Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolliegirl

Berichten: 33000
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:20

Tja.. Denk niet dat dit het juiste topic is om dit te bespreken of je af te vragen eerlijk gezegd.
Je treed best aardig in detail en weet ook gelijk waar het over gaat.

Mensen hebben een eigen mening. Die vaak positief voor hunzelf uitkomt.
Hou het daar maar bij :')

Gini
Berichten: 17970
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:31

Ik heb juist geen idee waar of over wie het gaat en dus is antwoord geven moeilijk. Als het eerste indoor is en het andere outdoor, zou dat al zomaar de reden kunnen zijn. En zo zijn er waarschijnlijk nog tig factoren die kunnen meespelen in iets oké of niet oké vinden.

fohadie
Berichten: 4314
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:38

Sorry, vergeten bij te vermelden, beide indoor. 1e wel op afstand, 2e niet.

En toch zijn het voorbeelden, Jolliegirl. ;) Ik mag nl specifieke topics of Bokkers niet bespreken.

Vind het gewoon apart dat de ene nog net niet gelyncht wordt en de tweede blijkbaar de goedkeuring wel kan krijgen.

Sch ja, rare mensen, Bokkers. :+

Jolliegirl

Berichten: 33000
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:39

fohadie schreef:
Sorry, vergeten bij te vermelden, beide indoor. 1e wel op afstand, 2e niet.

En toch zijn het voorbeelden, Jolliegirl. ;) Ik mag nl specifieke topics of Bokkers niet bespreken.

Vind het gewoon apart dat de ene nog net niet gelyncht wordt en de tweede blijkbaar de goedkeuring wel kan krijgen.

Sch ja, rare mensen, Bokkers. :+


Nja als ik me dan toch meng. Ben het wel met je eens.

fjordjes

Berichten: 12069
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:44

Ik las genderneutrale woonkamer spray. :') dacht echt wat moet je daar nu weer mee

xSCWx
Berichten: 7074
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:44

De mens steekt raar in elkaar, als je een goede vlotte babbel hebt en veel mensen kent kom je verder/kan je meer dan een ander. De "gun factor" ofzo. Vind ik krom en raar, maar ja zo werken mensen nou eenmaal. (Ik heb overigens geen idee waar het over gaat specifiek).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:03

fohadie schreef:
Sorry, vergeten bij te vermelden, beide indoor. 1e wel op afstand, 2e niet.

En toch zijn het voorbeelden, Jolliegirl. ;) Ik mag nl specifieke topics of Bokkers niet bespreken.

Vind het gewoon apart dat de ene nog net niet gelyncht wordt en de tweede blijkbaar de goedkeuring wel kan krijgen.

Sch ja, rare mensen, Bokkers. :+


Het ligt vaak aan de eerste reactie. Als die positief is durven de ‘negatieven’ hun mond niet meer open te doen. En andersom net zo.

fohadie
Berichten: 4314
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:27

Interessante gedachte. Dat zou best eens kunnen, Blijheid.

Kookaburra

Berichten: 5432
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:34

Groepsdruk zie je ook vaak op fora inderdaad...

fjordjes

Berichten: 12069
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:48

Mag een ziekenhuis post vernietigen? Zijn ze verplicht het door te sturen?

Ik had een kaart naar m'n oma gestuurd die in een ziekenhuis lag maar blijkbaar was ze naar een revalidatiecentrum overgeplaatst en dat wist ik niet dus kaart is naar het ziekenhuis gegaan. Is het ziekenhuis het verplicht door te sturen of retour afzender? Kaart van een familielid die voor oma was bestemd is schijnbaar vernietigd, wat ik, begrijp mag dat nog geen eens.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 00:09

Lijkt me niet dat ze verplicht zijn om post voor patiënten door te sturen, lijkt mij een onnodige kostenpost.. Vernietigen lijkt mij dan juist logischer. Ben heel benieuwd of iemand antwoord voor je heeft, nu ben ik er ook nieuwsgierig naar

capopjekop

Berichten: 30683
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 00:43

fohadie schreef:
Interessante gedachte. Dat zou best eens kunnen, Blijheid.


De zwijgspiraal. Als ik op school goed opgelet heb.

Ik vraag me af waarom mensen niet van hun fouten leren

Kookaburra

Berichten: 5432
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 01:03

capopjekop schreef:
fohadie schreef:
Interessante gedachte. Dat zou best eens kunnen, Blijheid.


De zwijgspiraal. Als ik op school goed opgelet heb.

Ik vraag me af waarom mensen niet van hun fouten leren

Daar zijn verschillende ideeen over. Die ook met de tijd wat veranderen. Eentje waar ik erg in geloof:

Men is regelmatig bang voor represailles als men een fout toegeeft. Als kind schreef de juf immers met rode(!) pen in je schrift als je een rekenfout maakte. Dus als je je schrift terug kreeg lette je eerst op hetgeen wat meteen opviel. De rode inkt die aangaf 'fout!'. Als je iets geks in de klas zei werd je uitgelachen door klasgenoten. Je werd dus afgerekend door de groep omdat je een misstap maakte. Of je had iets in je hoofd wat in jouw'n ogen een erg goed idee was, maar je moeder stuurde je voor straf naar de gang omdat het idee echt niet kon.

Fouten maken is voor ons brein nu: 'we worden er op afgerekend'. Men voelt zich niet veilig om in een cultuur waarin fouten worden afgerekend een fout te erkennen. Dus toegeven, ook voor jezelf, is ontzettend lastig. Daarom is het makkelijker om dat gevoel te ontwijken. En als je de fout ontwijkt, kun je er ook niet van leren.

De kunst is dus om te ervaren dat fouten maken ook positief kan zijn! Maar daar heb je psychologische veiligheid van omstanders (Amy Edmondson schrijft daar veel over) voor nodig in een cultuur waarin afrekenen nog gewoon is.

Fearn

Berichten: 4776
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:10

Ik vraag me iets (beetje vreemds) af, maar goed :') dit is ook een paardenforum, dus ja.

Wie is er eigenlijk verantwoordelijk voor dat de paardenpoep van politiepaarden wordt opgeruimd? Dat is niet de politie zelf, want die is dan in dienst. Maar iemand van de gemeente?

Hier langs de straat liepen namelijk gisteren een paar keer politie op paard langs en ze hebben een aantal leuke cadeautjes achtergelaten.. :+
Het is nu door regen en auto's etc helemaal vies en uitgesmeerd.. lijkt me toch niet echt netjes zo..

Jolliegirl

Berichten: 33000
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:15

Volgens mij ruimt niemand dat op.

Fearn

Berichten: 4776
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:15

Jolliegirl schreef:
Volgens mij ruimt niemand dat op.


Heb eens gezocht op internet, en ik las ergens dat de politie dat zelf moet doen, tenzij ze er geen tijd voor hebben.

Schijnbaar hebben ze een 'schepje' bij zich? Sorry, maar ik zie niet voor me hoe zo'n hoop paardendrollen meenemen met een schepje in een boterhamzakje :')

Kookaburra

Berichten: 5432
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:47

Ik vraag mij af of brandmelders verplicht zijn in b&b's, vakantiehuisjes, short stay etc.

Roodvos

Berichten: 6720
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 00:06

Kookaburra schreef:
Ik vraag mij af of brandmelders verplicht zijn in b&b's, vakantiehuisjes, short stay etc.

In Nederland: dat is afhankelijk van het bouwjaar.
Rookmelders zijn verplicht in nieuwbouw maar (nog) niet in bestaande bouw.
Voor bouw die bedoeld is voor tijdelijke bewoning gelden ook weer andere regels dan bouw bedoeld voor permanente bewoning.
Dus een B&B in een nieuw opgetrokken boerderij zal wel voorzien moeten zijn, maar een "karakteristiek" zomerhuisje weer niet.
En als het professioneel geëxploiteerd wordt zijn er mogelijk aanvullende eisen van een gemeente oid voor de veiligheid.
Ofwel: er is niets van te zeggen.

Zie bijvoorbeeld https://preventieshop.nl/zijn-rookmelde ... nederland/
Of ga eens gezellig lezen in het Bouwbesluit. Dat vind je op Overheid.nl.

Kookaburra

Berichten: 5432
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 00:15

Aah, lastig! Bedankt voor je antwoord!
Ook wel weer interessant, want veel nieuwbouw is brandveiliger gebouwd dan veel oude panden in binnensteden met gekke gangetjes, trappetjes etc.

Ik zal het bouwbesluit morgen eens bekijken!

Anomien

Berichten: 7424
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:48

Kookaburra schreef:
Aah, lastig! Bedankt voor je antwoord!
Ook wel weer interessant, want veel nieuwbouw is brandveiliger gebouwd dan veel oude panden in binnensteden met gekke gangetjes, trappetjes etc.

Ik zal het bouwbesluit morgen eens bekijken!


Artikel 6.21 uit afdeling 6.5

Afbeelding

Lid 1 is voor woonfunctie van toepassing.
Lid 2 en 3 voor kamergewijze verhuur

Lid 4 voor logie in een Logie gebouw
Lid 4 en 5 voor logie in een andere logiefynctie dan een logiegebouw. (Zelfstandige eenheden)


Of je koopt gewoon paar rookmelders voor een paar tientjes en je bent klaar

Roodvos

Berichten: 6720
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 13:38

Als een gebruiker van Bokt definitief wordt geband, wat gebeurt er dan met de berichten van deze gebruiker?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 13:41

Die blijven normaal gewoon staan. Veel gebanden vragen wel om berichten te anonimiseren of bepaalde berichten te verwijderen.

Kookaburra

Berichten: 5432
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 14:19

Knert schreef:
Kookaburra schreef:
Aah, lastig! Bedankt voor je antwoord!
Ook wel weer interessant, want veel nieuwbouw is brandveiliger gebouwd dan veel oude panden in binnensteden met gekke gangetjes, trappetjes etc.

Ik zal het bouwbesluit morgen eens bekijken!


Artikel 6.21 uit afdeling 6.5

[ [url=m/9tuC0c.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lid 1 is voor woonfunctie van toepassing.
Lid 2 en 3 voor kamergewijze verhuur

Lid 4 voor logie in een Logie gebouw
Lid 4 en 5 voor logie in een andere logiefynctie dan een logiegebouw. (Zelfstandige eenheden)


Of je koopt gewoon paar rookmelders voor een paar tientjes en je bent klaar

Bedankt!

Het is wel een pand waar ik graag rookmelders zie. Dus als het verplicht is kaart ik het aan, als het niet verplicht is... Tsja. Dan inderdaad eigen veiligheid voorop.

Niobe

Berichten: 7995
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 18:02

Wat kun je met een kenteken?

Ik bedoel, ik zie vaak dat mensen het kenteken van hun auto op foto’s verbergen. Weet iemand het nut daarvan?

Ik weet wel dat je bepaalde informatie kunt opzoeken van de auto, de waarde enzo. Maar dat is toch niet heel bijzonder of zo.

Anomien

Berichten: 7424
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 18:05

Het is gekoppeld aan jou als auto eigenaar.
Er zijn mensen die bij die informatie kunnen. Oké, mensen die integer moeten zijn zoals een agent. Maar zijn ze dat altijd...?

En mensen met dezelfde auto Hebben kunnen dus je kenteken jatten voor fraude. Denk aan snelheden of onbetaald tanken.