Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fjordjes

Berichten: 12072
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 17:23

Ik krijg die zorgbonus omdat ik heb gewerkt tijdens de corona crisis. Mijn man vind dat ik dat geld op de spaarrekening moet zetten, ik heb zoiets van ik heb er voor gewerkt met mensen met corona dus besteed het graag aan iets voor mezelf. Wat vinden jullie en wat zouden jullie doen, het delen of voor jezelf houden. Ik ben er nog niet over uit :D

Justme_Lisaa

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 17:30

fjordjes schreef:
Ik krijg die zorgbonus omdat ik heb gewerkt tijdens de corona crisis. Mijn man vind dat ik dat geld op de spaarrekening moet zetten, ik heb zoiets van ik heb er voor gewerkt met mensen met corona dus besteed het graag aan iets voor mezelf. Wat vinden jullie en wat zouden jullie doen, het delen of voor jezelf houden. Ik ben er nog niet over uit :D


Ik zou het ook zelf houden, jij werkt op de zogenoemde zorg frontlinie. Mijn moeder krijg er ook een en die houdt de helft voor zichzelf en geeft een deel daarvan aan mij. Misschien kan ook zoiets doen? Dus de helft op de spaarrekening en de andere helft uitgeven aan jezelf? :)
Laatst bijgewerkt door Justme_Lisaa op 06-12-20 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Century

Berichten: 6001
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 17:31

Hangt er denk ik erg vanaf hoe jullie de financiƫn (normaalgesproken) geregeld hebben en wat jullie doen met bonussen of extra's.

Gini
Berichten: 17970
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 17:31

Dat hangt ervan af hoe groot het bedrag is en waar je het specifiek aan wilt spenderen.
Als er iets is wat je eigenlijk al langer wilde kopen/waar je voor aan het sparen was, dan zou ik (een deel van) het bedrag daaraan spenderen. Alles wat overblijft, zou ik op de spaarrekening zetten.
Wat ik niet zou doen, is het bedrag opdoen aan dingen die wel leuk zijn, maar die je niet echt wilde. Dat je dus eerder gaat kijken van: wat kan ik allemaal kopen voor dit bedrag. Dat zou ik een beetje zonde vinden.

Maar 200 euro en 2000 euro is ook nog eens een verschil. In het eerste geval zou ik toch zeggen van goh, koop dat paar schoenen waar je al zo lang naar aan het kijken bent. :D In het tweede geval zou ik het grootste deel op de spaarrekening zetten niet zo een slecht idee vinden.

fjordjes

Berichten: 12072
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 17:58

Wij krijgen verder nooit geen bonussen, dit is de eerste en enige keer dat ik dat krijg. Bedrag is 1500. Krijg dit in 2x,1x 1000 en 1x 500. Waar ik het aan uitgeven weet ik nog niet exact had ik nog niet echt over nagedacht heb nu ook niets nodig.

Gini
Berichten: 17970
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 18:02

Dan zou ik het op de spaarrekening zetten. Misschien een klein deel houden om jezelf toch ergens mee te verwennen, maar ik zou het nu niet gaan "verspillen".

Sherivey
Berichten: 8770
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 18:06

fjordjes schreef:
Wij krijgen verder nooit geen bonussen, dit is de eerste en enige keer dat ik dat krijg. Bedrag is 1500. Krijg dit in 2x,1x 1000 en 1x 500. Waar ik het aan uitgeven weet ik nog niet exact had ik nog niet echt over nagedacht heb nu ook niets nodig.

Ik zou 1000 op de spaarrekening zetten en 500 voor jezelf houden. :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:24

Wij hebben gescheiden financiƫn, enkel een gemeenschappelijke rekening voor vaste lasten waar we heen storten. Ik zou het dus lekker houden voor mezelf.

Captain

Berichten: 21420
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:29

Ik zou het ook voor mezelf houden. Als mijn vriend een bonus zou krijgen zou ik ook willen dat hij die zelf hield, hij is degene die er immers voor gewerkt heeft. :+

Jolien87

Berichten: 17517
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:38

Ik zou het mooi voor mezelf houden en een mooi cadeau voor mezelf kopen. Je hebt het verdiend hoor!

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:52

Lekker voor jezelf houden, jij hebt je er de pleuris voor gewerkt. Dik verdiend <3

Anomien

Berichten: 7425
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:12

Precies dat.

Anoniem

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:46

Ik zou als prio wel echt iets moois voor mezelf kopen. Iets dat je normaal niet per se zou doen ivm kosten. En een eventueel overblijfsel op een spaarrekening. Jij hebt ervoor gewerkt, en vind dit niet vallen onder salarissen op een hoop gooien.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33869
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 09:40

Ik zou het bewaren en als alles weer beter is er lekker een luxe weekje van weg gaan. Maar je kan het ook gewoon opsparen en als je dan iets bedenkt het er weer af halen. :7

Love_Rosie

Berichten: 1503
Geregistreerd: 01-06-12

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:19

weet iemand misschien hoe dit zit;
ik heb 25 nov een jas besteld, die 26 of 27e ontvangen. Toen kwam de 26e de early bird aanbieding en heb ik nog een jas besteld (had niet verwacht dat die zoveel korting zou krijgen; normale prijs was ie me veel te duur maar nu -30%). Echter door alle PostNl perikelen heb ik deze nog steeds niet ontvangen.
De eerste jas moet nu eigenlijk retour maar ik had ze graag willen vergelijken en de beste houden. Van de 2e jas staat leverdatum momenteel op 9dec.

Ik las dat je binnen 14 dagen retour moet aangeven en dan nog 14 dagen hebt om hem op te sturen, maar als ik dan wel nog besluit hem te houden, kan dat dan? Lijkt me dat dat alleen maar gunstig voor hun uit valt?

Sas_Mon

Berichten: 1638
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:19

Binnen 14 dagen terugsturen gaat toch pas in als ie binnen is? 14 dagen vanaf binnen ipv 14 dageb vanaf versturen? Jij kunt er toch niets aan doen dat postnl overvol is?

iirrssjjee

Berichten: 5957
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:57

Sas_Mon schreef:
Binnen 14 dagen terugsturen gaat toch pas in als ie binnen is? 14 dagen vanaf binnen ipv 14 dageb vanaf versturen? Jij kunt er toch niets aan doen dat postnl overvol is?


Ik denk dat ze bedoeld dat ze al een jas heeft liggen. Ze wilt die vergelijken met de jas die nog onderweg is. Het retourtermijn van de 1e jas is al om voordat de 2e jas binnen is.

Ik zou denk ik even contact opnemen met de klantenservice!

gerlindie

Berichten: 4654
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 19:53

Lijkt mij ook de beste optie. Meestal doen webshops daar niet moeilijk over :j

fjordjes

Berichten: 12072
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:23

Mijn oma komt helaas te overlijden (euthanasie) dus volgende week is de begrafenis. Echter heb ik dan een week vrij, nu vroeg ik mij af kan ik dan alsnog doorgeven zodat het niet van mijn vakantie uren afgaat maar als zijnde bijzonder verlof of moet het dan gewoon van m'n vakantiedag af gaan?

Kookaburra

Berichten: 5433
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:30

fjordjes schreef:
Mijn oma komt helaas te overlijden (euthanasie) dus volgende week is de begrafenis. Echter heb ik dan een week vrij, nu vroeg ik mij af kan ik dan alsnog doorgeven zodat het niet van mijn vakantie uren afgaat maar als zijnde bijzonder verlof of moet het dan gewoon van m'n vakantiedag af gaan?

Even in je arbeidscontract en eventuele cao kijken. Het is bijzonder verlof, dus denk het wel.

Sterkte en een hele grote knuffel van mij :(:)

ClaudiaHS

Berichten: 8064
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 23:09

Op mijn werk kan ik als ik ziek word op vakantie, me zelfs ziek melden.
Idem voor bijzonder verlof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 23:31

ClaudiaHS schreef:
Op mijn werk kan ik als ik ziek word op vakantie, me zelfs ziek melden.
Idem voor bijzonder verlof.

Ja, ik ook. Maar ik weet niet of dat altijd zo is. Veel sterkte, fjordjes

c_alsemgeest

Berichten: 20721
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 12:33

ligt aan je CAO

Sherivey
Berichten: 8770
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 13:24

Mer betrekking tot de persconferentie van vanavond: wat is het nut van bezoek tot 5 personen toestaan voor enkel de feestdagen?

Ik snap de logica ervan niet helemaal. Als je max 3 personen mag ontvangen ivm risico op besmetting bij meer mensen, dan geldt dat risico toch ook tijdens de feestdagen?

Niet dat ik het niet gezellig zou vinden hoor, maar vind t een beetje vreemd dat je dan buiten de feestdagen maar 3 mensen mag uitnodigen.

Nyaleti

Berichten: 6328
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 13:27

Dilan: om mensen wat te gunnen met de feestdagen..

Zit er een verschil in Luzerne brok of de gewone, grove luzerne? Met de gewone zijn ze wat langer bezig maar scheelt het nog kwa opname van voedingsstoffen oid?