ik weet precies hoelang ik een kop chocomel in de magnetron moet doen, maar doe ik er twee tegelijk is en dan zijn die zelfs met dubbele tijd niet eens warm.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2130
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 15:24

Als ik warm water tot het maximum verzadig met suiker, en daarna weer laat afkoelen, wat gebeurd er dan met de suiker die het niet meer kan bevatten op lagere temperatuur? Kristalliseert die weer?

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 17:49

Waarom stoppen oude mensen op de fiets met trappen als een auto ze wil passeren?
Ik vind dit als automobilist doodeng, ze vallen voor mijn gevoel echt om van het kleinste zuchtje wind. :+

En waarom gaan ze gewoon in een eenrichtingsweg tegen het verkeer in fietsen? Onoverzichtelijke bocht, dus vrij gevaarlijk.

Ik zie het echt te vaak :\

Piekosjj

Berichten: 5483
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 17:58

Oh begin alsjeblieft niet over oude mensen in het verkeer. Dra-ma :')

Badeendje

Berichten: 3940
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 18:21

Indy_Mouse_9 schreef:
Als ik warm water tot het maximum verzadig met suiker, en daarna weer laat afkoelen, wat gebeurd er dan met de suiker die het niet meer kan bevatten op lagere temperatuur? Kristalliseert die weer?


:j

Rock candy sticks zijn er een voorbeeld van, die maak je ook door te verzadigen op hoge temperatuur en dan te laten afkoelen.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12763
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 18:44

Janine1990 schreef:
Waarom stoppen oude mensen op de fiets met trappen als een auto ze wil passeren?
Ik vind dit als automobilist doodeng, ze vallen voor mijn gevoel echt om van het kleinste zuchtje wind. :+

En waarom gaan ze gewoon in een eenrichtingsweg tegen het verkeer in fietsen? Onoverzichtelijke bocht, dus vrij gevaarlijk.

Ik zie het echt te vaak :


Ook eenrichtingsweg voor fietsers dan?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 20:56

Hoe komt het dat het in Servië vandaag al om 20.00 uur donker was, en in Nederland pas rond half tien? Er is geen tijdsverschil.

APCIII

Berichten: 2668
Geregistreerd: 25-08-13

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:01

Er is wel tijdsverschil, maar geen andere tijdzone. Het is daar flink oostelijker dan hier.

furious

Berichten: 7115
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:08

Servie is ook dichter bij de evenaar.

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:21

Mjetterd schreef:
Janine1990 schreef:
Waarom stoppen oude mensen op de fiets met trappen als een auto ze wil passeren?
Ik vind dit als automobilist doodeng, ze vallen voor mijn gevoel echt om van het kleinste zuchtje wind. :+

En waarom gaan ze gewoon in een eenrichtingsweg tegen het verkeer in fietsen? Onoverzichtelijke bocht, dus vrij gevaarlijk.

Ik zie het echt te vaak :


Ook eenrichtingsweg voor fietsers dan?


Er staat niet dat het uitgezonderd is voor fietsers...
En het gaat eigenlijk om een uitrit van een gebouw waar je omheen kan rijden (parkeerplaats plus supermarkt aan de achterkant)

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:33

APCIII schreef:
Er is wel tijdsverschil, maar geen andere tijdzone. Het is daar flink oostelijker dan hier.


Kun je dat uitleggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:35

Nikass schreef:
APCIII schreef:
Er is wel tijdsverschil, maar geen andere tijdzone. Het is daar flink oostelijker dan hier.


Kun je dat uitleggen?


https://www.landenkompas.nl/tijdsverschil

Inclusief duidelijk kaartje! :D

En een uitlegfilmpje vanaf 05:38;

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:54

Nikass schreef:
APCIII schreef:
Er is wel tijdsverschil, maar geen andere tijdzone. Het is daar flink oostelijker dan hier.


Kun je dat uitleggen?

Stel, je trekt over de aardbol een heleboel lijnen van de noordpool naar de zuidpool. Houd de bol nu voor je zodanig dat de noordpool naar boven wijst en de zuidpool naar beneden. Lukt het om je dat voor te stellen? Nu kijk je naar een punt op één van die lijnen die je net getrokken hebt. Alles wat rechts van de lijn ligt, dat noemen we 'oostelijk' van dat punt, en alles links ervan ligt, dat heet dan dus 'westelijk'.

APCIII

Berichten: 2668
Geregistreerd: 25-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 23:11

Nikass schreef:
APCIII schreef:
Er is wel tijdsverschil, maar geen andere tijdzone. Het is daar flink oostelijker dan hier.


Kun je dat uitleggen?


Tijdsverschil was misschien niet het juiste woord.
Ik bedoelde dat de zon daar dus eerder opkomt, en dus ook eerder onder gaat dan bij ons.

De dag begint er dus eerder (zon komt eerder op), dus in dat opzicht is er wel degelijk een verschil. Maar volgens de klokken is het daar altijd even laat als hier.

iirrssjjee

Berichten: 5957
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:04

Mijn moeder heeft een huis onder optie. Is een nieuwbouwhuis. Nu is zonder haar te laten weten de prijs omhoog gegaan, omdat er ruwbouwopties toegevoegd worden, die het meest gekozen zijn bij de verkochte huizen.

Weet iemand of dit zomaar mag?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:43

Captain schreef:
Britta31 schreef:
Hoezo?Is het een rare vraag dan.


Als je twee pakken rijst kookt doe je dat ook geen 16 minuten ipv 8 toch? Iemand die zwanger is van een tweeling draagt ook geen 18 maanden ipv 9. :D


Ah nee toch? Als ik een kilo eten erin ontdooi doet hij daar toch echt dubbel zo lang over als over een halve kilo?

Zoals anderen zeggen dus: het heeft wel degelijk langer nodig, maar uit ervaring vind ik het dubbele dan vaak weer te veel is.

In elk geval is het handigst apart opwarmen.