Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:25

Ah maar niet altijd kennelijk? Idem hulphonden. We zagen het al voor ons op de tast met een poepzakje op zoek naar de drol. Zagen een geleidehond de baas voortsleuren aan zijn beugel de weg over en bij het eerste stukje gras in de rem en poepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:56

Dat hoeft inderdaad niet, gelukkig maar want zo iemand zou elke dag met zijn schoenen vol stront thuiskomen hier, zo slecht zijn de mensen die wel kunnen zien in het opruimen.

Dreamy

Berichten: 24066
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:16

Leren hulphonden niet ook in de goot te poepen ipv op veldjes/de stoep/etc.? Dacht zoiets te hebben gehoord/gelezen.

Nyaleti

Berichten: 6239
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:01

Waarom likken mijn paarden het ijzerwerk (?) van de stal, af? Eentje doet dit sinds dat ik hem heb, de ander heeft het overgenomen gok ik.. liksteen doen ze niks mee en heb niet het idee dat ze wat te kort komen. Handen likken oké, maar de stal smaakt toch elke dag hetzelfde? :')

NinaCharlie

Berichten: 3181
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:38

Hulphonden/geleidehonden krijgen inderdaad geleerd om NIET hun behoeften te doen op het gras maar in de goot. Plus ze krijgen geleerd het te doen op commando. Graven leren ze ook niet te doen; niet zo handig als geleidehond.

fleurtjeuh
Berichten: 10333
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:14

Waar komt het woord oet uit oetl*l vandaan? :?

Jet

Berichten: 12022
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:26


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 09:29

Weer wat geleerd.
Ijzer likken bij een plek waar ook voer kon komen? Karuna deed dat ook, maar alleen bij haar voerbak in de buurt. Ik heb altijd gedacht vanwege de smaak van voer, maar wie weet is dat niet zo.

Bedacht me gisteravond, als je leeft van je spaargeld en geen inkomen hebt, betaal je dan belasting behalve je spaargeld belasting dan.

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:21

karuna schreef:
Weer wat geleerd.
Ijzer likken bij een plek waar ook voer kon komen? Karuna deed dat ook, maar alleen bij haar voerbak in de buurt. Ik heb altijd gedacht vanwege de smaak van voer, maar wie weet is dat niet zo.

Bedacht me gisteravond, als je leeft van je spaargeld en geen inkomen hebt, betaal je dan belasting behalve je spaargeld belasting dan.


Inkomstenbelasting hoef je dan niet te betalen.
Maar ik vermoed dat je dan ook niets aan je aftrekposten hebt (bijvoorbeeld hypotheekrenteaftrek)

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:50

Oké dit houd me bezig. In welke taal denkt iemand die doof geboren is?

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:18

lotthje schreef:
Oké dit houd me bezig. In welke taal denkt iemand die doof geboren is?


Wat ik een keer gelezen heb is dat ze in gebarentaal denken.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2126
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:52

Als de vrijwillige brandweer opgeroepen word, trekken ze dan thuis hun brandweerpak al aan of op de kazerne?

En gaat zo’n pak over je eigen kleding heen, of trek je eerst alle gewone kleding uit en dan de brandweerkleding aan?

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 12:59

Indy_Mouse_9 schreef:
Als de vrijwillige brandweer opgeroepen word, trekken ze dan thuis hun brandweerpak al aan of op de kazerne?

En gaat zo’n pak over je eigen kleding heen, of trek je eerst alle gewone kleding uit en dan de brandweerkleding aan?

Op de kazerne (met zo'n heel pak aan gaat naar de kazerne rennen niet zo makkelijk :+)
Over alle eigen kleding.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:16

Steeph schreef:
Indy_Mouse_9 schreef:
Als de vrijwillige brandweer opgeroepen word, trekken ze dan thuis hun brandweerpak al aan of op de kazerne?

En gaat zo’n pak over je eigen kleding heen, of trek je eerst alle gewone kleding uit en dan de brandweerkleding aan?

Op de kazerne (met zo'n heel pak aan gaat naar de kazerne rennen niet zo makkelijk :+)
Over alle eigen kleding.


Dat laatste niet persé, dat ligt aan de tijd die ze hebben en de kleding die ze aan hebben. Als ze tijd hebben trekken de meesten hun broek uit. Vooral in de zomer is de extra lagen veel te warm en erg gemakkelijk zit een spijkerbroek ook niet als je door krappe gangen moet kruipen.

Een auto kan pas gaan als hij vol is, dus als je één van de eersten bent heb je meestal tijd om je zo om te kleden als je wilt. De laatsten gaan (als het echt een prio is, dat kun je namelijk wel eens aan de melding aflezen) soms zelfs onaangekleed de auto in met pak, schoenen en helm in de hand en kleden zich onder het rijden verder aan. Wil niet zeggen dat dat goed, is wat officieel moet je je vast maken met een gordel, maar maar weinig doen dat ook.

De officieren van dienst, gaan met een eigen (wel brandweer)auto en hebben hun pak achterin liggen. Deze trekken ze vaak pas ter plekke aan.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:05

ik kan voor een laptop kiezen uit 4/8 gb. is 4 echt weinig?

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:07

Trui schreef:
ik kan voor een laptop kiezen uit 4/8 gb. is 4 echt weinig?

Mijn telefoon is al 64 gb
Beide veel te weinig dus

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:10

Trui schreef:
ik kan voor een laptop kiezen uit 4/8 gb. is 4 echt weinig?


Dat is je werkgeheugen neem ik aan?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33825
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:11

little_birdy schreef:
Trui schreef:
ik kan voor een laptop kiezen uit 4/8 gb. is 4 echt weinig?

Mijn telefoon is al 64 gb
Beide veel te weinig dus

_O- _O- Is helemaal niks van waar.

Ik heb een redelijk zware Imac met 8gb. Wel zonde dat het veel te weinig is joh. Dure miskoop van mij. :P Aankoopwaarde zit rond de 1900 euro. 8GB is WERK geheugen gok ik zo. Niet voor je downloads / foto's enzo. Dat is bij mij bijvoorbeeld 1 TB SSD. Dat is INTENS veel. :=

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:13

inderdaad werk geheugen :’) anders hadden dat niet de enige opties geweest denk ik voor een dure laptop :+

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33825
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:14

Trui schreef:
inderdaad werk geheugen :’) anders hadden dat niet de enige opties geweest denk ik voor een dure laptop :+

Wat is je doel ermee? Ik heb gekozen voor 8GB. Want ik wil er indesign/lightroom/photoshop mee naast elkaar kunnen draaien. En lichte videobewerking + sims.

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:15

Zo uhh nou sorry dan had ik hem niet goed begrepen .
Al die bijdehante smileys kun je best achterwege laten .

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:17

Geen idee wat ik nu op huidige laptop heb qua werkgeheugen, maar daar staan aardig wat sims + alle uitbereidingen + star stable + allerlei kleine games + videobewerkingsprogrammas.

Maar een simpel document inleveren duurt al een half uur (!) waardoor ik vaak deadlines mis, omdat ie de hele tijd vast loopt etc. Dus ik wil de nieuwe vooral daarvoor gaan gebruiken, en zal alleen star stable op de nieuwe willen zetten omdat dat ook zo erg vast loopt op de huidige dat ik t eigenlijk niet meer kan spelen, en is toch een aardig duur spel :+ Dus Star stable zou de enige game daarop zijn en voor derest gewoon voor school. En voor school doe ik ook al veel online (google docs).

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:19

little_birdy schreef:
Zo uhh nou sorry dan had ik hem niet goed begrepen .
Al die bijdehante smileys kun je best achterwege laten .


Rustaaaaahg!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33825
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:22

Trui schreef:
Geen idee wat ik nu op huidige laptop heb qua werkgeheugen, maar daar staan aardig wat sims + alle uitbereidingen + star stable + allerlei kleine games + videobewerkingsprogrammas.

Maar een simpel document inleveren duurt al een half uur (!) waardoor ik vaak deadlines mis, omdat ie de hele tijd vast loopt etc. Dus ik wil de nieuwe vooral daarvoor gaan gebruiken, en zal alleen star stable op de nieuwe willen zetten omdat dat ook zo erg vast loopt op de huidige dat ik t eigenlijk niet meer kan spelen, en is toch een aardig duur spel :+ Dus Star stable zou de enige game daarop zijn en voor derest gewoon voor school. En voor school doe ik ook al veel online (google docs).

Zou dan gewoon 8gb doen zodat je alles op 1 laptop kan draaien. :)

Belangrijker is de SSD die er in zit en welke processor de laptop heeft.

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:29

Trui schreef:
Geen idee wat ik nu op huidige laptop heb qua werkgeheugen, maar daar staan aardig wat sims + alle uitbereidingen + star stable + allerlei kleine games + videobewerkingsprogrammas.

Maar een simpel document inleveren duurt al een half uur (!) waardoor ik vaak deadlines mis, omdat ie de hele tijd vast loopt etc. Dus ik wil de nieuwe vooral daarvoor gaan gebruiken, en zal alleen star stable op de nieuwe willen zetten omdat dat ook zo erg vast loopt op de huidige dat ik t eigenlijk niet meer kan spelen, en is toch een aardig duur spel :+ Dus Star stable zou de enige game daarop zijn en voor derest gewoon voor school. En voor school doe ik ook al veel online (google docs).


4GB is prima als je wat simpels doet voor school. Maar mocht 8GB een optie zijn zou ik daar voor gaan.