Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paars

Berichten: 5589
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 00:12

Iemand een tip hoe ik bladafval in zo’n bladkorf krijg? De groene kliko omkiepen was niet zo’n succes....het harde plastic deksel ging kapot van dat geweld tijdens het kiepen...

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 09:16

Het blad verzamelen in een grote ton? Zo 1 die je gebruikt voor cement. Verder heb je bij de Welkoop van die blad emmers te koop.

gerlindie

Berichten: 4645
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 12:44

Kruiwagen + een plank neerleggen als helling?

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:59

Onze kat heeft een knuffeltje van een luipaard. Daarmee loopt hij vaak in zijn bek rond en gaat tegelijkertijd heel hard op een rare manier miauwen. Iemand idee waarom hij dat doet? Hij loopt vaker met speeltjes rond maar daarbij doet ie dat niet. Het knuffeltje ligt er trouwens al jaren. Jaren niks mee gedaan en nu sinds een paar weken doet ie dat. :+

Roodvos

Berichten: 6675
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:16

Pepperrr schreef:
Onze kat heeft een knuffeltje van een luipaard. Daarmee loopt hij vaak in zijn bek rond en gaat tegelijkertijd heel hard op een rare manier miauwen. Iemand idee waarom hij dat doet? Hij loopt vaker met speeltjes rond maar daarbij doet ie dat niet. Het knuffeltje ligt er trouwens al jaren. Jaren niks mee gedaan en nu sinds een paar weken doet ie dat. :+

Als het klinkt als een soort grommen: dat is prooigedrag. En dient als waarschuwing om uit de buurt te blijven "mijn prooi!"

En waarom wel met deze knuffel en niet met andere speeltjes?
Mijn ene kat gromt ook niet met speeltjes, maar wel als hij een echte muis heeft gevangen. Mijn vorige kat gromde ook als ze een echte muis had gevangen. Maar ook als ze pluche kerstbeer of paaskuiken had gescoord. Maar weer niet met balletjes. Dus misschien dat dit speeltje door vorm, geur oid meer weg heeft van een echte prooi?

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:42

Nee het is echt miauwen. En dan heel dramatisch ofzo. Ook heel hard :+

xJurdyWonanx

Berichten: 4052
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:49

Pepperrr ik weet precies wat je bedoelt. Mijne doet het ook. Eerste keer toen ik haar zo hoorde, maar niet zag dat ze een knuffel vast had, dacht ik dat er iets ergs met haar was haha. Waarom ze het doen, géén idee helaas. Ze doet het overigens met willekeurige knuffels.

c_alsemgeest

Berichten: 20680
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-20 13:58

De mijne deed het met wuppies van de ah :')

iirrssjjee

Berichten: 5940
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 16:10

Onze kat doet het ook, dacht dat ze de enige was haha. Inddd alsof ze pijn heeft, je kwijt is of wat dan ook. Knuffeltje gaat het hele huis door ook.

Anomien

Berichten: 7396
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 16:16

Pepperrr schreef:
Nee het is echt miauwen. En dan heel dramatisch ofzo. Ook heel hard :+


Ze roept je.. ze wil je je prooi geven. Als gift.

Of ze uiteindelijk ook durft te delen...?!? Is de vraag.

Eigenlijk is het een lief en natuurlijk gebaar.

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 17:06

Wat maakt dat een 200 grams deken een 200grams deken is? Is dat dan het gewicht van de hele deken?

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 17:17

xmarritw schreef:
Wat maakt dat een 200 grams deken een 200grams deken is? Is dat dan het gewicht van de hele deken?

Nee, de voerig. Dus hoe zwaarder de deken, hoe warmer.

Koper

Berichten: 30278
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 17:22

chantalboes schreef:
xmarritw schreef:
Wat maakt dat een 200 grams deken een 200grams deken is? Is dat dan het gewicht van de hele deken?

Nee, de voerig. Dus hoe zwaarder de deken, hoe warmer.


En dan per vierkante meter. Dus een 200 grams shettendeken is lichter (want minder vierkante meters deken) dan een 200 grams deken voor een grote warmbloed :+
Overigens gaat dat alleen over het gewicht van de vulling. De vulling kan allerlei soorten materiaal zijn, met dus ook verschillende isolerende eigenschappen. Waardoor niet elke 200 grams deken even warm is of even goed ventileert.

Pepperrr schreef:
Nee het is echt miauwen. En dan heel dramatisch ofzo. Ook heel hard :+

Is je kat toevallig een poes (vrouwtje)? Die mauwen meestal zo nádat ze een prooi hebben. Mijne doet dat wanneer ze een muis heeft. Mijn kater mauwt (een soort kelige mauw) vóórdat hij op "jacht" gaat. Ik moet nog meemaken dat hij iets verschalkt wat groter is dan een vlieg.
Laatst bijgewerkt door Koper op 10-11-20 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 17:24

chantalboes schreef:
xmarritw schreef:
Wat maakt dat een 200 grams deken een 200grams deken is? Is dat dan het gewicht van de hele deken?

Nee, de voerig. Dus hoe zwaarder de deken, hoe warmer.


En dan per vierkante meter. Niet dat een 200 grams shettendeken veel dikker is dan die voor een grote warmbloed :+

[/quote]
Dankje, ik dacht al dat het iets met de voering was, maar hoe dan het verschil tussen een shetdeken en een paardendeken bepaald wordt kwam ik niet uit.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 18:52

iirrssjjee schreef:
Onze kat doet het ook, dacht dat ze de enige was haha. Inddd alsof ze pijn heeft, je kwijt is of wat dan ook. Knuffeltje gaat het hele huis door ook.


Ja inderdaad hier gaat het knuffeltje ook het hele huis door. Zo gek want daar zelfde knuffeltje heeft jaren lang op dezelfde plek in hetzelfde mandje gelegen. Kat heeft er nooit naar omgekeken en sinds een paar weken loopt hij er ineens zo mee rond. 'Tis ook een raar beest, daar niet van :')

Koper en knert, het is een kater (of wás :+ )

Afbeelding

Anomien

Berichten: 7396
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 18:55

Zijn katten überhaupt normaal?

En ik blijf erbij dat ie je wat wil brengen.
Kado van hem. Voor jou.

Janine1990

Berichten: 43817
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 17:51

Knert schreef:
Zijn katten überhaupt normaal?

En ik blijf erbij dat ie je wat wil brengen.
Kado van hem. Voor jou.


Nee...

Die van mij is echt heeeul klein gebleven, zit Siamees bloed in, volgens de dierenarts is het daardoor...

Anyhow... die is dus boos dat ze in de bijkeuken moet tegenwoordig... Vraag me niet waarom... Er zit dus pas sinds zaterdag een schuifdeur in de bijkeuken en door wat passen en meten moest er nog wat van de onderkant af en zit er een sleuf in die niet diep genoeg is voor de geleider. Dus nog geen geleider op de vloer. Kwam dus door de deur heen...

Kattenbak ervoor... Maar die weet ze aan de kant te trekken... Oké, snap ik nog, 3 á 4 kilo is niet zo heftig veel... (en de deur weegt ook minstens 20/30 kilo)
Dus ik zet er een gevulde dweilemmer tegenaan die 15 kilo weegt... Nee hoor... Weet ze nog steeds aan de kant te trekken... }:0

c_alsemgeest

Berichten: 20680
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 00:29

Dat is apart... Siamezen en oostersen in het algemeen zijn juist niet klein.
Wel slank, maar het zijn hoge lange katten. Mijn oosterse kater weegt ook gewoon 6kg terwijl hij echt heel slank is.

Maar die is dan ook wel weer vrij groot... zeker qua "schofthoogte" :+

_Karlijn
Berichten: 6469
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:02

Ze ogen idd vrij klein doordat ze zo smal zijn. Mensen die hier voor het eerst komen roepen ook altijd "oohh wat een kleintje, zeker jong nog?!", maar ze is al 5 :+

Anomien

Berichten: 7396
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:34

Dat is allemaal vermomming... onderdeel van haar Cat-plan....

Komt een dag en nemen ze de wereld over.

_Karlijn
Berichten: 6469
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 15:50

Waarom hebben de meeste huizen in de USA een dubbele voordeur? Eén die naar buiten opgaat en één die naar binnen open gaat..

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:28

_Karlijn schreef:
Waarom hebben de meeste huizen in de USA een dubbele voordeur? Eén die naar buiten opgaat en één die naar binnen open gaat..

Bedoel je van die vliegenschermen?

_Karlijn
Berichten: 6469
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:13

chantalboes schreef:
_Karlijn schreef:
Waarom hebben de meeste huizen in de USA een dubbele voordeur? Eén die naar buiten opgaat en één die naar binnen open gaat..

Bedoel je van die vliegenschermen?

Oh zijn dat vliegenschermen? Horren dus? Ik heb nooit gelet op hoe ze er precies uit zien, alleen dat er 2 deuren open gaan :')

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 18:20

Ik vraag me af waarom mijn oplos (siroop/limonade/hoe je het ook noemen wil) klontert of troebel wordt?

Dat gebeurt normaal nooit, maar ik heb nu een ander merk en binnen 10 minuten is het troebel met 'vlokjes'. Smaak blijft hetzelfde. Normaal zakt hoogstens het dikkere wat naar de bodem na een paar uur en is de bovenkant waterig, maar nu is het gewoon echt wat troebel.

Janine1990

Berichten: 43817
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:14

_Karlijn schreef:
Ze ogen idd vrij klein doordat ze zo smal zijn. Mensen die hier voor het eerst komen roepen ook altijd "oohh wat een kleintje, zeker jong nog?!", maar ze is al 5 :+


Dit dus inderdaad.... :')


Afbeelding