Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 23:34

gerlindie schreef:
Ik zoek voor mijn vmbo leerlingen een leuk filmpje, wat Engels gesproken is voor in de Engels les.
Vergelijkbaar met zeg maar André van Duin.
Charlie Chaplin en mister Bean vinden ze ook wel leuk, maar daar wordt dan weer weinig Engels in gesproken.




Altijd een succes. Wel Engels gesproken, maar langzaam en duidelijk. En Rowan Atkinson geeft er ook nog heel beeldend materiaal bij, haha. Onderwerp spreekt vast ook wel aan :P
Laatst bijgewerkt door Sheran op 20-11-20 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 23:34

miss_lizje schreef:
Hoe verzend je het veel/grote bestanden?
Ik maak regelmatig foto's voor iemand maar aangezien ik zelf nooit de beslissing wil maken welke foto's bruikbaar zijn, wil ik dus altijd alles sturen. Tot voorheen met mijn oude camera ging dat nog prima via wetransfer etc. Maar nu moet dat elke keer in etappes omdat het totaal GB's van de hele map groter is dan dat je maximaal kan sturen.

Via USBtje is een optie, maar dan krijgt die persoon de foto's vaak pas dagen later.
Zijn er nog andere manieren die ik over het hoofd zie?


Via Wetransfer?

Century

Berichten: 5986
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 23:53

Ze zegt dat het nu in etappes moet, dus zoekt eigenlijk iets wat grotere bestanden aan kan :)

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 23:56

Betaald account nemen van WeTransfer. Dan kan er veel meer.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 01:19

Oh sorry, niet goed gelezen!

Kairos
Berichten: 2717
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 16:56

miss_lizje schreef:
Hoe verzend je het veel/grote bestanden?
Ik maak regelmatig foto's voor iemand maar aangezien ik zelf nooit de beslissing wil maken welke foto's bruikbaar zijn, wil ik dus altijd alles sturen. Tot voorheen met mijn oude camera ging dat nog prima via wetransfer etc. Maar nu moet dat elke keer in etappes omdat het totaal GB's van de hele map groter is dan dat je maximaal kan sturen.

Via USBtje is een optie, maar dan krijgt die persoon de foto's vaak pas dagen later.
Zijn er nog andere manieren die ik over het hoofd zie?

Onedrive! Ik kon er een filmpje van 3 minuten mee versturen, dus ik denk dat foto's ook wel moet lukken

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:54

Ik heb op zondag 15 november ergens begin van de avond op NPO (denk ik) een documentaire/live programma gezien over oa een vrouw die haar baby verloren had nadat deze de eerste vier maanden van zijn leven in het ziekenhuis had doorgebracht.

Hoe kom ik er achter welk programma dit was? Het lukt me niet het te vinden via de NPO app.

Lestrange01

Berichten: 2809
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:01

Iemand die er wat verstand van heeft.. hoe groot is het verschil tussen een videokaart van nvidia 1660 ti en nvidia 2060? Benoemenswaardig?

fleurtjeuh
Berichten: 10332
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:18

De 2060 is van de volgende serie, volgens vriend (groffe schatting) is de 2060 ongeveer 20%beter

Anomien

Berichten: 7396
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:39

Schemerdier schreef:
Knert schreef:
Little Britain is te grof voor het onderwijs voor mijn smaak. En Engels is teveel met uitspraken die ook te lastig zijn.

Er zijn trouwens wel grappige natuurfilms...


Ik gok zo maar dat gerlindie haar leerlingen 'grappige natuurfilms' niet onder een 'leuke filmpje' scharen :+ .



Ooh er zijn hele grappige natuurfilms.. jammer dat ik ze niet meer bij naam weet.

https://youtu.be/3aAtFrWft2k
Deze is beetje flauw..

En dan bedoel ik letterlijk grappig. Geen sex ofzo

Britta31

Berichten: 13150
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 01:30

Mijn man wil begraven worden,maar ik gecremeerd.Dus niet samen in 1 graf.Zou als ik eerder dood ga mijn urn bij gezet kunnen worden in zijn graf later?Liggen we toch samen.

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:33

Britta31 schreef:
Mijn man wil begraven worden,maar ik gecremeerd.Dus niet samen in 1 graf.Zou als ik eerder dood ga mijn urn bij gezet kunnen worden in zijn graf later?Liggen we toch samen.

Ja dat kan. Dat is bij ons in de familie ook gebeurd. Er staat een urn in de vorm van een vogeltje bij het familie graf.
Edit- Lees nu pas dat je de urn ook echt begraven wil hebben, daarvan weet ik niet zeker of dat kan.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:35

Nikass schreef:
Ik heb op zondag 15 november ergens begin van de avond op NPO (denk ik) een documentaire/live programma gezien over oa een vrouw die haar baby verloren had nadat deze de eerste vier maanden van zijn leven in het ziekenhuis had doorgebracht.

Hoe kom ik er achter welk programma dit was? Het lukt me niet het te vinden via de NPO app.


Heeft iemand dit programma toevallig ook gezien en weet welk programma het was?

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:15

Britta31 schreef:
Mijn man wil begraven worden,maar ik gecremeerd.Dus niet samen in 1 graf.Zou als ik eerder dood ga mijn urn bij gezet kunnen worden in zijn graf later?Liggen we toch samen.


Je kan de urn in zijn kist stoppen, heeft een kennis gedaan bij zijn ouders.

Britta31

Berichten: 13150
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:17

Maar mijn naam moet dan ook op de steen.

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 12:19

Britta31 schreef:
Maar mijn naam moet dan ook op de steen.


ja dan kan gewoon...
Staat ook gewoon op de sites van de meeste begraafplaatsen uitgelegd.
De meeste graven hebben plek voor 2 kisten en 2 urnen bij ons in het gebied iig.
Dus ook alvast alleen de urn kan er in.
Maakt niet uit wie er het eerste gaat... je koopt gewoon het graf, die urn/kist gaat erin en de naam er op... als de volgende overlijdt komt die er bij en komt de naam er ook bij.

Nyaleti

Berichten: 6234
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:37

Ik zoek een fijn YouTube kanaal (of app) voor beginners yoga. Hoeft niet als workout maar als me-time / ontspannings momentje dus niet te intensief; ik ben zo stijf als een hark dus bij de meeste beginners lessen geef ik het al snel op :+

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:20

Yoga with adriene :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 14:27

Zijn er eigenlijk regels ontrend de plaatsing van een dixie (zo n buiten toilethokje) je ziet ze soms staan op rare of onhygienische of niet sociale plekken. Ik kwam er vandaag een tegen meteen naast de voordeur van de buren.dus op de erfgrens op 40 cm van de voordeur ernaast. Dat lijkt me niet heel erg de bedoeling of mag dat gewoon?

Kookaburra

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 15:06

Ik zag een geel voertuig (klein busje) met OGS. optische- en geluidssignalen; dus de blauwe zwaailichten en herkenbare sirene. Het was geen NLse ambu. Op de auto stonden dof-rode vlakken in > patroon. Ik zag ook nog een likje blauw. Omgeving Zwolle. Rara, wat was dit?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18002
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 15:10


Kookaburra

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 16:20


Anomien

Berichten: 7396
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 17:57

Wie heeft er nog 4 afgeschreven hoef schoenen liggen ter donatie voor een kunstproject? Als het kan 4 gelijke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 18:20

Nyaleti schreef:
Ik zoek een fijn YouTube kanaal (of app) voor beginners yoga. Hoeft niet als workout maar als me-time / ontspannings momentje dus niet te intensief; ik ben zo stijf als een hark dus bij de meeste beginners lessen geef ik het al snel op :+


Yoga with kassandra. En dan bijvoorbeeld de 30 dagen serie. Maximaal 15 minuten per dag.

APCIII

Berichten: 2667
Geregistreerd: 25-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 19:12

Kookaburra schreef:
Ik zag een geel voertuig (klein busje) met OGS. optische- en geluidssignalen; dus de blauwe zwaailichten en herkenbare sirene. Het was geen NLse ambu. Op de auto stonden dof-rode vlakken in > patroon. Ik zag ook nog een likje blauw. Omgeving Zwolle. Rara, wat was dit?


Daarop aansluitend, hier in de buurt komen tegenwoordig ook regelmatig auto's van Rijkswaterstaat met die blauwe lampjes en toeters langsrijden als er iets op de snelweg gebeurd is.

Nog even en iedereen heeft die lampjes op de auto, de reddingsbrigade heeft ze dacht ik ook al :+