Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:46

Het geurtje verschilt ook, net als dat typische mannen-haarspul zoals gel een stuk sterker ruikt als unisex haarspul. Ik vind het mannenspul allemaal te sterk ruiken, dus ik koop het niet voor mijn vriend.. :+
Hijzelf overigens ook niet, vind dat toegevoegde mannengeurtje ook te nadrukkelijk aanwezig, en het is meer een “oude mannengeur” dan een “moderne mannengeur”. :Y)

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:06

Okee misschien niet een alledaagse vraag maar mijn vriend is opzoek naar de cijfers van huisdieren crematies. Hij wil weten hoe vaak er een huisdier wordt gecremeerd. Waar kun je zulke gegevens vinden? Ik wil hem graag helpen maar ik kan niks vinden over huisdieren.

fleurtjeuh
Berichten: 10365
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:12

Mijn vraag is vooral,
Waarom zou je dat willen weten? :p

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:14


germie

Berichten: 26071
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:27

Mag een machinist bellen tijdens de rit? Dat deed ie net. Ja, heb een foto, nee, ik ga niet klikken.

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:38

Maak je daar een foto van? Whyyy?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:43

_O-

germie

Berichten: 26071
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:31

MarcoBorsato schreef:
Maak je daar een foto van? Whyyy?

Omdat het een geheel zwart silhouet was, en toch zie je heel duidelijk wat iemand doet. Het licht viel gewoon fototechnisch heel erg goed. Dus dat was eigenlijk de reden. Precies het glazen deurtje met een zwart silhouet en dan het spoor op de voorgrond. Helaas is een smartphone geen echte camera. Het doel was dus niet zo zeer het niet handsfree bellen, maar dit was wel de trigger om de foto ook echt te maken. Het resultaat vind ik fototechnisch toch wat tegenvallen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:50

Super onbeleefd.

germie

Berichten: 26071
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:50

Helaas is de kwaliteit van de camera op mijn telefoon zo ruk dat je met nabewerken de onscherpte er niet uitkrijgt. En dat terwijl de reviews van de camera best positief waren. Nou, dat waren dan geen fotografen, haha. Foto is al weer weg, was gewoon anoniem en onherkenbaar, ging om het silhouet en ook nog eens puur privegebruik als leermoment, dus ook niet om te behouden. Ik bewaar nog geen 10% van de door mij gemaakte foto's. Had zo ook laatst een kat met een muis in de bek. Die was beter gelukt. = lekker offtopic.

Waarom helpt azijn niet genoeg tegen onkruid? Ik heb wat onkruid tussen de tegels waar azijn en zout wel de bladeren doden, maar niet de wortels, daar komt het kennelijk niet tussen de tegels. Dus na een paar weken staat de rommel er gewoon weer. Zou er nog iets anders zijn wat wel echt de wortels dood? Ik kan wel gewoon glyfosaat spuiten, maar dat is natuurlijk weer niet zo'n fris goedje.

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:54

Als een verdachte niet aanwezig is bij een rechtszaak en de zaak bij verstek wordt behandeld, gaat de officier van justitie dan ook staan als hij/zij aan het woord is? Het lijkt me heel raar om steeds te gaan staan als er buiten de rechter en griffier niemand aanwezig is :')

fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:07

germie schreef:
Mag een machinist bellen tijdens de rit? Dat deed ie net. Ja, heb een foto, nee, ik ga niet klikken.



Misschien zat er een zwartrijder of agressieve persoon in de trein, was er maar 1 conducteur aanwezig en had hij/zij de handen al vol aan deze persoon. Wie belt er dan de politie denk je?

Misschien was de trein bijna bij een station of juist net vertrokken en zei de machinist de iñformatie die meestal door de conducteur gesproken wordt.

Zag je hem duidelijk met een mobiele telefoon bellen?

En zo zijn er nog wat redenen te vertellen. Een Bokker hier is machinist, zij kan vast meer uitleg geven als zij daar zin in heeft.

germie

Berichten: 26071
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:53

fohadie schreef:
germie schreef:
Mag een machinist bellen tijdens de rit? Dat deed ie net. Ja, heb een foto, nee, ik ga niet klikken.



Misschien zat er een zwartrijder of agressieve persoon in de trein, was er maar 1 conducteur aanwezig en had hij/zij de handen al vol aan deze persoon. Wie belt er dan de politie denk je?

Misschien was de trein bijna bij een station of juist net vertrokken en zei de machinist de iñformatie die meestal door de conducteur gesproken wordt.

Zag je hem duidelijk met een mobiele telefoon bellen?

En zo zijn er nog wat redenen te vertellen. Een Bokker hier is machinist, zij kan vast meer uitleg geven als zij daar zin in heeft.

Ja, het was overduidelijk bellen. Het was niet druk en er was geen agressieve passagier. Het was vlak voor het eindstation, ik sta meestal een 2km van te voren op en toen was ie aan het bellen.

De foto is absoluut niet gemaakt om op twitter te zetten, naar de vervoerder te stappen of wat dan ook. Ik ben in zulke situaties geen klikspaan ( zie andere topic). Ik voelde me veilig, en daar gaat het om. De foto was puur als silhouetexperiment.
Ik ben niet zon 'missende stoeltjes in vliegtuig' fotograaf om een verhaal te verdraaien.
Ik kan wel een keer een foto maken die een ander verhaal vertelt dan wat men denkt, suggestieve foto. Maar in deze was het niet nodig.

Een bevriende machinist in Duitsland zegt dat bellen naar de baas, leider, gezagsvoerder mag en dat dit met een mobiele telefoon gebeurt. Prive bellen mag niet.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 01:16

Pindakaa7 schreef:
Als een verdachte niet aanwezig is bij een rechtszaak en de zaak bij verstek wordt behandeld, gaat de officier van justitie dan ook staan als hij/zij aan het woord is? Het lijkt me heel raar om steeds te gaan staan als er buiten de rechter en griffier niemand aanwezig is :')


Als de verdachte niet aanwezig is, is zijn of haar advocaat dat meestal wel. Zo niet sturen ze volgens mij een brief met de uitspraak naar de verdachte.

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:33

Pindakaa7 schreef:
Als een verdachte niet aanwezig is bij een rechtszaak en de zaak bij verstek wordt behandeld, gaat de officier van justitie dan ook staan als hij/zij aan het woord is? Het lijkt me heel raar om steeds te gaan staan als er buiten de rechter en griffier niemand aanwezig is :')


Heb een rechtszaak bijgewoond waar er niemand aanwezig was, behalve ovj, rechter en griffier. Daar bleef ovj zitten idd.

Andere waarbij er ook een advocaat aanwezig was ging ovj wel staan :j

germie

Berichten: 26071
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:00

Pepperrr schreef:
Pindakaa7 schreef:
Als een verdachte niet aanwezig is bij een rechtszaak en de zaak bij verstek wordt behandeld, gaat de officier van justitie dan ook staan als hij/zij aan het woord is? Het lijkt me heel raar om steeds te gaan staan als er buiten de rechter en griffier niemand aanwezig is :')


Heb een rechtszaak bijgewoond waar er niemand aanwezig was, behalve ovj, rechter en griffier. Daar bleef ovj zitten idd.

Andere waarbij er ook een advocaat aanwezig was ging ovj wel staan :j

De OVJ behoort tot de staande magistratuur. De rechter tot de zittende. Maar als het om verstekzaken gaat kunnen ze het natuurlijk gewoon aan een tafel onderling afhandelen. Ik weet niet anders dan dat het zo gaat. Zelfs als er een paar mensen op de bezoekerstribune zitten. Soms krijg je dan zelfs nog uitleg over waarom ze iets zo doen. Ik heb 1 keer een ochtend zittingen bijgewoond als onderdeel van m'n werk (proces leren kennen). Het kan ook zijn dat er dus een verdachte op komt dagen, of alleen de advocaat, en dan een zaak later is het weer een verstekzaak. En dan komt de verdachte, familie en advocaat binnen voor de volgende zaak. Soms is ook het slachtoffer aanwezig. Dan staat de ovj wel. Er worden meerdere zaken besproken op 1 ochtend.

Is er niemand aanwezig, dan kan er wel een uitspraak gedaan worden, je wordt dan veroordeeld bij verstek.

Veel verstekzaken zijn bijvoorbeeld zaken waarbij de betrokkene geen vaste woon of verblijfplaats heeft. Er moet dan eerst een oproep gedaan worden. Dan krijg je uiteindelijk een zitting met veel verstekzaken.
Laatst bijgewerkt door germie op 06-09-19 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:06

Wij kregen idd ook uitleg en mochten zelfs dingen vragen toen ze klaar waren :j

germie

Berichten: 26071
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:13

Pepperrr schreef:
Wij kregen idd ook uitleg en mochten zelfs dingen vragen toen ze klaar waren :j

Klopt en het leuke is: iedereen mag een keer zo'n zitting bijwonen. Dus ik zou het gewoon eens doen.

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:17

Wij zijn laatst met school een ochtend bij de rechtbank geweest, was super leuk! We kregen inderdaad uitleg over van alles. Er waren een aantal verdachte niet op komen dagen en toen ging de ovj wel steeds staan dus ik vroeg me af of dat kwam omdat er ruim 30 man aanwezig was of dat dat altijd gebeurd.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:45

bestaan er ook lekkere eiwitrepen?

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 16:26

poes schreef:
bestaan er ook lekkere eiwitrepen?

Afbeelding
Harðfiskur?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 17:25

oomens schreef:
poes schreef:
bestaan er ook lekkere eiwitrepen?

[ Afbeelding ]
Harðfiskur?


En indien mogelijk: liefst vegan maar absoluut vega :+

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 17:29

Klein detail maar :')

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 19:52

Mars heeft ook eiwitrepen :))

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 20:47

Ha kan ik nog eens proberen. Dank je!